Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Til det siste: det ble delt her at CBE gråt da hun snakket om å skuffe seg selv, den følelsen likte hun ikke og dette var «området» hun skulle søke utvikling på under oppholdet. Vet ikke om det ble fulgt opp videre i programmene, men det regner jeg egentlig med. :vetikke:

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kollontaj skrev (2 minutter siden):

Til det siste: det ble delt her at CBE gråt da hun snakket om å skuffe seg selv, den følelsen likte hun ikke og dette var «området» hun skulle søke utvikling på under oppholdet. Vet ikke om det ble fulgt opp videre i programmene, men det regner jeg egentlig med. :vetikke:

Enig. Jeg så ingen videreutvikling eller noe mestring i det. Synd hun røk ut akkurat nå når hun virkelig kunne få brynt seg litt. De som er igjen nå viser en enorm utvikling og mestring. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minthia skrev (1 time siden):

Jo, de gjør faktisk det altså. De er profesjonelle aktører som får betalt svært mye for å være på jobb på kamera hele dagen, det er ikke et privat opplegg. Motsatt er Tropp4 som ikke får betalt på samme måte, ikke har en jobb som gjør dem til kjendiser, og som ikke har følgere eller fans som trekker seere til programmet. 

Om Caroline B privat hadde meldt seg på en samling for å utfordre seg selv og lære seg å mestre sin egen psyke uten kamera, og betalt for det selv, så hadde det vært som privatperson. Det hadde ingen hatt noe med å skrive noe som helst om. 

At en PT, egenoppnevnt ernæringscoach og selger av reklameprodukter blir vurdert ut fra resultatene i et kommersielt TV-program som utfordrer nettopp det hun hevder seg å være ekspert på, eller det hun selger, er bare på sin plass.

Og ut fra det hun selger burde hun nok hatt bedre resultater enn det vi får se. I tillegg får vi se hvilken hemsko det er å trene og spise på det viset, når hun klarer seg dårligst i overlevelse og jevnt over klarer seg dårlig i kognitive og strategiske oppgaver. Det er denne coachen som mener at vi skal stole på hvordan hun tolker forskningsresultater innen fysikk og ernæring - uten utdannelse. Det hadde vært helt fjernt å ikke bemerke hvor stort spriket er fra hvordan hun framstiller seg i egne kanaler. Og så er det jo unektelig litt komisk hvor forskjellig hun ser ut. Skal vi late som ingenting?

Ar hun fikk så lite ut av det personlig er veldig synd. De fleste deltakerne siden starten oppgir jo at de har stort personlig utbytte av å bli utfordret av oppgavene og utfordringene i KL. Det er jo en del av greia. Det er en personlig gevinst av en kommersiell deltakelse. Betalt selvutvikling rett og slett. Men det krever at man viser sårbarhet og gjør en innsats for å overvinne seg selv på ulike fronter. Det er det mest personlige elementet i KL, og der var CBE veldig usynlig. Vi fikk ikke se noe personlig eller sårbart fra hennes side, og det var nok litt av grunnen til at hun ble så anonym og fikk så lite skjermtid. 

Men som de to uthevet sitatene her viser: det er jo ikke sånn at hvis man har meldt seg på noe i kraft av sitt arbeid, så er man der kun som "profesjonell". Som du sier, mange er der for å få noe ut av det på et personlig plan. Og det hylles de for! Når det gjelder CBE er det meste kritikk, og den kritikkn forsvares med at ikke er der som privatperson.

Jeg synes bare ikke det henger helt sammen. Ja, påmeldingen skjer fordi de er offentlige, og de må så klart forvente at folk snakker om dem. Det er jo noe av poenget. Jeg tror heller ikke hun hadde reist dit som privatperson. Men det er jo noe annet å tolke alt som skjer der inne som "regissert" på samme måte som på Instagram og snapchat. Mitt poeng er bare at det ikke går an å operere med et vanntett skille mellom privat og offentlig person på den måten dere gjør her. Mye av det som pekes på angående kompani lauritzen er hvordan hun snakker, beveger seg og ser ut, og jeg skjønner ikke hvordan dere klarer å avgjøre når det er privatpersonen Caroline som vasker gulv eller setter opp telt, og når det er bedeiftseieren (for å sette det på spissen).

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istapp skrev (4 timer siden):

Her bør egen vekt og vekt som i løpet av programmene bærer på ryggen tillegges tanker når det kommenteres trent og mindre trent. Stavang har vel en egenvekt som er to av CBE, men begge skal bære lik oppakningsvekt. Bare en tankepåminnelse som må legges til, før man kommenterer om hvem som er mest og minst trent.

Men CBE har nok vesentlig høyere muskelmasse relativt til kroppsvekt og mindre kropp å «dra på», som også må med i regnestykket. I tillegg var det bløtt og myrete, som er tyngre å forflytte seg i for en tyngre person.

Oppakninsvekt ift kroppsvekt må sees ift muskelmasse, det er også sånn at over et visst punkt blir kroppsvekta i seg selv en ulempe. Snakker generelt nå. 

• Liker 5
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusern3 skrev (På 9.4.2025 den 0.17):

For min smak synes jeg hun er altfor tynn. Ikke pent og veldig ekstremt. 

Dette er direkte kritikk av kropp.

Eir30 skrev (9 timer siden):

Ja, det forstår jeg også. Men betyr det at det er fritt frem å slenge ut hva man vil? Påstanden om at all kritikken her inne handler om "bedriftseieren" CBE - den kjøper jeg bare ikke. Utsagn som "se så svak hun er i forhold til Stavang" og den typen kritikk - mener dere at dette er noe som bare er knyttet til jobben hennes? Jeg skjønner så klart at det handler om måten hun profilerer seg i SOME osv, men etter min mening blir det likevel for lettvint å bruke "kritikk av bedriften" som forsvarer for denne typen kommentarer. Det er også en stor del rein drittslenging her, og det tror jeg egentlig alle er klar over.

Enig

Sugar&Spice skrev (8 timer siden):

CBE livnærer seg som PT! Stavang er KOMIKER. 

Det er klart man kan stille spørsmålstegn ved en PT som er i dårligere form enn en utrent(les: profesjonelt) komiker… 

Men er hun i dårligere form, generelt sett? Eller er hun bare bedre i militære øvelser? Jeg tror CBE hadde løpt fra Stavang i et gateløp, og tipper hun tar flere push ups eller pull ups? Stavang er nesten dobbelt så stor, selvsagt er hun mer robust og kan bære tyngre? 

Nå ville jeg aldri bedt CBE om råd om trening, i hvert fall ikke styrketrening, fordi jeg ikke synes hun virker son hun har så mye greie på det, men jeg synes noe av denne kritikken blir så utrolig lite saklig, og veldig skadefro.

Stargaze skrev (7 timer siden):

Det er krevende å skyte hvis man ikke er i god fysisk form. Rett fra løp til skyting. Med høy puls er det krevende. Rart ikke c klarte skytingen bedre da.

Man kan være elendig å skyte selv om man er i stålform. Uten at jeg har noen formening om at CBE er i stålform.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eir30 skrev (27 minutter siden):

Men som de to uthevet sitatene her viser: det er jo ikke sånn at hvis man har meldt seg på noe i kraft av sitt arbeid, så er man der kun som "profesjonell". Som du sier, mange er der for å få noe ut av det på et personlig plan. Og det hylles de for! Når det gjelder CBE er det meste kritikk, og den kritikkn forsvares med at ikke er der som privatperson.

Jeg synes bare ikke det henger helt sammen. Ja, påmeldingen skjer fordi de er offentlige, og de må så klart forvente at folk snakker om dem. Det er jo noe av poenget. Jeg tror heller ikke hun hadde reist dit som privatperson. Men det er jo noe annet å tolke alt som skjer der inne som "regissert" på samme måte som på Instagram og snapchat. Mitt poeng er bare at det ikke går an å operere med et vanntett skille mellom privat og offentlig person på den måten dere gjør her. Mye av det som pekes på angående kompani lauritzen er hvordan hun snakker, beveger seg og ser ut, og jeg skjønner ikke hvordan dere klarer å avgjøre når det er privatpersonen Caroline som vasker gulv eller setter opp telt, og når det er bedeiftseieren (for å sette det på spissen).

De melder seg ikke på, de blir castet. Det er "regissert"  i den grad de er modererer oppførselen sin når det er kamera til stede. Og det gjør de. Men aller mest kontroll på hvordan de fremstår har de som klipper ned alle de timene med kamera til et par timer med episoder i uka. KL er ikke et konsept hvor de vil fremstille deltakerne i et dårlig lys, så klippingen er nok mest til deltakernes fordel.

Selvsagt er det ikke et vanntett skille mellom privat og offentlig person. CBE har også vært den influenceren som har spilt mest på dette ved å hevde at hun bare er en privatperson når det tjener henne og en grunder, forretningskvinne, og sjef når det tjener henne bedre. Hun har hevdet at hun er en privatperson når hun skriver innlegg, men en bedrift når hun har reklame. Når hun har fått kritikk for forretningsførselen har hun gjemt seg bak at hun har gitt varemerket sitt navnet Caroline Berg Eriksen. Det er det hun selger. Alle som er der inne er kjendiser på et eller annet nivå, eller de vil bli det. Det gjelder alle. Stavang, Trettebergstuen, Thoresen og resten. Forskjellen er at de har en annen jobb som ikke er dem selv. CBE har ikke noe skille mellom personen CBE og produktet CBE.  Felles for dem alle er at når de er på Kompani Lauritzen er de på jobb som tjener karrieren deres, og er engasjert for å lage god tv og ta med seg fans og følgere til skjermen for å booste seertallene. Det fins ikke noe privat i denne avtalen. De er på TV - det er pr definisjon offentlig.

Jeg har heller ikke sett kommentarer på hvordan hun snakker eller beveger seg. Men hvorfor skal man ikke kommentere at hun som hevder at hun ikke bruker filter eller redigerer seg ser ut som en helt annen person når det er andre som holder kameraet? Hvorfor kan man ikke bemerke når hun blir tatt i en latterlig løgn om at hun ikke brukte sminke når hun stadig vekk er sminket på vei ut i felt? Det skillet synes jeg er veldig enkelt. Det er svært lite privatperson i deltakelsen. Hva er det som er privat der egentlig? Enig i at ordet bedriftseier ikke er passende her, men influencer og offentlig er hun hele veien til banken i denne sammenhengen.

Tror du kommer en del lengre med kommentarene dine om du ikke skjærer alle her over en kam. Hvis du siterer de kommentarene du mener er over streken så treffer du mye bedre. Jeg forsvarer ikke drittkommentarer, jeg overser dem, rapporterer og går videre. Jeg tillegger ialle fall ikke hver enkelt ugreie kommentar til alle på forumet, og setter selv svært lite pris på å få ansvar for det andre skriver.

Endret av Minthia
  • Liker 16
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det en selvfølge at man kan bære mer bare fordi man er tyngre? En tung person kan jo ha mye mindre muskelmasse og dårligere kondisjon enn en som er lett, så jeg ser ikke helt den sammenhengen mellom egen vekt og hva man kan bære.

• Liker 17
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (4 minutter siden):

Men CBE har nok vesentlig høyere muskelmasse relativt til kroppsvekt og mindre kropp å «dra på», som også må med i regnestykket. I tillegg var det bløtt og myrete, som er tyngre å forflytte seg i for en tyngre person.

Oppakninsvekt ift kroppsvekt må sees ift muskelmasse, det er også sånn at over et visst punkt blir kroppsvekta i seg selv en ulempe. Snakker generelt nå. 

Ah ja, selvsagt mye verre for en 120 kg mann med litt polstring å bære en sekk på 80 kilo, enn for en dame på 50 kilo og med lav fettprosent å bære en sekk på 80 kilo. 

Du tar rett og slett feil her. Hvis oppgaven er å klatre, ta hang ups, løpe med en beskjed, er lav kroppsvekt en fordel. Skal man bære noe tungt er det IKKE en fordel.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

velociraptor skrev (1 time siden):

Ah ja, selvsagt mye verre for en 120 kg mann med litt polstring å bære en sekk på 80 kilo, enn for en dame på 50 kilo og med lav fettprosent å bære en sekk på 80 kilo. 

Du tar rett og slett feil her. Hvis oppgaven er å klatre, ta hang ups, løpe med en beskjed, er lav kroppsvekt en fordel. Skal man bære noe tungt er det IKKE en fordel.

Nå er det bare usakligheter du kommer med. Det er vel ikke helt fair å sammenligne styrke på en mann og en kvinne. Er Stavang dobbelt så stor som CBE? Så hvis feks Caroline er 55 kg så tror du Stavang er 110 kg? Det blir for dumt. Jeg tror det er tyngre for Stavang å gå mye, med eller uten sekk. At hun er naturlig sterk, det kan jeg tro på. Caroline har dessuten skrytt av i podcasten med Guri at hun selv er ganske så sterk.

Dette er min egen erfaring, jeg har kjent på det å være sånn ca 15 kg tyngre enn det jeg vanligvis er. Da snakker jeg om fett, ikke muskler. Det var et slit å gå, spesielt i oppoverbakke, for ikke å snakke om å bære på noe samtidig.  

Endret av Snødronninga
Mer tekst
  • Liker 9
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eir30 skrev (47 minutter siden):

CBE er ikke på KL som privatperson. Jeg har riktig nok ikke sett avtalen mellom CBE og produksjonsselskapet, men jeg har sett nok avtaler mellom influensere og andre TV-produksjoner til å vite at avtalene stort sett inngås med AS-et, og ikke privatpersonen. 

Et selskap er kun en juridisk person, og er avhengig av ekte mennesker for å produsere og eksistere. Når Ole Robert Reitan deltar på arrangenent på vegne av Reitan-gruppen, må nødvendigvis den fysiske Ole Robert Reitan være den som gjør det, selv om hatten han har på seg er som aksjonær/styremedlem/ansatt. 

Det samme gjelder influensere. At influensere driver virksomhet gjennom å kommersialisere eget liv, gjør det riktig nok vanskeligere å trekke skillelinjene - noe influensere utnytter for alt det er verdt, men det endrer likevel ingenting. 

Bare for å si det sånn, produksjonsselskapet og influenserne selv er så til de grader innforstått pg kjent med at influenserne deltar som representant for selskapet og ikke som privatperson. Selv i avtalene kommer dette uttrykkelig fram hvem som er partene til avtalen, og hvor mye av deres "private liv" som er et kommersielt produkt, inkludert eksponering av barn. Det er ganske hårreisende. 

• Liker 14
  • Nyttig 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snødronninga skrev (17 minutter siden):

Nå er det bare usakligheter du kommer med. Det er vel ikke helt fair å sammenligne styrke på en mann og en kvinne. Er Stavang dobbelt så stor som CBE? Så hvis feks Caroline er 55 kg så tror du Stavang er 110 kg? Det blir for dumt. Jeg tror det er tyngre for Stavang å gå mye, med eller uten sekk. At hun er naturlig sterk, det kan jeg tro på. Caroline har dessuten skrytt av i podcasten med Guri at hun er ganske så sterk.

Dette er min egen erfaring, jeg har kjent på det å være sånn ca 15 kg tyngre enn det jeg vanligvis er. Da snakker jeg om fett, ikke muskler. Det var et slit å gå, spesielt i oppoverbakke, for ikke å snakke om å bære på noe samtidig.  

Jeg tror det er lettere for Stavang å bære en sekk på 30 kilo, enn det er for CBE. Jeg tror det er lettere for CBE å ta hang ups, enn det er for Stavang. Jeg tror ikke vekt/fettprosent påvirker hvor pysete man er på dykking eller stuping.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

velociraptor skrev (15 minutter siden):

Jeg tror det er lettere for Stavang å bære en sekk på 30 kilo, enn det er for CBE. Jeg tror det er lettere for CBE å ta hang ups, enn det er for Stavang. Jeg tror ikke vekt/fettprosent påvirker hvor pysete man er på dykking eller stuping.

Hvem har sagt noe om det? 

Ellers får vi være enige om å være uenige, punktum. 

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå dukket hun opp på utforsk på min snap og den første er; 'Så mange har spurt hvilken app jeg bruker', og 'Jeg har utviklet min egen app',  etterfulgt av 10 umerkede reklamer for hennes egen treningsapp da. Som plutselig heter Coacheverfit.io og hadde bilde av Adrian Paul?  Nå er det mye rart, synes jeg. Men hvis man har lyst til å trene med henne da, så kan man klikke seg inn på Life by Caroline, coaching; sterk og atletisk...? 

Så er det selfie i heisen på et hotell, som hun har sponset opphold hos,  9 snapper,  heller ikke de merket som reklame. (I bare BH'n så klart, det er helt vanlig å treffe folk i undertøy i heisen på hotell.) Så kom det en med ordet reklame midt inne i teksten så uten så med miniatyrskrift og så umerket igjen. 

Så skal hun hjem med toget etter å ha trent og blitt sterk og atletisk. Heller veldig pro ana spør du meg! IMG_3513.thumb.jpg.8c8345f0da85268644bb81afbda3f70a.jpgIMG_3512.thumb.jpg.9691699bcf0183934b16b80f380f3ba4.jpg

• Liker 12
  • Nyttig 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

loffen skrev (10 minutter siden):

bare BH'n så klart, det er helt vanlig å treffe folk i undertøy i heisen på hotell.

Jeg vil kalle det lite dannelse å stå sånn i en hotell-heis. Fatter ikke at hun ikke blir flau over å legge ut slike bilder med kroppsfokus og selvtilfreds-injisert fjes- voksen tobarns-mor som hun er. 

• Liker 13
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

loffen skrev (1 time siden):

Nå dukket hun opp på utforsk på min snap og den første er; 'Så mange har spurt hvilken app jeg bruker', og 'Jeg har utviklet min egen app',  etterfulgt av 10 umerkede reklamer for hennes egen treningsapp da. Som plutselig heter Coacheverfit.io og hadde bilde av Adrian Paul?  Nå er det mye rart, synes jeg. Men hvis man har lyst til å trene med henne da, så kan man klikke seg inn på Life by Caroline, coaching; sterk og atletisk...? 

Så er det selfie i heisen på et hotell, som hun har sponset opphold hos,  9 snapper,  heller ikke de merket som reklame. (I bare BH'n så klart, det er helt vanlig å treffe folk i undertøy i heisen på hotell.) Så kom det en med ordet reklame midt inne i teksten så uten så med miniatyrskrift og så umerket igjen. 

Så skal hun hjem med toget etter å ha trent og blitt sterk og atletisk. Heller veldig pro ana spør du meg! IMG_3513.thumb.jpg.8c8345f0da85268644bb81afbda3f70a.jpgIMG_3512.thumb.jpg.9691699bcf0183934b16b80f380f3ba4.jpg

Uff. Dette ser jo bare ille ut. 😖

Og hva er det med henne og bilder på all verdens toaletter? 🚽 Er de de store blanke flatene (også kalt speil) man ofte finner der som gjør det så tiltrekkende for henne? 🤳

• Liker 22
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
loffen skrev (2 timer siden):

Hun tenkte nok at det å være med på KL kunne lønne seg for businessen. Nå er det, i følge henne så mange som spør om appen, så da må man bare tro at det kommer til flere nye (og etterlengtede) kunder. Som skal se på en poserende Caroline fra riktig vinkel, som innimellom utfører øvelser feil.

Hvorfor er det så vanskelig å merke reklame som reklame?! :rope:

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CityCityBangBang skrev (1 time siden):

Uff. Dette ser jo bare ille ut. 😖

Og hva er det med henne og bilder på all verdens toaletter? 🚽 Er de de store blanke flatene (også kalt speil) man ofte finner der som gjør det så tiltrekkende for henne? 🤳

Ja! Mens vi andre går (for min del til nøds) på et offentlig toalett for å gjøre vårt fornødne, ser CBE mulighetene for å lage innhold. Speilselfies på ulike offentlige toalett = content. Sier vel egentlig sitt. 

Endret av K_mb
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (6 minutter siden):

Merkelig skue! 😬Hvorfor står hun sånn? Hoftene er like brede/smale som ansiktet. 🙃

Plasser deg selv på badet foran speilet. Plasser et kamera mot deg selv i front av speilet. Len deg fremover mot speilet kun med overkroppen, la hoftene og beina være stille, hodet ditt skal nærme seg speilet. Hva skjer med bildet ditt tror du? Du også kan få et hode som er like smalt/bredt som hoftene. Du kan til og med få større hode enn hofteparti om du kliner hodet nært nok kameraet. 

Slutt og finn feil. Forsøk heller det samme og se at også du selv kan få til slike "teite" positurer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...