Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

FruJohansen skrev (1 time siden):

Å komme en time for sent til en frisør eller annen næringsdrivende som har timebestilling er EKSTREMT frekt! Å få en arbeidsdag til å gå opp når du baserer deg på booking er utrolig mye arbeid (som man ikke får betalt for) og ofte har man små marginer å gå på før hele dagen blir kaos. Kommer noen 15- 20 min for sent, blir det ofte stress for behandleren. Kommer man så mye som en time for sent, mister man gjerne hele avtalen sin og den næringsdrivende har 0,- kroner på en booking som de kunne gitt til noen som hadde møtt presis, og tjent penger. (Man kan ta depositum eller no- show gebyr, men noe sier meg at Caroline ikke har opplevd å bli belastet for dette av sine venninner/samarbeid/mindre aktører i skjønnhetsbransjen) 

Jeg er selv støtt fem minutter for sent ute, men aldri til timeavtaler. Hadde jeg vært en time eller mer (!!!) forsinket til hva som helst, uten annen grunn enn dårlig tidsdisponering ville jeg regelrett gravd med ned av flauhet. 

Jeg kommer som regel 5 min før selv om jeg vet at jeg gjerne må vente i 10 min uansett. Poenget er at man planlegger sin tid utifra når man kan og når det passer. Man skal basere seg på å vente litt, men frisøren skal ikke stå å vente da dette er hens arbeidstid. CBE har ikke bare bidratt til frustrasjon for frisørens tid, men også kunder som har en tid de forholder seg til i forhold til jobb og evnt henting av barn. CBE viser mangel på respekt for både frisøren og kunders tid. Hun viser at hun og hennes tid er det viktigste, og det selv om hun ikke er låst fast i en tidsklemme som frisør og kunder er. Det å ikke ha respekt for andres tid er svært respektløst. Sånn er det nok når man lever et så selvsentrert liv og er altfor opptatt av eget speilbilde, mens samfunnet og verden går rundt uten at man forholder seg til det faktum.  Selv venners les:Guri S ensomhet sklir forbi uten at CBE tar hintet. Egosentrisk så det holder når man lever i sin egen lille boble. PINLIG!

Endret av K_mb
  • Liker 37
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvalstad45 skrev (13 timer siden):

Det er i grunn fascinerende, for de fleste kjendiser vinner på å vise mer av seg selv i podcaster eller serier, med CBE er det stikk motsatt, jo mer hun viser, jo verre blir inntrykket.

Ja, og ikke bare hva vi ser men ikke minst hva vi hører. Puteflaut det meste 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruJohansen skrev (3 timer siden):

Å komme en time for sent til en frisør eller annen næringsdrivende som har timebestilling er EKSTREMT frekt! Å få en arbeidsdag til å gå opp når du baserer deg på booking er utrolig mye arbeid (som man ikke får betalt for) og ofte har man små marginer å gå på før hele dagen blir kaos. Kommer noen 15- 20 min for sent, blir det ofte stress for behandleren. Kommer man så mye som en time for sent, mister man gjerne hele avtalen sin og den næringsdrivende har 0,- kroner på en booking som de kunne gitt til noen som hadde møtt presis, og tjent penger. (Man kan ta depositum eller no- show gebyr, men noe sier meg at Caroline ikke har opplevd å bli belastet for dette av sine venninner/samarbeid/mindre aktører i skjønnhetsbransjen) 

Jeg er selv støtt fem minutter for sent ute, men aldri til timeavtaler. Hadde jeg vært en time eller mer (!!!) forsinket til hva som helst, uten annen grunn enn dårlig tidsdisponering ville jeg regelrett gravd med ned av flauhet. 

Det er totalt respektløst og sier mye om hvordan hun vurderer seg selv 

• Liker 18
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

~ Ada ~ skrev (10 timer siden):

Luke og vanne blomster🤭

Sannsynligvis heller ta 57 ekstra selfies, vurdere dem nøye og plukke ut et par som kanskje kan brukes senere….

• Liker 18
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

~ Ada ~ skrev (14 timer siden):

Så..du har ikke benyttet deg av 24/7 - tjenestene? 

Jeg sendte en gang en melding klokka 13 en vanlig arbeidsdag. Fikk ikke svar før etter 9 morgenen etter. Jeg tenker ikke det er innenfor, da spørsmålet handlet om det som sto på planen den dagen jeg spurte.

• Liker 36
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (9 timer siden):

Ja, dette er riktig, jeg burde vært tydeligere på det i innlegget mitt. CBE sa at hvis hun ble mer enn ti minutter forsinket til timeavtaler, så avlyste hun bare. Noe sier meg at de fleste timeavtaler hun har er sponset, slik at hun ikke betaler for ikke benyttede avtaler. Samarbeid med henne må altså være et mareritt. Som frisør, hudpleier osv som leverer spons, så er du jo avhengig av god omtale. Noe sier meg at man ikke forsøker å oppdra CBE på tidsbruk, for da blir hevnen søt. Så man må bare sette av en ny time og håpe at det passer dronninga av Særp å dukke opp neste gang.

Med tanke på diskusjonen om forholdende på Villa Kulås tidligere i høst, så synes jeg det er litt artig at hun bruker luking og vanning av blomster som unnskyldning. Hvor mye vann trenger egentlig det plastikktreet i stua, egentlig?

@Kollontaj spurte om kjemien mellom Guri og Caroline har endret seg, men det synes jeg er vanskelig å svare på, for jeg føler ikke at Caroline kommuniserer med Guri i det hele tatt. Hun plukker ikke opp det Guri sier i det hele tatt, med unntak av de gangene det passer seg å le høyt. Som den gangen Guri fortalte at hun mistet dyden på en ekkel måte..

Jeg føler at Guri åpner seg om ganske såre og vonde ting, som mange voksne helt sikkert kan relatere til. Ensomhet er tross alt et voksende problem blant befolkningen. Det verste er at jeg tror Caroline også er ganske ensom. Det kunne vært fine samtaler om et viktig tema, i stedet nærmest hører jeg Caroline tenke at «når skal vi slutte å prate om kjedelige ting? Vi må være MORSOMME!» Jeg vet ikke om det er for å beskytte seg selv, fordi det er for vondt å innrømme at livet ikke ble den Friends-episoden hun gjerne vil presentere. Dere vet, den versjonen hvor Caroline er sjefen i en diger, attraktiv jentegjeng, som setter trender og fester hele natta og aldri lar seg pille på nesa…

Ensomhet er sårbart og jeg kan forstå at CBE ikke er på et sted i livet hvor hun er klar for å adressere det. Men da hun sa til Guri at hun kom en time og et kvarter for sent fordi det var Guri, så fikk jeg fysisk vondt i magen på Guris vegne. Det er greit at det er et sårt tema, men det er aldri greit å sparke nedover!

Og at hun var så tydelig på at hun ikke ville endre seg var ganske sjokkerende. Hun vil aldri komme tidsnok, for det er så kjedelig å vente. Målet er å komme ti minutter for sent. Med det forteller hun at hun synes sin egen tid er mye mer verdifull enn alle andres. Jeg syntes det var ganske avslørende når Guri spurte om hun aldri hadde blitt irettesatt for å komme for sent. Caroline hevdet at det aldri har skjedd. Men hvis dere tenker dere om, hvem er det som irettesetter dere i voksen alder? Jo, folk som bryr seg om dere, som føler seg trygge nok på relasjonen til å ta en slik kamp. Det tyder på at CBE ikke har en eneste slik person i livet. Det er godt å tenke på at Guri tydeligvis har det…

Nok et bra innlegg fra deg, Felis! :)

Du skrev at ensomhet er et sårt tema, men at det aldri er greit å sparke nedover! Det er jeg helt enig i, men det fikk meg til å tenke litt over relasjonen deres.

Jeg lander på at CBE sparker GS i måten hun behandler GS i denne podkasten.

Jeg forstår hva du mener, og er som sagt enig med deg. Men jeg landet på at CBE forsøker å gi inntrykk av at hun selv sparker "nedover". Om det er bevisst eller ikke fra CBEs side, det skal jeg ikke spekulere i.

Men faktum er at Guri Schanke har utrettet langt mer enn CBE synes å noen gang kunne gjøre.

Her skriver Store norske leksikon om noe av det Guri Schanke har gjort i karrieren:

https://snl.no/Guri_Schanke

GS har over 40 års karriere innen teater, TV, film, revy, farser, musikaler. Hun har hatt hovedroller, hun har vunnet norske Melodi Grand Prix. Hun har jobbet på Oslo Nye Teater, Nationaltheatret, Chateau Neuf m.m.

GS har jobbet hardt i over 40 år. Hun har jobbet målrettet, utviklet seg selv og sine talenter og tilegnet seg kunnskap og evner som er på et helt annet nivå enn hva CBE noensinne i sitt 40-årige liv tilsynelatende har vært i nærheten av.

Det Guri Schanke har utrettet, det oppnår man ikke uten hardt arbeid, arbeidsmoral, det å være omgjengelig med andre mennesker, vise hensyn, være en passe blanding av å ha tro på seg selv og være ydmyk for hva man kan lære av andre. Hun har måttet holde avtaler, respektere andres tid og kunnskap. GS hadde aldri holdt en slik karriere gående i over 40 år uten at hun hadde respekt for andre mennesker, var oppriktig interessert i mennesker. Og ikke minst - GS hadde aldri kunnet holdt seg aktuell i 40 år innen bransjen uten at hun var opptatt av å gi til andre, gi av seg selv for å glede andre.

Og så kommer Caroline Berg Eriksen og oppfører seg som om hun sparker nedover til GS...

Caroline Berg Eriksen oppfører seg som en ekstremt umoden og selvsentrert diva. Hun lever av å selge seg selv, selge sine barn, spre helsefarlig innhold, lyve på seg utdanning hun ikke har, bryte norsk lov regelmessig. CBE hadde aldri kunnet starte en ny podkast uten å henge seg på en person med et langt større navn enn det hun selv har. For Caroline Berg Eriksen floppet i sin forrige podkast, og gjorde det på en så pinlig måte (avfeide at en av hennes podkastgjester hadde mottatt drapstrusler, og valgte å fokusere på at hun tross alt hadde fått kritikk (når hun gjorde objektivt uetisk arbeid), avslørte enorm mangel på allmennkunnskap om det samfunnet og tiden vi lever i, lagde underholdning av en annen, fremmed persons utfordringer m.m.

CBE burde takke og bukke og virkelig jobbet seriøst for å vise seg verdig den tilliten som Guri Schanke ga henne da de ble enige om å gjøre denne podkasten. Istedenfor har CBE gjennom episodene vist hvor lite samarbeid dette er fra hennes side.

Man kan si mye om GS sitt matprat i podkasten, men det er bedre enn det ortorektiske/thinspo/proana-forholdet til mat som Caroline Berg Eriksen gjennom år har spredd på sine bedriftskanaler.

Caroline Berg Eriksen når ikke Guri Schanke opp til ankelknoken en gang. Og måten hun, bevisst eller ikke, forsøker å trykke ned Guri Schanke i denne podkasten, den er, for å si det mildt, stygg. CBE forsøker å reise seg selv høyere med å tråkke ned Guri Schanke.

Det kaller ikke jeg vennskap. Det kaller jeg utnyttelse.

Guri Schanke - om dette er et ekte vennskap, hold dere til vennskap, ikke bland forretninger inn i dette. For er det en ting CBE har vist over år, så er det at når det kommer til det kommersielle har CBE ingen skrupler, der er det å utnytte andre villt vekk, bryte norsk lov, jukse og bedra. Dette vil du virkelig ikke dras inn i, GS! Hold på et vennskap om det skulle være ekte, men ikke bland det med forretninger!

• Liker 26
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andrea59 skrev (4 timer siden):

Sannsynligvis heller ta 57 ekstra selfies, vurdere dem nøye og plukke ut et par som kanskje kan brukes senere….

Skal redigeres også…ikke rart hun er kronisk forsinka. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CBE snakket ikke noe om å være for sen til jobb eller jobb-avtaler, iallfall ikke i den delen jeg hørte (korriger gjerne), men om hun ikke var sen til slikt, ville det jo vært viktig å påpeke at hun aldri er sen til noe som er arbeidsrelatert. 😅 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når hun er så lite reflektert når hun nærmer seg 40, kombinert med at hennes mann, om mulig, er enda dummere og mindre reflektert, da er det ikke håp om positiv endring. Dessverre. 

• Liker 26
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På besøk skrev (42 minutter siden):

Jeg sendte en gang en melding klokka 13 en vanlig arbeidsdag. Fikk ikke svar før etter 9 morgenen etter. Jeg tenker ikke det er innenfor, da spørsmålet handlet om det som sto på planen den dagen jeg spurte.

PT tilgjengelig 24/7 liksom…lureri hele greia. 
Når man kun klarer å ha fokus på seg selv bør man neppe være PT.

• Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når starter KL? Hun er med til dag 11 av 4 uker etter som det kun var stille på instagram i 11 dager. Får de se opptakene før det sendes på tv? CBE vil ikke vises i upassende positurer. Regner med hun skal filtreres og photoshoppes der og.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal bli veldig spennende å se henne i KL. 
Både i forhold til hvordan hun takler å være usminka og ufiltrert, men ikke minst i samspillet med de andre og om hun klarer å se andre enn seg selv..

Endret av Stargaze
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stargaze skrev (4 minutter siden):

Skal bli veldig spennende å se henne i KL. 
Både i forhold til hvordan hun takler å være usminka og ufiltrert, men ikke minst i samspillet med de andre og om hun klarer å se andre enn seg selv..

Mulig derfor hun er med så kort? Og usminket er hun ikke med pålimte vipper, stylet bryn, fyll i både lepper og kinn. 

• Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xstrella skrev (1 time siden):

Mulig derfor hun er med så kort? Og usminket er hun ikke med pålimte vipper, stylet bryn, fyll i både lepper og kinn. 

Godt poeng, hun er injisert og fikset på og selvfølgelig preppet masse før TV-opptreden. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Kollontaj skrev (3 timer siden):

CBE snakket ikke noe om å være for sen til jobb eller jobb-avtaler, iallfall ikke i den delen jeg hørte (korriger gjerne), men om hun ikke var sen til slikt, ville det jo vært viktig å påpeke at hun aldri er sen til noe som er arbeidsrelatert. 😅 

@Felis skrev at CBE hadde sagt på podkasten at hun hadde kommet en time og ti minutter for sent til innspillingen den dagen, men at det ikke var så farlig, for det var jo bare Guri (fritt etter hukommelsen).

Stemmer dette så er hun absolutt for sent til jobbavtaler. Ikke overraskende.

Og det sier også mye om hennes respekt - eller mangel på respekt - for GS.

Enig med deg i at hvis hun snakker om at hun er så mye for sen, så er det viktig å påpeke om hun ikke er det i jobbsammenheng. Men når hun innrømmer å ha vært over en time forsinket til en podkastinnspilling, så kunne hun vel ikke si at hun kommer tidsnok til arbeidsrelaterte ting.

Det er helt utrolig hvor snever tankegangen er, hvor kortsiktig den er og det at hverken hun eller maken synes å forstå hvordan de hele tiden opprettholder inntrykket av å være totalt useriøse og uprofesjonelle.

• Liker 23
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xstrella skrev (3 timer siden):

Ja, det er jo sant. Men nå må tiden på badet brukes til å skure vasknog toalett istedet for selfie foran speilet..

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (29 minutter siden):

Det er helt utrolig hvor snever tankegangen er, hvor kortsiktig den er og det at hverken hun eller maken synes å forstå hvordan de hele tiden opprettholder inntrykket av å være totalt useriøse og uprofesjonelle.

Ja. de gjør et så utrolig dårlig inntrykk at det er helt fascinerende.

I kanalene til Treasures fremstilles liksom-modellen, og liksom-treningsguruen, personaen "Caroline Berg Eriksen" som dum og deilig, og det er nå en ting.

Men i podcasten må det jo være eieren selv, altså den virkelige Caroline Berg Eriksen som trer frem. Mangler ord når det gjelder hvor slett inntrykk vedkommende gjør når det gjelder moral og oppførsel. Rett og slett.

• Liker 22
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom GS ser på CBE som en venninne og samarbeidspartner så har GS all min medfølelse

• Liker 20
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...