Kleenex Skrevet 26. februar 2019 #961 Skrevet 26. februar 2019 4 timer siden, Firestone skrev: Ja, en omsetning på 5 mill kan jo kalles «litt penger». Så lenge folk er obs på at hun selger livet til familien for annonseinntekter, får de bare like det de ser. Selv ønsker jeg ikke et samfunn der bloggere har innflytelse, verken som underholdning eller for at folk skal forbruke enda mer. Det selges både familie og venner på bloggen. Uetisk spør du meg. Hvem våger å si nei... 12
Cati Skrevet 26. februar 2019 #962 Skrevet 26. februar 2019 9 timer siden, Ludo12 skrev: Kjære allmektige! Hvorfor er dere så slemme mot henne? Jeg har fulgt med på bloggen hennes av og på i mange, mange år, og den har alltid inspirert meg. Den gir meg lyst til å ta i et tak ekstra både i huset og med utseendet. Og det er det den er til for. Inspirasjon. Om hun har operert brystene etter to svangerskap, så må hun vel få lov til det? Det er noe hun må få bestemme selv. Jeg synes hun er kjempeflink, og hun virker veldig hyggelig 🙂 Hun kan operere alt på sin kropp om hun ønsker det! Kjør på! Det jeg synes er fascinerende er hvordan noen overhodet kan bli inspirert av noe som helst av det denne bloggeren gjør! Det er for meg en gåte! Jeg synes ikke hun er flink til noe som helst som jeg anser viktig. Hun bidrar med null og niks. Villaen ble absolutt bedre etter oppussingsrunde nr 2, men det har de jo heller ikke gjort selv.. Nei, jeg sitter igjen med null! Leste bloggen for noen år siden, men det var fordi jeg ikke visste bedre da. I dag.. nope, null inspo fra henne. Jeg kan ikke ramse opp en eneste ting faktisk som jeg synes gir noe.. nada. Platt, kjedelig, pjus og fjas. 20
Cati Skrevet 26. februar 2019 #963 Skrevet 26. februar 2019 Meeen det morsomste er disse bildene (vet ikke om de fortsatt er der da...) hvor hun står på mølla og MÅ skrive inn tidspunktet. 06.30, 07.00. WOW!!! Andre er faktisk i bilen på vei til jobb da, eller på vei til å levere i bhg som snart åpner. Hallo! Det er så teit med «tidlig-skryt» når det ikke er tidlig i det hele tatt. Og jeg håper hun ikke legger ut de samme kjipe treningsbildene med mølle, kaffekopp og tidspunkt nå som hun gjorde for flere år siden.... 26
Gjest Dævendøtte Skrevet 27. februar 2019 #964 Skrevet 27. februar 2019 18 timer siden, MorUgle skrev: Jeg har aldri sett en person som trener så mye, har så lite muskler. Merkelig synes jeg. Tenkte på det samme i går jeg også. Nå skal det legges til at den treninga hun driver med, ikke bygger særlig kropp. Den holder kroppen smidig og bevegelig, samt at hun forbrenner en del. Hun trener utelukkende for å holde seg slank, ikke for å få markerte muskler. Hun er nok utholdende og har bra kondis, men sterk er hun ikke. Altså sterk som i løfte tungt eller løfte seg selv.
Tørst Skrevet 27. februar 2019 #965 Skrevet 27. februar 2019 3 minutter siden, Dævendøtte skrev: Tenkte på det samme i går jeg også. Nå skal det legges til at den treninga hun driver med, ikke bygger særlig kropp. Den holder kroppen smidig og bevegelig, samt at hun forbrenner en del. Hun trener utelukkende for å holde seg slank, ikke for å få markerte muskler. Hun er nok utholdende og har bra kondis, men sterk er hun ikke. Altså sterk som i løfte tungt eller løfte seg selv. Virker ikke som hun har eksepsjonelt bra kondis heller (til å løpe fem dager i uka i over ti år...), ref (sponset) halvmaraton på godt over to timer. Men klart, holder ikke bare med kondis på langdistanseløp. Du må ha økonomisk løpsteknikk, styrke (særlig i overkroppen så du ikke synker sammen mot slutten), og ikke minst må du være motivert og ha det mentale på plass. Og karbolade litt i dagene før. 12
Gjest Dævendøtte Skrevet 27. februar 2019 #966 Skrevet 27. februar 2019 1 minutt siden, Tørst skrev: Virker ikke som hun har eksepsjonelt bra kondis heller (til å løpe fem dager i uka i over ti år...), ref (sponset) halvmaraton på godt over to timer. Men klart, holder ikke bare med kondis på langdistanseløp. Du må ha økonomisk løpsteknikk, styrke (særlig i overkroppen så du ikke synker sammen mot slutten), og ikke minst må du være motivert og ha det mentale på plass. Og karbolade litt i dagene før. Vel, jeg synes man har bra kondis når man løper halvmaraton på litt over to timer Bare det å løpe halvmaraton er ganske imponerende, synes jeg. Hun er jo ikke akkurat en toppidrettsutøver.
Inocybe Skrevet 27. februar 2019 #967 Skrevet 27. februar 2019 (endret) 14 timer siden, Pearl2.0 skrev: Det er ikke så rart. Man får ikke store muskler av å trene med egen kroppsvekt og lette hantler. Man kan stramme opp kroppen, men man blir ikke stor. Jenter har i hvert fall dårlige forutsetninger for å få muskler av sånn trening. Kombinert med lite mat så blir man bare tynn. Jeg trener også mye, og har ikke store muskler. Er arvelig belastet, lange muskler og ikke kulemuskler. Kommer aldri til å få store runde muskler noe sted😉 Runde muskler er ikke nødvendigvis noe mål, men sterke, bevegelige og utholdende er det synes jeg absolutt. Det jeg reagerer på er at selv med 5-ish ukentlige treninger har CBE fortsatt ikke styrken til å utføre enkle styrkeøvelser. Når hun trener viser hun tydelige svakheter, stivheter og skjevheter. Mye av problemene mistenker jeg sitter i øvre del rygg og armer. Hun har tendenser til å være lutrygget og jeg mistenker det er stivheter og skjevheter som ligger bak og det er virkelig ikke sunnt på sikt. Ses tydelig når hun "promoterer" puppene sine hvor hun løfter dem ved å dytte hele brystkassen opp og fram (med ukledelig posisjon for ribbenene som bieffekt) i stedet for å den mye flottere posituren man får ved å aktivt bruke skulderbladene og magen. Men det krever styrke og mykhet jeg mistenker CBE ikke har. Vet at jeg nå har beskrevet noe som kan oppfattes som privat, men jeg mener ikke dette er privat så lenge dette er noe av det hun promoterer på SoMe og til og med ønsker å bruke som ekstra inntjening/satsning framover. Da må det være innafor å diskutere at "treningseksperten" deres er alt annet enn ekspert og faktisk er så ille at det vises grove feil ingen bør imitere. Jeg skjønner ikke hvordan en person som trener ofte, etter eget utsagn elsker å trene, har trent med PT flere ganger og som ønsker å inspirere og tjene penger på denne treningen ikke er bedre enn dette. Men så klart så vil treningen aldri gi nevneverdige utslag når kostholdet består av Nutrilett og måtehold. Dette er ikke sunnt eller har noe med balanse å gjøre selv om bloggeren selv messer dette så ofte hun sikkert selv tror på det. Har sagt det før men gjentar meg selv. Utrolig dumt av CBE å ikke gjennomføre det sponsede PT-kurset. Hun trenger det virkelig! Utrolig dumt at LKE ikke har fått med seg mer fra ernæringsstudiet han gikk på. Han burde være i stand til å gi kona gode råd om kosthold når man trener. Sixpack framelsket av lavt kaloriinntak er ikke forenelig med ellers stærk og sprek kropp. Det henger ikke sammen og treningen til CBE viser det med all tydelighet. Så lenge CBE reelt fokuserer bare på utseende vil treningen hennes og der med treningsinspirasjonen ikke fungere. Endret 27. februar 2019 av Inocybe Ble en lang smøre og alt er på ingen måte myntet på ditt innlegg @Pearl2.0 ;) 30
Tørst Skrevet 27. februar 2019 #968 Skrevet 27. februar 2019 (endret) 1 time siden, Dævendøtte skrev: Vel, jeg synes man har bra kondis når man løper halvmaraton på litt over to timer Bare det å løpe halvmaraton er ganske imponerende, synes jeg. Hun er jo ikke akkurat en toppidrettsutøver. Jeg mener det er relativt. For en som aldri har trent eller løpt før, er overvektig eller bare har lyst til å begynne å løpe med halvmaraton som mål, er det jo kjempebra!! Uten tvil. For en treningsentusiast som har løpt i ti fu.... ngs år, og trent enda lenger, som erklærer at hun elsker å løpe i tillegg til å ha det som kan anses som den perfekte løpekroppen (vekt), er det ikke så veldig bra, altså. Bra å gjennomføre, bra å få smaken på det, og jeg unner henne gleden ved å fullføre en konkurranse, men tiden er absolutt ikke noe å skrive hjem om for en som angivelig skal være så godt trent som henne. Endret 27. februar 2019 av Tørst Skrivefeil 22
Inocybe Skrevet 27. februar 2019 #969 Skrevet 27. februar 2019 1 time siden, Dævendøtte skrev: Vel, jeg synes man har bra kondis når man løper halvmaraton på litt over to timer Bare det å løpe halvmaraton er ganske imponerende, synes jeg. Hun er jo ikke akkurat en toppidrettsutøver. Både enig og uenig. Halvmaraton er kult og 2+ timer helt innafor for alle. Men med utgangspunktet CBE hadde så hadde man vel kunnet forvente mer? Hun har alltid løpt en del så hun hadde veldig godt utgangspunkt. Oppkjøringen virket regelrett mislykket. Hun skrev hun syntes det var langt, kjedelig, hadde ikke tid, legg til fler unnskyldninger og hun fikk ikke gjennomført programmet som planlagt. Oppkjøringen er det jeg synes var skuffende fra den selverklærte løpefanatikeren. Ikke så mye tiden på gjennomføringen. Den ble som den måtte bli med en slik oppkjøring. 14
Mrs Bella Skrevet 27. februar 2019 #970 Skrevet 27. februar 2019 (endret) Gjentatte ganger sletter bedriften spørsmål om treningen hun promoterer. Innehar de for lite kunnskap til å svare? Tar det for mye tid å svare? Endret 7. november 2024 av Mrs Bella Endring forenkling 17
ane_luise87 Skrevet 27. februar 2019 #971 Skrevet 27. februar 2019 5 minutter siden, Mrs Bella skrev: Gjentatte ganger sletter bedriften mine spørsmål om treningen hun promoterer. Innehar de for lite kunnskap til å svare? Tar det for mye tid å svare? Treningskonseptet er lite troverdig. Jeg har printscreens som dokumentasjon:) Opplever det samme. Hva spurte du om? 4
Tørst Skrevet 27. februar 2019 #972 Skrevet 27. februar 2019 (endret) 55 minutter siden, Inocybe skrev: Både enig og uenig. Halvmaraton er kult og 2+ timer helt innafor for alle. Men med utgangspunktet CBE hadde så hadde man vel kunnet forvente mer? Hun har alltid løpt en del så hun hadde veldig godt utgangspunkt. Oppkjøringen virket regelrett mislykket. Hun skrev hun syntes det var langt, kjedelig, hadde ikke tid, legg til fler unnskyldninger og hun fikk ikke gjennomført programmet som planlagt. Oppkjøringen er det jeg synes var skuffende fra den selverklærte løpefanatikeren. Ikke så mye tiden på gjennomføringen. Den ble som den måtte bli med en slik oppkjøring. Ja, dette var en bedre forklaring enn min. Oppkjøringa var skuffende. Endelig, tenkte jeg, da hun begynte på prosjektet, så viste det seg at det var sponset, så viste det seg at hun egentlig ikke gadd og hadde allverdens unnskyldninger for å slippe å trene slik man må før en slik konkurranse. Endelig skulle hun fremme noe jeg er interessert i! Men så ble det bare som med alt annet hun egentlig ikke klikker noe særlig på men må tjene penger på... middelmådig. Til sammenligning løp jeg min første halvmaraton med 14 kg for mye, uten å ha løpt mer enn et par måneder, og aldri mer enn 14 km sammenhengende. Det er egentlig galskap. Jeg løp på 2 t 15. Målet var under to timer, men det gikk altså ikke. Jeg "løp" hele veien (i den grad man faktisk kan si at man løper i 8-9 km/t...) men var absolutt ikke fornøyd da jeg kom i mål. Jeg var fornøyd med å gjennomføre, men det ga mersmak, og jeg ville bli bedre og raskere til å løpe. Etter dette løp jeg alt av konkurranser i 4-5 år, maraton, halvmaraton, 10 km, karuselløp, motbakkeløp, terrengløp. Og jeg forbedret selvsagt halvmaratontiden betraktelig, ned mot 95 min. Jeg hadde overhode ingen treningsgrunnlag slik som cbe, jeg elsket ikke å trene, faktisk hatet jeg det. Mest fordi jeg ikke visste hvordan man skulle gjøre det, og med tanke på astma. Derfor oppsøkte jeg informasjon, leger som prøvde ut medisiner og fikk kontroll på astmaen, løpere som var både toppidrettsutøvere og mosjonister, raskere og tregere enn meg selv, jeg løp på bane, i skogen, på mølle, på glattisen, på asfalt, i fjellet og i på sydenferie. Jeg meldte meg inn i friidrettsklubb og fikk god veiledning fra trener der. Konkurransetidene mine er heller ikke noe å skrive hjem om, det er ikke dette jeg mener. Sammenlignet med mange er de bra, sammenlignet med noen venninner av meg som faktisk er på toppidrettsnivå... not so much. CBE er en posør, hun later som hun er engasjert, dyktig, vet hva hun driver med, så viser det seg gang på gang at hun virkelig ikke aner hva hun driver med. Hun får ikke resultatene man burde kunne forvente ut i fra hva hun selv formidler av engasjement. Forresten, min første halvmaraton var et veddemål. Jeg vant både veddemålet og treningsglede, han jeg veddet mot gjorde aldri sin del av veddemålet. Endret 27. februar 2019 av Tørst La til kommentar 17
Kaputt Skrevet 27. februar 2019 #973 Skrevet 27. februar 2019 Nå har jeg ikke trent på et år, men har pleid å jogge mye. Jeg har elendig løpsteknikk, noe som gir meg rundt 70 minutter på mila. Skikkelig dårlig, jeg vet, men har aldri forsøkt å rangere noen rekorder heller. Jeg har jogget fordi jeg synes det er digg. Kunne gjerne forsøkt meg på halvmaraton, men ikke for å være rask. Det er vel her CBEs narrativ kommer til kort; kan best og vet best. Dersom hun hadde sagt at hun trener for å holde seg slank, og ikke skrytt så mye - da er det heller ingen som hadde reagert på tiden hun presterte. 13
Tørst Skrevet 27. februar 2019 #974 Skrevet 27. februar 2019 Akkurat nå, Kaputt skrev: Nå har jeg ikke trent på et år, men har pleid å jogge mye. Jeg har elendig løpsteknikk, noe som gir meg rundt 70 minutter på mila. Skikkelig dårlig, jeg vet, men har aldri forsøkt å rangere noen rekorder heller. Jeg har jogget fordi jeg synes det er digg. Kunne gjerne forsøkt meg på halvmaraton, men ikke for å være rask. Det er vel her CBEs narrativ kommer til kort; kan best og vet best. Dersom hun hadde sagt at hun trener for å holde seg slank, og ikke skrytt så mye - da er det heller ingen som hadde reagert på tiden hun presterte. Korrekt! Å jogge helt uambisiøst er jo nesten det beste som finnes, det er ganske mange ikke-loggførte økter i solnedgang i skogen på meg også etter hvert. Dessverre og heldigvis har jeg også et voldsomt konkurranseinstinkt, kanskje aller mest i konkurranse med meg selv (blir feks gladere av å nå egne mål enn å vinne et løp, hvis jeg vant et løp tenkte jeg bare at det ikke var noen andre særlig raske med i dag). Se hvor langt man kan nå og pushe kroppen, liksom. Helt greit å ikke ha ambisjoner med løpingen, men det er jo ikke det hun akkurat formidler og har formidlet hele veien via blogg. 6
oblt Skrevet 27. februar 2019 #975 Skrevet 27. februar 2019 2 timer på halvmaraton er ikke noe å være flau over akkurat. Men stiller meg bak Inocybe og Tørst - for en som forsker å profilere seg som treningsglad og skal leve av en blogg der man tilsynelatende gir andre treningsinspirasjon? Jeg må bare tro på henne at hun liker å jogge/løpe, og hun har sikkert god kondis. Det som gjenstår da er løpsteknikk. Jeg synes det var merkelig at de ikke gjorde mer ut av det, egentlig. Det kunne blitt så mange flotte blogginnlegg med treningsglede, personlige rekorder og progresjon opp mot halvmaratonet, og videre progresjon og personlige rekorder igjen opp mot neste halvmaraton osv flere år på rad. Da hadde hun sannsynligvis fått mer troveridghet bak innleggene om trening, og spesielt løping. Jeg tror faktisk det kunne gitt bloggen et løft og kanskje faktisk inspirert noen til trening! Jeg hadde faktisk likt å lese en blogg der noen utviklet løpsteknikken sin mot nye rekorder. Det hadde vært genuint, og faktisk inspirerende! Løping er skikkelig lavterskel, det eneste man egentlig trenger et par gode sko. Så her hadde bloggeier absolutt hatt mulighet til å inspirere folk til å komme seg i ut og i bevegelse, og samtidig fått flere følgere. Med tanke på den kommersielle driften, finnes det tusenvis av ting man kan kjøpe til løping. Selv har jeg pulsklokke, pulsbelte, løpejakke, t-skjorte, genser, løpetights for sommer, løpetights for vinter, treningssokker, treningsbh, buff, lue, hansker, løpesko for sommer, løpesko med pigger for vinter.. Jeg har til og med egne hårstrikker kun for løping! Så her er det absolutt mulighet for å få mye spons. Og jeg løper fullstendig uten ambisjoner om å konkurrere med andre enn meg selv. Jeg tror heller ikke at det finnes et eneste bilde av meg på løpetur med alt utsyret mitt. 11
Gjest Dævendøtte Skrevet 27. februar 2019 #976 Skrevet 27. februar 2019 39 minutter siden, Inocybe skrev: Både enig og uenig. Halvmaraton er kult og 2+ timer helt innafor for alle. Men med utgangspunktet CBE hadde så hadde man vel kunnet forvente mer? Hun har alltid løpt en del så hun hadde veldig godt utgangspunkt. Oppkjøringen virket regelrett mislykket. Hun skrev hun syntes det var langt, kjedelig, hadde ikke tid, legg til fler unnskyldninger og hun fikk ikke gjennomført programmet som planlagt. Oppkjøringen er det jeg synes var skuffende fra den selverklærte løpefanatikeren. Ikke så mye tiden på gjennomføringen. Den ble som den måtte bli med en slik oppkjøring. Ja, du har kanskje rett. Og som du sier, både med kondisjons og styrketreningen hennes, det blir dårlig med supre resultater. Hadde jeg personlig lagt ned så mye tid og energi i treninga mi, hadde jeg vært på et helt annet nivå enn henne. Er nok fordi jeg er mer "spesialisert" på styrketrening enn kondis at jeg kommenterte som jeg gjorde. Tror jeg trener 1/5 del av hva hun gjør, og får helt andre resultater enn henne når det kommer til styrke og muskler. Men så kommer det jo helt an på fokuset man har også, hun trener garantert fordi det holder henne slank og fordi det ser bra ut på bloggen hennes
Tørst Skrevet 27. februar 2019 #977 Skrevet 27. februar 2019 2 minutter siden, oblt skrev: 2 timer på halvmaraton er ikke noe å være flau over akkurat. Men stiller meg bak Inocybe og Tørst - for en som forsker å profilere seg som treningsglad og skal leve av en blogg der man tilsynelatende gir andre treningsinspirasjon? Jeg må bare tro på henne at hun liker å jogge/løpe, og hun har sikkert god kondis. Det som gjenstår da er løpsteknikk. Jeg synes det var merkelig at de ikke gjorde mer ut av det, egentlig. Det kunne blitt så mange flotte blogginnlegg med treningsglede, personlige rekorder og progresjon opp mot halvmaratonet, og videre progresjon og personlige rekorder igjen opp mot neste halvmaraton osv flere år på rad. Da hadde hun sannsynligvis fått mer troveridghet bak innleggene om trening, og spesielt løping. Jeg tror faktisk det kunne gitt bloggen et løft og kanskje faktisk inspirert noen til trening! Jeg hadde faktisk likt å lese en blogg der noen utviklet løpsteknikken sin mot nye rekorder. Det hadde vært genuint, og faktisk inspirerende! Løping er skikkelig lavterskel, det eneste man egentlig trenger et par gode sko. Så her hadde bloggeier absolutt hatt mulighet til å inspirere folk til å komme seg i ut og i bevegelse, og samtidig fått flere følgere. Med tanke på den kommersielle driften, finnes det tusenvis av ting man kan kjøpe til løping. Selv har jeg pulsklokke, pulsbelte, løpejakke, t-skjorte, genser, løpetights for sommer, løpetights for vinter, treningssokker, treningsbh, buff, lue, hansker, løpesko for sommer, løpesko med pigger for vinter.. Jeg har til og med egne hårstrikker kun for løping! Så her er det absolutt mulighet for å få mye spons. Og jeg løper fullstendig uten ambisjoner om å konkurrere med andre enn meg selv. Jeg tror heller ikke at det finnes et eneste bilde av meg på løpetur med alt utsyret mitt. Hehe, helt riktig. Nå var ikke jeg noen kommers og stor blogger, men jeg begynte en blogg omtrent samtidig som jeg begynte å løpe, og ja, det tok ganske mye av i tiden rundt konkurransene. Jeg tjente ingenting på bloggingen, eller løpingen for den saks skyld (en og annen premie/gavekort), så bare tenk hvordan cbe kunne lagt opp noe ordentlig inspirerende på fulltid, MED inntekt. Hun kan løpe og få betalt for det, liksom. Er det noe løpere elsker, er det andre som løper og snakker om løping. Isteden velger hun det middelmådige, oversminkede, dill-dall-pregede "styrketreningsgreiene" sine, der det er langt større konkurranse og langt flere har både peiling og resultater. Forstå det den som kan. 17
Pearl2.0 Skrevet 27. februar 2019 #978 Skrevet 27. februar 2019 1 time siden, Inocybe skrev: Runde muskler er ikke nødvendigvis noe mål, men sterke, bevegelige og utholdende er det synes jeg absolutt. Det jeg reagerer på er at selv med 5-ish ukentlige treninger har CBE fortsatt ikke styrken til å utføre enkle styrkeøvelser. Når hun trener viser hun tydelige svakheter, stivheter og skjevheter. Mye av problemene mistenker jeg sitter i øvre del rygg og armer. Hun har tendenser til å være lutrygget og jeg mistenker det er stivheter og skjevheter som ligger bak og det er virkelig ikke sunnt på sikt. Ses tydelig når hun "promoterer" puppene sine hvor hun løfter dem ved å dytte hele brystkassen opp og fram (med ukledelig posisjon for ribbenene som bieffekt) i stedet for å den mye flottere posituren man får ved å aktivt bruke skulderbladene og magen. Men det krever styrke og mykhet jeg mistenker CBE ikke har. Vet at jeg nå har beskrevet noe som kan oppfattes som privat, men jeg mener ikke dette er privat så lenge dette er noe av det hun promoterer på SoMe og til og med ønsker å bruke som ekstra inntjening/satsning framover. Da må det være innafor å diskutere at "treningseksperten" deres er alt annet enn ekspert og faktisk er så ille at det vises grove feil ingen bør imitere. Jeg skjønner ikke hvordan en person som trener ofte, etter eget utsagn elsker å trene, har trent med PT flere ganger og som ønsker å inspirere og tjene penger på denne treningen ikke er bedre enn dette. Men så klart så vil treningen aldri gi nevneverdige utslag når kostholdet består av Nutrilett og måtehold. Dette er ikke sunnt eller har noe med balanse å gjøre selv om bloggeren selv messer dette så ofte hun sikkert selv tror på det. Har sagt det før men gjentar meg selv. Utrolig dumt av CBE å ikke gjennomføre det sponsede PT-kurset. Hun trenger det virkelig! Utrolig dumt at LKE ikke har fått med seg mer fra ernæringsstudiet han gikk på. Han burde være i stand til å gi kona gode råd om kosthold når man trener. Sixpack framelsket av lavt kaloriinntak er ikke forenelig med ellers stærk og sprek kropp. Det henger ikke sammen og treningen til CBE viser det med all tydelighet. Så lenge CBE reelt fokuserer bare på utseende vil treningen hennes og der med treningsinspirasjonen ikke fungere. Ja, der er jeg helt enig! Tolket innlegget jeg siterte som at vedkommende mente synlige muskler. Men hvis hun mente muskler som i hvor sterk hun er så er jeg med på den☺️ 1
Inocybe Skrevet 27. februar 2019 #979 Skrevet 27. februar 2019 32 minutter siden, oblt skrev: 2 timer på halvmaraton er ikke noe å være flau over akkurat. Men stiller meg bak Inocybe og Tørst - for en som forsker å profilere seg som treningsglad og skal leve av en blogg der man tilsynelatende gir andre treningsinspirasjon? Jeg må bare tro på henne at hun liker å jogge/løpe, og hun har sikkert god kondis. Det som gjenstår da er løpsteknikk. Jeg synes det var merkelig at de ikke gjorde mer ut av det, egentlig. Det kunne blitt så mange flotte blogginnlegg med treningsglede, personlige rekorder og progresjon opp mot halvmaratonet, og videre progresjon og personlige rekorder igjen opp mot neste halvmaraton osv flere år på rad. Da hadde hun sannsynligvis fått mer troveridghet bak innleggene om trening, og spesielt løping. Jeg tror faktisk det kunne gitt bloggen et løft og kanskje faktisk inspirert noen til trening! Jeg hadde faktisk likt å lese en blogg der noen utviklet løpsteknikken sin mot nye rekorder. Det hadde vært genuint, og faktisk inspirerende! Løping er skikkelig lavterskel, det eneste man egentlig trenger et par gode sko. Så her hadde bloggeier absolutt hatt mulighet til å inspirere folk til å komme seg i ut og i bevegelse, og samtidig fått flere følgere. Med tanke på den kommersielle driften, finnes det tusenvis av ting man kan kjøpe til løping. Selv har jeg pulsklokke, pulsbelte, løpejakke, t-skjorte, genser, løpetights for sommer, løpetights for vinter, treningssokker, treningsbh, buff, lue, hansker, løpesko for sommer, løpesko med pigger for vinter.. Jeg har til og med egne hårstrikker kun for løping! Så her er det absolutt mulighet for å få mye spons. Og jeg løper fullstendig uten ambisjoner om å konkurrere med andre enn meg selv. Jeg tror heller ikke at det finnes et eneste bilde av meg på løpetur med alt utsyret mitt. Helt enig i at det kunne ha blitt mange skikkelig bra innlegg ut av halvmaratonet. Dessverre lyste bloggen av motvilje mot å gjøre annet enn 30-60 min økter på mølle. Til det uthevede. Det samme har jeg tenkt på mange ganger og også skrevet om før. Ønsker ikke å ta noe kredd fra deg altså . Det er så utrolig mye løpeutstyr CBE kunne ha brukt kommersielt på bloggen sin. Jeg er midt i målgruppen som treningsglad, kjøpesterk og alt for glad i å shoppe den typen ting (ikke så stolt av det siste da men må være ærlig over for meg selv her 😞). Men i stedet for å lese om tester av drikkebelter, hvor godt mobilen får plass i lommen på tightsene, pannelykter og gamasjer til våte dager er det altså 10 år med samme intetsigende treningsbher og treningstights. Bare avbrutt av sjeldne innslag av de patetiske ankelsokker i snø 😂 og siste skrik nå - volanger (?!). Hvorfor har CBE.no ikke grepet denne sjangsen for relevant treningsinnhold for mange år siden? 17
Tørst Skrevet 27. februar 2019 #980 Skrevet 27. februar 2019 1 minutt siden, Inocybe skrev: Helt enig i at det kunne ha blitt mange skikkelig bra innlegg ut av halvmaratonet. Dessverre lyste bloggen av motvilje mot å gjøre annet enn 30-60 min økter på mølle. Til det uthevede. Det samme har jeg tenkt på mange ganger og også skrevet om før. Ønsker ikke å ta noe kredd fra deg altså . Det er så utrolig mye løpeutstyr CBE kunne ha brukt kommersielt på bloggen sin. Jeg er midt i målgruppen som treningsglad, kjøpesterk og alt for glad i å shoppe den typen ting (ikke så stolt av det siste da men må være ærlig over for meg selv her 😞). Men i stedet for å lese om tester av drikkebelter, hvor godt mobilen får plass i lommen på tightsene, pannelykter og gamasjer til våte dager er det altså 10 år med samme intetsigende treningsbher og treningstights. Bare avbrutt av sjeldne innslag av de patetiske ankelsokker i snø 😂 og siste skrik nå - volanger (?!). Hvorfor har CBE.no ikke grepet denne sjangsen for relevant treningsinnhold for mange år siden? Fordi hun har ikke peiling på trening og løpeutstyr, like lite som hun har peiling på trening. Kan jo ikke forvente at en som bare løper inne på mølle i 20 grader skal kunne noe om hvordan man kler seg i konkurranse i 10 minus, eller lett løpetur i 4 pluss? Har man aldri gjort dette før (og gått på noen smeller!), så vet man ikke sånt. Det ville vært kjempegøy å lese bloggen hennes med fokus på ordentlige prestasjoner, oppdagelse av utstyr og egne grenser osv osv, men isteden går det i det samme: kaffekopp og manisk mølleløping i kjelleren med serie på ipad før kl syv om morgenen. Jeg blir IKKE inspirert. En gang i tiden "lærte" fotballfrue meg å løpe på mølla, da. Det skal hun faktisk ha. Jeg hadde aldri gjort det før, og trodde ikke det skulle gå. Jeg hadde bare løpt ute. Jeg tenkte at mølla var ondskapsfull, men så løp hun liksom 10 km hver dag på den forbanna mølla, og da tenkte jeg at kan hun, så kan jeg. Det er det eneste jeg har fått ut av treningen hennes 😄 På TI ÅR. 19
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå