FruRosa Skrevet 30. oktober 2019 #10281 Del Skrevet 30. oktober 2019 (endret) Da vår kjære Kong Olav døde følte hele folket at vi mistet en vi kjente! En vi var glad i, en vi hadde fulgt hele livet. Selvsagt deltok vi i begravelsen via TVskjermen, og mange la ned blomster på Slottsplassen. Bilder og minner ble delt med folkekongens sørgende folk. Et vakkert og verdig farvel med en elsket monark. CBE delte bilde av en mann ingen av leserne hadde et forhold til, på en reklameblogg. "Litt" forskjellige omstendigheter? Lagt til: jeg vet mye mindre om jenta som en dag skal bli vår dronning, enn jeg gjør om barna til en blogger fra Sarpsborg. MYE.MINDRE. Endret 30. oktober 2019 av FruRosa 46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 30. oktober 2019 #10282 Del Skrevet 30. oktober 2019 3 minutter siden, FruRosa skrev: Lagt til: jeg vet mye mindre om jenta som en dag skal bli vår dronning, enn jeg gjør om barna til en blogger fra Sarpsborg. MYE.MINDRE. Om vår fremtidige dronning vet jeg svært lite, et par fritidsaktiviteter og skoler/barnehager hun har gått på, men nada om hva hun gjør i hverdagen. I Sarpsborg er det motsatt. Vet mye om hverdagene, men ingenting om fritidsaktiviteter og skoler/barnehager. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 30. oktober 2019 Forfatter #10283 Del Skrevet 30. oktober 2019 1 time siden, Takida skrev: Hehe, selvsagt mener jeg bisettes, glemte at antydning til kritikk skal hakkes på og stolte på ordboken. Jeg bare påpeker at det er mer eksponering av kongelige og kjendiser i anledning begravelse/bisettelse og ingen ser ut til å mene det er spesielt uetisk, fordi de ikke har en reklameblogg det er jo hele forskjellen, da. For øvrig er jeg helt enig i at det ikke er nødvendig å pirke på stavefeil når vi forstår hva en person mente å si. Men i dette tilfellet synes jeg faktisk det var helt ok, for jeg forsto ikke hva du mente overhode, fordi jeg i farten ikke gjorde den koblingen. Du skrev det sikkert kjapt, og folk leser det kjapt. Det må være lov å spørre uten å bli beskyldt for hakking. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 30. oktober 2019 #10284 Del Skrevet 30. oktober 2019 (endret) 3 timer siden, Takida skrev: Jeg gjør. Jeg har for lengst sluttet å lese denne bloggen, den er kjedelig. Denne tråden også. Den er nok de få gangene jeg er inne på bloggen hennes. At folk har hurtiglinker til 'sportsbh for liten' og div er virkelig spesielt. Opplever at det ofte klages på at bloggere lever i et ekkokammer, vel vel.. De er ikke alene isåfall. Lurer forøvrig på om folk her inne går av skaftet når kongelige og kjendiser bosettes også, eller er det bare bloggere som ikke kan legge ut et bilde? Litt av en sammenligning Kongelige og CBE 😅. Når det sagt så kan jeg informere om at de kongelige er veldig gode på personvernet til barna sine, og at de også følger med i tiden og er opptatt av at barna skal kunne bygge egen identitet og fremtid, uten at det å være en del av den kongelige familien skal hindre de https://www.nrk.no/nyheter/den-svenske-kongefamilien-1.11217715 denne bloggeren er villig til å skyve mindreårige foran seg for å opprettholde den livsstilen de har blitt vant til. Normale folk ville ha foreks solgt millionvillaen og tonet ned forbruket, når bedriften ikke går like bra istedenfor å kjøre på med eksponering av mindreårige. Det er ikke «se og hør» fyll disse mindreårige er en del av, de er ekte mennesker med behov som er foreldrenes oppgave å fylle på en god og forsvarlig måte. Å brukes som en «reklame» plakat er ikke en god eller forsvarlig måte i mine øyne. Endret 30. oktober 2019 av lillesnøfnugg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nebel86 Skrevet 30. oktober 2019 #10285 Del Skrevet 30. oktober 2019 Det er jo veldig fint at dere tar opp temaet, diskuterer og opplyser på et åpent forum hvilken skole barna hennes går på om dere er så bekymret for privatlivet deres da.👌 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonio Skrevet 30. oktober 2019 #10286 Del Skrevet 30. oktober 2019 15 minutter siden, Nebel86 skrev: Det er jo veldig fint at dere tar opp temaet, diskuterer og opplyser på et åpent forum hvilken skole barna hennes går på om dere er så bekymret for privatlivet deres da.👌 Har ikke sett diskusjon, navn på skole eller barnehagen her jeg.. Informasjonen som er gitt her er mye mindre enn det lille jeg har fått med meg på bloggen. Kanskje jeg ikke har lest nøye nok. 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IngeborgUtenBorg Skrevet 30. oktober 2019 #10287 Del Skrevet 30. oktober 2019 26 minutter siden, Nebel86 skrev: Det er jo veldig fint at dere tar opp temaet, diskuterer og opplyser på et åpent forum hvilken skole barna hennes går på om dere er så bekymret for privatlivet deres da.👌 Inkarnasjonen av vikarierende motiver. Åpenbart sett utenfra. Artig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 30. oktober 2019 #10288 Del Skrevet 30. oktober 2019 27 minutter siden, Nebel86 skrev: Det er jo veldig fint at dere tar opp temaet, diskuterer og opplyser på et åpent forum hvilken skole barna hennes går på om dere er så bekymret for privatlivet deres da.👌 Jo, man bør tenke på barna. Ideelt sett skulle det vært foreldrenes jobb, men siden de ikke er sitt ansvar bevisst, så er det godt at det finnes samfunnsengasjerte mennesker som prøver å minne dem på det. Og hvis jeg hadde så syke hensikter at jeg ønsket å vite hvor barna gikk på skole/barnehage, så hadde jeg gått rett til kilden for å finne det ut, ikke omveien om et forum med mange tusen poster. CBE skriver det rett ut, og så er det alle andre sin feil hvis den informasjonen blir misbrukt. Hvor ignorant kan man bli? 45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nebel86 Skrevet 30. oktober 2019 #10289 Del Skrevet 30. oktober 2019 5 hours ago, Lille_Krokodille said: Men hun har jo selv fortalt at eldste går på en privatskole som ble pusset opp den første skoleuken? Hvor mange privatskoler flnnes det i Sarpsborg? Det er jo ikke snakk om å prøve å finne det ut, når hun i praksis sitter og skriver på nett hvilken skole hun går på..!? Herregud, det er jo NULL selvinnsikt der i gården. 😳 Dessuten: hadde jeg ment at jeg hadde creepy lesere som lette rundt etter barna mine, så hadde jeg sluttet å legge ut så mye info om dem! Men pengene rår... 5 hours ago, MissLucy said: hun har jo bekreftet hvilken skole det er, og forklart hvorfor de har valgt den og. 4 hours ago, FruRosa said: https://www.carolinebergeriksen.no/2017/03/20/nattavvenning-og-lope-til-barnehagen-tur/ Ikke info om ungene? Ikke info om barnehagen? Riktignok ikke navn på barnehagen, men allikevel nok til at folk som er litt kjent i området lett kan tenke seg hvilken det er... 7 minutter siden, Tonio said: Har ikke sett diskusjon, navn på skole eller barnehagen her jeg.. Informasjonen som er gitt her er mye mindre enn det lille jeg har fått med meg på bloggen. Kanskje jeg ikke har lest nøye nok. Nei? Da er jo ikke informasjonen lagt ut i bloggen tilstrekkelig nok til å finne ut av det heller, så det var jo bra(...) Dette bekrefter jo egentlig bare det hun skriver i kommentarfeltet sitt om at det er brukerne på KG som spekulerer i det og finner frem info. @Felis Det er jo bra at dere tenker på barna og legger ut linker og info her og holder temaet varmt for å minne Caroline på hvorfor det er så farlig. Det er jo tross alt viktigere enn sikkerheten til barna tydeligvis Et to år gammelt blogginnlegg som blir dratt opp og gjort aktuell igjen for flere tusen medlemmer på et åpent forum, samtidig som brukere påpeker hvor man kan finne informasjon, for det finnes ikke skrudde folk som går inn på Norges største forum mener jeg. Ja, hvor ignorant går det an å bli, det samme spør jeg... 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 30. oktober 2019 Forfatter #10290 Del Skrevet 30. oktober 2019 17 minutter siden, Nebel86 skrev: Nei? Da er jo ikke informasjonen lagt ut i bloggen tilstrekkelig nok til å finne ut av det heller, så det var jo bra(...) Dette bekrefter jo egentlig bare det hun skriver i kommentarfeltet sitt om at det er brukerne på KG som spekulerer i det og finner frem info. @Felis Det er jo bra at dere tenker på barna og legger ut linker og info her og holder temaet varmt for å minne Caroline på hvorfor det er så farlig. Det er jo tross alt viktigere enn sikkerheten til barna tydeligvis Et to år gammelt blogginnlegg som blir dratt opp og gjort aktuell igjen for flere tusen medlemmer på et åpent forum, samtidig som brukere påpeker hvor man kan finne informasjon, for det finnes ikke skrudde folk som går inn på Norges største forum mener jeg. Ja, hvor ignorant går det an å bli, det samme spør jeg... vås 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 30. oktober 2019 #10291 Del Skrevet 30. oktober 2019 4 minutter siden, Nebel86 skrev: Nei? Da er jo ikke informasjonen lagt ut i bloggen tilstrekkelig nok til å finne ut av det heller, så det var jo bra(...) Dette bekrefter jo egentlig bare det hun skriver i kommentarfeltet sitt om at det er brukerne på KG som spekulerer i det og finner frem info. @Felis Det er jo bra at dere tenker på barna og legger ut linker og info her og holder temaet varmt for å minne Caroline på hvorfor det er så farlig. Det er jo tross alt viktigere enn sikkerheten til barna tydeligvis Et to år gammelt blogginnlegg som blir dratt opp og gjort aktuell igjen for flere tusen medlemmer på et åpent forum, samtidig som brukere påpeker hvor man kan finne informasjon, for det finnes ikke skrudde folk som går inn på Norges største forum mener jeg. Ja, hvor ignorant går det an å bli, det samme spør jeg... Joda, jeg er enig i at "vi" (seriøst?) burde unngå å gjengi detaljer om hvor barna befinner seg. Samtidig var vel dette svar til en kommentar fra Caroline om at hun aldri har gjort dette. Det er en balansegang mellom å påpeke ting for å avsløre løgner og å spre skadelig informasjon, og på Kvinneguiden er det kutyme å underbygge påstandene sine, samt vise til kilder. Men jeg kan forsikre deg om at selv om jeg leser her inne, så skjønner jeg ikke hvor de ungene går i barnehage og på skole. Hadde jeg villet vite det, så hadde jeg gått på bloggen. Til syvende og sist er det foreldrene sitt ansvar å beskytte barna sine, og de har til enhver tid mulighet til å slette avslørende detaljer. Kanskje de skal benytte mulighet nå? Jeg vet de begge leser her inne... Og du, mener du virkelig at samfunnsdebatten skal kveles fordi foreldrene ikke har forstått verken Barnekonvensjonen eller advarsler fra politiet? Offentlig debatt fører samfunnet framover, vet du, det skjer allerede ting som kan påvirke barns rett til privatliv. Holdningen endrer seg, færre velger å eksponere barn og det er større bevissthet rundt farer og konsekvenser. 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 30. oktober 2019 Populært innlegg #10292 Del Skrevet 30. oktober 2019 (endret) Vet du @Nebel86 - dette er et veldig godt eksempel på skudd på budbringeren. Ingen av oss her inne har delt informasjon om CBEs barn. VI har påpekt at HUN har gjort det. Her brukes ikke navn på barna en gang - så kan ingen Google dem heller. Det er IKKE meg eller noen av de andre her som har gjort disse valgene og lagt ut all informasjonen om disse barna over år. Fanken, det får for søren være grenser for hva man skal beskyldes for. Endret 30. oktober 2019 av pøbelsara 68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 30. oktober 2019 #10293 Del Skrevet 30. oktober 2019 Spekulasjon om skole/barnehage? Hvis det å plukke opp info fra bloggeren selv blir omtalt som spekulasjon, da drar man det langt. De deler det meste, men det skal ikke oppfattes av andre? Eh... 40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nebel86 Skrevet 30. oktober 2019 #10294 Del Skrevet 30. oktober 2019 (endret) Angrep er det beste forsvar, eh? Om dere var halvparten så opptatt av barnas rett til privatliv som dere påstår dere er så hadde dere forstått hvor idiotisk og selvmotsigende dette her er. Jada, bloggeren skrev om at hun syklet til skolen for å levere i et blogginnlegg for lenge siden, men det er dere som drar det opp igjen og linker til et to år gammelt blogginnlegg der man kan finne informasjon og holder det aktuelt. Det her ligger kun på dere nå, ikke Caroline. At ikke barnas navn blir nevnt er ett av de dummeste argumentene jeg har lest her inne, tror du virkelig det kun er via Google det går i? Denne tråden har alene 2426903 visninger, så om barnas navn blir nevnt eller ikke er totalt likegyldig når alle vet hvem foreldrene er. Det er DERE som velger å gå ut og kringkaste denne informasjonen nå så lenge etter, det er dere nå som tipser om (ved å resonnere seg frem til at det er en sykkeltur unna, privatskole, oppussing etc.)hvor de går på skole, det er vel ingen som har tenkt tanken før dere tok det opp igjen nå og gjør det aktuelt. Helt utrolig... Kanskje det heller er gjengen her inne barna bør beskyttes mot, dere eksponerer dem jo mer enn det Caroline noen gang kommer til å gjøre. Endret 30. oktober 2019 av Nebel86 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 30. oktober 2019 Populært innlegg #10295 Del Skrevet 30. oktober 2019 (endret) Ja, fortsett for guds skyld å heie på eksponering av barn i kommersiell øyemed. Det er mye viktigere at det får fortsette enn å ta smålige hensyn til menneskerettigheter. Og igjen: SLUTT å hevde at jeg ikke er opptatt av barnas rettigheter. Det er jo det jeg skriver om - første bud i alminnelig kommunikasjon er å lytte til hva folk sier. Andre bud er å ikke tro atman vet hva andre egentlig tenker. Særlig ikke når de har fortalt deg mange ganger at du tar feil når du spekulerer i motivene deres. Endret 30. oktober 2019 av pøbelsara 56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 30. oktober 2019 #10296 Del Skrevet 30. oktober 2019 Når man ikke bruker barnas navn, dukker ikke denne tråden opp når man googler barnas navn. 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nebel86 Skrevet 30. oktober 2019 #10297 Del Skrevet 30. oktober 2019 (endret) 6 minutter siden, pøbelsara said: Edit: Orker ikke, dette blir alt for dumt. Endret 30. oktober 2019 av Nebel86 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LeiaO Skrevet 30. oktober 2019 #10298 Del Skrevet 30. oktober 2019 (endret) @Nebel86 jeg oppfatter at folk her inne er opptatt av at slik informasjon om barn ikke skal ligge tilgjengelig på nettet. At det ligger tilgjengelig og kan søkes opp er bedriften Treasures sin feil og ansvar. For å vise "skaden" må man dessverre lenke. Du "skyter på budbringeren" for hva? Forsvare Caroline Berg Eriksen sin eksponering av barn ved å "ta" de som er kritisk til det? Snakk om å vri på ting. Dokumentasjon på Caroline Berg Eriksen og bruk av barn i SoMe: https://influencere.wordpress.com/cbe-bruk-av-barn-i-some/ Endret 30. oktober 2019 av LeiaO Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 30. oktober 2019 #10299 Del Skrevet 30. oktober 2019 1 minutt siden, Nebel86 skrev: Du er en av dem som faktisk eksponerer barna på det groveste ved å diskutere hvor lett det er å finne skolen. Ser du det ikke selv? Er det viktigere for deg å diskutere eksponering og dele informasjon til skrekk og advarsel enn å faktisk tenke på tryggheten og deres rett til privatliv? Hvor har jeg skrevet det? Hvor har jeg delt informasjon? 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 30. oktober 2019 #10300 Del Skrevet 30. oktober 2019 Jepp. Men dette viser jo med all tydelighet hvorfor barn trenger sin egen rettighetskonvensjon. 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå