Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Rastebenk skrev (32 minutter siden):

Det er dokumentert på hjemmesiden til Valencialøpet at det var kun én stk deltaker som løp for Netfit. LKE fikk en superbra tid og gratulerer med det, men dette beviser jo bare igjen at Netfit kun er en skikkelig dyr og tidkrevende hobby.

At LKE reiser sammen med folk fra TH Runtravels er veldig hyggelig, da slipper han å reise alene. Men jamfør deltakerlisten så er det åpenbart at LKE skryter på seg et Netfit-fellesskap som ikke eksisterer.

Ja det var så voldsomt som det måtte understrekes at han løp sammen med flere fra «gjengen», og veldig viktig å få med at noen i gjengen var og hentet startnummer ….og for ikke å glemme at andre skulle ankomme senere…

Hvorfor dette enorme behovet for å formidle akkurat dette?  Sikkert ikke fordi det blir lagt merke til og diskutert at liv og lære ikke henger sammen nei…

• Liker 34
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kollontaj skrev (13 timer siden):

De løp vel for andre klubber, selv om de reiste med Netfit. Eller vent, reisen var jo organisert av noen andre. Vet ikke, tenker det er mye narrativ ute og går. 

"

CityCityBangBang skrev (9 timer siden):

Får det jo til å høres ut som det er en "gjeng":

image.thumb.png.138d0a6dfb34b2683fd74a8c643f005e.png

Kilde: instanavigation.com larskristianeriksen

"kom noen i går kveld det skal bli spennende å bli kjent med".. Netfit har samarbeid med Th run travels fordi Netfit har startnummer til et utolgt Valencia-løp. Th run får ekstra nummer om de trenger det, LKE får en "gjeng" å reise med. Det er barteravtalen sin det :) Ubrukte nummer mot sosial omgang og relasjonstrening. Studietur si!

• Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minthia skrev (7 timer siden):

"

"kom noen i går kveld det skal bli spennende å bli kjent med".. Netfit har samarbeid med Th run travels fordi Netfit har startnummer til et utolgt Valencia-løp. Th run får ekstra nummer om de trenger det, LKE får en "gjeng" å reise med. Det er barteravtalen sin det :) Ubrukte nummer mot sosial omgang og relasjonstrening. Studietur si!

Trodde det var omvendt. At Netfit samarbeider med thruntravel fordi de har startnummere 🤔?

Fra Thruntravel sin story på insta aka «gjengen» (rundt 10 stk med thruntravel eierne)

IMG_2853.jpeg

Endret av Ice-91
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ice-91 skrev (54 minutter siden):

Trodde det var omvendt. At Netfit samarbeider med thruntravel fordi de har startnummere 🤔?

Fra Thruntravel sin story på insta aka «gjengen» (rundt 10 stk med thruntravel eierne)

IMG_2853.jpeg

Er vel ingen som vet hvordan samarbeidet her egentlig er, men mitt inntrykk var at Netfit utbasonerte at de hadde startnummere før TH run travels kom inn i bildet. Hvorfor skulle THrun samarbeide med Netfit ellers? Det må jo være mer enn veldedighet fra Th sin side at Netfit får blåse seg opp på deres bekostning. Netfit reklamerer ikke akkurat for Thrun før avreise.

Jeg ser for meg at Netfit brenner inne med startnummer. LKE møter folkene bak Thrun på et av sine løp. De har større etterspørsel enn startnummer. De inngår en avtale om at Thrun får tilgang på startnummer mot at Netfit reklamerer for reisen, og får en andel av de  deltakerne som melder seg på gjennom Netfit sin link inn til Thrun sitt arrangement. Kanskje har det kommet noen slengere som vil løpe marathon i Valencia og som hører at det er ledige startnummer om man melder seg på gjennom Netfit. Kanskje er alle i "gjengen" påmeldt gjennom THrun. LKE kjenner dem i alle fall ikke, han er spent på hvem det er som kommer.

Jeg merer Netfit skrev at de har 30 startnumre? Så brenner de fortsatt inne med 20 om det bare er 10 på tur. De har vel kostet litt de numrene, så den turen går vel ikke akkurat i pluss.

• Liker 19
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Minthia skrev (1 time siden):

Er vel ingen som vet hvordan samarbeidet her egentlig er, men mitt inntrykk var at Netfit utbasonerte at de hadde startnummere før TH run travels kom inn i bildet. Hvorfor skulle THrun samarbeide med Netfit ellers? Det må jo være mer enn veldedighet fra Th sin side at Netfit får blåse seg opp på deres bekostning. Netfit reklamerer ikke akkurat for Thrun før avreise.

Jeg ser for meg at Netfit brenner inne med startnummer. LKE møter folkene bak Thrun på et av sine løp. De har større etterspørsel enn startnummer. De inngår en avtale om at Thrun får tilgang på startnummer mot at Netfit reklamerer for reisen, og får en andel av de  deltakerne som melder seg på gjennom Netfit sin link inn til Thrun sitt arrangement. Kanskje har det kommet noen slengere som vil løpe marathon i Valencia og som hører at det er ledige startnummer om man melder seg på gjennom Netfit. Kanskje er alle i "gjengen" påmeldt gjennom THrun. LKE kjenner dem i alle fall ikke, han er spent på hvem det er som kommer.

Jeg merer Netfit skrev at de har 30 startnumre? Så brenner de fortsatt inne med 20 om det bare er 10 på tur. De har vel kostet litt de numrene, så den turen går vel ikke akkurat i pluss.

Og samtlige involverte koser seg med umerket reklame for hverandre.

• Liker 18
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minthia skrev (2 timer siden):

Mener jeg skrev noe om dette tidligere.

Reisearrangører må være tilsluttet Reisegarantifondet, Netfit AS er ikke tilsluttet fondet (det koster penger). TH Run Travels er tilsluttet fondet:

https://reisegarantifondet.no/medlemmer/

Derfor er det all grunn til å tro at LKE og eierne av th-reisene har møttes, og at avtalen er at Netfit AS står som arrangør utad og står for det meste, mens det er TH Run Travels som har det formelle ansvaret for reisen mtp. Reisegarantifondet. Dette er selvfølgelig ikke noe THRT gjør gratis. Skal jeg tippe får de deler av fortjenesten fra Netfit AS. Så var det få eller ingen påmeldte gjennom Netfit, og vi så jo for en god stund siden at da kom eierne av THRT på banen og begynte å reklamere (umerket reklame) for Netfits reise. Mener dette var dokumentert tidligere i tråden, hvor eierne av THRT skrev at startnummer til halvmaraton var utsolgt, men at Netfit hadde igjen startnummer og at de to selv skulle være med på den turen. Ikke et ord om at de samarbeider med Netfit...

Valencia halvmaraton er populært, så om de brant inne med startnummer så tror jeg ikke det har vært vanskelig for dem å selge dem til andre, internasjonalt.

Hotellet antar jeg de også har en avbestillingsavtale med.

Men at det er pinlig opphausing av en reisearrangørvirksomhet som ikke synes å drives seriøst, eller treffe markedet, det er det.

Om ditt tall om 30 startnummer stemmer, så er det veldig tydelig at Netfit er en aktør som heller ikke på idrettsmarkedet greier å gjøre seg attraktive som treningsportal og reisearrangør.

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis bloggeren hadde hatt 300 000 reelle følgere på instsagram kunne det da ikke vært vanskelig å få med seg en gjeng på denne løpeturen. Det er svært mange som liker sånt og reiser på sånne turer!
Jeg blir helt imponert over hvor lite de får til. ÅRsaken, slik jeg ser det, er at de lager masse fancy planer, men har null evne til å
følge det opp eller kommunisre med potensielle kunder slik at de blir inspirert til å bli med.
Hva tror egentlig CBE at fotoer av en superlang arm med ansiktet vendt bort etter løpetur, eller det samme, liggende på et kaldt kjellergulv etter innetrening formidler? Ingen får lyst til å være med på noen av de øktene eller tror CBE har noen som helst intersse for å trene andre enn seg selv.
Jeg tenkte det var veldig lurt å starte Netfit og gå inn på hjemmetreningsmarkedet, men selv ikke det klarer de å følge opp, utrolig nok.

• Liker 27
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvalstad45 skrev (2 minutter siden):

Hvis bloggeren hadde hatt 300 000 reelle følgere på instsagram kunne det da ikke vært vanskelig å få med seg en gjeng på denne løpeturen. Det er svært mange som liker sånt og reiser på sånne turer!
Jeg blir helt imponert over hvor lite de får til. ÅRsaken, slik jeg ser det, er at de lager masse fancy planer, men har null evne til å
følge det opp eller kommunisre med potensielle kunder slik at de blir inspirert til å bli med.
Hva tror egentlig CBE at fotoer av en superlang arm med ansiktet vendt bort etter løpetur, eller det samme, liggende på et kaldt kjellergulv etter innetrening formidler? Ingen får lyst til å være med på noen av de øktene eller tror CBE har noen som helst intersse for å trene andre enn seg selv.
Jeg tenkte det var veldig lurt å starte Netfit og gå inn på hjemmetreningsmarkedet, men selv ikke det klarer de å følge opp, utrolig nok.

De synes ikke å være interesserte i å gi (til kunder).

De synes kun å være interesserte i å få (fra kunder).

Og i dag gjorde barnearbeid at firmaeierne også kan skrive av dagens middag på firmaet...

CBE og LKE tar navlebeskuelse og egoisme til et helt nytt nivå.

De er på ingen måte i takt med tiden de burde ha levd i...

• Liker 29
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (1 time siden):

Mener jeg skrev noe om dette tidligere.

Reisearrangører må være tilsluttet Reisegarantifondet, Netfit AS er ikke tilsluttet fondet (det koster penger). TH Run Travels er tilsluttet fondet:

https://reisegarantifondet.no/medlemmer/

Derfor er det all grunn til å tro at LKE og eierne av th-reisene har møttes, og at avtalen er at Netfit AS står som arrangør utad og står for det meste, mens det er TH Run Travels som har det formelle ansvaret for reisen mtp. Reisegarantifondet. Dette er selvfølgelig ikke noe THRT gjør gratis. Skal jeg tippe får de deler av fortjenesten fra Netfit AS. Så var det få eller ingen påmeldte gjennom Netfit, og vi så jo for en god stund siden at da kom eierne av THRT på banen og begynte å reklamere (umerket reklame) for Netfits reise. Mener dette var dokumentert tidligere i tråden, hvor eierne av THRT skrev at startnummer til halvmaraton var utsolgt, men at Netfit hadde igjen startnummer og at de to selv skulle være med på den turen. Ikke et ord om at de samarbeider med Netfit...

Valencia halvmaraton er populært, så om de brant inne med startnummer så tror jeg ikke det har vært vanskelig for dem å selge dem til andre, internasjonalt.

Hotellet antar jeg de også har en avbestillingsavtale med.

Men at det er pinlig opphausing av en reisearrangørvirksomhet som ikke synes å drives seriøst, eller treffe markedet, det er det.

Om ditt tall om 30 startnummer stemmer, så er det veldig tydelig at Netfit er en aktør som heller ikke på idrettsmarkedet greier å gjøre seg attraktive som treningsportal og reisearrangør.

Ingen av oss vet jo hvordan det henger sammen. Men jeg klarer ikke være helt enig med deg i den antagelsen. Thrun har drevet reiser i flere år, og har opparbeidet seg en kundebase. Hvorfor skulle de gi bort sine gode kunder til Netfit som aldri har gjennomført en slik reise før? Hvis du ser på maratonreisen til Valencia er Netfit sin tekst en ren kopi av Thrun sin, inkludert felles morgenjogg organisert av personene bak Thrun. Det er akkurat samme opplegget. Hvorfor skulle de bare gi opplegget sitt til Netfit uten videre? Jeg regner med de og noen av deres fant ut at de ville reise likevel og Netfit hadde startnummer. De kjører sitt opplegg og har med seg noen av sine faste, og så er det muligens noen ekstra slengere gjennom Netfit sin kobling. Thrun taper nok ikke på turen, de vet hva de gjør. Netfit har ingen track record på å klare å organisere noe som involverer andre, så det var nok en enkel avgjørelse for dem om de fikk den muligheten. Er det noe de kan så er det å blåse opp sin rolle i ting.

Men jeg tror du har rett i at de kan selge usolgte startnummer et annet sted. Da er det ikke så mye å tape på, annet enn det de må betale for LKE sin reise og deltakelse.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gapatrosten

Eksponering av barn, atter en gang. Jeg mener ikke å dra konflikten i Ingebrigtsen-familien inn i diskusjonen her, men jeg vil gjerne peke på én ting som den gjør veldig tydelig: Det går ikke an å få tannkremen inn i tuben igjen. Når «folk flest» – følgere, kunder, hvem det nå er – har fått en flik av familielivet, opplever de at de har krav på å få vite hva som foregår. 

Helt siden barna til CB & LK Eriksen ble født, har vilt fremmede fulgt med på hva de liker og ikke liker, hvor de er og hva de holder med på – og ikke minst har utseendet deres blitt kommentert (at de er nydelige, hvem de likner på, hva slags klær de går med, hva de gjør og ikke gjør med håret). Når disse barna om ikke så lenge blir tenåringer, må de gjennom alt det som alle tenåringer må gjennom, med å prøve å finne ut hvem de er, skape sine egne rom og sette grenser. Men der anonyme tenåringer kan oppføre seg som tenåringer (oppfarende, urimelige, sårbare, nærtagende) uten at noen ser, har altså influenserforeldrene sørget for at barna deres får en helt ekstrem ekstra belastning. 

Hvis barna forsvinner fra sosiale medier nå, tror jeg skaden kan begrenses. Tannkremen kan ikke stappes inn i tuben igjen, men hvis influenserforeldrene kutter ut ungene i alle sine kanaler og konsentrerer seg om interiør og skjønnhetspleie, kan barna få fred et par år før den vanskeligste ungdomstiden. Jeg fatter ikke at ikke foreldrene lytter til *alle* eksperter og bare slutter med eksponeringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gapatrosten skrev (2 timer siden):

Eksponering av barn, atter en gang. Jeg mener ikke å dra konflikten i Ingebrigtsen-familien inn i diskusjonen her, men jeg vil gjerne peke på én ting som den gjør veldig tydelig: Det går ikke an å få tannkremen inn i tuben igjen. Når «folk flest» – følgere, kunder, hvem det nå er – har fått en flik av familielivet, opplever de at de har krav på å få vite hva som foregår. 

Helt siden barna til CB & LK Eriksen ble født, har vilt fremmede fulgt med på hva de liker og ikke liker, hvor de er og hva de holder med på – og ikke minst har utseendet deres blitt kommentert (at de er nydelige, hvem de likner på, hva slags klær de går med, hva de gjør og ikke gjør med håret). Når disse barna om ikke så lenge blir tenåringer, må de gjennom alt det som alle tenåringer må gjennom, med å prøve å finne ut hvem de er, skape sine egne rom og sette grenser. Men der anonyme tenåringer kan oppføre seg som tenåringer (oppfarende, urimelige, sårbare, nærtagende) uten at noen ser, har altså influenserforeldrene sørget for at barna deres får en helt ekstrem ekstra belastning. 

Hvis barna forsvinner fra sosiale medier nå, tror jeg skaden kan begrenses. Tannkremen kan ikke stappes inn i tuben igjen, men hvis influenserforeldrene kutter ut ungene i alle sine kanaler og konsentrerer seg om interiør og skjønnhetspleie, kan barna få fred et par år før den vanskeligste ungdomstiden. Jeg fatter ikke at ikke foreldrene lytter til *alle* eksperter og bare slutter med eksponeringen.

For uten barna er det ikke noe CBE.no. Bedriftseierne har heller ingen utdannelse / yrkeserfaring. De har ødelagt absolutt alle muligheter de har fått. 

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Minthia skrev (3 timer siden):

Ingen av oss vet jo hvordan det henger sammen. Men jeg klarer ikke være helt enig med deg i den antagelsen. Thrun har drevet reiser i flere år, og har opparbeidet seg en kundebase. Hvorfor skulle de gi bort sine gode kunder til Netfit som aldri har gjennomført en slik reise før? Hvis du ser på maratonreisen til Valencia er Netfit sin tekst en ren kopi av Thrun sin, inkludert felles morgenjogg organisert av personene bak Thrun. Det er akkurat samme opplegget. Hvorfor skulle de bare gi opplegget sitt til Netfit uten videre? Jeg regner med de og noen av deres fant ut at de ville reise likevel og Netfit hadde startnummer. De kjører sitt opplegg og har med seg noen av sine faste, og så er det muligens noen ekstra slengere gjennom Netfit sin kobling. Thrun taper nok ikke på turen, de vet hva de gjør. Netfit har ingen track record på å klare å organisere noe som involverer andre, så det var nok en enkel avgjørelse for dem om de fikk den muligheten. Er det noe de kan så er det å blåse opp sin rolle i ting.

Men jeg tror du har rett i at de kan selge usolgte startnummer et annet sted. Da er det ikke så mye å tape på, annet enn det de må betale for LKE sin reise og deltakelse.

Det er et faktum at arrangører av pakkereiser og sammensatte reiser er pliktige til å være tilsluttet Reisegarantifondet. Det er et faktum, iflg. Reisegarantifondet (ref. min forrige link https://reisegarantifondet.no/medlemmer/), at Netfit AS ikke er tilsluttet reisegarantifondet.

Vi kan også se at det må stilles ganske høye garantier for medlemsskap av Reisegarantifondet: https://reisegarantifondet.no/wp-content/uploads/2021/03/Veiledning-om-medlemskap-i-RGF-oppdatert-mars-2021.pdf

Den første treningsreisen som Netfit AS skulle arrangere i samarbeid med Apollo, det var en klassisk pakkereise hvor Apollo var ansvarlig mtp. Reisegarantifondet.

Både Netfit AS' reise til Valencia og Annecy er sammensatte reiser i utgangspunktet, men den siste kan utvides til pakkereise da Netfit.no informerer om at fly tur/retur også kan bestilles, men at det er billigere om reisende bestiller transport selv. https://netfit.no/treningsreise/valencia-halvmaraton/

Begge reisetypene setter helt spesifikke krav til arrangør om opplysningsplikt til kunde før kunde forplikter seg. Dette bryter også Netfit AS. Og som sagt så er Netfit AS ikke medlem av Reisegarantifondet.

Så da står vi igjen med tre ulike mulige scenarier, tror jeg:

1. Netfit AS driver uten et samarbeid, og dermed uten å være tilknyttet Reisegarantifondet. Jeg har vanskelig for å tro dette, da de nok er fullstendig klare over hvor dyrt dette kan bli for dem om noe skjer.

2. Netfit AS står for det meste i en reise, men har inngått et samarbeid med TH Run Travels på en slik måte at reisene dekkes av TH Run Travels Reisegarantifond, og at THRT får en viss kompensasjon for dette.

3. TH Run Travels står egentlig bak reisen, men ønsker av en eller annen grunn å ikke stå for det, eller ønsker å overlate det meste av arbeidet til andre, og har inngått et samarbeid med Netfit AS (og ev. coach_eriksen/Coached by Eriksen). Et slikt samarbeid vil da bety at TH Run Travels tjener penger på at andre selger reiser for dem.

Kanskje er det alternativ nr. 3 som er mest sannsynlig, spesielt siden teksten hos Netfit.no som har beskrevet turen til Valencia halvmaraton er omtrent identisk med THRTs salgstekst for deres reise til Valencia maraton. Netfit AS' tekst om Annecy-reisen er jo også en kopi av THRTs egen tekst om tur til Annecy på samme datoer i april 2024. I så fall antar jeg at det er slik at Netfit AS, ev. LKE, får prosenter for antall  reiser som er solgt gjennom Netfit.no (og at LKE får billig reise av THRT).

Om dette siste stemmer så driver de også med en eller annen form for villedende reklame, da det ble påstått at startnummer var utsolgt, men at Netfit AS hadde startnummer til Valencia halvmaraton, og at "vi" (Trude Håland/Osaland - står med ene etternavn enkelte steder, det andre andre steder - og Espen Osaland, eierne av HT Run Travels) var påmeldt via Netfit.no.

Uansett er det åpenbart at det er et samarbeid mellom Netfit AS og TH Run Travels - og det betyr at begge firmaene driver massivt med gjensidig umerket/villedende reklame. Med andre ord, ingen av firmaene er seriøse reisearrangører. THRT har utad fremstått som mer troverdig enn Netfit AS og Netfits eiere, så jeg synes det er veldig merkelig at THRT velger å bidra til å ødelegge eget tidligere omdømme for et samarbeid med en så tvilsom aktør som Netfit AS og deres eiere.

Masse mat for Forbrukertilsynet...!

• Liker 22
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minthia skrev (17 timer siden):

Jeg tror heller det er THrun Travels som tror de kan tjene på et samarbeid med dem og at Netfit/theEriksens har solgt inn at de kan selge plasser på vegne av dem, hva de ev får ut av det vet jo ingen, men det så jo unektelig ut som om dette var noe de skulle prøve å satse på. 

For å selge startnumre må man ha lisens osv, det er ikke bare å kjøpe startnumre til maratonløp. Selskaper får lisens til å kjøpe og videreselge

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hve er det han egentlig vil frem til?
At han ikke har trent mye, spesifikt eller lenge?😳 Han har jo ikke gjort annet enn å løpe de siste årene…

Twitter: @lkeeriksen23

IMG_1804.jpeg

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Stargaze skrev (14 minutter siden):

Hve er det han egentlig vil frem til?
At han ikke har trent mye, spesifikt eller lenge?😳 Han har jo ikke gjort annet enn å løpe de siste årene…

Twitter: @lkeeriksen23

IMG_1804.jpeg

Han later som om han er toppidrettsutøver, og dermed så er ikke all terrengløpingen hans i sommerhalvåret god nok eller spesifikk nok opplading til asfaltløping...

Jeg leser imidlertid dette som fordekt selvskryt. Han er veldig fornøyd med tiden han fikk (forståelig nok), men skal nå skape et narrativ om at han ikke var forberedt nok til halvmaraton, at han kunne gjort det bedre.

Den mannen trenger mer enn annet en ordentlig jobb!

• Liker 37
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Internasjonal dag på skolen til ungen. De er kledd i 17.mai antrekk. Og retten hun har laget er pavlova. Pavlova er ikke en norsk rett, den serveres til 17.mai av mange, men har ingenting med norsk mathistorie å gjøre. 

Burde uansett ikke visdt at det var internasjonal dag, eller hva ungene var kledd i…

• Liker 34
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stargaze skrev (33 minutter siden):

Internasjonal dag på skolen til ungen. De er kledd i 17.mai antrekk. Og retten hun har laget er pavlova. Pavlova er ikke en norsk rett, den serveres til 17.mai av mange, men har ingenting med norsk mathistorie å gjøre. 

Burde uansett ikke visdt at det var internasjonal dag, eller hva ungene var kledd i…

Kjære vene, jeg trodde hun bakte pavlova fordi de skulle snakke om Australia eller New Zealand 😫

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...