ella morax Skrevet 4. november 2019 #10601 Skrevet 4. november 2019 37 minutter siden, Luvinesta skrev: Nå kan det jo være at hun ikke ønsker at kommentarfeltet skal være en arena for debatt slik som her? Da kan cbe.no enten a) la være å publisere innlegg som bloggeier ikke ønsker å svare på (debattere) eller b) svare på en måte som er en bedriftsansatt verdig, uavhengig av hvor saklig eller usaklig kommentaren er. Kommentarfeltet er en arena hun har fullstendig kontroll over. 28
Luvinesta Skrevet 4. november 2019 #10602 Skrevet 4. november 2019 (endret) 2 hours ago, Revenge o'Cavatina said: @Luvinesta Det du skriver om i innleggene dine om hvordan bloggeieren tenker, føler og opplever kritikk samt hvor mange IP-adresser som gjentar seg i kommentarfeltet vet du faktisk ingenting om, og kalles vel på godt norsk spekulasjon. Hvordan hun føler har hun flere ganger skrevet om og fortalt til presse tidligere. Hun har også nevnt at de samme IP adresser har gått igjen i kommentarfeltet. Du får rapportere innlegget mitt så får moderatorene ta avgjørelsen om det er spekukalsjon. 1 hour ago, Inocybe said: Jeg tror du bommer litt på det med forskjellen mellom sevicebransjen og CBE.no. Begge er 100% avhengige av at kundene/leserne liker produktet for å overleve i en tøff bransje. CBE er selvfølgelig sin egen arbeidsgiver og kan gi f. i hvordan hun blir oppfattet av andre men om det på sikt er så lurt er jeg overbevist om at det ikke er. Lesertallene er stadig dalene og CBE.no har vist stor motvilje mot å fornye seg og følge med tiden. Jeg er overbevist om at hun er helt avhengig av å holde på alle leserne sine nå. For den lille heiagjengen som applauderer alt hun sier vil neppe være nok framover (vi ser alle hvordan det har gått med Anna Rasmussen og VP). Det er tross alt en grunn til at ansatte servicebransjen bør oppføre seg korrekt når de får kritikk (saklig eller usaklig) og grunnen er at den strategien virker. Hvem gidder å handle hos den sure megga i kiosken på hjørnet liksom? Ellers så virker det på meg som om at kritikken i kommentaren traff CBE på en mye mer direkte måte en bare en hvilken som helst sur bemerkning. Alle i SoMe vet at barneeksponering er uglesett og debatteres heftig. Ekspertene er enige og opinionen snur seg bort fra barneeksponering. Det er ikke noe ukorrekt i at CBE viser serieleder dårlige foreldre-egenskaper når hun tross bedre viden fortsatt utnytter sine barns privatliv. Jeg tror bemerkningen traff mye mer blink enn det hun vil innrømme. Jeg håper hun snart tar til vettet og beskytter barna sine. Legger til at jeg ikke skrev den bemerkningen. Bloggen hennes er en av Norges mest leste og engasjementet viser noe helt annet enn dine påståelser om at bloggen er et synkende skip og at hun har stor motvilje for å fornye seg. https://www.dagbladet.no/kjendis/havet-inn-millioner/71771788 Det er ingenting som tyder på det faktisk, selv om det virker som det er drømmescenario for mange her inne. Hun utvikler seg hele tiden og kan derfor være i toppsjiktet selv 10 år senere. Dersom man ikke fornyet seg så ville ikke dette vært mulig. Når det kommer til Anna Rasmussen så har hun definitivt ikke fornyet seg, og det er ikke like interessant å lese om en småbarnsmor på 22 år som det var da hun startet å blogge om hvordan det var å være mor som 16. Og der kan man snakke om å eksponere barnets privatliv og tanker langt utenfor hva som er greit. Med tanke på følgere på Instagram og at bloggen hennes er en av Norges mest leste så er det definitivt ikke en liten heiagjeng. Der bommer du nok litt. Det er nok flere enn kritikerne som holder et daglig øye med bloggen og sosiale medier. Og mitt inntrykk er at gruppen med kritikere er veldig liten, men roper høyt for å bli hørt. Det være i kommentarfeltet, ved sponsor-avtaler eller på andre sosiale medier der man se de samme ytre sine negative kommentarer ved flere anledninger. Det du virker å glemme litt er at diskusjonen om barneeksponering i dag går på flere enn Caroline Berg Eriksen, og ikke handler spesifikt om henne. For det er ikke tvil om at det er et stort problem i dag hos mange bloggere og influensere som ukritisk deler barnets liv i en såpass stor skala at det kan være til skade for barnet senere. Man vet faktisk ingenting om privatlivet eller tankene til barna til CBE. Kanskje noen kan dra opp hva suttekluten til hun ene het da hun var baby da CBE eksponerte mer, men som hun senere har gått vekk fra, men det er ingen som kan si noe om privatlivet deres annet enn hva de deltar på av aktiviteter som 90% andre barn også deltar på. Den tråden her er mye verre med tanke på eksponering i mine øyne med all spekulering, at gamle ting blir dratt opp og ikke minst all diskusjon rundt disse spesifikke barna. Det var tross alt i en av de mange stengte trådene om CBE her på KG som avslørte hva det kommende barnet skulle hete etter å ha søkt opp Etsy-kontoen til CBE og sett vimpler hun hadde bestillt derfra... Eller da brukere her inne resonnerte seg frem til hvilken barnehage hun ene gikk i og publiserte det utifra trivielle opplysninger på bloggen, for så å dra opp temaet ett år senere. For å ikke snakke om skaden det kan påføre dem ved å lese her inne når de blir gamle nok. Jeg håper barna blir beskyttet fra dette forumet. Endret 4. november 2019 av Luvinesta 5
Aquarius04 Skrevet 4. november 2019 #10603 Skrevet 4. november 2019 6 minutter siden, Luvinesta skrev: Hvordan hun føler har hun flere ganger skrevet om og fortalt til presse tidligere. Hun har også nevnt at de samme IP adresser har gått igjen i kommentarfeltet. Du får rapportere innlegget mitt så får moderatorene ta avgjørelsen om det er spekukalsjon. Bloggen hennes er en av Norges mest leste og engasjementet viser noe helt annet enn dine påståelser om at bloggen er et synkende skip og at hun har stor motvilje for å fornye seg. https://www.dagbladet.no/kjendis/havet-inn-millioner/71771788 Det er ingenting som tyder på det faktisk, selv om det virker som det er drømmescenario for mange her inne. Hun utvikler seg hele tiden og kan derfor være i toppsjiktet selv 10 år senere. Dersom man ikke fornyet seg så ville ikke dette vært mulig. Når det kommer til Anna Rasmussen så har hun definitivt ikke fornyet seg, og det er ikke like interessant å lese om en småbarnsmor på 22 år som det var da hun startet å blogge om hvordan det var å være mor som 16. Og der kan man snakke om å eksponere barnets privatliv og tanker langt utenfor hva som er greit. Med tanke på følgere på Instagram og at bloggen hennes er en av Norges mest leste så er det definitivt ikke en liten heiagjeng. Der bommer du nok litt. Det er nok flere enn kritikerne som holder et daglig øye med bloggen og sosiale medier. Og mitt inntrykk er at gruppen med kritikere er veldig liten, men roper høyt for å bli hørt. Det være i kommentarfeltet, ved sponsor-avtaler eller på andre sosiale medier der man se de samme ytre sine negative kommentarer ved flere anledninger. Det du virker å glemme litt er at diskusjonen om barneeksponering i dag går på flere enn Caroline Berg Eriksen, og ikke handler spesifikt om henne. For det er ikke tvil om at det er et stort problem i dag hos mange bloggere og influensere som ukritisk deler barnets liv i en såpass stor skala at det kan være til skade for barnet senere. Man vet faktisk ingenting om privatlivet eller tankene til barna til CBE. Kanskje noen kan dra opp hva suttekluten til hun ene het da hun var baby da CBE eksponerte mer, men som hun senere har gått vekk fra, men det er ingen som kan si noe om privatlivet deres annet enn hva de deltar på av aktiviteter som 90% andre barn også deltar på. Den tråden her er mye verre med tanke på eksponering i mine øyne med all spekulering, at gamle ting blir dratt opp og ikke minst all diskusjon rundt barna. Det var tross alt en tråd på Kvinneguiden som avslørte hva det kommende barnet skulle hete etter å ha søkt opp Etsy-kontoen til CBE og sett vimpler hun hadde bestillt derfra... Eller da brukere her inne resonnerte seg frem til hvilken barnehage hun ene gikk i og publiserte det utifra trivielle opplysninger på bloggen. For å ikke snakke om skaden det kan påføre dem ved å lese her inne når de blir gamle nok. Jeg håper barna blir beskyttet fra dette forumet. Trivielle nok til at lesere kan legge sammen to og to på bloggen uten å måtte gå inn her for å finne ut noe som helst. Sikkert behagelig for bloggeren å skylde på andre for alt mulig (jf. bilderedigering blant annet, og opplysninger om barna) men sannheten er at eksponeringen er CBE alene om å måtte ta støyten for. Ene og alene. Hadde hun ikke eksponert barna i utgangspunktet, så hadde hun ikke trengt å forsvare seg med nebb og klør i eget kommentarfelt. Enkelt og greit. Live Nelvik og Jenny Skavlan er suksessfulle de også, men uten å selge barna sine for spons og reklame. 39
enkefru Skrevet 4. november 2019 #10604 Skrevet 4. november 2019 (endret) 1 time siden, Lin10 skrev: Kjempebra tiltak fra henne forresten. Hun har hjertet på riktig plassen. Uhm..... ja, det må du jo gjerne tro. De hiver seg på et tiltak som er godt utviklet andre steder, men flott å se at de engasjerer seg i lokalmiljøet. Endret 4. november 2019 av Fjugur feil 16
pøbelsara Skrevet 4. november 2019 #10605 Skrevet 4. november 2019 Jeg håper alle barn blir beskyttet mot å være innhold i foreldrenes some. Og jeg tenker at å hevde at dette forumet er verre enn daglig eksponering over år, er ganske hinsides. Og at en slik bemerkning viser bemerkelsenverdig lite innsikt i hva menneskerettigheter er, hva privatliv er og hva barnets beste er. Men kjør på med forsvar av å frata barn retten til privatliv. Argumentene er jo bak mål uansett. At noen tror at barn ikke tar skade av det er ikke akkurat veldig overbevisende. 36
Luvinesta Skrevet 4. november 2019 #10606 Skrevet 4. november 2019 (endret) On 9/18/2019 at 9:41 PM, Skrottefar said: Kommentarer er det vel nok av, men bedriften sensurerer og lar være å publisere alt som kommer av kommentarer, så der har vel LKE en heltidsstilling og vel så det, i tillegg til fotograferingen og dertilhørende redigering, med bare lys og skygge selvfølgelig On 11/1/2019 at 10:58 AM, alix said: Haha. La igjen en liten kommentar på bloggen i går som var et svar til en leser som lurte på hva hun tenkte å gjøre med gresskarene etter Halloween. Jeg skrev at de blir nok kastet. Poff! moderert bort 😂 On 10/25/2019 at 6:55 AM, Aquarius04 said: Hun skrev i et nylig innlegg «Vemodige dager» at: «Jeg visste liksom ikke helt hva jeg skulle skrive eller oppdatere om her inne[...]». Hvorpå jeg skrev en kommentar med noe sånt som at «Men må du det da? Kan ikke noe forbli privat og i familien?» Ble den godkjent? Tro om igjen...Hard sensur der i gården gitt...🙄 Kilde til nevnt innlegg: https://www.carolinebergeriksen.no/2019/10/23/vemodige-dager/ ...og nå er hun på reklamekjøret igjen, to sekunder etter de «vemodige dagene» er over. On 10/16/2019 at 6:15 AM, Aquarius04 said: Pinlig at hun bruker bloggen til å mase om dette. Det er vel en kjent taktikk mange bloggere bruker når de ønsker å tigge til seg spons av noe slag. Så om hun får rolle, så håper jeg det er fordi hun er flink, og ikke fordi hun tigger den til seg via bloggen. La forøvrig inn en kommentar på innlegget der yngste synes godt og spurte helt nøytralt om de ikke skulle skjerme barna mer. Den ble ikke godkjent, gitt. Ingen «hets», ingen ting å ta de på, bare et enkelt spørsmål. Men det passer vel ikke inn i eventyrverdenen de ønsker å fortelle da. 🙄 On 10/11/2019 at 6:43 PM, Halle-Palle said: Hun svarte meg på en kommentar at hun hadde hatt rumpa siden hun var 15 år. Jeg svarte at jeg hadde hatt rumpa mi hele livet. Det ble ikke publisert 🤔 så ja, hun har hevdet at rumpa ikke har forandret seg på 15-17 år. On 10/6/2019 at 3:19 PM, lillesnøfnugg said: Hvorfor svare på et så dumt spørsmål, men lar være å publisere en positiv kommentar om hundene? On 8/3/2019 at 11:43 AM, Rubella said: Jeg er selv blokkert av både frua og mannen på IG etter en kritisk men saklig kommentar for noen måneder siden. Jeg har dog lagt inn en kritisk kommentar under coverbands sitt innlegg på IG. Vil dette si at the Eriksens faktisk ikke ser denne kommentaren? I så fall - snakk om ekkokammer! On 9/2/2019 at 8:19 PM, Halle-Palle said: Det kommer jo aldri til å skje. Ref kosedressreklamen hvor hun forteller at hun har samme dress i tre forskjellige farger. Jeg skrev en (høflig) kommentar om miljøvern og måtehold, men den var nok for hetsende til å bli publisert. Heldigvis er trenden på vei til å snu og kjøpekjøpe er på vei ut. On 8/28/2019 at 11:48 AM, Aquarius04 said: Jeg blir kvalm! Og ikke én eneste kritisk kommentar slipper gjennom - alt er hjerter og kosemose. Noen spør til og med om eldste skal på SFO og hvordan de har tenkt å løse det. Hva tenker folk med? Vi vet også hvilken skole eldste går på. De skulle skamme seg! Innlegget er ryddet for sitering av slettet innlegg. 1 hour ago, pøbelsara said: Da er det veldig rart at 1) slipper gjennom kritiske kommentarer, 2) svarer som hun gjør og 3) tillater illsinte fans å gå løspå kritikere i kommentarfeltet. Hun har 100 % kontroll over hva som publiseres i alle hennes some-kanaler. Så hvis det er som du sier, kan hun unngå debatt ved å la være å publisere innlegg i debatten. Hun vil selvsagt få kritikk for at hun ikke deltar i debatten, men det må hun bare forholde seg til, tenker jeg. Damned if you do, damned if you don't der altså. For om hun velger å ikke publisererer det så er det jammen meg feil det også. Nei, hun kan på ingen måte unngå debatt ved å la være å publisere innlegg. Hun kan vel ikke unngå "debatt" uansett hva hun gjør er kanskje mer riktig. Altså, en ting er å være kritisk, men å hive seg på og være negativ til absolutt alt hun gjør er litt vel krampeaktig og gjennomskuelig. Endret 4. november 2019 av Luvinesta 8
pøbelsara Skrevet 4. november 2019 #10607 Skrevet 4. november 2019 2 minutter siden, Fjugur skrev: Uhm..... ja, det må du jo gjerne tro. De hiver seg på et tiltak som er godt utviklet andre steder, men flott å se at de engasjerer seg i lokalmiljøet. Hvis de klarer å la være å poste bilder av barna og henne i matchende juleantrekk mens de bærer på store pakker i et nøye arrangert bilde, vil jeg tro på at dette er et genuint engasjement. Hvis desember skal bestå av en plettfri blogger og hennes to matchende barn som utøver veldedighet i bilderas i de ulike some-kanalene? not so much. 48
pøbelsara Skrevet 4. november 2019 #10608 Skrevet 4. november 2019 (endret) 7 minutter siden, Luvinesta skrev: Damned if you do, damned if you don't der altså. For om hun velger å ikke publisererer det så er det jammen meg feil det også. Nei, hun kan på ingen måte unngå debatt ved å la være å publisere innlegg. Hun kan vel ikke unngå "debatt" uansett hva hun gjør når jeg tenker etter. Hun kan unngå debatt I EGET KOMMENTARFELT: HUn kan selvsagt ikke styre hva folk sier i det offentlige rom. Hun må faktisk leve med at det å gjøre kontroversielle ting i offentlige, kommersielle kanaler, gir debatt. Hun er i sin fulle rett til å publisere det hun ønsker. Hun har derimot ingen rett til å styre den offentlige debatten. Akkurat som hun tviholder på sin rett til å fortsette å eksponere sine vakkert stylede barn ved de fleste anledninger gjennom året, tviholder jeg på min rett til å hevde barns rett til privatliv. Jeg tror hun ville tjent MYE på å innta en litt mindre ovenfra-og-ned-holdning til folk som mener noe annet enn henne. Endret 4. november 2019 av pøbelsara 39
virkelig Skrevet 4. november 2019 #10609 Skrevet 4. november 2019 8 minutter siden, Fjugur skrev: Uhm..... ja, det må du jo gjerne tro. De hiver seg på et tiltak som er godt utviklet andre steder, men flott å se at de engasjerer seg i lokalmiljøet. Akkurat det med omvendt julenisse som dette konseptet er ble vel startet opp i Skien for noen få år tilbake, og nå starter CBE opp i Østfold/Sarpsbord. Tror ikke akkurat dette er andre steder, selv om det finnes flere muligheter til å hjelpe folk som er vanskeligstilte . Og hvorfor er det feil å tro at hun har hjertet på rette plassen ? Hun setter igang noe som er et flott tiltak, som ganske sikkert er tidkrevende og koster dem mye av tiden deres. Og det er ikke sånn at de tjener på dette selv i form av penger på konto. Dette er mye mer enn hva den vanlige mannen i gata gjør , og det er flott hun kan bruke sin posisjon til å hjelpe og få andre til å bidra slik at vanskeligstilte barnefamilier kan få muligheten til å gi barna sine en fin jul 11
pøbelsara Skrevet 4. november 2019 #10610 Skrevet 4. november 2019 Nå har jeg sjekket - og slike veldedige tiltak som drives av kommersielle aktører, skal annonsemerkes. Se feks denne artikkelen her i VG om Nordic Choice og deres gaveopplegg. https://www.vg.no/annonsorinnhold/choice/artikler/ensomtjuletre/ Jeg synes forøvrig det er flott at noen gjør slike ting - det er mange av oss som fint kan gi så det monner litt av vår egen overflod. 31
Rev. Revenge Skrevet 4. november 2019 #10611 Skrevet 4. november 2019 (endret) 53 minutter siden, Luvinesta skrev: Hvordan hun føler har hun flere ganger skrevet om og fortalt til presse tidligere. Hun har også nevnt at de samme IP adresser har gått igjen i kommentarfeltet. Du får rapportere innlegget mitt så får moderatorene ta avgjørelsen om det er spekukalsjon. Klipp At hun beskriver å føle seg utsatt for mobbing og netthets når det er snakk om konstruktiv kritikk i et kommentarfelt hun som bloggeier alene i høyeste grad har absolutt kontroll over er én ting, men om du skal hevde hva bloggeieren tenker, føler og opplever rundt dette i form av uttalelser til pressen er det vel redeligst av deg å lenke til disse uttalelsene slik at du holder din egen kappe ren. Tilføyer at en profesjonell bedrift ikke kan ty til emosjoner når det passer for å ugyldiggjøre konstruktiv kritikk mot egen adferd. Resten du skriver i innlegget ditt er myntet på en annen bruker, så så veldig mye mer enn at jeg er uenig i dine påstander får være nok kommentar. Endret 4. november 2019 av Revenge o'Cavatina 20
Klaraku78 Skrevet 4. november 2019 #10612 Skrevet 4. november 2019 21 minutter siden, virkelig skrev: Akkurat det med omvendt julenisse som dette konseptet er ble vel startet opp i Skien for noen få år tilbake, og nå starter CBE opp i Østfold/Sarpsbord. Tror ikke akkurat dette er andre steder, selv om det finnes flere muligheter til å hjelpe folk som er vanskeligstilte . Og hvorfor er det feil å tro at hun har hjertet på rette plassen ? Hun setter igang noe som er et flott tiltak, som ganske sikkert er tidkrevende og koster dem mye av tiden deres. Og det er ikke sånn at de tjener på dette selv i form av penger på konto. Dette er mye mer enn hva den vanlige mannen i gata gjør , og det er flott hun kan bruke sin posisjon til å hjelpe og få andre til å bidra slik at vanskeligstilte barnefamilier kan få muligheten til å gi barna sine en fin jul Hvis du følger dem på instastory, kan du se at de bruker flere timer på trening hver dag, så er det noe de har til rådighet så er det tid. Men flott prosjekt de har begynt på, selv om det tok dem 10 år før de fikk ut fingern. 19
Aricia Skrevet 4. november 2019 #10613 Skrevet 4. november 2019 (endret) 51 minutter siden, Luvinesta skrev: Damned if you do, damned if you don't der altså. For om hun velger å ikke publisererer det så er det jammen meg feil det også. Nei, hun kan på ingen måte unngå debatt ved å la være å publisere innlegg. Hun kan vel ikke unngå "debatt" uansett hva hun gjør er kanskje mer riktig. Altså, en ting er å være kritisk, men å hive seg på og være negativ til absolutt alt hun gjør er litt vel krampeaktig og gjennomskuelig. Men i følge deg er det jo ingen som leser på KG og ingen som tar Rampelyset alvorlig, det er jo bare en veldig liten gjeng her inne som roper veldig høyt. Så hva har det vel å si om gjengen her påstår at de har postet et innlegg i kommentarfeltet som ikke er blitt publisert? Kommentarfeltet kan hun styre som hun vil, og det bekrefter hun da også at hun gjør. Hun endrer jo til og med ordlyden i leserkommentarer som hun publiserer, uten å markere endringene på noen måte, noe hun har bekreftet på direkte forespørsel i kommentarfeltet. Det er en svært inngripende form for moderering, for å si det veldig diplomatisk. Så det hun publiserer av kritikk og angrep på kritikken kan vi trygt gå ut fra at hun aktivt velger å publisere. Men som @pøbelsara veldig betimelig bemerket her: CBE kan ikke kontrollere hva folk diskuterer i offentligheten for øvrig av det hun publiserer åpent og offentlig på nett. For nettet og språklig kommunikasjon er nå engang sånn at vi hele tiden tolker hverandre og reagerer på det andre ytrer på helt andre måter enn det avsender hadde håpet og forutsett. Jeg stusser stadig over at CBE og LKE øyensynlig bruker så uendelig mye tid og krefter på å forsøke å styre folks reaksjoner og debatt om det de har publisert. Man skal ikke ha brukt mye tid på internett for å vite at det kan man jo ikke - dessverre, og heldigvis. Ordet er fritt, og ytringer fortsetter å leve sine egne liv etter at vi har sendt dem fra oss ut i verden eller ut på nettet. Endret 4. november 2019 av Aricia 38
Gjest CecilieX Skrevet 4. november 2019 #10614 Skrevet 4. november 2019 2 timer siden, Luvinesta skrev: For å si det slik; Om firmaet mitt ble oppsøkt av folk med null interesse for verken firma eller produkter, men bare slang innom hver dag for å lage kvalme fordi de har et horn i siden på eier, så ville jeg også blitt temmelig krass. Kundene (altså bloggleserne som har interesse av det hun formidler) som kommer med konstruktive tilbakemeldinger behandler hun med respekt og svarer hyggelig. Det er nok noen IP adresser som går igjen i det kommentarfeltet. Samme retorikk som "Om ikke Ole hadde oppført seg så teit,så hadde han sluppet å bli mobbet" Hun gjør det hun mener er riktig, og helt ærlig så er det ikke spesielt utleverende. Mulig du ser på bloggen som utelukkende bedrift som har det å tjene penger som eneste mål, men det kan også være at hun tar med personlige innslag der hun føler barna er en naturlig del av hverdagen. Du mangler faktisk et perspektiv her, hvilket jeg finner interessant. Du beskriver et enevelde, som om bloggersken lever i et vakum, der hun fritt og uten konsekvenser kan gjøre som hun vil. Problemet er jo at hun lever av et godt omdømme. Når hun bitcher rundt i sitt kommentarfelt så gjør det noe med omdømmet hennes. Da hun endelig fikk sin Vixenpris var begrunnelsen at hun var manges «guilty pleasure». Det sier en del om omdømmet hennes, og dette fra en jury som kjenner bransjen godt. Omsetningen stuper, og det betyr at det er mindre attraktivt å annonsere hos henne, jeg hadde nok rådet henne til å tenke nøye over hva det skyldes.
Klink Skrevet 4. november 2019 #10615 Skrevet 4. november 2019 55 minutter siden, Revenge o'Cavatina skrev: At hun beskriver å føle seg utsatt for mobbing og netthets når det er snakk om konstruktiv kritikk i et kommentarfelt hun som bloggeier alene i høyeste grad har absolutt kontroll over er én ting, men om du skal hevde hva bloggeieren tenker, føler og opplever rundt dette i form av uttalelser til pressen er det vel redeligst av deg å lenke til disse uttalelsene slik at du holder din egen kappe ren. Tilføyer at en profesjonell bedrift ikke kan ty til emosjoner når det passer for å ugyldiggjøre konstruktiv kritikk mot egen adferd. Resten du skriver i innlegget ditt er myntet på en annen bruker, så så veldig mye mer enn at jeg er uenig i dine påstander får være nok kommentar. Men hun har vel ikke kontroll over hva hun mottar? Hun kan vel motta mye dritt hun ikke velger å ha i kommentarfeltet? Eller? 3
pøbelsara Skrevet 4. november 2019 #10616 Skrevet 4. november 2019 1 minutt siden, Klink skrev: Men hun har vel ikke kontroll over hva hun mottar? Hun kan vel motta mye dritt hun ikke velger å ha i kommentarfeltet? Eller? Det vet vi jo ingenting om. Men jeg har sett at hun publiserer stygge/frekke kommentarer i bloggen - og lar være å publisere saklig kritikk - så hun styrer hva hun vil at folk skal se, i hvert fall. Når hun poster ting som er kritiske eller frekke, kommer straks motsvar fra andre brukere, de er ofte ganske så ufine. Hvis hun ønsker en god tone k kommentarfeltet, kan hun jo droppe å publisere slike kommentarer også. 24
Gjest Jonas Bie Skrevet 4. november 2019 #10617 Skrevet 4. november 2019 (endret) . Endret 4. november 2019 av Jonas Bie
Luvinesta Skrevet 4. november 2019 #10618 Skrevet 4. november 2019 (endret) 31 minutter siden, CecilieX said: Du mangler faktisk et perspektiv her, hvilket jeg finner interessant. Du beskriver et enevelde, som om bloggersken lever i et vakum, der hun fritt og uten konsekvenser kan gjøre som hun vil. Problemet er jo at hun lever av et godt omdømme. Når hun bitcher rundt i sitt kommentarfelt så gjør det noe med omdømmet hennes. Da hun endelig fikk sin Vixenpris var begrunnelsen at hun var manges «guilty pleasure». Det sier en del om omdømmet hennes, og dette fra en jury som kjenner bransjen godt. Omsetningen stuper, og det betyr at det er mindre attraktivt å annonsere hos henne, jeg hadde nok rådet henne til å tenke nøye over hva det skyldes. "Hvilket jeg finner interessant" "Enevelde" "Bloggersken" Åh, spar meg innholdet blir ikke mer sant eller riktig ved at du slenger ut noen "overveldende" ord her og der. Forstår at det er for å forsøke å gjøre debatten mer viktig enn sladder om en blogger, men dette er jo verken mer eller mindre en av kvinneguidens største sladretråder. Hun er faktisk fri til å gjøre det hun vil innenfor Norges regler, uten at hun skal bli diktert på hvordan hun skal gjøre jobben sin fra brukere her inne. Hun må fortsatt ta konsenkvensene, men ytringsfritheten mange lovpriser her inne gjelder også henne. Majoriteten av tiden svarer hun hyggelig, og lar være å publisere de negative. At hun noen ganger svarer krasst på krasse kommentarer må dere egentlig bare tåle da hun er i sin fulle rett til å mene hva hun vil på sin egen blogg. Det at det gjør noe med hennes omdømme er jo kun dine egne spekulasjoner. Det er jo bare her inne at en kommentar som inneholder "oppegående" klarer å lage en diskusjon over flere sider. Om bekymringen er for å redde henne fra dårlig omdømme så står det ikke helt i stil med håpet mange har her inne om at bloggen hennes skal falle på blogglistene. Det er også merkelig at du konkluderer med at omsetningen hennes stuper når det akkurat har blitt annonsert flere steder at hun er den best betalte bloggeren i landet... Og ang. den endelige vixen prisen, bloggen er jo en ren guilty pleasure blogg for mange der de klikker seg inn for å få et avbrekk fra hverdagen, eller har du din egen tolkning av det? Endret 4. november 2019 av Luvinesta 9
Inocybe Skrevet 4. november 2019 #10619 Skrevet 4. november 2019 1 time siden, Luvinesta skrev: Hvordan hun føler har hun flere ganger skrevet om og fortalt til presse tidligere. Hun har også nevnt at de samme IP adresser har gått igjen i kommentarfeltet. Du får rapportere innlegget mitt så får moderatorene ta avgjørelsen om det er spekukalsjon. Bloggen hennes er en av Norges mest leste og engasjementet viser noe helt annet enn dine påståelser om at bloggen er et synkende skip og at hun har stor motvilje for å fornye seg. https://www.dagbladet.no/kjendis/havet-inn-millioner/71771788 Jeg ser et dramatisk fall fra 100 000 lesere til så vidt hun bikker 20 000 på gode dager. Mange i bransjen hennes sliter og jeg ser ikke at det er annerledes for henne. Ekstra tydelig er det også at bloggen og IGen er passiv på stedet hvil og det er dumt i en bransje på vei nedover. Flaks for henne da at hun har penger ennå. Ikke utenkelig fra boligsalget men det er vanskelig å vite siden vi ikke har spesifisert regnskap. Det er ingenting som tyder på det faktisk, selv om det virker som det er drømmescenario for mange her inne. I motsetning til dine fantasier så kan gjerne CBE være rosablogg-stjerne for min del. Jeg har ingen problemer med det og er ikke misunnelig eller har andre negative tanker om det. Der hvor filmen min knekker er når hun bryter loven (markedsførings- og alkoholloven) igjen og igjen. Når hun oppfører seg usselt, umoralsk og uetisk . Når hun fronter miljøsvineri og jobber aktivt for å ødelegge våre barns jord. Når hun utnytter uskyldige barn for egen vinnings skyld. Hun utvikler seg hele tiden og kan derfor være i toppsjiktet selv 10 år senere. Dersom man ikke fornyet seg så ville ikke dette vært mulig. Når det kommer til Anna Rasmussen så har hun definitivt ikke fornyet seg, og det er ikke like interessant å lese om en småbarnsmor på 22 år som det var da hun startet å blogge om hvordan det var å være mor som 16. Og der kan man snakke om å eksponere barnets privatliv og tanker langt utenfor hva som er greit. Med tanke på følgere på Instagram og at bloggen hennes er en av Norges mest leste så er det definitivt ikke en liten heiagjeng. Der bommer du nok litt. Det er nok flere enn kritikerne som holder et daglig øye med bloggen og sosiale medier. Og mitt inntrykk er at gruppen med kritikere er veldig liten, men roper høyt for å bli hørt. Det være i kommentarfeltet, ved sponsor-avtaler eller på andre sosiale medier der man se de samme ytre sine negative kommentarer ved flere anledninger. En annen mer nærliggende forklaring er at kritikerne faktisk er så tallrike som de virker som. Mange som ikke skriver på bloggen så det er et dårlig argument at det bare er at fåtall av IP-er som går igjen. Det du virker å glemme litt er at diskusjonen om barneeksponering i dag går på flere enn Caroline Berg Eriksen, og ikke handler spesifikt om henne. Absolutt ikke bare CBE det gjelder, men hun er uten tvil en intens barneeksponerer. Så at hun (også) får kritikk for barneeksponering er virkelig på sin plass. For det er ikke tvil om at det er et stort problem i dag hos mange bloggere og influensere som ukritisk deler barnets liv i en såpass stor skala at det kan være til skade for barnet senere. Ja det er skadelig med såpass ekstrem eksponering som vi ser på CBE.no. 50 000 Googletreff på to små barn er virkelig ikke noe å være stolt av. Man vet faktisk ingenting om privatlivet eller tankene til barna til CBE. Kanskje noen kan dra opp hva suttekluten til hun ene het da hun var baby da CBE eksponerte mer, men som hun senere har gått vekk fra, men det er ingen som kan si noe om privatlivet deres annet enn hva de deltar på av aktiviteter som 90% andre barn også deltar på. Jeg gjentar 50 000 googletreff! Det er også helt irrelevant om det faktisk er reelt det som moren skriver om barna. Det vil fortsatt klenge til barna til evig tid og ødelegge deres muligheter for å velge egen IT-identitet. Den tråden her er mye verre med tanke på eksponering i mine øyne med all spekulering, at gamle ting blir dratt opp og ikke minst all diskusjon rundt disse spesifikke barna. Det var tross alt i en av de mange stengte trådene om CBE her på KG som avslørte hva det kommende barnet skulle hete etter å ha søkt opp Etsy-kontoen til CBE og sett vimpler hun hadde bestillt derfra... Eller da brukere her inne resonnerte seg frem til hvilken barnehage hun ene gikk i og publiserte det utifra trivielle opplysninger på bloggen, for så å dra opp temaet ett år senere. For å ikke snakke om skaden det kan påføre dem ved å lese her inne når de blir gamle nok. Jeg håper barna blir beskyttet fra dette forumet. De uendelig mange googletreff på barnas navn kommer ikke fra KG. Der er det ikke lov å nevne navn. Det er i første omgang foreldrenes ansvar å beskytte og gjøre det beste for barna. På dette punktet feiler de grovt. Skrevet svar i kursiv. 27
pøbelsara Skrevet 4. november 2019 #10620 Skrevet 4. november 2019 1 minutt siden, Luvinesta skrev: "Hvilket jeg finner interessant" "Enevelde" "Bloggersken" Åh, spar meg innholdet blir ikke mer sant eller riktig ved at du slenger ut noen "overveldende" ord her og der. Forstår at det er for å forsøke å gjøre debatten mer viktig enn sladder om en blogger, men dette er jo verken mer eller mindre en av kvinneguidens største sladretråder. Hun er faktisk fri til å gjøre det hun vil innenfor Norges regler, uten at hun skal bli diktert på hvordan hun skal gjøre jobben sin fra brukere her inne. Hun må fortsatt ta konsenkvensene, men ytringsfritheten mange lovpriser her inne gjelder også henne. Majoriteten av tiden svarer hun hyggelig, og lar være å publisere de negative. At hun noen ganger svarer krasst på krasse kommentarer må dere egentlig bare tåle da hun er i sin fulle rett til å mene hva hun vil på sin egen blogg. Det at det gjør noe med hennes omdømme er jo kun dine egne spekulasjoner. Det er jo bare her inne at en kommentar som inneholder "oppegående" klarer å lage en diskusjon over flere sider. Om bekymringen er for å redde henne fra dårlig omdømme så står det ikke helt i stil med håpet mange har her inne om at bloggen hennes skal falle på blogglistene. Det er også merkelig at du konkluderer med at omsetningen hennes stuper når det akkurat har blitt annonsert flere steder at hun er den best betalte bloggeren i landet... Og ang. den endelige vixen prisen, bloggen er jo en ren guilty pleasure blogg for mange der de klikker seg inn for å få et avbrekk fra hverdagen, eller var det ment som noe annet mener du? Nå har jo omsetningen gått kraftig ned for alle, da inklusive CBE. Hun er fortsatt godt betalt - men ikke det går ikke så eventyrlig bra som før. Og har noen sagt at hun ikke kan ytre seg? Det at mange er uenig i hva og hvordan hun ytrer seg, er dea vel for søren ikke noe angrep på ytringsfriheten - det er kritikk av hva hun velger å publisere. Og hun ER eneveldig på sine SoMe-kanaler - det er hun og hun alene som bestemmer hva som skal publiseres der. Jeg skjønner ikke hvorfor du protesterer på det. 31
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå