Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

For et usmakelig usmakelig par. Og disse vil ta seg betalt for å trene andre?! 🤯

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenk å kverulere så arrogant for å få rett når de er fullstendig på bærtur, gjentatt stabilt med albuene godt plassert på benken. Det går ikke an å dikte det opp engang. Disse folka finnes🤦‍♀️

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Registrerer at CBE drar opp buksa for å få frem glippen mellom mage og bukse og at hun som influencer har begynt med burgunder over ett år etter alle andre. 🤭

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (4 minutter siden):

Registrerer at CBE drar opp buksa for å få frem glippen mellom mage og bukse og at hun som influencer har begynt med burgunder over ett år etter alle andre. 🤭

Da er vel tiden som influenser definitivt over når man kronisk ligger bakpå.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rev. Revenge skrev (7 minutter siden):

Da er vel tiden som influenser definitivt over når man kronisk ligger bakpå.

Ja😅 og vide bukser, slike hun har på i innlegget er jeg i min tredje sesong på. 🤭 Hun har endelig funnet ett par (som hun skrev). 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det innlegget med merkelig hip thrust-teknikk har hun også merkelig mage crunch i kabel-teknikk. https://www.instagram.com/p/DF-06fLNEhs/?img_index=4 Hennes bevegelse er kun hoftebasert, da trener hun jo hoftebøyerne ikke magen. Og er det litt rart å holde tauet rundt halsen? Jeg synes nesten alt hun viser av øvelser ser så vondt og ubehagelig ut. :ler: 

Her er rigtig teknikk: https://www.gymgrossisten.no/knestaende-crunches-med-kabel.html 

Der skriver de til og med: 'En vanlig feil er at bevegelsen skjer i hoften, slik at det hovedsakelig er hoftebøyerne som jobber.'

Det er underholdende da, sånn som de holder på med den nedlatende bessewisserholdningen og sletting av saklige kommentarer. :popcorn:  Det er litt sånn pute-tv! 

• Liker 16
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kollontaj skrev (47 minutter siden):

Der så hun ikke mye 'sterk og atletisk' ut, akkurat! :ler: 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

loffen skrev (6 minutter siden):

I det innlegget med merkelig hip thrust-teknikk har hun også merkelig mage crunch i kabel-teknikk. https://www.instagram.com/p/DF-06fLNEhs/?img_index=4 Hennes bevegelse er kun hoftebasert, da trener hun jo hoftebøyerne ikke magen. Og er det litt rart å holde tauet rundt halsen? Jeg synes nesten alt hun viser av øvelser ser så vondt og ubehagelig ut. :ler: 

Her er rigtig teknikk: https://www.gymgrossisten.no/knestaende-crunches-med-kabel.html 

Der skriver de til og med: 'En vanlig feil er at bevegelsen skjer i hoften, slik at det hovedsakelig er hoftebøyerne som jobber.'

Det er underholdende da, sånn som de holder på med den nedlatende bessewisserholdningen og sletting av saklige kommentarer. :popcorn:  Det er litt sånn pute-tv! 

Tauet er ikke rundt halsen, det er et tau som henger fast i en krok og ikke er en løkke 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elisabeth30 skrev (9 minutter siden):

Tauet er ikke rundt halsen, det er et tau som henger fast i en krok og ikke er en løkke 

:hoho: Ja jeg vet jo det. Men det er mer vanlig å hold tauet over hodet, ikke ned på sidene langs halsen. (Jeg har gjort denne øvelsen i 15 år.)

Endret av loffen
Sorry for at jeg forklarte meg så dårlig, men det ble jo morsomt da, når du trodde at jeg trodde at det var en løkke rundt halsen!
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

loffen skrev (13 minutter siden):

:hoho: Ja jeg vet jo det. Men det er mer vanlig å hold tauet over hodet, ikke ned på sidene langs halsen. (Jeg har gjort denne øvelsen i 15 år.)

Å ja, sånn rundt halsen 😂😂 jeg har ikke trent lenge, men til og med jeg ser at den øvelsen blir gjort feil. Men jeg tror vi også glemmer at hun vet best da 🤣🙈

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjømystikk skrev (4 timer siden):

Angående Hip Thrust – jeg fikk med meg diskusjonen og lagret den, men i og med at jeg er ny bruker her får jeg ikke lov til å legge til bilder. Men jeg gjengir den.

Det var et par-tre kommentarer til men de fikk jeg ikke tatt bilde av før alt dette forsvant!!!!

… med forbehold om skrivefeil…..

Hentet fra https://www.instagram.com/p/DF-06fLNEhs/?img_index=1

Bruker 1: Hvorfor har du albuene på benken når du gjør hip thrust? Er vel ryggen som skal støtte deg mot benken, og ikke albuene.

pt_carolineberg: bruker begge fordi det gir meg stabilitet 😊 Jo mer stabilitet, jo mer kraft kan jeg produsere og jo bedre resultat 😊

Bruker 1: Det er vel meningen at skuldre og nakke skal ligge oppå benken, og sammen med ryggen gi stabilitet.

Bruker 2: med et er jo feil? Hvis du setter albuene i benken så gjør du jo det motsatte – du får mindre kraft i hoftene og mer overført til overkroppen. Du bruker mer energi og trener mindre målretta.

pt_carolineberg: Nakken skal ikke være på benken, nei, Øvre del av ryggen 😊 Meningen er at du skal utføre en hofteekstensjon, hvor kontaktpunktet på ryggen er irrelevant. Det som betyr noe er at du er stabil og ligger godt.

pt_carolineberg: Stabilitet er nøkkelen her. Når albuene hviler på benken, øker kontaktflaten og reduserer unødvendig bevegelse i overkroppen. Dette forhindre energilekkasje og gjør at mer kraft kan overføres effektivt til hoftene. Albuene brukes ikke for å presse eller skape kraft, men for å forbedre stabiliteten, noe som faktisk kan gi bedre kraftutvikling i hoftene og mer målrettet trening av setemusklaturen.

Bruker 2: synes heller det ser ut som for tung vekt til at teknikken holder.

pt_carolineberg: Det baserer du på en antagelse som at jeg hjelper til med armene, noe du ikke vet noe om. Økt stabilitet tillater å løfte mer vekt – et veldig enkelt prinsipp. Jo mer stabilitet, jo mer kraft kan produseres. Så lenge armene ikke brukes aktivt til å skap kraft, noe jeg har god erfaring med å unngå, er dette en effektiv måte å optimalisere løftet på og dermed sentrere kraftproduksjonen til den muskelen jeg vil treffe.

Bruker 2: jeg antar ingenting. Måte dette er filmet på, blant annet muskelspillet i armene og skuldrene dine, gjør at det ser ut som at du har for tung vekt. Så kan det selvsagt være at du er uenig i hva det ser ut som, med det ser nå sånn ut for meg (og ut fra kommentaren over, også andre)

pt_carolineberg: du skriver jo selv i den kommentaren at du basere det på antagelser 😅 men takk for komplimentet om «muskelspill i armene», setter pris på det 💪Man bruker selvsagt kraft når noe utføres isometrisk, som f.eks å holde 110kg stabilt. Utfører man Hip Thrust korrekt, som jeg gjør her, så må man aktivere flere muskler for å skape stabile forhold. Du burde prøve det 😘

pt_carolineberg: proof is the pudding 🍑

Bruker 2: Haha, ok lke. Skjønner du sitter med nøkkelen her 🔑🤝

pt_carolineberg: selvsagt sitter jeg med nøkkelen her 😅 jeg vet jo inderlig godt selv hvor mye jeg bidrar med armene. Du spekulerer bare.

Har hun slettet kommentarene? Så utrolig barnslig. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svartfugl skrev (6 minutter siden):

Har hun slettet kommentarene? Så utrolig barnslig. 

Klassisk. Dreit på draget,sletter og later som ingenting. Ikke noe nytt i casa Kulås altså.

• Liker 20
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

LKEs historie nå, løfter 147.5 kg, hvorfor har han det samme løftet på loop. Skal det se ut som han tar flere reps men egentlig kun klarte ett? 

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjømystikk skrev (5 timer siden):

Angående Hip Thrust – jeg fikk med meg diskusjonen og lagret den, men i og med at jeg er ny bruker her får jeg ikke lov til å legge til bilder. Men jeg gjengir den.

Det var et par-tre kommentarer til men de fikk jeg ikke tatt bilde av før alt dette forsvant!!!!

Bruker 1: Hvorfor har du albuene på benken når du gjør hip thrust? Er vel ryggen som skal støtte deg mot benken, og ikke albuene.

pt_carolineberg: bruker begge fordi det gir meg stabilitet 😊 Jo mer stabilitet, jo mer kraft kan jeg produsere og jo bedre resultat 😊

Bruker 1: Det er vel meningen at skuldre og nakke skal ligge oppå benken, og sammen med ryggen gi stabilitet.

Bruker 2: med et er jo feil? Hvis du setter albuene i benken så gjør du jo det motsatte – du får mindre kraft i hoftene og mer overført til overkroppen. Du bruker mer energi og trener mindre målretta.

pt_carolineberg: Nakken skal ikke være på benken, nei, Øvre del av ryggen 😊 Meningen er at du skal utføre en hofteekstensjon, hvor kontaktpunktet på ryggen er irrelevant. Det som betyr noe er at du er stabil og ligger godt.

pt_carolineberg: Stabilitet er nøkkelen her. Når albuene hviler på benken, øker kontaktflaten og reduserer unødvendig bevegelse i overkroppen. Dette forhindre energilekkasje og gjør at mer kraft kan overføres effektivt til hoftene. Albuene brukes ikke for å presse eller skape kraft, men for å forbedre stabiliteten, noe som faktisk kan gi bedre kraftutvikling i hoftene og mer målrettet trening av setemusklaturen.

pt_carolineberg: Det baserer du på en antagelse som at jeg hjelper til med armene, noe du ikke vet noe om. Økt stabilitet tillater å løfte mer vekt – et veldig enkelt prinsipp. Jo mer stabilitet, jo mer kraft kan produseres. Så lenge armene ikke brukes aktivt til å skap kraft, noe jeg har god erfaring med å unngå, er dette en effektiv måte å optimalisere løftet på og dermed sentrere kraftproduksjonen til den muskelen jeg vil treffe.

Bruker 2: jeg antar ingenting. Måte dette er filmet på, blant annet muskelspillet i armene og skuldrene dine, gjør at det ser ut som at du har for tung vekt. Så kan det selvsagt være at du er uenig i hva det ser ut som, med det ser nå sånn ut for meg (og ut fra kommentaren over, også andre)

pt_carolineberg: du skriver jo selv i den kommentaren at du basere det på antagelser 😅 men takk for komplimentet om «muskelspill i armene», setter pris på det 💪Man bruker selvsagt kraft når noe utføres isometrisk, som f.eks å holde 110kg stabilt. Utfører man Hip Thrust korrekt, som jeg gjør her, så må man aktivere flere muskler for å skape stabile forhold. Du burde prøve det 😘

pt_carolineberg: selvsagt sitter jeg med nøkkelen her 😅 jeg vet jo inderlig godt selv hvor mye jeg bidrar med armene. Du spekulerer bare.

Proof is the pudding?!🍑For en kommentar. Jeg ville ikke hatt den ræva om jeg fikk den gratis, og da er jeg helt sikkert en misunnelig kjerring som sitter i sofaen hele dagen. :fnise: Eller så kan det være at jeg ikke ser på Caroline sin kropp som drømmekroppen.

Den største faktoren for min avsmak, er nok holdningene, virkemidlene, CBE og LKE (for det er vel kanskje han som faktisk svarer på kommentarer) sin fremtoning og væremåte i kanalene sine. Helt fantastisk hvordan de klarer å opptre så arrogant hver eneste gang noen sier dem i mot, har andre synspunkter eller stiller dem til veggs. Det paret er noe for seg selv. 

Forresten, hvorfor slette hele greia hvis du står for det du har sagt? Tåpelig.

Endret av Snødronninga
ny setning
  • Liker 8
  • Hjerte 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både hip thrust og cable crunch er jo helt krise sett til teknikk. 

Hoftbøyerne får kjørt seg kan man si! Men ikke mage eller rumpe.

Cable crunch: Ingen crunch jo, ryggen er jo rak. Feil vei og går for kort ned - helt enkelt fordi hun har for tunge vekter. 

Om noe i det hele tatt trenes så er det vel gripetyrke i handa og hoftene. ;)

Finns billioner av filmer på you tube som viser rett teknikk.

Hvem tror de de lurer? seg selv? 

Og det språket.... "energilekkasje"... Normale folk som vet hva de prater om, bruker ikke sånne ord!

• Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Sjømystikk skrev (7 timer siden):

Takk for at du deler. Når du har vært medlem lenge nok, legg gjerne ut skjermdump av dette.

Svarene som pt_carolineberg gir her (enten det er Caroline Berg Eriksen, eller Lars-Kristian Eriksen, man vet jo aldri med disse to nettrollene), de er puteflaue!

De har, bl.a. i denne tråden, fått kritikk fordi CBE ikke mestrer teknikken i hip thrust når det gjelder korsrygg/bekken, så de gikk bort fra sin rumpefokuserte kameravinkel etterhvert for å skjule dette. Og begynte å filme hip thrust slik at bekken/korsrygg ble skjult av vektene.

Så fikk de kritikk fordi CBE fremdeles (som hun hadde vist hele tiden) gjorde øvelsen feil mtp. øvre rygg og nakke. CBE er jo kjent for å ønske å fremheve sine ribben, noe hun også ofte har gjort i denne øvelsen, samtidig som hun har lagt hodet bakover for å forsterke dette (eller hun/de vet ikke bedre), har sogar til og med nærmest skutt frem (opp) haken i øvelsens ytterstilling i løftet, noe som også gjør at hun (som man har sett hele tiden) også mister kontroll på korsryggen. Løsningen til eierne av Treasures AS og Netfit, Getfit og Athlete Excel imøte med slik kritikk? Ikke å korrigere utøvelsen slik at den blir forsvarlig, korrekt og trygg! Neida, de endrer bare kameravinkel igjen når de lager video... Nå velger de fremdeles en kameravinkel for å skjule bekken/korsrygg bak vektene - men i tillegg velger de (post på pt_carolineberg 12. februar 2025) latterlig nok å filme så tett på at når CBE utfører øvelsen, så forsvinner overkroppen (og dermed hele øvre rygg, skuldre, nakke/hode) helt ut av bildet, slik at det ikke skal vises hvor dårlig CBE faktisk utøver øvelsen.

Og fremdeles greier de ikke å skjule hvordan CBE fortsetter å løfte med langt tyngre vekter og feil teknikk, for fremdeles ser man albuene, nedre del av overarmen og øvre del av underarmen, og med hvor mye tyngde CBE avlaster med på albuene både på vei opp og ned i øvelsen, samt at man ser hvordan hun bruker armmusklene for å avlaste.

Og måten CBE slipper seg ned på i den hip thrust-øvelsen som legges ut 12. februar, den viser veldig tydelig at hun ikke har kontroll på så tunge vekter.

At AFPT har gitt Caroline Berg Eriksen og Lars-Kristian Eriksen bestått på de korte pt-kursene de har tatt, det er nesten utrolig. For det CBE og LKE viser på sine ulike influenserkanaler av "trenings"-poseringer, det er og blir uforsvarlig.

Disse to poserer for å tiltrekke seg annonsører, forhåpentligvis ikke for å tilby forsvarlig trening til ekte mennesker. Det burde de være ærlige om!

Influenserkanalene til CBE og LKE burde komme med påtvunget advarsel om at folk ikke må gjøre som disse viser, da ingen av dem har noe som helst høyskoleutdanning som er relevant for den treningen de viser, selv om de begge to snakker om at de "spesialiserer" seg innen både det ene og andre. Slike påstander er villedende mot ev. kunder, og dermed også konstant ulovlig markedsføring mot potensielle kunder, enten det er ekte mennesker eller annonsører. At de også drar inn barn i dette gjør det ekstra alvorlig, siden dette genererer klikk også fra barn og unge som ikke har noen som helst kompetanse til å vurdere om det CBE og LKE viser er trygt eller ikke.

CBE og LKE bør trene for egen del og slutte å publisere noe som helst. Finne seg ærlig arbeid istedenfor dette uforsvarlige influensertullet de nå driver med.

Vi har sett at det CBE har lagt ut tidligere i karrieren har vært sterkt medvirkende til å ha gjort personer alvorlig syke (ref. artikkel fra 2013 om at hun inspirerte til anoreksi og sykelig forhold til mat og trening). Dette ble Caroline Berg Eriksen gjort oppmerksom på, fraskrev seg alt ansvar... og i dag, hvor hun og mannen også er foreldre til to jenter, så er både CBE og LKE verre enn noensinne! De har vist at de ikke evner - eller i det minste ikke vil - endre noe, så de viser i praksis at de velger å kjøre sitt egoistiske løp videre og tar null ansvar for å skape forsvarlig innhold, tar null ansvar for at det de gjør kan skade andre.

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den siste videoen med de brune klærne😳 Er jo bare skinn og bein inni klærne. Buksa er alt for stor og ser ut som noe hun har funnet i skapet til faren sin. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvaduikkeser skrev (12 minutter siden):

Den siste videoen med de brune klærne😳 Er jo bare skinn og bein inni klærne. Buksa er alt for stor og ser ut som noe hun har funnet i skapet til faren sin. 

Bilde? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi se.. ene skiva er 5kg, den andre er 10kg, maks 15. Dvs maks 50kg, ev 60kg med stang på HT’en. Den rompa er ikke så juicy i virkeligheten når man ser hvor hun sliter med den vekta. 
Ikke vil muskelvolumet øke med kaloriunderskudd heller. Ferdig snakka!

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...