Snaskesnusken Skrevet 25. februar 2019 #901 Skrevet 25. februar 2019 Rart å observere brukere som hevder at de vet hvordan Eriksen er på privaten.. 4
Tørst Skrevet 25. februar 2019 #902 Skrevet 25. februar 2019 1 time siden, Snaskesnusken skrev: Rart å observere brukere som hevder at de vet hvordan Eriksen er på privaten.. Hvem og hva sikter du til her?
Xstrella Skrevet 25. februar 2019 #903 Skrevet 25. februar 2019 Det finnes da smertestillende. Vi er ikke blinde. 3
Snaskesnusken Skrevet 25. februar 2019 #904 Skrevet 25. februar 2019 38 minutter siden, Tørst skrev: Hvem og hva sikter du til her? Brukere som hevder at Eriksen er pysete.. 1
Tørst Skrevet 25. februar 2019 #905 Skrevet 25. februar 2019 (endret) 20 minutter siden, Snaskesnusken skrev: Brukere som hevder at Eriksen er pysete.. Åja. Mitt inntrykk er iallfall at hun er ganske pysete. Tør ikke diverse ting, konkurranser, flyskrekk, høydeskrekk, mediaskrekk (med mindre hun kontrollerer 100%). Har ingenting med at jeg kjenner henne privat, det er inntrykket hun gir via det hun har delt på blogg og andre kanaler i de ti årene jeg har fulgt henne. Hun virker usikker og pysete når alt kommer til alt, selv om hun liker å fremstille seg som selvsikker og tøff. Kan du ikke diskutere dette mer direkte istedenfor å insinuere hva det er du mener? Endret 25. februar 2019 av Tørst Tillegg 7
Snaskesnusken Skrevet 25. februar 2019 #906 Skrevet 25. februar 2019 1 minutt siden, Tørst skrev: Åja. Mitt inntrykk er iallfall at hun er ganske pysete. Tør ikke diverse ting, konkurranser, flyskrekk, høydeskrekk, mediaskrekk (med mindre hun kontrollerer 100%). Har ingenting med at jeg kjenner henne privat, det er inntrykket hun gir via det hun har delt på blogg og andre kanaler i de ti årene jeg har fulgt henne. Hun virker usikker og pysete når alt kommer til alt, selv om hun liker å fremstille seg som selvsikker og tøff. Kan du ikke diskutere dette mer direkte istedenfor å insinuere hva det er du mener? Men ditt inntrykk av den kommersielle Eriksen er det narrativet som hun selger på bloggen.. 4
Gjest Sweet Ingrid Skrevet 25. februar 2019 #907 Skrevet 25. februar 2019 Det er definitivt silikon, men det er vel ikke noe å «ta» henne før.
Tørst Skrevet 25. februar 2019 #908 Skrevet 25. februar 2019 Akkurat nå, Snaskesnusken skrev: Men ditt inntrykk av den kommersielle Eriksen er det narrativet som hun selger på bloggen.. Hvorfor vil hun i så fall fremstille seg selv mer pysete enn hun liksom skal være privat? Hun fremstiller seg jo tøff, men jeg syns hun virker pysete. Hva har dette med at jeg later som jeg kjenner henne privat? Jeg gjør overhode ikke det, men jeg, som mange andre som har fulgt henne siden 2009, kan jo si at vi har blitt ganske godt kjent med henne likevel, selv om det er hun selv som kontrollerer hva vi har blitt kjent med? Mitt inntrykk er at hun er pysete, men prøver å virke som om hun har selvtilliten i orden. Hun beskriver noen rare fobier og redsler, virker veldig avhengig av andre, og stikk motsatt av inntrykket jeg har av feks funkygine, uten å ha fulgt henne en tiendel en gang. Funkygine virker som hun kaster seg ut i utfordringer, og tar ting på sparket. Tøff. Stikk motsatt av cbe. 10
bygdefruen Skrevet 25. februar 2019 #909 Skrevet 25. februar 2019 5 minutter siden, Sweet Ingrid skrev: Det er definitivt silikon, men det er vel ikke noe å «ta» henne før. Så lenge hun har gått offentlig ut og sagt at kroppen hennes ikke ble ødelagt av graviditetene, så kan man «ta» henne på det jo. 30
Snaskesnusken Skrevet 25. februar 2019 #910 Skrevet 25. februar 2019 37 minutter siden, Tørst skrev: Hvorfor vil hun i så fall fremstille seg selv mer pysete enn hun liksom skal være privat? Hun fremstiller seg jo tøff, men jeg syns hun virker pysete. Hva har dette med at jeg later som jeg kjenner henne privat? Jeg gjør overhode ikke det, men jeg, som mange andre som har fulgt henne siden 2009, kan jo si at vi har blitt ganske godt kjent med henne likevel, selv om det er hun selv som kontrollerer hva vi har blitt kjent med? Mitt inntrykk er at hun er pysete, men prøver å virke som om hun har selvtilliten i orden. Hun beskriver noen rare fobier og redsler, virker veldig avhengig av andre, og stikk motsatt av inntrykket jeg har av feks funkygine, uten å ha fulgt henne en tiendel en gang. Funkygine virker som hun kaster seg ut i utfordringer, og tar ting på sparket. Tøff. Stikk motsatt av cbe. Hva har det med saken å gjøre? Narrativet hun representerer har ingeting med henne å gjøre som privatperson. 2
Nebel86 Skrevet 25. februar 2019 #911 Skrevet 25. februar 2019 27 minutter siden, bygdefruen said: Så lenge hun har gått offentlig ut og sagt at kroppen hennes ikke ble ødelagt av graviditetene, så kan man «ta» henne på det jo. Hun har ikke nevnt ett ord i bloggen om silikon, så det blir uansett privat å regne (siden folk er så flinke med å skille bedrift og person her mener jeg) Dessuten, at hun sa en gang at kroppen ikke trenger å bli ødelagt av å være gravid er ikke ensbetydende med at hun tok silikon flere år etter pga at hun var misfornøyd med hvordan puppene så ut etter svangerskap. Her griper man etter hvert halmstrå man klarer... Så nei, dette er en privatsak, og om hun har gjort det så er det opp til hver enkelt å gjøre som man selv vil med sin egen kropp, ingen andre sin business. Hun har ikke reklamert for klinikk/silikon, hun har heller ikke skrevet om det eller bekreftet/avkreftet det. Det er utelukkende hennes kropp og hennes valg! 3
Tørst Skrevet 25. februar 2019 #912 Skrevet 25. februar 2019 5 minutter siden, Snaskesnusken skrev: Hva har det med saken å gjøre? Narrativet hun representerer har ingeting med henne å gjøre som privatperson. Selvfølgelig har det noe med hverandre å gjøre. Vi trenger ikke diskutere privatpersonen nei, men da trenger vi vel heller ikke å diskutere puppene til privatpersonen? Det er hun selv som gjør sine private pupper til offentlig interesse, og det er hun selv som gjør sin personlighet og sine valg til offentlig interesse. Å diskutere pupper eller personlighet, er like mye privatperson/bloggkarakter, all den tid denne figuren er den samme eller overlapper. 4
Snaskesnusken Skrevet 25. februar 2019 #913 Skrevet 25. februar 2019 1 time siden, Tørst skrev: Selvfølgelig har det noe med hverandre å gjøre. Vi trenger ikke diskutere privatpersonen nei, men da trenger vi vel heller ikke å diskutere puppene til privatpersonen? Det er hun selv som gjør sine private pupper til offentlig interesse, og det er hun selv som gjør sin personlighet og sine valg til offentlig interesse. Å diskutere pupper eller personlighet, er like mye privatperson/bloggkarakter, all den tid denne figuren er den samme eller overlapper. Nei, det som bloggeren gjør i kommersielt virke har ingenting å si om vedkommende har tatt silikon eller ikke. Jeg skjønner ikke hvordan du klarer å dra disse parallellene opp mot hverandre.
LilleSnupp Skrevet 25. februar 2019 #914 Skrevet 25. februar 2019 Øverste bilde på siste blogginnlegg er vel mer enn nok bekreftelse på økt frontparti. 14
Titori Skrevet 25. februar 2019 #915 Skrevet 25. februar 2019 Hun er en influenser. Påvirker. Hun fikser på utseendet og fronter det mye gjennom bilder. Ikke bare en privatsak når du lever av å påvirke andre. Jeg syns at inngrep for å fikse på utseendet er en uting, og det er en trist utvikling i forhold til utseendefokus og perfeksjonsjag i samfunnet i dag. Hvor mange av de mest populære bloggerne er naturlige og fronter et sunt forhold til kropp/utseende? Så godt som ingen. Tragisk for den oppvoksende generasjon. Men utleveringen av barna er det aller mest kritikkverdige med denne bedriften. Det er forsåvidt sagt nok om morsdagsinnlegget.. alt er feil med det. Små barn på jobb. Uvitende om det. Bilder som hvem som helst kan bruke til hva som helst. Selvfølgelig øker risikoen jo flere bilder som ligger ute. Barn som ikke får bestemme selv om de vil være kjendiser eller ikke. Snikreklame. Finnes det ikke en oppegående journalist som kan ta tak i disse overtrampene mot barn snart? Hvor cbe er en av verstingene. Jeg håper vi er på vei et sted, og at det snart kommer regler angående dette. For tenke selv kan jo cbe.no åpenbart ikke. 30
Minnie Mus Skrevet 25. februar 2019 #916 Skrevet 25. februar 2019 Det er ikke lenger en privatsak å fikse på kroppen når man legger det ut offentlig, med masse bilder uten bh med stive brystvorter som vi får klint oppi trynet. At hun har fikset på leppene, har hun jo bekreftet i bloggen. Alt er fikset på. Å sånne skal være en påvirker? 14
Tørst Skrevet 25. februar 2019 #917 Skrevet 25. februar 2019 (endret) 1 time siden, Snaskesnusken skrev: Nei, det som bloggeren gjør i kommersielt virke har ingenting å si om vedkommende har tatt silikon eller ikke. Jeg skjønner ikke hvordan du klarer å dra disse parallellene opp mot hverandre. Jeg forstår ikke hva du mener, for du er veldig utydelig. Først skrev du at du syns det er artig å observere folk som skriver som om de kjenner cbe, og du mente altså jeg. Så spør jeg hva du mener, og du skriver at narrativet hun "representerer" ikke har noe med privatpersonen å gjøre. Jeg lurer på om du mener presenterer eller representererer, men må vel forholde meg til at du mener nøyaktig det du skriver. Og da mener jeg at jo, når hun har gitt meg et inntrykk av å være veldig pysete, gjennom hele narrativet hun presenterer på sin kommersielle blogg, så tenker jeg at selv om hun kanskje er typen til å ta silikon, (usikker, misfornøyd med seg selv, selverklært perfeksjonist osv), så tenker jeg at hun mangler det siste lille av guts for å faktisk velge å skjære seg opp og dytte noe inn i puppene sine. Jeg tror hun er for pysete, rett og slett. Uten å kjenne henne privat. Jeg er enig i at det av og til fremstår som at hun har gjort noe med frontpartiet, men andre ganger ser det ikke slik ut. Silikon er imidlertid ikke det eneste man kan gjøre for å forstørre, har jeg lært i tråden her før. Om hun har tatt silikon, så ja, da er jeg enig i at det har noe å si for hva hun representerer. Hun representerer noe negativt for samfunnet vårt, syns jeg. Og det hun ønsker å formidle, henger da ikke på greip i det hele tatt. Endret 25. februar 2019 av Tørst 2
Akj Skrevet 25. februar 2019 #918 Skrevet 25. februar 2019 En del av problemet er vel at bloggeren gang på gang fremstiller seg som perfekt og «flawless», men allikevel retter opp i det ene og det andre. Feks tennene som hun var så fornøyd med, de regulerte hun og brystene som ikke hadde endret seg NOE etter graviditet og som hun var SÅ fornøyd med (se kommentarfelt) (https://www.carolinebergeriksen.no/2016/04/17/fortelleellerikkefortelle/comment-page-1/) de opererer hun i det skjulte. Og spørsmålene om hvordan man trener seg til større bryster hagler inn. Håpløst. 21
Gjest Emmy_H Skrevet 25. februar 2019 #919 Skrevet 25. februar 2019 3 timer siden, Nebel86 skrev: Hun har ikke nevnt ett ord i bloggen om silikon, så det blir uansett privat å regne (siden folk er så flinke med å skille bedrift og person her mener jeg) Dessuten, at hun sa en gang at kroppen ikke trenger å bli ødelagt av å være gravid er ikke ensbetydende med at hun tok silikon flere år etter pga at hun var misfornøyd med hvordan puppene så ut etter svangerskap. Her griper man etter hvert halmstrå man klarer... Så nei, dette er en privatsak, og om hun har gjort det så er det opp til hver enkelt å gjøre som man selv vil med sin egen kropp, ingen andre sin business. Hun har ikke reklamert for klinikk/silikon, hun har heller ikke skrevet om det eller bekreftet/avkreftet det. Det er utelukkende hennes kropp og hennes valg! Jeg er enig med deg. Men nå skal det sies at hun skal selge en treningsapp og da vil trening av bryst være et tema, uansett hvordan man vrir og vrenger på det å er faktisk "kropp" en del av hennes brand/salgsvare. Å endre kroppen gjennom noe form for inngrep gjør noe med denne salgsvaren, det som blir presentert er ikke "ekte". På samme måte som post partum bildene heller ikke er ekte mtp på redigering og måten bildet er tatt på.
skarpegg Skrevet 25. februar 2019 #920 Skrevet 25. februar 2019 (endret) 16 minutter siden, Emmy_H said: Jeg er enig med deg. Men nå skal det sies at hun skal selge en treningsapp og da vil trening av bryst være et tema, uansett hvordan man vrir og vrenger på det å er faktisk "kropp" en del av hennes brand/salgsvare. Å endre kroppen gjennom noe form for inngrep gjør noe med denne salgsvaren, det som blir presentert er ikke "ekte". På samme måte som post partum bildene heller ikke er ekte mtp på redigering og måten bildet er tatt på. Fekk meg til å tenke på denne reklamen frå NAF, 2004. "En sånn kropp får du ikke av å trene. Operert, operert, operert, operert." Eller redigert, redigert, redigert, redigert. Endret 25. februar 2019 av Lanolin 18
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå