Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet
Sinccis skrev (4 timer siden):

Den talentløse fotografen fra Barskingen  hadde tatt et overeksponert og kontrastløst bilde, men heldigvis hadde LKE klart å rette dette opp med en harmløs redigering. Siden fotografen var så dårlig (sikkert bare misunnelig på LKE), og bildet nå er LKEs verk etter redigeringen, var det selvfølgelig greit å fjerne stempelet hans fra bildet.

Bra at dette ble avklart.

IMG_6571.png

...men likevel helt skivebom. Det han skriver kan aldri i verden være sant. Alltid bastant, alltid har han rett, alltid er han ufordragelig og forbaska arrogant. 

• Liker 25
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Felis skrev (7 minutter siden):

Man er jo summen av sine handlinger...?

Okei. Er det bare negative handlinger da? 

• Liker 1
Skrevet
Snødronninga skrev (7 minutter siden):

MÅ du? 

Må vel ingenting,  men er lov til å være kritisk når noen skriver at en person er tragisk i en tråd om en bedrift. 

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Klink skrev (2 minutter siden):

Okei. Er det bare negative handlinger da? 

Hvis man oppsummerer fra kommentarjukstiden, gjennom bilderedigeringen, "kule i panna", "lada familier", hestekjøtt-gate, bilskrapesaken og stalkingen og nå tyveri og drittslenging, krydret med utnytting av mindreårige, noen falske fakturaer og generell nettroll-aktivitet, så blir summen ganske overveldende tragisk for meg... Kom gjerne med eksempler på positive handlinger som veier opp for dette.

• Liker 26
  • Nyttig 18
Skrevet
Felis skrev (1 minutt siden):

Hvis man oppsummerer fra kommentarjukstiden, gjennom bilderedigeringen, "kule i panna", "lada familier", hestekjøtt-gate, bilskrapesaken og stalkingen og nå tyveri og drittslenging, krydret med utnytting av mindreårige, noen falske fakturaer og generell nettroll-aktivitet, så blir summen ganske overveldende tragisk for meg... Kom gjerne med eksempler på positive handlinger som veier opp for dette.

Bedriften driver svært uetisk og ubetenksomt. At HAN er tragisk er intetsigende, går på person og er dermed ikke spesielt relevant. 

• Liker 3
  • Nyttig 5
Gjest Luksusbia
Skrevet
Pusern3 skrev (9 timer siden):

Er det noen som ønsker å se slik ut?

Anoreksi er ikke kult, og jeg tror ikke Caroline vet hvor dødelig undervekt er

Skrevet (endret)
Klink skrev (6 minutter siden):

Bedriften driver svært uetisk og ubetenksomt. At HAN er tragisk er intetsigende, går på person og er dermed ikke spesielt relevant. 

Han er faktisk bedriftsleder som publiserer alt dette (med unntak av bilskrapesaken) i bedriftens kanaler. Jeg synes det gir et godt grunnlag for å beskrive bedriftslederen Lars Kristian Eriksen. Jeg trodde dette var vel etablert i forumet? Noen trenger muligens en oppfriskning...

Vi vet ingenting om hvordan han er privat (selv om mange nok forestiller seg det). @Korkoselig kunne kanskje presisert at bedriftsleder Lars Kristian Eriksen er tragisk, men hn tenkte sikkert at dette var underforstått. Det blir rett og slett litt språklig tungvindt. Ser hn er ny på forumet og var sikkert ikke obs på deg, som venter på enhver anledning til å kritisere kritikerne. 

Håper det ble klarere for deg nå? Kan vi gå videre med de kritikkverdige forholdene, eller har du kommet på noen hyggelige ting bedriftsleder LKE har gjort, som kan balansere inntrykket av han?

Endret av Felis
  • Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Skrevet
3 hours ago, AntiBullshit said:

Bare forestill dere for et sant helvette LKE er på foreldremøter, utviklingssamtaler, FAU-møter osv. Han virker totalt blåst for selvinnsikt, og retorikken hand er tidvis skremmende lik Jan Helge Andersen på den måten at de begge har et krampaktig behov for å minimere egen rolle når de har gjort noe galt, og gjerne dytter andre under bussen. «Han tvang meg til det. Jeg drepte bare litt fordi jeg måtte» == «jeg har bare endret litt på bildet, ikke noe mer enn vanlige filtre uansett gjør. Det var dessuten et dårlig bilde tatt av en dårlig fotograf så jeg måtte redigere det for at det skulle være brukenes» 

Det er jo slett ikke sikkert at han er like "tøff i trynet" face to face med folk som han er bak en skjerm og et tastatur...... 🤓

• Liker 19
Skrevet

CBE er en bedrift. Ikke en person. Denne bedriften selger produkter, det er det denne bedriften lever av. Og har gjort siden 2010. CBE reklamerer for et produkt i 2023, i 2024 for et annet innen samme kategori. Det er en jobb.

Meanwhile på KG:

Herregud! Caroline (!) reklamerte for blabla produkt i fjor, og nå reklamerer hun for blabla i år! 

Hun (ikke CBE) reklamerer for trening og app, men jeg løfter mer/trener ørten timer i uka og har lederjobb og 7 unger/kritiserer teknikken.

Nå må dere slutte. Dere finstuderer et menneske og skriver om det. Dere kritiserer kropp. F.eks høyre og venstre på et ansikt. 

Og: Dere som deltar daglig/ukentlig i tråden, dere har kjøpt narrativet. Som CBE selger. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
issoras skrev (3 timer siden):

Man kan jo lage HDR-effekten i etterkant i fotobehandling ved å lagre ulike versjoner man har over og undereksponert. 

Han kan også ha fått råbildet av fotografen, da er det enda enklere å lage HDR-versjonen enn hvis han har knabbet det fra nettet. 

Poenget er at man som KG-bruker ikke bare kan laste ned bildet selv og dra i noen spaker og konkludere med at dette må være påført med pensel. Man kan si mye rart om LKE men (overdrevet) fotobehandling kan han jo og dette er jo veldig hans stil. Lys og skygge er ikke så uskyldig og enkelt som det kan høres ut som. 

Det høres litt rart ut at han skal ha fått bildet av fotografen. Hva er årsaken til at har han fjernet vannmerket f.eks.? Er ikke vannmerket der for nettopp beskyttelse mot tyveri?

• Liker 25
Skrevet

Alle bildene fra Barskingen ligger ute på facebook, men er utrolig nok ingen av frua i barneløpet på 2 km. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
Flaggermus79 skrev (1 time siden):

Nå har jeg redigert originalbildet på samme måte som LK. Hehe, tok kontrasten helt opp og lyset helt ned. Ble ikke mer skitten av den grunn… 

IMG_6519.jpeg

Gjørme-Åge

• Liker 18
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporing og brukerdebatt.

Måne, admin.

• Liker 6
Skrevet
Snødronninga skrev (4 timer siden):

Røde tall som vitner om at Caroline konstant mister følgere. Har ikke kommet til flere, selv om frua briljerer (gjør hun ikke det, i alt hun gjør?) på tv skjermen. 

Likevel fortsetter CBE i samme spor med trutmunn, magetopp, overredigerte reels, proteinshake, dokumentering av hver eneste treningsøkt, vise frem barna, og vidvinkel for å få et forvrengt resultat av kroppen. Kunne sikkert laget en lengre liste, men alle vet at det går i det samme gamle. 

Er det virkelig ikke rom for nytenking?

https://socialblade.com/instagram/user/carolinebergeriksenno

IMG_8531.jpeg

Hun langt fra briljerer på KC som vises på TV om dagen. Gørr kjedelig og byr overhode ikke på seg selv. Virker som hun er helt flat uten personlighet 

• Liker 22
Gjest issoras
Skrevet
4 hours ago, FruJohansen said:

Sitatretten gir anledning til å bruke et verk, også åndsverk, til å kommentere eksempelvis noe dags/samfunnsaktuelt. Det er på en måte unntaket fra åndsverkloven. Man kan sitere et bilde, altså bruke et utsnitt, og dermed gi det ny verkshøyde, og bruke dette i en ny kontekst. Jeg gjorde dette med bildet av Caroline, og av samme grunn betalte jeg ikke fakturaen fra LK, fordi jeg visste at jeg var innenfor lovverket. Visse forutsetninger gjelder; f.eks må det opprinnelige verket ha blitt mangfoldiggjort fra før, i LK sitt tilfelle var bildet fra Barskingen offentlig på deres side før han tok det i bruk. Hvis LK skulle forsvart handlingen sin her, er sitatretten det eneste han kunne støttet seg på, men dette er juridisk paddemark og mange faktorer spiller inn.

Du har altså helt rett i at sitatretten ikke gir "frikort" til å ta andres bilder uten tillatelse og bruke dem etter eget forgodtbefinnende, men den gir rom for å gi et eksisterende verk ny verkshøyde.

Jeg kan ikke se at hans bruk av bildet var så veldig samfunnsaktuelt og ga han sitatrett? 

3 hours ago, Flaggermus79 said:

Nå har jeg redigert originalbildet på samme måte som LK. Hehe, tok kontrasten helt opp og lyset helt ned. Ble ikke mer skitten av den grunn… 

IMG_6519.jpeg

Men du har ikke gjort en HDR-eksponering her så det er vel ikke så veldig interessant hva du fikk til og ikke? 

2 hours ago, Laia said:

Det høres litt rart ut at han skal ha fått bildet av fotografen. Hva er årsaken til at har han fjernet vannmerket f.eks.? Er ikke vannmerket der for nettopp beskyttelse mot tyveri?

Det er jo bare et eksempel på flere mulige forklaringer. Et råbilde har jo ikke noe vannmerke. Et råbilde er enklere å sette sammen til et HDR. 

Han kan også ha stjålet bildet og lagt på HDR-effekt i etterkant. Umulig for oss å vite. 

Skrevet
Felis skrev (2 timer siden):

Han er faktisk bedriftsleder som publiserer alt dette (med unntak av bilskrapesaken) i bedriftens kanaler. Jeg synes det gir et godt grunnlag for å beskrive bedriftslederen Lars Kristian Eriksen. Jeg trodde dette var vel etablert i forumet? Noen trenger muligens en oppfriskning...

Vi vet ingenting om hvordan han er privat (selv om mange nok forestiller seg det). @Korkoselig kunne kanskje presisert at bedriftsleder Lars Kristian Eriksen er tragisk, men hn tenkte sikkert at dette var underforstått. Det blir rett og slett litt språklig tungvindt. Ser hn er ny på forumet og var sikkert ikke obs på deg, som venter på enhver anledning til å kritisere kritikerne. 

Håper det ble klarere for deg nå? Kan vi gå videre med de kritikkverdige forholdene, eller har du kommet på noen hyggelige ting bedriftsleder LKE har gjort, som kan balansere inntrykket av han?

Og bilskrapesaken og trakassering var som direkte konsekvens av bedriftsutøvelsen.

• Liker 11
  • Nyttig 5
Skrevet
issoras skrev (1 minutt siden):

Jeg kan ikke se at hans bruk av bildet var så veldig samfunnsaktuelt og ga han sitatrett? 

Ikke jeg heller 😄 Men han følte kanskje at han gav det ny verkshøyde med crop og edit? Neida 🏴

Jeg ville ikke nevnt sitatretten selv i denne sammenhengen, hvis det ikke var fordi jeg ville presisere hvorfor jeg kunne ta et av hans bilder og poste det på min FB- konto uten å utløse kompensasjonsplikt. 

• Liker 28
  • Nyttig 6
Skrevet

@Klink, du misforstår begrepsbruken. Dette handler ikke om "har autisme Vs. er autist/man er mer enn sin diagnose" ol.problemstillinger.

En bedrift er en død ting om det ikke var for menneskelig aktivitet i bedriften og kan følgelig ikke gjøre noe som helst uten menneskene. I dette tilfellet - altså i denne tråden, er "han" og "hun" synonymt med bedriftseierne, dvs.levende subjekter som står ansvarlig for alt innholdet som publiseres i deres kanaler og det er dette innholdet som diskuteres her.

• Liker 12
  • Nyttig 13
Skrevet

Takk til @FruJohansensom nok en gang på fortreffelig vis illustrerer svakhetene ved bransjen.  Førersetet av juks og bedrag presterer altså å sende regning på det samme (som absolutt ikke var det samme). Det er godt prestert.

LKE tok selvfølgelig det hele med stoisk ro - det var jo bare en artig liten sak. Overbærenhet og impulskontroll er et kunststykke han virkelig mestrer godt.

• Liker 24
  • Nyttig 19
Gjest Luksusbia
Skrevet
Snødronninga skrev (4 timer siden):

...men likevel helt skivebom. Det han skriver kan aldri i verden være sant. Alltid bastant, alltid har han rett, alltid er han ufordragelig og forbaska arrogant. 

Tror det ligger i nordvestlige gener. Økonomisk vinning er viktigere enn moral i Møre og Romsdal. Og når den type nordmann velger ei enkel dame fra Sarpsborg hvis eneste mål og mening i livet er å fremstå slank/ pen/ ung/ sporty så er det allerede grunnlag for katastrofe. Manglende grunnlag/ utdanning og moral gjør at de de vil late som de er ikke finnes i virkeligheten. Er bekymret fordi de nå ikke bare lever for hverandre, men kynisk og uten skam fremstår som rollemodeller for to små jenter i vekst, for ikke å snakke om flere 1000 unge norske barn som daglig får ett stempel som tapere hvis de ikke lever opp til deres narrativ av lykke. Vet ikke om de er noe særlig verre enn andre influencere, men det å ikke ta ansvar, men faktisk skyve det til Norges foreldre/ lærere og samfunnet de selv er en del av

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...