Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Tørst skrev:

Fordi hun har ikke peiling på trening og løpeutstyr, like lite som hun har peiling på trening. Kan jo ikke forvente at en som bare løper inne på mølle i 20 grader skal kunne noe om hvordan man kler seg i konkurranse i 10 minus, eller lett løpetur i 4 pluss? Har man aldri gjort dette før (og gått på noen smeller!), så vet man ikke sånt. Det ville vært kjempegøy å lese bloggen hennes med fokus på ordentlige prestasjoner, oppdagelse av utstyr og egne grenser osv osv, men isteden går det i det samme: kaffekopp og manisk mølleløping i kjelleren med serie på ipad før kl syv om morgenen. Jeg blir IKKE inspirert.

En gang i tiden "lærte" fotballfrue meg å løpe på mølla, da. Det skal hun faktisk ha. Jeg hadde aldri gjort det før, og trodde ikke det skulle gå. Jeg hadde bare løpt ute. Jeg tenkte at mølla var ondskapsfull, men så løp hun liksom 10 km hver dag på den forbanna mølla, og da tenkte jeg at kan hun, så kan jeg. Det er det eneste jeg har fått ut av treningen hennes 😄 På TI ÅR.

Sant det. Hun vet sikkert ikke hvordan man bruker slikt utstyr og hadde sikkert gått på pinlige smeller (ref bare ankler i frost). Her kunne hun ha tatt kontakt med folk som kan greia da. Kanskje et gjesteinnelgg om løpeteknikk med noen som vet hva de snakker om? Hadde vært spennende.

Jeg har nå blitt mer inspirert av dine og @oblt siste innlegg om løping enn av utallige av CBEs "inspirasjoninnlegg" 😊. Slikt vil jeg lese om! Hadde nettop en slik fantastisk kveldsøkt i går på gjørmete/isete skogsvei i solnedgang. Fantastisk var det.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 minutter siden, Inocybe said:

Helt enig i at det kunne ha blitt mange skikkelig bra innlegg ut av halvmaratonet. Dessverre lyste bloggen av motvilje mot å gjøre annet enn 30-60 min økter på mølle. 

Til det uthevede. Det samme har jeg tenkt på mange ganger og også skrevet om før. Ønsker ikke å ta noe kredd fra deg altså ;) . Det er så utrolig mye løpeutstyr CBE kunne ha brukt kommersielt på bloggen sin. Jeg er midt i målgruppen som treningsglad, kjøpesterk og alt for glad i å shoppe den typen ting (ikke så stolt av det siste da men må være ærlig over for meg selv her 😞). Men i stedet for å lese om tester av drikkebelter, hvor godt mobilen får plass i lommen på tightsene, pannelykter og gamasjer til våte dager er det altså 10 år med samme intetsigende treningsbher og treningstights. Bare avbrutt av sjeldne innslag av de patetiske ankelsokker i snø 😂 og siste skrik nå - volanger (?!).

Hvorfor har CBE.no ikke grepet denne sjangsen for relevant treningsinnhold for mange år siden? 

Jeg har nok ikke lest alle innleggene i tråden, så har ikke sett det nevnt før. Men da tenker vi ganske likt 😉

Ja! Hva med test av hodelykt og anbefalinger til bekledning som funker for en tur i - 5? Som nybegynner vet man ikke hvor mange lumen man trenger på joggetur, så slike tester tenker jeg hadde vært midt i blinken som treningsinspo. Hun har til og med hunder, så hva med magebelte for å jogge med hund med hendene fri? Her er det så mange muligheter! 

Volanger 😂 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funkygine virker til å få det til mye bedre enn CBE hvis engasjementet på IG er en pekepinn: https://influencere.wordpress.com/2019/02/27/engasjement-ig-den-27-02-19/ 

CBE fallende engasjement nå nede på 1,44%

Funkygine stigende med nå 9,46% 

Begge er hemningsløse barneutleverere så jeg antar at treningsinspo er et punkt hvor de er reelt forskjellige. Funkygine fikser å inspirere til trening. CBE har volanger. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Inocybe skrev:

Sant det. Hun vet sikkert ikke hvordan man bruker slikt utstyr og hadde sikkert gått på pinlige smeller (ref bare ankler i frost). Her kunne hun ha tatt kontakt med folk som kan greia da. Kanskje et gjesteinnelgg om løpeteknikk med noen som vet hva de snakker om? Hadde vært spennende.

Jeg har nå blitt mer inspirert av dine og @oblt siste innlegg om løping enn av utallige av CBEs "inspirasjoninnlegg" 😊. Slikt vil jeg lese om! Hadde nettop en slik fantastisk kveldsøkt i går på gjørmete/isete skogsvei i solnedgang. Fantastisk var det.

De bare anklene var neppe noe annet enn reklameinnlegg, og garantert en fotoshoot helt utenom den faktiske treningen 😊 Er det ikke dette vi er vant til, da? Den faktiske treningen foregikk nok innendørs, på mølle 👍 

Åh, så fantastisk at du er inspirert til å løpe! Jeg merker også at jeg ble skikkelig gira nå, men så er det sykdom og svangerskap som stopper meg ☹️ Første svangerskap løp jeg til dagen etter termin, jeg løp mitt siste maraton måneden før jeg ble gravid og jeg persa på alle distanser det året, kun som oppladning til det siste, store maratonet som var målet det året. Dette svangerskapet? Helt annerledes. Fikk meg en autoimmun sykdom etter forrige fødsel, sliter med blødninger, medisiner, anemi og gud vet hva, og treningsforbud av alle ting. Men nå er det så mye snakk om løping her at jeg skal forsøke ei litta femminutter på mølla, kanskje... 😊 Savner tida da det bare var å løpe ut døra en lørdagskveld om høsten, og løpe uanstrengt i skogen i et par timer før man kom hjem og slukket tørsten med en øl eller tre 😊

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, oblt skrev:

Jeg har nok ikke lest alle innleggene i tråden, så har ikke sett det nevnt før. Men da tenker vi ganske likt 😉

Ja! Hva med test av hodelykt og anbefalinger til bekledning som funker for en tur i - 5? Som nybegynner vet man ikke hvor mange lumen man trenger på joggetur, så slike tester tenker jeg hadde vært midt i blinken som treningsinspo. Hun har til og med hunder, så hva med magebelte for å jogge med hund med hendene fri? Her er det så mange muligheter! 

Volanger 😂 

Mulig det var i en tidligere CBE-tråd så ikke så rart om det er borte og glemt ;) Men ja vi tenker veldig likt. Men tror @Tørst har et poeng om at CBe ikke vet eller kan. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Tørst skrev:

De bare anklene var neppe noe annet enn reklameinnlegg, og garantert en fotoshoot helt utenom den faktiske treningen 😊 Er det ikke dette vi er vant til, da? Den faktiske treningen foregikk nok innendørs, på mølle 👍 

Åh, så fantastisk at du er inspirert til å løpe! Jeg merker også at jeg ble skikkelig gira nå, men så er det sykdom og svangerskap som stopper meg ☹️ Første svangerskap løp jeg til dagen etter termin, jeg løp mitt siste maraton måneden før jeg ble gravid og jeg persa på alle distanser det året, kun som oppladning til det siste, store maratonet som var målet det året. Dette svangerskapet? Helt annerledes. Fikk meg en autoimmun sykdom etter forrige fødsel, sliter med blødninger, medisiner, anemi og gud vet hva, og treningsforbud av alle ting. Men nå er det så mye snakk om løping her at jeg skal forsøke ei litta femminutter på mølla, kanskje... 😊 Savner tida da det bare var å løpe ut døra en lørdagskveld om høsten, og løpe uanstrengt i skogen i et par timer før man kom hjem og slukket tørsten med en øl eller tre 😊

Nei klart anklene var reklame. Det blir bare så utrolig lite troverdig :skratte:Urkomisk og lite inspirerende. 

Kjedelig du har fått så mye sykdom etter svangerskapet :hug: Håper det snart blir bedre for deg. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror for at Netflix skal ha en sangs å bli noe annet enn en fiasko så må de få inn noen som kan ta seg av kommentarfeltet. 

Alle spørsmål, og diskusjoner blir møtt med typisk CBE svar, noe som ikke er særlig kundevennlig. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Inocybe skrev:

Funkygine virker til å få det til mye bedre enn CBE hvis engasjementet på IG er en pekepinn: https://influencere.wordpress.com/2019/02/27/engasjement-ig-den-27-02-19/ 

CBE fallende engasjement nå nede på 1,44%

Funkygine stigende med nå 9,46% 

Begge er hemningsløse barneutleverere så jeg antar at treningsinspo er et punkt hvor de er reelt forskjellige. Funkygine fikser å inspirere til trening. CBE har volanger. 

Må være ganske forsmedelig for CBE.no, disse svake tallene. 

Endret av Firestone
Fortærende? Øh.
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Firestone skrev:

Må være ganske fortærende for CBE.no, disse svake tallene. 

Det er ikke bare hønsa på KG som opplever den bloggen som gørrkjedelig tydeligvis og IG likedan. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LILL er tilbake i kommentarfeltet som Caroline-politi. Det ergrer meg at folk ikke kan stille CBE kritiske spørsmål uten at de blir besvart av folk som LILL og andre som skal forsvare hele tiden.

Forøvrig følger jeg innleggene her om løping med stor interesse. Jeg ønsker å bli en (bedre) løper, og finner null inspirasjon i CBE sine innlegg. Ikke er fnugg. Dama har i tillegg forferdelig teknikk. Trente med PT for noen år tilbake og hun ville fått bakoversveis.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Aquarius04 skrev:

LILL er tilbake i kommentarfeltet som Caroline-politi. Det ergrer meg at folk ikke kan stille CBE kritiske spørsmål uten at de blir besvart av folk som LILL og andre som skal forsvare hele tiden.

Forøvrig følger jeg innleggene her om løping med stor interesse. Jeg ønsker å bli en (bedre) løper, og finner null inspirasjon i CBE sine innlegg. Ikke er fnugg. Dama har i tillegg forferdelig teknikk. Trente med PT for noen år tilbake og hun ville fått bakoversveis.

tilbake? har hun noengang ikke vært umiddelbart på pletten når noen ikke strør om seg med kyss, klapp & klem??!!

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir helt matt av cbe.no sine svar i kommentar feltet under treningsanlegget. Mer bedrevitende og frekk bedrift skal man jammen lete lenge etter. Når de til og med hardnakket diskuterer trening uten noe formell kompetanse ser man hvor lite seriøs den bedriften er. 

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Inocybe skrev:

Jeg har nå blitt mer inspirert av dine og @oblt siste innlegg om løping enn av utallige av CBEs "inspirasjoninnlegg" 😊. Slikt vil jeg lese om! Hadde nettop en slik fantastisk kveldsøkt i går på gjørmete/isete skogsvei i solnedgang. Fantastisk var det.

Jeg er litt sen i diskusjonen, men er helt enig - tenk om CBE kunne inspirert sånn som dette! Jeg elsker å løpe, men har et dårlig kne, og det som har blitt skrevet her gav meg lyst til å prøve igjen. Så heretter blir det Funky for inspirasjon til gøyale egenvektsøvelser, og KG for løpetips! 

Det er litt underlig at det i Villa Kulås ikke blir tatt tak i det som kunne bygget nye bein å stå på for bloggen og selskapet. Ta tak i de sterke sidene, vis engasjement og nysgjerrighet, finn ut hva folk flest er opptatt av for tiden. Vis menneskelighet og endringsvilje, og en dæsj ydmykhet og selvironi.

Det sjokkerer meg at de ikke utnytter det grunnlaget de har lagt. De kan ikke bygge videre på en dinosaur av en rosablogg.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, når de tenker at en drøss med bilder av helt ordinær mat og Pepsi Max som de har i kjøleskapet sitt må være interessant for andre mennesker så... Nei. Det er jo ikke til å tro.

Endret av Lopploella
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Lopploella skrev:

Nei, når de tenker at en drøss med bilder av helt ordinær mat og Pepsi Max som de har i kjøleskapet sitt må være interessant for andre mennesker så... Nei. Det er jo ikke til å tro.

for ikke å snakke om de i kommentarfeltet som synes det er kreativt og som elsker sånne innlegg!

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hehe, for å gni det ytterligere inn, så fikk jeg meg type etter et års tid med løping. Jeg inspirerte ham til å begynne å løpe, kjøpte garminklokke til ham i bursdagsgave og startnummer til et valgfritt løp (han valgte Birken, som er halvmaraton i terreng), og han trente vel i noen få måneder før dette, derav ei økt der han fikk distansen i beina, resten godt under. Han løp på godt under to timer (jeg løp fortere enn ham igjen i samme løpet). Greit, han er mann og det er lettere for dem og bla bla, men dette er en fyr som ifølge hans tante "aldri har verken løpt en meter eller skyndtet seg et sekund hele sitt liv!" Han var riktignok godt styrketrent og med genene på sin side, men likevel. Jeg var en anelse stolt. Det var jo bare etter han hadde fartet rundt hele østlandet sammen med meg på løp for å være heiagjeng/hare/fotograf/motivatør/saftblander liksom, som inspirerte ham til å prøve selv. Det skal sies at han verken har løpt en meter eller skyndtet seg et sekund siden 😁

Der jeg mener cbe tar feil, er at hun mener at resultater ikke teller. Men resultater er det aller mest objektive som finnes! Man kan alltids skylde på føret/været/varmen/kulda/drikkestasjonene/fellesstart med kø/klokke som kutter ut/osv, men dette gjelder for alle sammen! Sånn er konkurranse. Selvfølgelig er det mye mer behagelig for sånne som cbe å bruke en fullstendig ukalibrert nike skritt-teller og mølle for å skryte av tiden sin, men det er ikke et resultat man kan lene seg på, og iallfall ikke en forretningside som innebærer å inspirere folk til å trene. Objektive resultater, takk. Enten med synlige muskler, synlig styrke, konkurransefarta di i løp eller ritt, osv. Abs are made in the kitchen, hovedsaklig (forresten aldri hatt så bra abs som etter 10 km og kortere konkurranser hvor man har pressa på litt), og er ikke noen markør for om noen situps på gulvet virker eller ei. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når har en rumpe eller et par brystvorter klint oppi trynet, inspirert til noe??? Ser dessverre ut for at dette er det eneste fruen har å komme med, bortsett fra et ryddig kjøleskap med helt vanlige matvarer. Ser flere her reagerer på treningstøyet, naturlig nok. Hvem stiller i volanger og med full sminke på trening? Det blir så useriøst, kropps og utseendefiksert at de som vil ha ekte treningsglede og inspirasjon, skygger banen.

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KOMMENTARFELTET under treningsinlegget er til å dåne av... 

Så mye sinne og bitterhet. CBE er ikke flink til å svare. 

Endret av 2ney
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frua må gjerne vise frem nytt treningstøy for å tjene penger.. øh.. mener inspirere, men at hun ikke skjønner at det hadde gitt mer troverdighet om hun holdt photoshot-delen adskilt fra treningsdelen. Nysminket med hår on flesk og påsprayet vanndråper gir meg ikke engang assosiasjoner om fysisk aktivitet.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...