Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
Klementina skrev (4 timer siden):

Er hun så mye verre enn alle andre influensere der ute da? Funkygine reklamerer for at nå skal hennes tenåringsdatter også være med på ny sesong av programmet hennes. Ingen tyn for det. Synes helt ærlig at Caroline er tam i forhold til hvordan mange andre holder på om dagen. Sminka 12-åringer er dessverre den nye standarden. Helt enig at barn ikke burde eksponeres på mammas blogg, men at hun er sminket og poserer for kamera er helt vanlig 12-åring oppførsel. 

Funkygine sin datter er vel 15 år, som er litt annerledes enn 12. Jeg hører hva du sier, for det har vel vært barn involvert i Funky sine kanaler og i tv-programmer. Men har hun jevnlig blogga om sine barn? Har barna vært en stor del av hennes business? Ikke som jeg har fått med meg. 

Jeg tror det er sammensatt hvorfor CBE får mye tyn. Selv om andre også har barn i sine kanaler, har f.eks Funky aldri hatt seksualiserende innhold. CBE har og har hatt en blanding av flere usmakelige og usunne komponenter. Uttalige selfier og bilder med riktig posering (til fingerspissene) i magetopper, selfier som ser så filtrerte ut at man ikke kjenner igjen dama, mange episoder med kritikkverdige uttalelser, spydige svar på kommentarer som ikke er ros og skryt, blokkering over en lav sko, seksualiserende innhold for å få oppmerksomhet (men en nipple eller to ved kjøkkenbenken mens man drikker kaffe, er selvfølgelig heeeelt normalt), altså hvor lang skal lista bli. (Puster dypt)

Ikke glem hennes bedre halvdel som er større nettroll enn noen andre, men går også så langt som å fysisk trakassere en kritiker. Hva gjør Caroline, jo hun spiller offer. Totalt blottet for å ta selvkritikk. Det er ikke hennes formidling det er noe galt med, det er hvordan vi som publikum, oppfatter budskapet. Jeg orker rett og slett ikke å ta opp igjen alt som har vært kritkkverdig, det har vært så mye. Hvordan Caroline har fremstilt sine barn, som sikkert for henne har vært "delikat og smakfullt", har bare fremstått som nok en ting som må være perfekt. Legg sammen all info vi har fått om dem opp i gjennom. Ja, en siste ting. Carolines manglende evne ta til seg kritikk, og tvilholde på at barneeksponering er for det beste. Enkelte influencere har tatt til fornuften og gjort en helomvending, men Eriksens fortsetter i gamle spor. I stedet for å skjerme barna mer, har det gått motsatt vei. 

Det må være minst 100 forskjellige ting som gjør Caroline Berg Eriksen til en influencer som får mye kritikk. Derfor, tror jeg, at det fortsatt diskuteres mye om akkurat henne. 

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 18
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
gladidag skrev (På 7.12.2025 den 20.27):

Jeg måtte google… aldri hørt uttrykket 😂

https://www.urbandictionary.com/define.php?term=GYATT

Aldri hørt om dette heller! Men når man er en rumpeinfluenser fra Særp, så står nok denne definisjonen i Grunnboka kapittel 2. 🍑

Endret av Turkis Sau
  • Liker 14
Skrevet
Snødronninga skrev (53 minutter siden):

Funkygine sin datter er vel 15 år, som er litt annerledes enn 12. Jeg hører hva du sier, for det har vel vært barn involvert i Funky sine kanaler og i tv-programmer. Men har hun jevnlig blogga om sine barn? Har barna vært en stor del av hennes business? Ikke som jeg har fått med meg. 

Jeg tror det er sammensatt hvorfor CBE får mye tyn. Selv om andre også har barn i sine kanaler, har f.eks Funky aldri hatt seksualiserende innhold. CBE har og har hatt en blanding av flere usmakelige og usunne komponenter. Uttalige selfier og bilder med riktig posering (til fingerspissene) i magetopper, selfier som ser så filtrerte ut at man ikke kjenner igjen dama, mange episoder med kritikkverdige uttalelser, spydige svar på kommentarer som ikke er ros og skryt, blokkering over en lav sko, seksualiserende innhold for å få oppmerksomhet (men en nipple eller to ved kjøkkenbenken mens man drikker kaffe, er selvfølgelig heeeelt normalt), altså hvor lang skal lista bli. (Puster dypt)

Ikke glem hennes bedre halvdel som er større nettroll enn noen andre, men går også så langt som å fysisk trakassere en kritiker. Hva gjør Caroline, jo hun spiller offer. Totalt blottet for å ta selvkritikk. Det er ikke hennes formidling det er noe galt med, det er hvordan vi som publikum, oppfatter budskapet. Jeg orker rett og slett ikke å ta opp igjen alt som har vært kritkkverdig, det har vært så mye. Hvordan Caroline har fremstilt sine barn, som sikkert for henne har vært "delikat og smakfullt", har bare fremstått som nok en ting som må være perfekt. Legg sammen all info vi har fått om dem opp i gjennom. Ja, en siste ting. Carolines manglende evne ta til seg kritikk, og tvilholde på at barneeksponering er for det beste. Enkelte influencere har tatt til fornuften og gjort en helomvending, men Eriksens fortsetter i gamle spor. I stedet for å skjerme barna mer, har det gått motsatt vei. 

Det må være minst 100 forskjellige ting som gjør Caroline Berg Eriksen til en influencer som får mye kritikk. Derfor, tror jeg, at det fortsatt diskuteres mye om akkurat henne. 

👏🏻Nettopp. Det er så mye å mislike. Funky får nok mer «slækk» fordi hun fremstår ekte og sympatisk og aldri har blitt tatt i bløff. 

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Kollontaj skrev (5 minutter siden):

👏🏻Nettopp. Det er så mye å mislike. Funky får nok mer «slækk» fordi hun fremstår ekte og sympatisk og aldri har blitt tatt i bløff. 

Ang funky - det er jo også mindre urovekkende å tenke at datteren «groomes» til å bli lik sin mor - drive med trenings-influensing uten filter - mens jeg føler at de kommende nye generasjons-bildene fra Sarpsborg kan bli…ille… 

• Liker 18
  • Nyttig 3
Skrevet

CBE har vel i tillegg uttalt at en av de mindreårige ønsker å følge i mors fotspor, hvis jeg husker riktig. 

Hvis dette ikke stemmer, trekker jeg selvsagt kommentaren min. 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
Hunter7 skrev (1 time siden):

CBE har vel i tillegg uttalt at en av de mindreårige ønsker å følge i mors fotspor, hvis jeg husker riktig. 

Antar det var derfor den IG kontoen ble opprettet, ( som foreldrene administrerte). At den skulle fungere som en portfolio. 

• Liker 9
Skrevet
Kollontaj skrev (2 timer siden):

Funky er jovial og blid og mer likandes ja. CBE er stiv, kunstig og like sjarmerende som en katus.

• Liker 17
  • Nyttig 1
Skrevet

Datterea til Funky er 16 år, går på videregående og er mer samtykke kompetent enn en 11 åring 

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Hunter7 skrev (På 18.12.2025 den 15.44):

Ønsker de det eller er det mor som ønsker de skal bli skuespillere og influensere? De har ikke fått ha privatliv siden den dagen de ble født. At hun mener det motsatte sier sitt. 

• Liker 10
  • Nyttig 8
Skrevet
Pasha skrev (På 19.12.2025 den 17.53):

Datterea til Funky er 16 år, går på videregående og er mer samtykke kompetent enn en 11 åring 

Alle de 4 barna til Funky har vært eksponert hele livet. 

• Liker 6
Skrevet
Snødronninga skrev (På 18.12.2025 den 14.25):

Men er det egentlig noe forskjell når det kommer til eksponering av barn? Både CBE og Funkygine eksponerer sine barn. 

Ja jeg er enig i at Funkygine er helt anderledes enn CBE. Men fritar det henne når det kommer til eksponering?

• Liker 15
  • Nyttig 1
Skrevet
Pasha skrev (På 19.12.2025 den 17.53):

De barna har vært mye eksponert fra de var små, dessverre 

• Liker 10
Skrevet
Anelyy skrev (22 timer siden):

Hvorfor gidder hotellet å sponse de...?

Har inntrykk av at Strawberry (tidligere Nordic Choice) sponser influensere helt ukritisk. Var bl.a. dem som sponset hotellopphold i Tromsø for deltakerne på luftslott-kurset til Anne Brith i sin tid.

• Liker 14
Skrevet
elskersommer skrev (3 timer siden):

Men er det egentlig noe forskjell når det kommer til eksponering av barn? Både CBE og Funkygine eksponerer sine barn. 

Ja jeg er enig i at Funkygine er helt anderledes enn CBE. Men fritar det henne når det kommer til eksponering?

Cbe og Lk har begge dra-til-tryner, det har ikke familien Funkygine synes jeg 

• Liker 3
Skrevet
Trulsa skrev (1 time siden):

Cbe og Lk har begge dra-til-tryner, det har ikke familien Funkygine synes jeg 

Det bryr meg lite om hvordan utseende de har eller hvordan de oppfører seg.. jeg snakker om eksponering av barna..

" Det er greit Funkygine eksponerer fordi hun er så søt og snill men derimot hos CBE og mannen blir det galt" Er jo snakk om barn uavhengig om hvem mor og far er

• Liker 13
  • Nyttig 7
Skrevet

Jeg synes det er creepy at hun smugfilmer ungene i spisesalen og legger det ut på nett. Samme når de er ute og går. Hun må bare ta opp mobilen og filme og ta bilder. Det er helt merkelig å se på. 

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
elskersommer skrev (1 time siden):

Det bryr meg lite om hvordan utseende de har eller hvordan de oppfører seg.. jeg snakker om eksponering av barna..

" Det er greit Funkygine eksponerer fordi hun er så søt og snill men derimot hos CBE og mannen blir det galt" Er jo snakk om barn uavhengig om hvem mor og far er

Helt enig, eksponeringen av barna er helt ille hos begge. 

• Liker 15
  • Nyttig 4
Skrevet
elskersommer skrev (8 timer siden):

Jeg har ikke fulgt Funygine så tett, så det vet jeg ikke. Det er selvsagt like negativt, uansett hvem som gjør det. Det jeg vet, er at ungene til den ene av dem, er mye mer utsatt for kropp-og utseende press. Dessuten kan de som ønsker å ta opp Funkygine sin barneeskponering, ta det opp i hennes tråd. 

• Liker 14
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...