BlendaSensitive Skrevet 9. desember 2025 #108421 Skrevet 9. desember 2025 Akkurat i denne diskusjonen holder jeg med LKE. Dessverre blandes up diskusjonen sammen med masse humbug. Og tydeligere regler skulle være nyttig. Synes begge sider diskuterer ganske ufint på ernæringsmamma sin side…. (lke sine egne sider på insta er fortsatt like uinspirerende) 7 2
Margit777 Skrevet 10. desember 2025 #108422 Skrevet 10. desember 2025 Snødronninga skrev (21 timer siden): Kan hende han har holdt seg i skinnet en stund, grunnet ny jobb. Men en eller annen gang sprekker bobla, for nå i det siste virker det som han er aktiv med nedlatende og kverulerende kommentarer igjen. Typisk LKE med andre ord. Han er ei sur bitter kjerring. 7 1 4
Stjertmeis Skrevet 10. desember 2025 #108423 Skrevet 10. desember 2025 Margit777 skrev (11 minutter siden): Han er ei sur bitter kjerring. Hei, ikke la damer være målestokken for LKEs galskap! 30 1 16
Benazim Skrevet 10. desember 2025 #108424 Skrevet 10. desember 2025 Rastebenk skrev (På 6.12.2025 den 17.23): Det er jo her CBE og LKE feilet tungt. De satset på at interiørinteresserte, familieorienterte, heterofile kvinner fra 2018 av ønsket å se på damerumpe, silikonpupper og forførende dameblikk på offentlige toaletter. At svette ribbein, squats og restylanelepper var det som skulle til for å holde på publikum. Det feilet jo massivt, men de klarer ikke å omstille seg. Dette synes jeg også er veldig rart. CBE har jo ofte prøvd seg på leirbål-/bestevenninne-narrativet. Men det å se "bestevenninna" ligge på gulvet og vri seg med kåte blikk, slik CBE ofte gjør, er vel omtrent det siste man ønsker å se som venninne. Når det i tillegg blir sammenblandet med bilder av barna, blir det bent ut creepy og ekkelt. Jeg hadde skjønt denne strategien mye bedre dersom det handlet om å få mange flere følgere i kategorien "tvilsom mann, 70+". For der er jeg overbevist om at det funker. Selv om det likefullt hadde vært kanskje enda mer ekkelt. 26 1 4
Ellie77 Skrevet 16. desember 2025 #108425 Skrevet 16. desember 2025 Sminket og poserende tolvåring i ett av de nyere innleggene. Det synes jeg faktisk er utrolig smakløst! 24 18
Stargaze Skrevet 17. desember 2025 #108426 Skrevet 17. desember 2025 Ellie77 skrev (16 timer siden): Sminket og poserende tolvåring i ett av de nyere innleggene. Det synes jeg faktisk er utrolig smakløst! Tragisk. Men mor trenger nok cash, så da viker moral for kynisme. Hvilken mødre er det som driver på sånn? 15 11
Isola2 Skrevet 17. desember 2025 #108427 Skrevet 17. desember 2025 Benazim skrev (På 10.12.2025 den 19.12): Dette synes jeg også er veldig rart. CBE har jo ofte prøvd seg på leirbål-/bestevenninne-narrativet. Men det å se "bestevenninna" ligge på gulvet og vri seg med kåte blikk, slik CBE ofte gjør, er vel omtrent det siste man ønsker å se som venninne. Når det i tillegg blir sammenblandet med bilder av barna, blir det bent ut creepy og ekkelt. Jeg hadde skjønt denne strategien mye bedre dersom det handlet om å få mange flere følgere i kategorien "tvilsom mann, 70+". For der er jeg overbevist om at det funker. Selv om det likefullt hadde vært kanskje enda mer ekkelt. Tror behovet for å vrenge seg på gulvet og vise kropp trumfer venninne-narrativet. Hun er så selvsentrert at hun ikke evner å tenke business oppi alt 15 4
Hunter7 Skrevet 17. desember 2025 #108428 Skrevet 17. desember 2025 Stargaze skrev (3 timer siden): Tragisk. Men mor trenger nok cash, så da viker moral for kynisme. Hvilken mødre er det som driver på sånn? Jeg antar at spørsmålet ditt er retorisk ment, men jeg svarer likevel: Mødre som ikke respekterer barnet sitt utover de grunnleggende behovene. 15 11
Stargaze Skrevet 17. desember 2025 #108429 Skrevet 17. desember 2025 Hunter7 skrev (39 minutter siden): Jeg antar at spørsmålet ditt er retorisk ment, men jeg svarer likevel: Mødre som ikke respekterer barnet sitt utover de grunnleggende behovene. Ja, det var retorisk ment, men svaret ditt er helt riktig. Jeg har selv døtre. Og ja jeg er stolt av dem. Men kunne ikke falt meg inn i halvsøvne å dele dem slik cbe gjør, med følgere hun ikke vet noe om. Foreldre flest går ut i jobb, tjener ærlige penger på hardt arbeid og lar barna få ha et trygt privatliv, og ikke minst eie sin egen digitale identitet når de blir gamle nok til det. Det er lov å bruke hodet. Selv i Villa Kulås. 16 1 8
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 17. desember 2025 Populært innlegg #108430 Skrevet 17. desember 2025 (endret) Dette har jeg sagt mange ganger før - men det som forundrer meg er at mor forteller tåredryppende og angstfylte historier om nærgående fans og slemme og usaklige kritikere på nett - noe som plager henne i så stor grad at hun har (hatt) søvnproblemer og vært redd for å være elene hjemme. Og akkurat de samme folka som gir henne angst og som hun er redd for (og sint på!), utsetter hun barna for - og har gjort det siden eldste bare var noen få måneder gammel. Det er jo en gigantisk logisk brist her. Endret 17. desember 2025 av pøbelsara 33 1 33
Keaton Skrevet 17. desember 2025 #108431 Skrevet 17. desember 2025 Det CBE driver med mht barne-eksponering nå gir skikkelig dårlige vibber. Jeg synes det blir kvalmere jo mer sminket, stylet og posisjonert det er (for å ligne noe annet enn en 11-12-åring). 19 1 11
Frisk Frosk Skrevet 17. desember 2025 #108432 Skrevet 17. desember 2025 Kollontaj skrev (4 timer siden): Det CBE driver med mht barne-eksponering nå gir skikkelig dårlige vibber. Jeg synes det blir kvalmere jo mer sminket, stylet og posisjonert det er (for å ligne noe annet enn en 11-12-åring). Det Caroline Berg Eriksen og Lars-Kristian Eriksen nå gjør, det er svært grovt og ansvarsløst. Når man trodde barneeksponeringen ikke kunne bli verre, så ble den altså mye, mye verre! Nå eksponeres barn etter samme bedriftsstrategi som er brukt for å fremstille CBE gjennom årevis. Det er kvalmende. Og sjokkerende. Lurer på om dette svenske slottet har betalt for dette? Det verste er at om man skriver det som faktisk skjer nå, så vil innlegg bli slettet. Siden det her dreier seg om barn så er det mindre sjanse for at media vil ta det også. 23 1 4
kkkeee Skrevet 17. desember 2025 #108433 Skrevet 17. desember 2025 Ellie77 skrev (På 16.12.2025 den 16.03): Sminket og poserende tolvåring i ett av de nyere innleggene. Det synes jeg faktisk er utrolig smakløst! Det begynner å ligne på disse amerikanske mødrene som reiser rundt på missekåringer med oversminka barn. Det er så trist 13 1 8
Durancell Skrevet 17. desember 2025 #108434 Skrevet 17. desember 2025 Når skal foreldre skjønne at ikke alle synes barna deres er like pene som de selv synes… 27 1
Blomster456 Skrevet 17. desember 2025 #108435 Skrevet 17. desember 2025 Kollontaj skrev (5 timer siden): Det CBE driver med mht barne-eksponering nå gir skikkelig dårlige vibber. Jeg synes det blir kvalmere jo mer sminket, stylet og posisjonert det er (for å ligne noe annet enn en 11-12-åring). Avfølg, blokker hele shiten og slutt å gi disse menneskene mer klikk. 14 1 5
Keaton Skrevet 17. desember 2025 #108436 Skrevet 17. desember 2025 Blomster456 skrev (1 time siden): Avfølg, blokker hele shiten og slutt å gi disse menneskene mer klikk. Har aldri fulgt. Bruker alternative sider. 12 2
Klementina Skrevet 18. desember 2025 #108437 Skrevet 18. desember 2025 Er hun så mye verre enn alle andre influensere der ute da? Funkygine reklamerer for at nå skal hennes tenåringsdatter også være med på ny sesong av programmet hennes. Ingen tyn for det. Synes helt ærlig at Caroline er tam i forhold til hvordan mange andre holder på om dagen. Sminka 12-åringer er dessverre den nye standarden. Helt enig at barn ikke burde eksponeres på mammas blogg, men at hun er sminket og poserer for kamera er helt vanlig 12-åring oppførsel. 1
Hunter7 Skrevet 18. desember 2025 #108438 Skrevet 18. desember 2025 Klementina skrev (56 minutter siden): Er hun så mye verre enn alle andre influensere der ute da? Funkygine reklamerer for at nå skal hennes tenåringsdatter også være med på ny sesong av programmet hennes. Ingen tyn for det. Synes helt ærlig at Caroline er tam i forhold til hvordan mange andre holder på om dagen. Sminka 12-åringer er dessverre den nye standarden. Helt enig at barn ikke burde eksponeres på mammas blogg, men at hun er sminket og poserer for kamera er helt vanlig 12-åring oppførsel. Det er ikke snakk om hvem som er verre eller bedre. Men dette er en tråd som omhandler CBE, og ikke Funkygine. At en 12-åring sminker og poserer for kamera er normalt. Men ikke når kameraet når ut til knappe 300 000 mennesker. 25 1 14
norovirus Skrevet 18. desember 2025 #108439 Skrevet 18. desember 2025 Klementina skrev (1 time siden): Er hun så mye verre enn alle andre influensere der ute da? Funkygine reklamerer for at nå skal hennes tenåringsdatter også være med på ny sesong av programmet hennes. Ingen tyn for det. Synes helt ærlig at Caroline er tam i forhold til hvordan mange andre holder på om dagen. Sminka 12-åringer er dessverre den nye standarden. Helt enig at barn ikke burde eksponeres på mammas blogg, men at hun er sminket og poserer for kamera er helt vanlig 12-åring oppførsel. Det som gjør fotballfrue grellere enn funkygine er at CBE trenger penger i kassa. Barn selger best, og det vet hun. Familien Berg Eriksen er en lavinntektsfamilie i flg. skattelistene. Jeg ser en klar sammenheng mellom økonomi, og graden av barneeksponering de bedriver om dagen. Snapinntektene kommer ikke frem før neste år, tenker at det er snap som kan redde skuta. Så da er det bare å brette opp armene å utlevere privatlivet. Funkygine påberoper seg heller ikke kompetanse gjennom helgekurs jfr. PT og yogatrener.... Der funkygine formidler treningsglede og motivasjon, er CBE sitt fokus, kropp (sin egen) At de tør, og vil, utlevere familien for småpenger er over min fatteevne. 11 1 6
Isola2 Skrevet 18. desember 2025 #108440 Skrevet 18. desember 2025 Hadde CBE hatt muligheten til å eksponere barna enda mer i form av andre kanaler,kan det være hun hadde gjort det pga inntekt. Men hun er jo langt nede på kjendislista nå og har ikke samme mulighet som f.eks. funkygine til å eksponere barna. All eksponering er ille! Jeg blir helt kvalm av måten CBE forsøker å groome jentene med videoer a la «little women», sminke og styling og de såkalt morsomme klippene hun lager. Forkastelig alt. Men det er det hun har igjen når PT-konseptet og podcasten ikke slo an. 12 1 8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå