Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

moon.extravaganza skrev (7 minutter siden):

Det er jeg ikke uenig med deg i, men hverken av dem fremstiller disse øvelsene som maksløft? Begge legger ut videoer der de gjør opp til flere repetisjoner med dårlig teknikk og for tunge vekter. 

Direkte farlig. 

Nei, de fremstiller det ikke som maksløft, det er helt riktig, men CBE fremstiller hip thrust på 97,5kg som ganske tungt, altså at hun må anstrenge seg for å få gjennomført repetisjoner, noe vi også ser på videoen. Altså en train to failure hvor hun ikke har mer i tanken etter skste rep. Da er det også vanlig at teknikken blir litt utsatt og det ikke blir 100% riktig når kroppen er sliten. Av det jeg kan se så mangler hun full range of motion ved at hun ikke går helt ned og ikke går helt opp under løftene med unntak av noen få. Her vil jeg være generøs og nevne at hun ikke trener med en pute på stanga, så dette vil påvirke hvor hardt og høyt du kan løfte stanga uten å få vondt, men det igjen påvirker også da effekten av øvelsen så jeg ville nok prioritert å bruke pute. Vanligvis bør man også ha kjeven vendt nedover så du ikke anstrenger rygg og nakke så mye. Føttene bør være planta på bakken gjennom øvelsen, man ser at hun løfter foten under løftet. Dette kan ha noe å gjøre med at hun bruker sko som er mer eignet løping, og da vil skoene være mykere og er generelt dårlig for styrketrening fordi de vil være mindre stabile og kan forårsake at man mister balansen mer. Ville kjørt harde sko eller sokkelesten dersom jeg ikke hadde andre sko. Jeg hadde nok ikke reagert så mye på slik teknikk hvis jeg bare hadde sett det utført av en tilfeldig på gymmet, men selvfølgelig hvis du hevder du kan trene andre i styrke så ville jeg nok sørget for at jeg viste riktig teknikk eller i det minste informert om at jeg løfter så tungt at det gikk på bekostning av teknikken akkurat i den øvelsen. Det trenger ikke være farlig å løfte med litt dårligere teknikk en gang i blant, så lenge det ikke gjør vondt, men langvarig dårlig teknikk kan føre til skader selvfølgelig. Hva LK driver med kan jeg ikke uttale meg om i det hele tatt, da jeg aldri har vært borti den øvelsen han viser. 

• Liker 20
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den high pullen er en vanlig oppvarmingsøvelse før olympiske løft. Skal ikke være så tung, man skal ikke løfte fotsålene av gulvet og poenget er «shrug» altså heise skuldrene mot ørene og ryggen skal holdes rett og stabil. Man skal ikke bruke moment fra ryggsvai for å få stanga opp. Man varmer opp bevegelsesbanen i ryggen med øvelsen etter, når man løfter stanga fra skuldre over hodet, evt vendinger fra highpull til frontrack (stanga hvilende på overarm/skulder foran hodet, og flytter kroppen under vekten og ikke foran)

han ber om prolaps med den veivingen der….

(og 90 kg (20 kg stang, 2x20 kg + 2x15 kg) er ikke voldsomt imponerende for en mann som trener så mye. Jeg er en liten dame som trener styrke 2x uka og jeg løfter 70 kg 10x3 i mark touch&go uten så store anstrengelser…)

Endret av Summeer
  • Liker 17
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Summeer skrev (39 minutter siden):

Den high pullen er en vanlig oppvarmingsøvelse før olympiske løft. Skal ikke være så tung, man skal ikke løfte fotsålene av gulvet og poenget er «shrug» altså heise skuldrene mot ørene og ryggen skal holdes rett og stabil. Man skal ikke bruke moment fra ryggsvai for å få stanga opp. Man varmer opp bevegelsesbanen i ryggen med øvelsen etter, når man løfter stanga fra skuldre over hodet, evt vendinger fra highpull til frontrack (stanga hvilende på overarm/skulder foran hodet, og flytter kroppen under vekten og ikke foran)

han ber om prolaps med den veivingen der….

(og 90 kg (20 kg stang, 2x20 kg + 2x15 kg) er ikke voldsomt imponerende for en mann som trener så mye. Jeg er en liten dame som trener styrke 2x uka og jeg løfter 70 kg 3x10 i mark touch&go uten så store anstrengelser…)

Søkte opp øvelsen på nett og det ser ut som de fleste løfter fotsålene under øvelsen? Jeg er ikke ekspert i vektløfting så jeg bare lurer? Men det ser ut som han løfter mer med bein og rygg enn armene, slik du påpeker. Nå mener jo han at denne øvelsen ikke stiller så høye krav til teknikk (ref videoteksten hans), men jeg antar han da mener at den ikke er like avansert som andre olympiske løft, men hvem vet? 

Akkurat hva som er tungt for hvem gidder jeg ikke henge meg opp i. Det er individuelt for hver og en av oss og tross alt ikke det viktigste. Han er en voksen mann som trener mye, men tbf så er han ganske liten, og trener vel mest løping og spenst med litt styrke som støtteøvelser? Han legger hvertfall ikke ut noe tracking av styrketreningen sin så det er ikke sikkert han måler progresjonen sin der heller? Men som nevnt tidligere: det er særs uheldig å bruke tunge vekter (tungt for den individuelle tenker jeg på her) i en demoøvelse som gjør at teknikk skranter. En del treningsinfluensere og personligheter bruker lette vekter når de skal vise en øvelse på video, da det er teknikk som er i fokus, og ikke å flekse hvor tungt de kan løfte. Skal de vise maksløft eller train to failure så er det tydelig formidlet i disse videoene, og publikum er klar over at personen på kamera pusher og anstrenger seg. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sursøtsaus skrev (5 timer siden):

Det trenger ikke være farlig å løfte med litt dårligere teknikk en gang i blant, så lenge det ikke gjør vondt, men langvarig dårlig teknikk kan føre til skader selvfølgelig. 

Jeg tenkte mer at det er farlig hva de legger ut av videoer med dårlig teknikk... hvordan de fremstiller seg selv som erfarne og kunnskapsrike, og at ikke alle som følger dem vet å skille mellom det de legger ut og noe av bedre kvalitet. 

Men nå er jeg generelt kritisk til hele treningsregimet og den stadige ikke så ydmyke humble brag de to bedriver. Kjenner jeg mister livsgnisten 🙄

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jente78 skrev (1 minutt siden):

Er ikke dette venninnen til CBE? Kommer på TV2…. 

IMG_9168.png

Programmet med mennesker med utviklingshemning..?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

moon.extravaganza skrev (1 time siden):

Jeg tenkte mer at det er farlig hva de legger ut av videoer med dårlig teknikk... hvordan de fremstiller seg selv som erfarne og kunnskapsrike, og at ikke alle som følger dem vet å skille mellom det de legger ut og noe av bedre kvalitet. 

Men nå er jeg generelt kritisk til hele treningsregimet og den stadige ikke så ydmyke humble brag de to bedriver. Kjenner jeg mister livsgnisten 🙄

Det er jeg helt enig i. En skal være glad ting tyder på at de ikke når ut til mange. CBE burde holdt seg til egentrening, det er der lidenskapen ligger enn å faktisk trene andre. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jente78 skrev (1 time siden):

Er ikke dette venninnen til CBE? Kommer på TV2…. 

IMG_9168.jpeg

Ine M.A. har skrevet om dette 20. Desember på sin instagramScreenshot_20231230_175738_Instagram.thumb.jpg.ae069a19b1419843db6052aba89ae212.jpg

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MacBeth skrev (1 time siden):

Ine M.A. har skrevet om dette 20. Desember på sin instagramScreenshot_20231230_175738_Instagram.thumb.jpg.ae069a19b1419843db6052aba89ae212.jpg

Trodde først at det var Eva Rosenkrantz fra Hotel Cæsar 🤭

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Humrer litt over at IMA passerer venninnen på vei oppover mens cbe tar heisen ned i kjelleren for å fortsette med same procedure as every year, James.

• Liker 34
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Revenge o'Cavatina skrev (44 minutter siden):

Humrer litt over at IMA passerer venninnen på vei oppover mens cbe tar heisen ned i kjelleren for å fortsette med same procedure as every year, James.

Og programmet kan jo potensielt være ett å lære noe av, sånn i motsetning til annet tøys influencere som CBE er med på. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sursøtsaus skrev (7 timer siden):

Søkte opp øvelsen på nett og det ser ut som de fleste løfter fotsålene under øvelsen? Jeg er ikke ekspert i vektløfting så jeg bare lurer? Men det ser ut som han løfter mer med bein og rygg enn armene, slik du påpeker. Nå mener jo han at denne øvelsen ikke stiller så høye krav til teknikk (ref videoteksten hans), men jeg antar han da mener at den ikke er like avansert som andre olympiske løft, men hvem vet? 

Akkurat hva som er tungt for hvem gidder jeg ikke henge meg opp i. Det er individuelt for hver og en av oss og tross alt ikke det viktigste. Han er en voksen mann som trener mye, men tbf så er han ganske liten, og trener vel mest løping og spenst med litt styrke som støtteøvelser? Han legger hvertfall ikke ut noe tracking av styrketreningen sin så det er ikke sikkert han måler progresjonen sin der heller? Men som nevnt tidligere: det er særs uheldig å bruke tunge vekter (tungt for den individuelle tenker jeg på her) i en demoøvelse som gjør at teknikk skranter. En del treningsinfluensere og personligheter bruker lette vekter når de skal vise en øvelse på video, da det er teknikk som er i fokus, og ikke å flekse hvor tungt de kan løfte. Skal de vise maksløft eller train to failure så er det tydelig formidlet i disse videoene, og publikum er klar over at personen på kamera pusher og anstrenger seg. 

Du kan løfte hælene noe men du skal stå stødig på beina, og du skal «lande» med litt svikt i knærne for å skåne ledd og varme opp (for det olympiske løftet denne er en av delene til går fra midt på låret til strake armer over hodet så du skal være stram, strak og stabil så du ikke skader deg eller får overbalanse) riktig at denne delen ikke er voldsomt teknisk krevende, men det er en av bitene man terper teknikk på for å sette sammen til en stor teknisk krevende øvelse.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er forbi parodisk med filterbruken nå! Er det virkelig mulig selv å innbille seg at man ser sånn ut? 🤦‍♀️

IMG_8664.jpeg

• Liker 36
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellie77 skrev (7 minutter siden):

Det er forbi parodisk med filterbruken nå! Er det virkelig mulig selv å innbille seg at man ser sånn ut? 🤦‍♀️

IMG_8664.jpeg

Til sammenligning: ufiltrert versjon av samme person fra tidligere i år.

IMG_2253.jpeg

• Liker 22
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
25 minutter siden, Ellie77 said:

IMG_8664.jpeg

Til og med redigert på seg en liten bart 

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinccis skrev (17 minutter siden):

Til sammenligning: ufiltrert versjon av samme person fra tidligere i år.

IMG_2253.jpeg

Hun er da ikke filtrert! Det er bare oss bitre og smålige KG kjerringer som ikke klarer å se at det er bedre lys og sminke on fleek på det øverste bildet…😏

• Liker 16
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Effektiv måte å få mange kommentarer på, i det minste. Tenk å ha dette som jobb. 😆 Hjelp, hva skal jeg ha på meg? Dette er vel på nederste trinn i influencing. 

• Liker 20
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...