Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Felis skrev (6 minutter siden):

Jeg skjønner godt at du ikke fikk det med deg, for forfatteren her er en mester i ordsalat. Men jeg klarer å plukke ut at hun ikke tror på at turstiene i Kulåsparken eksisterer, og at å dele tusenvis av bilder av barn, sammen med svært privat iformasjon, ikke er like alvorlig som å gå langs en eiendom.

Bilder av barnerom, senger, sengetøy, leker, antrekk, ferier, kalenderåpning, julefeiring, bursdag, fritidsaktiviteter, første skoledag, første hårklipp, barn som kysser mor på munnen, barn som kysser far på munnen, barn som kysser hverandre... Det er noe som "gir rom for diskusjon", mens å gå over en hage (hvis vi støtter oss til narrativet at man ikke kan se eiendommen fra den offentlige parken) går langt over grensen...

Og borte ble hen.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Loboto skrev (6 minutter siden):

Var mange her i tråden som reagerte på brukeren det snakkes om. Og de reagerte på mer enn kun bildene tatt av huset og hagen. 

Var ikke dette samme bruker som dager etterpå tilfeldigvis befant seg i nærheten av en tvinspilling CB muligens deltok i. Mye av det brukeren skrev ga flere stalker vibber. 

Såvidt jeg husker var bildene fra Google Maps og Caroline Berg Eriksen sin egen blogg/instagram. Ingen her har tatt egne bilder og delt av hus eller tomt, det skal være kildehenvisning direkte til bilder som deles på KG. Det er også helt unødvendig siden Berg Eriksen har delt det meste selv. Det var flere brukere med innlegg, ikke bare én. Mange av innleggene er slettet.

• Liker 34
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sugar&Spice skrev (På 2.11.2024 den 6.29):

Hun har selvfølgelig ikke nevnt noe om dette selv, men bilen bedriftsinnehaverne eier kjørte i mange måneder uten godkjent EU-kontroll. En liten stund etter at det kom frem her i tråden (hvem som oppdaget det husker jeg ikke) så ble bilen vips - helt magisk EU-godkjent. Det var fem? Seks? Måneder på overtid. 

At de ikke har råd til EU-kontroll handler vel om at hvis man legger x antall faktorer til grunn så er vel det en relativt sannsynlig forklaring på manglende EU-godkjenning, og hadde dette vært meg personlig vil jeg heller at folk skal tro jeg ikke har råd, enn at folk skal tro jeg ikke respekterer lover og regler og biltrafikksikkerhet…………

Men - ja, folk er jo forskjellige og noen syns jo opplevelsen av at de har dårlig økonomi er mer skamfullt enn trakassering og hærv…. Nei, beklager: trafikksikkerhet! 

Uansett hvilken vei akkurat denne høna sparker - hele greia lukter det søppel av. 

Skjønner! Tviler på at det er noe annet. Er jo ikke noe du bare glemmer😄 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (2 timer siden):

Jeg skjønner godt at du ikke fikk det med deg, for forfatteren her er en mester i ordsalat. Men jeg klarer å plukke ut at hun ikke tror på at turstiene i Kulåsparken eksisterer, og at å dele tusenvis av bilder av barn, sammen med svært privat iformasjon, ikke er like alvorlig som å gå langs en eiendom.

Bilder av barnerom, senger, sengetøy, leker, antrekk, ferier, kalenderåpning, julefeiring, bursdag, fritidsaktiviteter, første skoledag, første hårklipp, barn som kysser mor på munnen, barn som kysser far på munnen, barn som kysser hverandre... Det er noe som "gir rom for diskusjon", mens å gå over en hage (hvis vi støtter oss til narrativet at man ikke kan se eiendommen fra den offentlige parken) går langt over grensen...

Ordsalat er ordet! Var nesten så jeg lurte på om hun hadde fått chatGPT til å forfatte de grandiose formuleringene, som i grunn sa imponerende lite (men med fryktelig mange ord) og tenderte mot selvmotsigende. Helt snålt skue. 🤦‍♀️

• Liker 24
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@FruJohansenskal ha for sin tålmodighet (og veldig godt innlegg og gode kommentarer). Det der har ikke jeg tålmodighet til, men det er fint hun orker. For selv om de to ikke snakker samme språk, kan FruJohansen nå ut til andre.

Endret av ~ Ada ~
  • Liker 30
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Parentes

Himmel og hav, aldri sett en småbarnsfamilie spise mer pizza enn denne flotte velutdannede PT familien. Hadde jeg servert dette like ofte i heimen hadde resten kastet opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parentes skrev (14 minutter siden):

Himmel og hav, aldri sett en småbarnsfamilie spise mer pizza enn denne flotte velutdannede PT familien. Hadde jeg servert dette like ofte i heimen hadde resten kastet opp. 

Pizza i dag, feit i morgen, et kjent LK utsagn. 

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parentes skrev (15 minutter siden):

Eg elsker pizza for mye til å si at det er galt😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk opp denne influenceren tilfeldigvis på Instagram. Han har nærmere 10 000 likes på innlegget. Minner mistenkelig om siste innlegget til Coach Eriksen gitt….

IMG_5183.jpeg

• Liker 5
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tivi20 skrev (8 minutter siden):

Fikk opp denne influenceren tilfeldigvis på Instagram. Han har nærmere 10 000 likes på innlegget. Minner mistenkelig om siste innlegget til Coach Eriksen gitt….

IMG_5183.jpeg

Det florerer av slike på Instagram. Om det eksisterer opphavsrett på slikt aner jeg ikke. Men jeg tror toget har gått for både coach Eriksen og Caroline. De er som vanlig sent ute og kopierer andre. 

• Liker 20
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jawn skrev (1 time siden):

Det florerer av slike på Instagram. Om det eksisterer opphavsrett på slikt aner jeg ikke. Men jeg tror toget har gått for både coach Eriksen og Caroline. De er som vanlig sent ute og kopierer andre. 

De er også sent ute på å kopiere andre. Kan ikke fatte hvordan de skal kunne leve av dette tullet om noen år. Men man ser jo ideen: få barna til å jobbe for seg. Kan ikke være lett å sitte der i Sarpsborg og føle seg så spesielle, når resten av landet er helt over dem.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AntiBullshit skrev (12 timer siden):

Tenker det reflekterer den disproposjonale opplevelsen de har av kontroll over innholdet de selv velger å dele i SoMe. Dette «sjokket» som de beskriver over at noen har sett huset med egne øyne og gjort seg opp tanker om hvordan de opplevde det mer slitent vs hvordan frua fremstiller det i sine kanaler, det tenker jeg skyldes at de for første gang(?) innser at de ikke har kontroll på narrativet på nett. For når frua selv legger ut bilder som hun selv har tatt, redigert og forskjønnet så er det plutselig ikke utleverende eller påtrengende at publikum får titte inn i det samme huset. Dette til tross for at frua i realiteten har like lite kontroll på hvilken informasjon bildene avslører, hvordan objektene i bildet oppfattes av mottakerne eller hvordan bildene brukes og spres. At de ønsker å skjerme hagen og husveggene mer enn barna viser jo hvor skremmende naive de er

Jeg tror ikke de er sjokkerte i det hele tatt, de bare bruker det for alt det er verd, for å forsøke å høste sympati og forhåpentlig få noen overskrifter. Det paret virker utrolig kynisk. Hadde de vært faktisk redde for slikt, hadde de gjort helt andre ting i sosiale medier. De lagde jo en stor greie om at noen hadde kommet til huset i Siljan og. Det virket også veldig bare for å få oppmerksomhet, det er tross alt det de lever av. Og når CBE har så ufattelig lite å melde selv, må hun jo bruke slike saker for alt det er verd i en podcast o.l.

• Liker 25
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AntiBullshit skrev (12 timer siden):

Tenker det reflekterer den disproposjonale opplevelsen de har av kontroll over innholdet de selv velger å dele i SoMe. Dette «sjokket» som de beskriver over at noen har sett huset med egne øyne og gjort seg opp tanker om hvordan de opplevde det mer slitent vs hvordan frua fremstiller det i sine kanaler, det tenker jeg skyldes at de for første gang(?) innser at de ikke har kontroll på narrativet på nett. For når frua selv legger ut bilder som hun selv har tatt, redigert og forskjønnet så er det plutselig ikke utleverende eller påtrengende at publikum får titte inn i det samme huset. Dette til tross for at frua i realiteten har like lite kontroll på hvilken informasjon bildene avslører, hvordan objektene i bildet oppfattes av mottakerne eller hvordan bildene brukes og spres. At de ønsker å skjerme hagen og husveggene mer enn barna viser jo hvor skremmende naive de er

One more time for the people in the back. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
bambilamambie skrev (14 timer siden):

Er det mye penger å hente som PT? Kjenner lite til markedet.

Tror det varierer veldig. Mange PT`er er ansatt på treningssenter og har antageligvis en helt medium fastlønnn. Andre jobber selvstendig og da handler det jo om de har leid seg inn på et senter og hva det evt koster osv, eller om de holder på via nett eller hjemme. 

Prisen man som kunde betaler for PT varierer også veldig, men en timepris på 450 kr er ikke uvanlig. Trekker man da fra skatt, leie og evt utgifter til utstyr osv ellers, så er det vel ikke "fett" å være PT. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bambilamambie skrev (14 timer siden):

Er det mye penger å hente som PT? Kjenner lite til markedet.

Tror jobb på treningssenter er lavtlønnet. Ser ikke for meg at Caroline Berg Eriksen blir rik på dette. Det er vel skjult reklame og eksponering av mindreårige hun tjener penger på. Å tjene penger på å eksponere barna på nettet er bare så lavmål og uansvarlig. 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surikatt skrev (1 time siden):

Tror jobb på treningssenter er lavtlønnet. Ser ikke for meg at Caroline Berg Eriksen blir rik på dette. Det er vel skjult reklame og eksponering av mindreårige hun tjener penger på. Å tjene penger på å eksponere barna på nettet er bare så lavmål og uansvarlig. 

Trenere på nivå 1 til 4 i Sats Elixia har en timelønn på mellom 200 og 400 kroner, avhengig av erfaring og utdanningsnivå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (6 timer siden):

Tror det varierer veldig. Mange PT`er er ansatt på treningssenter og har antageligvis en helt medium fastlønnn. Andre jobber selvstendig og da handler det jo om de har leid seg inn på et senter og hva det evt koster osv, eller om de holder på via nett eller hjemme. 

Prisen man som kunde betaler for PT varierer også veldig, men en timepris på 450 kr er ikke uvanlig. Trekker man da fra skatt, leie og evt utgifter til utstyr osv ellers, så er det vel ikke "fett" å være PT. 

En timespris på 450 høres ganske lavt ut. Hos et rimelig treningssenter her jeg bor, ligger prisen for en PT-time på 25 minutter mellom 500,- og 780,-. For en full 50-minutters økt koster det gjerne mellom 800,- og 1210,-.

Når det er sagt, så tror jeg ikke PT-yrket gjør deg rik, men du kan sikkert ha en helt grei årsinntekt.

Endret av Shopgirl2014
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...