Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 hour ago, Minombre said:

Vet ikke om dette er så positivt jeg. Tenker at det kan være mer attraktivt for foreldre å bruke barna i reklameinnlegg og at mange vil forsøke å få ungene med oftere til ulike innslag i some. De fleste foreldre vil jo gjerne sikre ungene sin fremtid økonomisk og dette kan jo sørge for gode inntekter til ungene om foreldrene kjører på med sponsede innlegg. Tviler på at det hjelper med tanke på å skjerme ungene på nett…. 

Det er selvfølgelig et godt poeng! 👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surikatt skrev (33 minutter siden):

Lager de aldri middager hjemme eller må hun ut og posere hver eneste dag med vinklingen at menn skal se på henne?  

Hun lager bare proteinshake og noe pasta i creme fraîche som ble magisk. At den dama vant CK er et under..

  • Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanutrine skrev (2 timer siden):

Etter lang tid var jeg nettopp inne og kikket på IG. Den sydenturen går jo på repeat! Og kliss lik tidligere turer det formålet med turen set ut til å være å få posere i bikini og i nytt antrekk hver kveld.  Ny kveld er kun en ny anledning til å være ekstremt pyntet og stylet ift anledningen -med photosession i det fine kveldslyset. Såå gøy å leke modell på familieferie 😍 Flott dame absolutt. Men…Ser hun ikke hvor klein denne modell-lekingen er?  Og hvor rart det er å kle seg som til bryllup når du skal spise på en fortausrestaurant i syden. Og i tillegg må de også dra litt tidlig så hun kan posere i sollyset, alle borda på restaurantene er jo tomme rundt dem.

Me, me, meeeeee

 

Helt fjernt og helt uinteressant spør du meg

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stargaze skrev (14 timer siden):

Det er umulig å forstå hva hun prøver å formidle med hun legger ut…det er så selvopptatt at det nesten er skremmende.

Fra en sånn ferie kunne hun laget masse bra innhold.

Men hun fortsetter med full fokus på «meg», kropp, filter osv.

Bygger ikke en suksessbedrift sånn akkurat.

Livet må være tomt for annet innhold når så mye plass brukes på seg selv. 

 

Måneder siden jeg har vært innom profilen til denne bedriften. Null som har skjedd her ser jeg, hva i alle dager er budskapet / tema / meningen med det som postes her? Ingenting utenom innover-fokus på sitt utseende, ikke noe mål og mening, ingen jobbing, ingen variasjon, bare sykt kjedelig!! … lusker meg ut igjen… 

IMG_4568.png

  • Liker 16
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd at kokke-CBE varte to minutter før filter-CBE var tilbake i full mundur. Kunne brukt den muligheten til noe konstruktivt og økonomisk lurt. Men nei, skinny persona med filter +- 25 år vant. 

  • Liker 25
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingo skrev (10 timer siden):

Måneder siden jeg har vært innom profilen til denne bedriften. Null som har skjedd her ser jeg, hva i alle dager er budskapet / tema / meningen med det som postes her? Ingenting utenom innover-fokus på sitt utseende, ikke noe mål og mening, ingen jobbing, ingen variasjon, bare sykt kjedelig!! … lusker meg ut igjen… 

IMG_4568.png

Kun posering, kropp, filter og fjas. Helt utrolig at det selger (men det gjør det vel egentlig ikke. Forstår bare ikke hvordan de kan leve av dette lenger, for det gjør de jo) 

  • Liker 15
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (20 timer siden):

Hvis jeg skulle dratt dit (mot all formodning) ville jeg ønsket å se mer enn CBE.no-personaen, men til deres forsvar; de reklamerer jo ikke for stedet/hotellet. De reklamerer for Treasures AS gjennom innlegg, stories og snap, selv om denne reklamen kanskje virker mot sin hensikt. Flere uker på ferie uten andre annonser enn for Netfit? Det er jo krise for en influencer. 

jeg har droppet ut av denne diskusjonen for lenge siden, og følger ikke CBE i noen kanaler, så av nysgjerrighet: Sier du at de ikke har annonsører lenger? eller misforsto jeg nå?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kollontaj skrev (37 minutter siden):

Ingen hittil i ferien, iallfall! 

Interessant. Ser Treasures har negativt resultat for 2022. Skal bli spennende å se 2023.

Men hva lever de av egentlig? 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

blåbærpai skrev (30 minutter siden):

Lurer på hva de lever av.. 

Tærer på egenkapitalen? AS-et har nesten to mill. i omsetning, men dette inkluderer jo alt av produkter og sponsa hotellopphold, reiser osv., det er ikke så mye i kr. og øre. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnnaCotta skrev (1 minutt siden):

Coachen er på markedet i baris. Respektløs turistoppførsel av verste sort. 

Dette har jeg også stusset på, hvor innafor de mener det er å gå i bikini-bh (CBE) eller bar overkropp (LKE) over alt når varmen kommer. Hvor er respekten for andre? 

Og hva om alle gikk rundt i bikini-bh og baris - uavnhengig av kropp og vekt? 

Bikini og baris hører til strand/basseng/veranda, ellers kan man være påkledd... Og nei, jeg snakker ikke om langermet og høyhalset, men et plagg som er noe mer enn trekantbikini... 

  • Liker 25
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (3 timer siden):

Ingen hittil i ferien, iallfall! 

To forholdsvis nyoppstartede norske smykkeselgere har lagt igjen kommentarer eller hjerter eller emojier under bilder av henne fra ferien, samme har qkoreancosmetics.

Jeg tipper dette dreier seg om enten samarbeid, kommende samarbeid eller fisking for ønsket samarbeid.

De to nyoppstartede smykkefirmaene har med denne ukritiske måten å operere på allerede diskvalifisert seg for min del. Qkoreancosmetic gjorde det for lenge siden.

Å velge å samarbeide aller assosieres med alt CBE.no står for, det viser så stor mangel på samfunnsbevissthet og samfunnsansvar at det automatisk gjør seg selv helt uinteressante for mange.

Det ene smykkefirmaet har til og med en "stor" greie på sine hjemmesider om at de er miljøbevisste m.m.:

"I Loulouis' partnerskap med Plastics for Change, engasjerer vi oss aktivt i kampen mot plastforurensning i havet. Plastics for Change er en organisasjon som er Fair Trade og Ocean Bound Plastic sertifisert.
Organisasjonens arbeid med å gi jobber til de som lever under fattigdomsgrensen, er også et steg mot sosial endring. Gjennom vårt samarbeid, viser vi hvordan ansvarlig forretning og omsorg for miljøet kan gå hånd i hånd.
"
https://loulouis.no/pages/vart-forste-steg-i-det-gronne-skiftet

Loulouis viser med all tydelighet, når de velger å være synlig på nettopp CBE.no, at når alt kommer til alt så stikker det miljøengasjementet svært grunt.

Og når de skriver om "ansvarlig forretning" når de knytter seg til så ekstremt useriøse og miljøfiendtlige influensere som CBE, da viser de at de ikke er ansvarlige i det hele tatt. Ikke så ansvarlige at de velger å gjøre en bakgrunnssjekk i hvert fall, og med det så viser de at de egentlig ikke vet hva de gjør, og kanskje at de heller ikke bryr seg så mye - bare de selv får tjene penger.

Å da knytte sitt navn opp mot useriøse og uansvarlige influensere gjør at et ev. ekte miljø- og samfunnsansvar bare er en kynisk pr- og salgsstrategi fra bedriftseiere som velger å se det overfladiske, men ikke gidder å sette seg ordentlig inn i en sak.

 

 

Endret av Frisk Frosk
stavefeil
  • Liker 18
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (13 minutter siden):

To forholdsvis nyoppstartede norske smykkeselgere har lagt igjen kommentarer eller hjerter eller emojier under bilder av henne fra ferien, samme har qkoreancosmetics.

Jeg tipper dette dreier seg om enten samarbeid, kommende samarbeid eller fisking for ønsket samarbeid.

De to nyoppstartede smykkefirmaene har med denne ukritiske måten å operere på allerede diskvalifisert seg for min del. Qkoreancosmetic gjorde det for lenge siden.

Å velge å samarbeide aller asossieres med alt CBE.no står for, det viser så stor mangel på samfunnsbevissthet og samfunnsansvar at det automatisk gjør seg selv helt uinteressante for mange.

Det ene smykkefirmaet har til og med en "stor" greie på sine hjemmesider om at de er miljøbevisste m.m.:

"I Loulouis' partnerskap med Plastics for Change, engasjerer vi oss aktivt i kampen mot plastforurensning i havet. Plastics for Change er en organisasjon som er Fair Trade og Ocean Bound Plastic sertifisert.
Organisasjonens arbeid med å gi jobber til de som lever under fattigdomsgrensen, er også et steg mot sosial endring. Gjennom vårt samarbeid, viser vi hvordan ansvarlig forretning og omsorg for miljøet kan gå hånd i hånd.
"
https://loulouis.no/pages/vart-forste-steg-i-det-gronne-skiftet

Loulouis viser med all tydelighet, når de velger å være synlig på nettopp CBE.no, at når alt kommer til alt så stikker det miljøengasjementet svært grunt.

Og når de skriver om "ansvarlig forretning" når de knytter seg til så ekstremt useriøse og miljøfiendtlige influensere som CBE, da viser de at de ikke er ansvarlige i det hele tatt. Ikke så ansvarlige at de velger å gjøre en bakgrunnssjekk i hvert fall, og med det så viser de at de egentlig ikke vet hva de gjør, og kanskje at de heller ikke bryr seg så mye - bare de selv får tjene penger.

Å da knytte sitt navn opp mot useriøse og uansvarlige influensere gjør at et ev. ekte miljø- og samfunnsansvar bare er en kynisk pr- og salgsstrategi fra bedriftseiere som velger å se det overfladiske, men ikke gidder å sette seg ordentlig inn i en sak.

 

 

jeg forstår ikke hva du mener. Har de lagt igjen kommentarer og emojis, eller har de inngått et samarbeid? Det er jo to vidt forskjellige ting som ikke har noe med hverandre å gjøre.

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissLucy skrev (1 minutt siden):

jeg forstår ikke hva du mener. Har de lagt igjen kommentarer og emojis, eller har de inngått et samarbeid? Det er jo to vidt forskjellige ting som ikke har noe med hverandre å gjøre.

" Jeg tipper dette dreier seg om enten samarbeid, kommende samarbeid eller fisking for ønsket samarbeid."

Jeg burde lagt til "eller promotering av egen bedrift".

 

Selv om disse firmaene ev. "bare" legger igjen kommentarer/emojis uten å ha et samarbeid eller ønske et samarbeid, så er det jo bevisste handlinger av eierne av bedriftene som ønsker å profilere seg selv, gjøre seg selv synbare, få oppmerksomhet. De velger helt bevisst å asossiere egen bedrift med en så uansvarlig influenser som det CBE har vært i mange år.

Mulig de bare ser på det som en smart måte å få oppmerksomhet på, men det er rimelig korttenkt i så fall, når de velger å gjøre seg synlig hos influnesere som står for det stikk motsatte av hva de selv ev. forsøker å fremme av holdninger.

Å bygge opp et renommé kan fort bli å gjøre det motsatte når man velger å hekte sitt navn til feil aktører.

  • Liker 18
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...