Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Stargaze skrev (5 minutter siden):

Man må digge seg selv ganske heftig for å legge ut bilde på bilde slik hun gjør.

Et forvrengt bilde på hva som viktig i verden. Og et utseendefokus uten sidestykke..

Jeg ser uansett bare hår i et ansikt, og får umiddelbart trangen til å ta håret vekk fra ansiktet for å se personen.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stargaze skrev (24 minutter siden):

Man må digge seg selv ganske heftig for å legge ut bilde på bilde slik hun gjør.

Et forvrengt bilde på hva som viktig i verden. Og et utseendefokus uten sidestykke..

Litt artig hvor forskjellig man kan se på dette. Du mener man må digge seg selv for å legge ut slike bilder sånn som hun gjør. Jeg mener all bearbeidingen (ekstrem posering, redigering, filter, kosmetiske injeksjoner, sminke..)  av bildene er et uttrykk for at man ikke har det godt med seg selv.

Men kanskje begge deler er mulig. Man trives ikke med den man faktisk er, men digger de ihjelmanipulerte bildene?

Uansett er det virkelig et forvrengt bilde på hva som er viktig i verden. Spesielt når man har barn...

• Liker 29
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stargaze skrev (3 timer siden):

Jeg ser ikke en kvinne som elsker sitt eget utseende eller speilbilde.
Ser bare ei som er misfornøyd med sitt naturlige/opprinnelige utseende.

• Liker 30
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LilleSnupp skrev (1 time siden):

Jeg ser ikke en kvinne som elsker sitt eget utseende eller speilbilde.
Ser bare ei som er misfornøyd med sitt naturlige/opprinnelige utseende.

Ja, det er nok sikkert sant

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

elisabeth30 skrev (1 time siden):

Nei, det er ikke mulig å se kloremerket pga filterbruken

IMG_5431.png

Mandelpeel

Mandelpeel er en effektiv mandelsyrepeeling. Den virker effektivt på aldringstegn og er spesielt fin for en hud med aknetendens, fet hud og hud med uvjevn pigmentering.

Mandelsyrepeeling er et godt valg for de som første gang tar en kjemisk peeling. Den virker antibakteriell og talghemmende, og virker derfor veldig bra på acne og hudormer. Fordi det er en av de milde kjemiske peelingene på markedet er det trygt å bruke på deg med sensitiv hud, rosacea eller mørkere hudtoner.

Denne behandlingen varer i 45 min, og i tillegg til peelingen vil det også bli lagt maske.

Er det ikke hun som har plettfri hud da???? 🧐

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huden hennes må da bli sensitiv og overbehandlet av alle forskjellige behandlingene hun driver med? 

• Liker 20
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gladidag skrev (8 minutter siden):

Huden hennes må da bli sensitiv og overbehandlet av alle forskjellige behandlingene hun driver med? 

Jeg skjønner ikke at hun har råd/kan prioritere dette, men det er mulig hun får dekket alt? TM-klinikken hadde antageligvis vært bedre tjent med å bruke noen andre som ansikt utad. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elisabeth30 skrev (2 timer siden):

IMG_5431.png

Er dette en måte å omgå å nevne TM-Klinikken på, siden det er avslørt hvordan vennenettverket og firmaene samarbeider?

Eller er det behandlerne på TM-Klinikken som fra nyttår plutselig har fått dårligere betingelser og nå må betale for egne reklamer?

Jeg tviler på det siste, for det ville være det samme som å miste behandlere på sikt.

Det er ikke bedre reklame for denne Zahra Banki at hennes navn nevnes eller TM-Klinikken nevnes.

Så lenge denne ikke er merket med pålagt "Retusjert person" så er og blir også denne reklamen et brudd på markedsføringsloven. Dette går direkte tilbake til denne Banki, og gjør også henne ansvarlig for slike lovbrudd.

• Liker 19
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elisabeth30 skrev (3 timer siden):

IMG_5431.png

Kloremerke, hvor? Der hun ser ut til å være blå? Jeg trodde hun bare var litt mørkere under øynene, noe som er normalt. Når man må skrive om dette på story, og legge til en gråte-emoji, er du i overkant opptatt av huden og utseende. Kjære vene, slapp litt av. Dessuten, blir huden strammere nå, så kommer den til å revne. 

• Liker 23
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Felis skrev (8 timer siden):

Jeg har hørt på dagens episode, som heter Trusesjokk, sladder og ny spalte

Episoden innledes med at Guri forsiktig irettesetter Caroline for ikke å ha gjort noe med nyttårsforsettet sitt (å ikke komme mer enn ti minutter for sent). Guri har kjørt helt fra Oslo, hun nevner ikke hvor hun skulle til, men jeg antar det er hjem til Caroline i Sarpsborg. Hun ringte da hun dro og fortalte at hun var en time og et kvarter unna, slik at Caroline skulle være klar. Men uten at det kommer frem hva som egentlig skjedde, tolker jeg det dit hen at Caroline var langt ifra klar. 

Caroline forsøker å fjase det vekk og sier at "Når det er deg og meg, så har jeg litt slækk"

Guri: Litt slakkere tøyler, det er kanskje dumt, det?

Caroline: Njaa, det er jo litt gøy og?

Guri: Jeg synes du er modig, jeg

Caroline: Jeg er jo det.... og så begynner hun på en lang forklaring som inneholder mye mer tid foran speilet enn å vanne blomster.

Jeg vet ikke hva slags avtale damene har. Det er mulig de har avtalt seg imellom at Guris tid ikke er så viktig, og at hun ikke har noe imot å vente på Caroline. Men da må de informere publikum om det!!! For slik det fremstilles her, og i den forrige episoden temaet var oppe, så høres det ut som om Caroline ikke respekterer Guri overhodet. Og det forsterkes jo av at Guri tar opp igjen temaet. Uten å kjenne henne, så sporer jeg en liten irritasjon der. Og det skjønner jeg godt, for hvem vil vel behandles på den måten?

Caroline er redd for at folk skal tenke at hun er et kjempedårlig menneske, og det er omtrent i de baner jeg tenker etter å ha hørt dette. Guri feiger ut og svarer at folk kanskje synes hun er rampete og morsom, i stedet for å være ærlig og fortelle at oppførselen er sårende...

Og med det går de over til en annen litt sårende episode for Guri. Hun har vært på premiere og sett Vegard Ylvisåker. Han pratet med en annen mann, men Guri hadde veldig lyst til å prate med han om et bryllup han har vært i, som hun har sett bilder av på instagram. Så hun bryter inn i samtalen og sier at bryllupet så helt fantastisk ut, Vegard takker pent, før han fortsetter å prate med mannen. Guri trodde at Vegard ville prate mer om bryllupet, bare at han ville involvere mannen han pratet med, så det tok, i følge henne, noen lange sekunder før hun innså at han var ferdig med henne og hun måtte gå.

Noen uker etter traff hun han igjen, og følte for å oppklare den kleine situasjonen. Dessverre oppnådde hun bare å gjøre det kleinere, da Ylvisåker ikke plukket opp humoren hennes.

Guri fortalte også om en episode fra da hun skulle være med i MGP i Helsinki, hvor fotografene tok bilder oppunder kjolen hennes, og solgte bildene til VG. Selv om hun hadde truse, så så rumpa hennes naken ut, og det var fryktelig ubehagelig å ha trusselen om publisering over seg rett før finalen. Heldigvis kjøpte produksjonen opp bildet, slik at det aldri kom på trykk.

Jeg vil si at Guri, på tross av sine språklige utfordringer, har forstått at man må åpne seg og bjuda på, hvis man skal ha en podcast om seg selv. Dette er stort sett Guris episode, men Caroline forsøker å relatere litt på slutten. Men hun tør ikke komme med et eneste eksempel, bortsett fra at hun ikke turte å legge ut et bilde av en bok på et marmorbord, fordi det muligens bare fikk 700 likes. Det blir litt tomt og hult å høre på "Ja, jeg tenker også veldig mye på hva folk mener om meg, jeg ligger noen ganger våken om natten..." 

Damene er foresten veldig opptatt av en amerikansk bok med en teori som muligens heter "Let them", men publikum innvies ikke i hva dette går ut på, annet enn å "gi faen" i hva folk mener om dem, som Caroline kaller det.

Den nye spalten (her blir jeg litt forvirret, for det var en annen ny spalte sist gang?) handler om ting Guri ikke vil gjøre. Dagens punkt er å ikke røre i grytene med metallredskaper. Og så var episoden ferdig.

https://www.podplay.com/no-no/podcasts/det-ma-vi-snakke-om-1249938

Sladder ja. Her tenker jeg CBE egentlig hadde lyst til å snakke mer om ting som blir skrevet om henne på KG, haten og hetsen og hele den pakka. Samtidig viktig å få frem at hun egentlig ikke bryr seg, og at hun gjør som hun føler for uansett. 

At hun rett og slett driter i en gang å forsøke å holde avtalene med Guri (nok en gang, eller skal man si hver gang), er latterlig og respektløst. Guri forsøker å pakke det inn som at CBE er gøyal og rampete, fordi hun driter i å passe tiden. Høres ut som Guri egentlig er irritert, men forteller det på en vennlig måte. 

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Snødronninga skrev (13 timer siden):

Sladder ja. Her tenker jeg CBE egentlig hadde lyst til å snakke mer om ting som blir skrevet om henne på KG, haten og hetsen og hele den pakka. Samtidig viktig å få frem at hun egentlig ikke bryr seg, og at hun gjør som hun føler for uansett. 

At hun rett og slett driter i en gang å forsøke å holde avtalene med Guri (nok en gang, eller skal man si hver gang), er latterlig og respektløst. Guri forsøker å pakke det inn som at CBE er gøyal og rampete, fordi hun driter i å passe tiden. Høres ut som Guri egentlig er irritert, men forteller det på en vennlig måte. 

Det er så respektløst og selvopptatt at det er til å bli kvalm av.

De beste folka er de som har respekt for andre, respekt for andres tid og ikke minst ser andre og ikke bare seg selv. 

Hun fremstår som om hun tror hun er en diva. Men cbe, du er ikke i nærheten. Det er ikke morsomt (som det virker som hun tror) å la venner sitte og vente, - og ha null respekt for andres tid.

Men det er kanskje sånn det er når man lever i en boble og den man ser mest i løpet av en dag er sitt eget speilbilde.

Hadde jeg vært Guri så hadde jeg bare gått.

Endret av Stargaze
  • Liker 27
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CBE burde ha gitt seg for lenge siden, men hun eier jo ikke selvinnsikt, og hun virker som en dårlig venninne! Stakkars Guri, sier nå jeg.
Når man ser Emilie Voe løpe det vinmaratonet, er det så utrolig tydelig alt hva CBE mangler. Hun "kunne" jo blitt som Emilie med løpe- og matinteserssen sin. Men i stedet for å ta utdannelse som henne, har hun bare sullet hjemme foran sitt eget speilbilde.
Emilie derimot har kunnskap, tar ikke seg selv seriøst, har masse sjarm og byr på seg selv. Hun blir så et utrolig godt bilde på hvorfor CBE er en utrolig kjedelig person som ikke funker særlig godt på tv.

• Liker 44
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...