Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

26 minutter siden, Ellie77 said:

Ouch! 😂🙈IMG_1062.thumb.jpeg.9e82318dbb16c6f8b6cd103ab02ba251.jpeg

Det blir jo bare så utrolig pinlig. 🙈

  • Liker 36
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 hours ago, Frisk Frosk said:

Frujohansen.no på IG har en fin post fra 25. april - den passer til en god del influencere, men også CBE og LKE.

Hun sier diskrepansen mellom det som presenteres på bedriftenes sosiale medier og hvordan de/deres situasjon er i virkeligheten blir for stor, og at det er togkrasjfaktoren som nå holder mange av dem gående. Det synes å være veldig riktig for CBE og LKE.

I dag tar LKE f.eks. opp at han skal komme med et treningsopplegg til den nye sporten han driver med, som han startet med får et par måneder siden. Nå skal han altså trene andre som driver med det, helt uten egen erfaring, og med minimal kompetanse overhodet i å trene andre (annet enn seg selv, kona, egne og andres barn...). Narrativet er at han har høy utdanning og kompetanse og mye erfaring - virkeligheten er den stikk motsatte. Og fruen følger opp i dag med to umerkede reklamer for to ulike annonsører. Juks og fanteri over hele linjen. Når krasjer det?

Det (uthevet) er jo helt vanlig der i gården. Har du holdt på med noe i "et kvarter" så er du ekspert. Smått utrolig. Ikke noe i veien i med selvtillit/selvbilde der i gården i hvert fall. 🙄

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellie77 skrev (1 time siden):

Ouch! 😂🙈IMG_1062.thumb.jpeg.9e82318dbb16c6f8b6cd103ab02ba251.jpeg

Pinlig.. men Mr Besserwisser herjer i X også og liker å fremstå som en ekspert på det meste.
Svært usjarmerende egenskap.

Glad det ikke er meg som bor med ham…må være krevende

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CityCityBangBang skrev (43 minutter siden):

Det blir jo bare så utrolig pinlig. 🙈

Hahahaha 😂😂😂😂😂😂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De leste jo noen (en?) forskningsrapporter i noen uker og kunne etter det alt om forskning og hvordan forstå resultater. Vel. 
 

Brushet egen hud, glemte de andres. 

IMG_6247.jpeg

Endret av Kollontaj
  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer aldri til å slutte å undres over at et menneske med et såpass bra utseende bruker filter og andre hjelpemidler til å se annerledes ut. Det er tydelig at alder og lav kroppsvekt nå gjør seg gjeldende. Hun er fremdeles veldig søt, men om hun fortsetter med filter og fillers vil hun etterhvert slite alvorlig med selvbildet. Hun har en benstruktur i ansiktet som kler noen ekstra kilo, og som ved undervekt kommer til å gi henne et slitent uttrykk.

Jeg har selv testet ut filter i apper for moro skyld, og det er skremmende. Jeg har ikke verken Instagram eller Facebook, og tar sjelden selfies. Men jeg ser tydelig hva det kunne ha gjort med selvbildet mitt. Jeg trives også med en lav kroppsvekt av estetiske grunner, men etterhvert som jeg blir eldre ser jeg at dette preger ansiktet også. Jeg ser eldre ut, men jeg veier fordeler mot ulemper og velger å like meg selv uten fillers og filter.

 

  • Liker 22
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CityCityBangBang skrev (1 time siden):

Det (uthevet) er jo helt vanlig der i gården. Har du holdt på med noe i "et kvarter" så er du ekspert. Smått utrolig. Ikke noe i veien i med selvtillit/selvbilde der i gården i hvert fall. 🙄

Jeg tenker det er noe alvorlig forstyrret med en så urealistisk selvtillit...

Og et veldig godt eksempel på hvorfor mange utdannelser har praksis under oppfølging. Man lærer ikke praktiske fag av bare å lese, selv om teorien også må kunnes. Det å være en god trener for andre krever at man er en god menneskekjenner, at man er ydmyk i møte med andre. Det krever at man trener opp et analyserende fagblikk, for å forstå hvor den personen man skal hjelpe trenger mest fokus, hva de ev. gjør feil og hvordan de kan rette det - og ikke minst hvordan man skal formidle alt dette, samtidig som man må ta hensyn til den enkelte person og dennes livssituasjon og kanskje til og med dagsform. Man må møte andre med respekt og omtanke og undring, samtidig som man må finne ut hva som er den enkeltes motivasjonsfaktorer.

Ingenting av dette læres av å lese teori. Og teori forstås sjelden fullt ut før man har blitt god på det praktiske som følger faget.

En kirurg må kunne all relevant teori innen sin spesialisering. Men selv om man kan holde forelesninger i det som står i lærebøkene, så blir man aldri kirurg uten først å gå i praksis for å lære seg håndtverket. Og viktig, man begynner ikke med å operere spesielt avansert hjernekirurgi, om det er det man ønsker å jobbe med - man begynner med å ta alle superenkle oppgaver mens man har studentpraksis (mange år før man kan begynne på spesialiseringen til hjernekirurg), og selv de superenkle oppgavene må gjøres først etter man har fått de vist, så under oppsyn, før man etter å ha vist at man mestrer dem kan gjøre dem alene og ansvarlig lege sjekker etterpå, før man får gjøre den oppgaven alene senere. Og slik bygger man opp kompetanse, ikke bare teoretisk kunnskap. Midt oppi dette må man også lære seg hvordan man skal møte ulike mennesker slik det er best for den enkelte. En lege må gjennom mange praksisperioder, deretter halvannet år med turnustjeneste etter teoretisk utdanning er ferdig, og ført etter dette kan de ev. begynne å spesialisere seg videre, men også det er en vei som tar mange år.

LKE skal heldigvis aldri bli hjernekirurg, men der andre forstår at den eneste måten de kan lære seg yrket sitt og bli virkelig god på det, det er ved å ha en ydmyk holdning til alt de har å lære etter at de er ferdig med den rene teoretiske utdannelsen, og at det å klatre til topps, det er noe som gjøres med ett skritt om gangen. LKE har utallige ganger siste årene kranglet på nett med personer med doktorgrad innen helse og trening, personer med mange års utdannelse og (inter-)nasjonale utmerkelser for sine mange år som trener for utøvere på høyt nivå. Så ille har han kranglet og kommet med feilaktige påstander at han er blitt grundig satt på plass av flere av dem. Likevel fortsettes det som før - det skal jukses og skapes falske narrativ. Nå altså det siste hvor han er selvutnevnt hyrox-ekspert bare fordi han har trent for seg selv på de øvelsene ytterst få måneder. Første bud hadde vært å greie å trene seg selv og kona uten stadige overtreningsperioder og -skader, og ikke minst å greie å korrigere den andre når de gjør øvelsene helt feil. Men neida, da kaster de begge to all "faglighet" tilsides, fordi det for dem er langt viktigere å posere "øvelser" for å seksualisere CBEs kropp og utseende. Hadde de gjort dette kun for seg selv i egen kjeller, hadde det vært greit. Men når de gjør dette via mange ulike firmaer som de oppretter, og de utgir seg for å være eksperter innen trening - da er det de gjør gått over til å bli både uansvarlig og uforsvarlig.

Men LKE, han sitter på sin imaginære topp og erklærer seg for både det ene og det andre. Er det ett år, eller to, siden han med brask og bram sa han innen et år skulle være nr. fem i landet på ultraløp? Etter noen få forsøk uten store resultater forsvant det målet, og nå er han plutselig etter ytterst få måneder ekspert innen hyrox - en sport hvor han aldri har konkurrert selv, knapt prøvd. Vi skriver mai 2024, han har gitt inntrykk av at han startet med dette etter nyttår, og i desember 2024 skal han (og CBE som først nå starter slik trening..) visstnok delta i en konkurranse. Denne sporten er fremdeles så liten at jeg antar de håper at de skal "hevde seg", og dermed bruke det som nok en lettvintløsning for å slippe å ta ærlig arbeid.

Å nærmest ha NM-gull i juks og løgn og egentrening i kjelleren og luftslott og falske narrativ og falskt utseende, det er virkelig ingen prestasjon...

  • Liker 30
  • Nyttig 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (5 timer siden):

Jeg tenker det er noe alvorlig forstyrret med en så urealistisk selvtillit...

Og et veldig godt eksempel på hvorfor mange utdannelser har praksis under oppfølging. Man lærer ikke praktiske fag av bare å lese, selv om teorien også må kunnes. Det å være en god trener for andre krever at man er en god menneskekjenner, at man er ydmyk i møte med andre. Det krever at man trener opp et analyserende fagblikk, for å forstå hvor den personen man skal hjelpe trenger mest fokus, hva de ev. gjør feil og hvordan de kan rette det - og ikke minst hvordan man skal formidle alt dette, samtidig som man må ta hensyn til den enkelte person og dennes livssituasjon og kanskje til og med dagsform. Man må møte andre med respekt og omtanke og undring, samtidig som man må finne ut hva som er den enkeltes motivasjonsfaktorer.

Ingenting av dette læres av å lese teori. Og teori forstås sjelden fullt ut før man har blitt god på det praktiske som følger faget.

En kirurg må kunne all relevant teori innen sin spesialisering. Men selv om man kan holde forelesninger i det som står i lærebøkene, så blir man aldri kirurg uten først å gå i praksis for å lære seg håndtverket. Og viktig, man begynner ikke med å operere spesielt avansert hjernekirurgi, om det er det man ønsker å jobbe med - man begynner med å ta alle superenkle oppgaver mens man har studentpraksis (mange år før man kan begynne på spesialiseringen til hjernekirurg), og selv de superenkle oppgavene må gjøres først etter man har fått de vist, så under oppsyn, før man etter å ha vist at man mestrer dem kan gjøre dem alene og ansvarlig lege sjekker etterpå, før man får gjøre den oppgaven alene senere. Og slik bygger man opp kompetanse, ikke bare teoretisk kunnskap. Midt oppi dette må man også lære seg hvordan man skal møte ulike mennesker slik det er best for den enkelte. En lege må gjennom mange praksisperioder, deretter halvannet år med turnustjeneste etter teoretisk utdanning er ferdig, og ført etter dette kan de ev. begynne å spesialisere seg videre, men også det er en vei som tar mange år.

LKE skal heldigvis aldri bli hjernekirurg, men der andre forstår at den eneste måten de kan lære seg yrket sitt og bli virkelig god på det, det er ved å ha en ydmyk holdning til alt de har å lære etter at de er ferdig med den rene teoretiske utdannelsen, og at det å klatre til topps, det er noe som gjøres med ett skritt om gangen. LKE har utallige ganger siste årene kranglet på nett med personer med doktorgrad innen helse og trening, personer med mange års utdannelse og (inter-)nasjonale utmerkelser for sine mange år som trener for utøvere på høyt nivå. Så ille har han kranglet og kommet med feilaktige påstander at han er blitt grundig satt på plass av flere av dem. Likevel fortsettes det som før - det skal jukses og skapes falske narrativ. Nå altså det siste hvor han er selvutnevnt hyrox-ekspert bare fordi han har trent for seg selv på de øvelsene ytterst få måneder. Første bud hadde vært å greie å trene seg selv og kona uten stadige overtreningsperioder og -skader, og ikke minst å greie å korrigere den andre når de gjør øvelsene helt feil. Men neida, da kaster de begge to all "faglighet" tilsides, fordi det for dem er langt viktigere å posere "øvelser" for å seksualisere CBEs kropp og utseende. Hadde de gjort dette kun for seg selv i egen kjeller, hadde det vært greit. Men når de gjør dette via mange ulike firmaer som de oppretter, og de utgir seg for å være eksperter innen trening - da er det de gjør gått over til å bli både uansvarlig og uforsvarlig.

Men LKE, han sitter på sin imaginære topp og erklærer seg for både det ene og det andre. Er det ett år, eller to, siden han med brask og bram sa han innen et år skulle være nr. fem i landet på ultraløp? Etter noen få forsøk uten store resultater forsvant det målet, og nå er han plutselig etter ytterst få måneder ekspert innen hyrox - en sport hvor han aldri har konkurrert selv, knapt prøvd. Vi skriver mai 2024, han har gitt inntrykk av at han startet med dette etter nyttår, og i desember 2024 skal han (og CBE som først nå starter slik trening..) visstnok delta i en konkurranse. Denne sporten er fremdeles så liten at jeg antar de håper at de skal "hevde seg", og dermed bruke det som nok en lettvintløsning for å slippe å ta ærlig arbeid.

Å nærmest ha NM-gull i juks og løgn og egentrening i kjelleren og luftslott og falske narrativ og falskt utseende, det er virkelig ingen prestasjon...

Bra skrevet. Han øndker å være ekspert i alt han prøver på. Men har vel aldri lykkes med noe særlig. At han skal trene andre i Hyrox, når han har drevet med det selv i 5 min og aldri deltatt i konkurranse er jo latterlig, og sier mye om hvilken høye tanker han har om seg selv.

Hyrox er stort i mange land.Så de møtter tøff motstand når de skal konkurrere i desember. 
Og for å si det sånn, de konkurrentene der fremstår også som sympatisk.Viktig egenskap om du ønsker at noen skal «kjøpe» noe av deg.

 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellie77 skrev (9 timer siden):

Ouch! 😂🙈IMG_1062.thumb.jpeg.9e82318dbb16c6f8b6cd103ab02ba251.jpeg

LKE begynner å bli selve definisjonen på "Hvorfor være stille og la folk tro du er dum, når du kan åpne munnen og fjerne enhver tvil". Det er så flaut å lese besserwisseriene hans. Han har ikke gjennomført noe som helst etter fotballkarrieren, annet enn liksom-coaching, og liksom-treningsunivers osv. Men på tross av at luftslottene er helt transparente, så ranter og laller han på nettet som om han er big deal innen ulike idretter - og ikke minst trener/coaching. 

  • Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Frisk Frosk said:

LKE skal heldigvis aldri bli hjernekirurg, men der andre forstår at den eneste måten de kan lære seg yrket sitt og bli virkelig god på det, det er ved å ha en ydmyk holdning til alt de har å lære etter at de er ferdig med den rene teoretiske utdannelsen, og at det å klatre til topps, det er noe som gjøres med ett skritt om gangen.  

 

Og det (uthevet) er du sikker på? 😆

  • Liker 18
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Stargaze said:

Bra skrevet. Han øndker å være ekspert i alt han prøver på. Men har vel aldri lykkes med noe særlig. At han skal trene andre i Hyrox, når han har drevet med det selv i 5 min og aldri deltatt i konkurranse er jo latterlig, og sier mye om hvilken høye tanker han har om seg selv.

Hyrox er stort i mange land.Så de møtter tøff motstand når de skal konkurrere i desember. 
Og for å si det sånn, de konkurrentene der fremstår også som sympatisk.Viktig egenskap om du ønsker at noen skal «kjøpe» noe av deg.

Det er en fordel for LKE at han ikke trenger å jobbe og kan dedikere livet sitt til å trene som en toppidrettsutøver. Allikevel tviler jeg på at han kan hevde seg mot utøvere som er 10-15 år yngre. Men han har nok et visst talent for løping siden han har løpt 10 km ned mot 32 minutter.

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker det er en fordel at lke fortsetter å lalle på egne kontoer fremfor å drive arbeidsgivere og kolleger fra vettet med arrogant besserwissung.

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, CityCityBangBang said:

Og det (uthevet) er du sikker på? 😆

LKE har hatt hjerne hele livet, så dette kan han. 😎

(Beklager, jeg bare måtte...🤭)

  • Liker 21
  • Hjerte 6
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Isild skrev (4 timer siden):

LKE begynner å bli selve definisjonen på "Hvorfor være stille og la folk tro du er dum, når du kan åpne munnen og fjerne enhver tvil". Det er så flaut å lese besserwisseriene hans. Han har ikke gjennomført noe som helst etter fotballkarrieren, annet enn liksom-coaching, og liksom-treningsunivers osv. Men på tross av at luftslottene er helt transparente, så ranter og laller han på nettet som om han er big deal innen ulike idretter - og ikke minst trener/coaching. 

Men de er jo ikke uenige? De skriver begge 2 at han ikke bare trent rolig. Både LK og Ole skriver at det ble trent rolig off season og tøffere inn mot sesong..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellie77 skrev (14 timer siden):

Ouch! 😂🙈IMG_1062.thumb.jpeg.9e82318dbb16c6f8b6cd103ab02ba251.jpeg

Hvor fant du det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diosa skrev (1 time siden):

Hvor fant du det?

Aftenposten på FB. En artikkel om noen som trener lavintensivt med suksess, og en professor som støtter dette (fra i går). 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikkenoledig skrev (2 timer siden):

Men de er jo ikke uenige? De skriver begge 2 at han ikke bare trent rolig. Både LK og Ole skriver at det ble trent rolig off season og tøffere inn mot sesong..

Jeg leste det som at poenget til Ole gikk fullstendig over hodet på LKE, og at han gikk rett i "la meg lire av meg litt belærende "kunnskap" her" istedetfor å kanskje lese det en gang til først.

  • Liker 29
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (14 minutter siden):

Jeg leste det som at poenget til Ole gikk fullstendig over hodet på LKE, og at han gikk rett i "la meg lire av meg litt belærende "kunnskap" her" istedetfor å kanskje lese det en gang til først.

Enig. Jeg leser det som at han kaster seg på atter en mulighet til å opptre belærende. Og går FEM PÅ når han prøver å argumentere mot en kar som faktisk var lagkamerat med ham som omtales - og altså en som har lykkes i sin idrettsgren, i motsetning til visse andre.

  • Liker 30
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CityCityBangBang skrev (7 timer siden):

Og det (uthevet) er du sikker på? 😆

Det kan han sikkert alt om, han har jo hatt en hjerne hele livet 😵🤕

Endret av Margit777
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

UltimateNothing skrev (4 timer siden):

LKE har hatt hjerne hele livet, så dette kan han. 😎

(Beklager, jeg bare måtte...🤭)

Og det (uthevet) er du sikker på?😂

  • Liker 17
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...