virkelig Skrevet 5. november 2019 #10701 Del Skrevet 5. november 2019 1 minutt siden, loveli skrev: Sikkert. Men jeg klarer ikke tro at de gjør dette for noe annet enn penger. De vet hva folk mener om dem, de leser i denne tråden. Så har de prøvd å gjøre noe for å fikse opp i omdømmeproblematikken og bruker omvendt julenisse. Det er da ikke et samarbied, men CBE og mannen som har startet opp omvendt julenisse Østfold. Dette vil være mye jobb og en krevende oppgave, Hvorfor prøve spekulere i motiver og dra det ned i søla. De tjener da ikke noe på det ? Det er et veldedig opplegg som skal hjelpe vanskeligstilte barnefamilier slik at de har mulighet til å gi barna sine en bedre jul enn de ellers ville kunne ha gjort 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 5. november 2019 #10702 Del Skrevet 5. november 2019 1 minutt siden, virkelig skrev: Det er da ikke et samarbied, men CBE og mannen som har startet opp omvendt julenisse Østfold. Dette vil være mye jobb og en krevende oppgave, Hvorfor prøve spekulere i motiver og dra det ned i søla. De tjener da ikke noe på det ? Det er et veldedig opplegg som skal hjelpe vanskeligstilte barnefamilier slik at de har mulighet til å gi barna sine en bedre jul enn de ellers ville kunne ha gjort De tjener ikke noe på det i kroner og ører, men bygger opp imaget sitt som de definitivt trenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest loveli Skrevet 5. november 2019 #10703 Del Skrevet 5. november 2019 (endret) 36 minutter siden, virkelig skrev: Det er da ikke et samarbied, men CBE og mannen som har startet opp omvendt julenisse Østfold. Dette vil være mye jobb og en krevende oppgave, Hvorfor prøve spekulere i motiver og dra det ned i søla. De tjener da ikke noe på det ? Det er et veldedig opplegg som skal hjelpe vanskeligstilte barnefamilier slik at de har mulighet til å gi barna sine en bedre jul enn de ellers ville kunne ha gjort De tjener ikke penger i form av lønn fra denne frivillige organisasjonen, men i form av bedre omdømme, gratis reklame for seg selv ved at folk vil snakke om dem i forbindelse med prosjektet, de får innhold på bloggen osv, som sammenlagt vil kunne gi flere lesere. Og antall lesere påvirker i stor grad lønnen. Flere lesere - høyere lønn. Endret 5. november 2019 av loveli Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jonas Bie Skrevet 5. november 2019 #10704 Del Skrevet 5. november 2019 10 minutter siden, virkelig skrev: Det er da ikke et samarbied, men CBE og mannen som har startet opp omvendt julenisse Østfold. Dette vil være mye jobb og en krevende oppgave, Hvorfor prøve spekulere i motiver og dra det ned i søla. De tjener da ikke noe på det ? Det er et veldedig opplegg som skal hjelpe vanskeligstilte barnefamilier slik at de har mulighet til å gi barna sine en bedre jul enn de ellers ville kunne ha gjort Helt enig. Dette bør heller applauderes. Fantastisk fint gjort av dem👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 5. november 2019 #10705 Del Skrevet 5. november 2019 16 minutter siden, virkelig skrev: Det er da ikke et samarbied, men CBE og mannen som har startet opp omvendt julenisse Østfold. Dette vil være mye jobb og en krevende oppgave, Hvorfor prøve spekulere i motiver og dra det ned i søla. De tjener da ikke noe på det ? Det er et veldedig opplegg som skal hjelpe vanskeligstilte barnefamilier slik at de har mulighet til å gi barna sine en bedre jul enn de ellers ville kunne ha gjort Ikke sant? Det er jo et kjempebra initiativ. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aquarius04 Skrevet 5. november 2019 #10706 Del Skrevet 5. november 2019 23 minutter siden, loveli skrev: Sikkert. Men jeg klarer ikke tro at de gjør dette for noe annet enn penger. De vet hva folk mener om dem, de leser i denne tråden. Så har de prøvd å gjøre noe for å fikse opp i omdømmeproblematikken og bruker omvendt julenisse. Bloggerparet fremstår ikke som folk som gir noe uten å møysommelig har regnet ut hva de får tilbake. De har i alle fall en kjempejobb med å bevise at de gjør det rent uselvisk. Hvis det stemmer, og de gjør det så er det supert! 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 5. november 2019 #10707 Del Skrevet 5. november 2019 (endret) 26 minutter siden, virkelig skrev: Det er da ikke et samarbied, men CBE og mannen som har startet opp omvendt julenisse Østfold. Dette vil være mye jobb og en krevende oppgave, Hvorfor prøve spekulere i motiver og dra det ned i søla. De tjener da ikke noe på det ? Det er et veldedig opplegg som skal hjelpe vanskeligstilte barnefamilier slik at de har mulighet til å gi barna sine en bedre jul enn de ellers ville kunne ha gjort Konseptet er kjempebra så det som er viktig er at mange benytter seg av det. Det som ikke er positivt er at dette skal brukes som bloggfyll i en helkommersilell virksomhet, hvor det er så mange etiske problemstillinger i virksomheten. At folk kritiserer det mener jeg er helt innafor. Nå har de egen nettside som er til prosjektet, så det bør være enkelt å bruke den og Facebook slik at blogg og prosjekt ikke blandes. Endret 5. november 2019 av lillesnøfnugg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aquarius04 Skrevet 5. november 2019 #10708 Del Skrevet 5. november 2019 (endret) slettet. Duplisert post. Endret 5. november 2019 av Aquarius04 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 5. november 2019 Forfatter #10709 Del Skrevet 5. november 2019 (endret) 29 minutter siden, virkelig skrev: Det er da ikke et samarbied, men CBE og mannen som har startet opp omvendt julenisse Østfold. Dette vil være mye jobb og en krevende oppgave, Hvorfor prøve spekulere i motiver og dra det ned i søla. De tjener da ikke noe på det ? Det er et veldedig opplegg som skal hjelpe vanskeligstilte barnefamilier slik at de har mulighet til å gi barna sine en bedre jul enn de ellers ville kunne ha gjort De tjener MYE på det i form av omdømmebygging og innhold til reklamekanalen sin. Jeg tror nok det vil vise seg at verdien av det de får er stor og lønnsom i forhold til det de gir. ETA: Og det er greitt nok - jeg kritiserer dem ikke for å få noe igjen for det. Jeg mener bare å korrigere forestillingen om at de ikke tjener noe, for det er ganske klart at de kommer til å tjene på det. Endret 5. november 2019 av MissLucy 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 5. november 2019 #10710 Del Skrevet 5. november 2019 4 minutter siden, MissLucy skrev: De tjener MYE på det i form av omdømmebygging og innhold til reklamekanalen sin. Jeg tror nok det vil vise seg at verdien av det de får er stor og lønnsom i forhold til det de gir. ETA: Og det er greitt nok - jeg kritiserer dem ikke for å få noe igjen for det. Jeg mener bare å korrigere forestillingen om at de ikke tjener noe, for det er ganske klart at de kommer til å tjene på det. det har du helt rett i - og slik merkevarebygging er ganske verdifull for dem nå - hvor kommersielle virksomheter er mer kritiske til hvor de bruker reklamekronene sine - og folk er mye mer skeptiske til eksponering av barn og privatliv i sosiale medier. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
virkelig Skrevet 5. november 2019 #10711 Del Skrevet 5. november 2019 21 minutter siden, lillesnøfnugg skrev: Konseptet er kjempebra så det som er viktig er at mange benytter seg av det. Det som ikke er positivt er at dette skal brukes som bloggfyll i en helkommersilell virksomhet, hvor det er så mange etiske problemstillinger i virksomheten. At folk kritiserer det mener jeg er helt innafor. Nå har de egen nettside som er til prosjektet, så det bør være enkelt å bruke den og Facebook slik at blogg og prosjekt ikke blandes. Det når ut til flere når hun tar det via bloggen, noe som er veldig bra. Og som på sikt kan føre til oppstart i flere byer . 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Halle-Palle Skrevet 5. november 2019 #10712 Del Skrevet 5. november 2019 1 time siden, Jonas Bie skrev: Naturligvis. Om noen ikke ønsker fremmede hjemme, skal de selvsagt få slippe det. Vi har mange oppgaver på julaften, så vi finner noe som passer for alle All maten skal tilberedes og serveres. Bord skal dekkes og pyntes (Midt i blinken for Caroline?) Gaver skal pakkes inn Nissen kommer med pakker til barna (Vi trenger nisse - Lars Kristian?) Vi trenger sjåfører tur-retur Lokalene skal ryddes og vaskes etter bruk. Så her er det noe for absolutt alle Dette er jo bare tåpelig å ta her inne! Jeg tror du gjør det for å legge et ekstra press på dem til å akseptere utfordringen din, og det er ikke greit. Uprofesjonellt og dårlig stil. 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 5. november 2019 #10713 Del Skrevet 5. november 2019 (endret) 1 time siden, virkelig skrev: Det når ut til flere når hun tar det via bloggen, noe som er veldig bra. Og som på sikt kan føre til oppstart i flere byer . Det er faktisk et veldig dårlig argument, det er en blogg aka kommersiell bedrift med sine behov for å tjene kroner og ører. Frivillighet og ikke kommersielle krefter kan fint nåes ut til folk via andre kanaler. Det er bare en annonse på Finn med link til hjemmesiden så er det gjort 👍🏼 Endret 5. november 2019 av lillesnøfnugg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hilde444 Skrevet 5. november 2019 #10714 Del Skrevet 5. november 2019 Tenk å ha en hverdag der begge to går hjemme og trør luft. Trene litt. Ta noen bilder av en kaffekopp. Det MÅ jo bli kjedelig i lengden? 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym90059005 Skrevet 5. november 2019 #10715 Del Skrevet 5. november 2019 I går kom det juleøl i butikkene, og like tidlig er selgeren cbe i gang med å hente fram julestæsj i huset. Knapt fått bort siste gresskar. Men årshjulet skal fylles, så da er det bare å smelle i gang julemusikken på anlegget. Ellers ser jeg at LKE har begynt med ganske seriøs opptrening/treningshverdag, så formiddagene til begge to går stort sett med til trening og velvære. Hektisk som aldri før mao. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jonas Bie Skrevet 5. november 2019 #10716 Del Skrevet 5. november 2019 1 time siden, Halle-Palle skrev: Dette er jo bare tåpelig å ta her inne! Jeg tror du gjør det for å legge et ekstra press på dem til å akseptere utfordringen din, og det er ikke greit. Uprofesjonellt og dårlig stil. Jeg "tar" ikke noe som helst her, tenkte bare jeg kunne dele det her inne da jeg så hvor kritiske enkelte er til parets gode intensjoner, noe jeg vil understreke at jeg ikke er. Og ja, det stemmer at vi kan legge litt press både på influenserne vi vil ha med, og på andre i privat næringsliv som vi ønsker drahjelp fra, hvis det er nødvendig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest loveli Skrevet 5. november 2019 #10717 Del Skrevet 5. november 2019 (endret) 5 timer siden, Jonas Bie skrev: Jeg "tar" ikke noe som helst her, tenkte bare jeg kunne dele det her inne da jeg så hvor kritiske enkelte er til parets gode intensjoner, noe jeg vil understreke at jeg ikke er. Og ja, det stemmer at vi kan legge litt press både på influenserne vi vil ha med, og på andre i privat næringsliv som vi ønsker drahjelp fra, hvis det er nødvendig. Jeg skjønner at du vil forsvare deg, men dette er ikke stedet tenker jeg. Dere har tatt et valg og trenger bare å gjennomføre samarbeidet og dermed stå for det på den måten. Jo mer du forsvarer dette samarbeidet, jo mer tenker jeg at du samtidig forsvarer eksponering av barn og salg av barns privatliv og oppvekst. Endret 5. november 2019 av loveli Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 5. november 2019 #10718 Del Skrevet 5. november 2019 27 minutter siden, loveli said: Jeg skjønner at du vil forsvare deg, men dette er ikke stedet tenker jeg. Dere har tatt et valg og trenger bare å gjennomføre samarbeidet og dermed stå for det på den måten. Jo mer du forsvarer dette samarbeidet, jo mer tenker at du samtidig forsvarer eksponering av barn og salg av barns privatliv og oppvekst. DnB kan ikke ha Veronica Orderud på sine reklameplakater for pensjonsfond heller liksom. Det sier seg selv hvorfor. Du trekker faktisk sammenligning fra CBE til ei som har vært delaktig i mord? Shit, når man tror tråden ikke kan bli verre... 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest loveli Skrevet 5. november 2019 #10719 Del Skrevet 5. november 2019 (endret) 3 minutter siden, Tabris skrev: Du trekker faktisk sammenligning fra CBE til ei som har vært delaktig i mord? Shit, når man tror tråden ikke kan bli verre... Nei, jeg sammenligner ikke de to. Poenget var bare at noen folk passer seg ikke som frontfigur for alt. Har moderert innlegget mitt nå. Endret 5. november 2019 av loveli Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Ultiva Skrevet 5. november 2019 Populært innlegg #10720 Del Skrevet 5. november 2019 (endret) 5 timer siden, Jonas Bie skrev: Synes ikke noe om at Caroline og Lars-Kristian latterliggjøres i forbindelse med dette prosjektet. Og det før de engang er spurt. Jeg tenker at det engasjementet de viser ifbm Omvendt Julenisse er ektefølt, og jeg er sikker på at de vil gå inn i vårt prosjekt med like stor entusiasme og glede, uansett hvilke oppgaver de får. Nå er det enda et par uker igjen før vi er i mål, men kan si såpass at Sarpsborg imponerer stort med sin hjelp og giverglede.! Nå har vi avtaler i boks både hva gjelder mat, gaver, penklær og sko. Prikken over i'en nå blir å få med C og LK, dette blir så bra🤩👍 Her legger du et voldsomt press på en bedrift som inntil nå nylig ikke har bidratt med noe som helst. Ja, de donerer flere søppelsekker (!!!) med klær til Fretex hvert år og kaller det miljøvennlighet og gavmildhet (😱). Men det å måke plass i klesskapene sine til stadig nye shoppingbonanzaer, er noe HELT annet enn å invitere hjemløse inn i egen stue på julekvelden. Jeg spør deg om du i det hele tatt har sett bilder fra julaften hjemme hos dette paret. Det er fire stk stivpyntede mennesker, i et stivpyntet og svært høytidelig, glanset hjem, hvor alt er nøye forberedt og tilrettelagt i ukesvis for å kunne se mest mulig delikat, eksklusivt og vellykket ut på sosiale medier. Hvor hen i dette bildet tror du det er et fnugg av sjans for å plassere en hjemløs eller tre? Jeg bare syns du har helt urealistiske forventninger, ved å skrive det jeg har uthevet. Det å invitere ensomme/hjemløse mennesker hjem til seg på julaften er nok (dessverre) forbeholdt de mest generøse, nestekjærlige og samfunnsopptatte menneskene. Og hvordan du mener at den ekstremmaterialistiske og kroppsfikserte reklamebloggen Treasures passer inn i det her, det skjønner jeg ingenting av. CBE kan ikke servere på suppekjøkken halve julaften, hun skal gå med gallakjole og LV-stiletter, lage instagramvennlig julemiddag og ta bilder av sine barn bakfra med nykrøllet hår for å samle likes på SoMe. Legg heller tid og energi i mer realistiske bidragsytere, det er mitt råd. For saken din er jo god som gull. Endret 5. november 2019 av Ultiva 71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå