Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Minombre skrev (26 minutter siden):

Joda, men hun legger jo stadig ut at hun er helt pumpa etter å ha løftet så mye og da tenker i hvert fall jeg at hun har løftet tungt. Det er sjelden jeg ligger og vrir meg på gulvet etter en tung styrkeøkt, men etter en tabataøkt kan det føles annerledes. Sånn i utgangspunktet syns jeg den appen da sier svært lite om kvaliteten på økten, særlig når hun legger ut at hun har løftet så og så mange rever🦊 
Det er selvsagt helt greit at hun ikke er sterkere, det er ikke det jeg kritiserer, det er mer måten ting blir fremstilt på. 

DET er jeg absolutt ikke uenig i. :knegg: Etter snart 20 år med tung styrketrening tror jeg aldri jeg har lagt meg ned på gulvet etter en økt….

Poenget mitt var at det blir så feil å sammenligne helkroppsøktene til folk her med en overkroppsøkt der det potensielt ikke brukes sælig med vekter. Det kan skyldes øvelsene hun tar, eller det kan skyldes noe helt annet. Det vet vi jo ikke. Men det blir uansett å sammenligne epler og pærer.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

-Englefjes- skrev (15 minutter siden):

DET er jeg absolutt ikke uenig i. :knegg: Etter snart 20 år med tung styrketrening tror jeg aldri jeg har lagt meg ned på gulvet etter en økt….

Poenget mitt var at det blir så feil å sammenligne helkroppsøktene til folk her med en overkroppsøkt der det potensielt ikke brukes sælig med vekter. Det kan skyldes øvelsene hun tar, eller det kan skyldes noe helt annet. Det vet vi jo ikke. Men det blir uansett å sammenligne epler og pærer.

Ja, jeg er enig i at å sammenligne folk sine helkroppsøkter med en økt vi ikke vet hva innebærer blir feil. Poenget mitt var bare at antall kilo hun løftet på den treningen tilsvarer ca 7,5 reps med 50 kilo knebøy. Det tar typ 50 sekunder å gjennomføre, så det var bare for å sette ting litt i perspektiv 😊 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, -Englefjes- said:

Hun virker ikke spesielt sterk, og knappe 400 kg på 50 min ser lite ut ved første øyekast. Samtidig kommer det jo veldig an på økta og hvordan man regner disse vektene. Hvis hun f.eks gjør en del kroppsvektøvelser, tipper jeg de ikke er med i regnestykket, som f.eks pull-ups og armhevinger. Videre gjør hun kanskje øvelser der man naturlig bruker lavere vekter, f.eks omvendt flyes, sidehev med hantler og bicepscurl. Og hvordan man regner antall kg med en hantel i hver hånd har jo også noe å si; regnes samtidig bruk av hantler som to ganger hantelvekt eller vekten av én hantel? Det siste er jo den vanlig måten å fremstille reps på.

Meg selv som eksempel (godt over snittet sterk kvinne): en klassisk overkroppsøkt kan f.eks være benkpress, nedtrekk og skulderpress med stang. Hvis jeg ikke inkluderer oppvarmingssett i regnestykket ville jeg typisk løfte rundt 2500 kg (tre hovedsett, 4-5 reps). Med oppvarmingssett blir det 4-5000 kg. Hvis jeg derimot kjører armhevinger, pull-ups og omvendt flyes og sidehev med hantler, blir det knappe 650 kg om ikke kroppsvektøvelsene teller med og jeg teller vekt på sidehev og omvendt flyes som 2 ganger hantelvekt. Teller jeg vekt på hanteløvelsene som vekt av én hantel (slik man vanligvis registrerer), er jeg nede på under 350 kg. 

Kan være greit å tenke over før man kritiserer akkurat dette. Det er mye å kritisere CBE for, men akkurat denne kritikken er litt merkelig siden vi ikke vet øvelsene og utregning.

Her hadde det gitt mer mening med antall rever for meg er jeg redd...... 😂 No offence! 

Hilsen relativt (les ganske) utrent. 😀

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ishwanvile skrev (28 minutter siden):

Trist å se at HelloFresh annonserer igjennom dem… 🥵

Ja, jeg ble sur! Hadde positive tanker om dette varemerket, og svisj så var det borte.   Tydeligvis så er bedrifter ukritiske til hvem de bruker til markedsføring, drit i bærekraft, etikk, eller hva de formidler/står for. Og derfor kan  influensere som fremstår «tanketomme, selvsagt fortsette og fortsette å tjene penger. Selv jobber jeg i et firma som har ekstremt stort fokus på bærekraft i alle ledd., inkl alle leverandører vi trenger. Retningslinjer og dokumentasjonskrav hadde gjort at  cbe/Netfit aldri hadde ikke blitt godkjent, bl.a på bakgrunn av overforbruk, manglende reklamemerking, sharenting osv. 

• Liker 17
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Frisk Frosk said:

Men man kan også se på mange bilder at hun har svakheter i overkroppen som hun, med det treningsregimet hun liksom har, skulle hatt - i hvert fall ikke om hun hadde hatt en dyktig personlig trener...

Nemlig!

Også hun, som har selveste coach_eriksen som personlig trener... 🏳️

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Villroses hage skrev (1 time siden):

Nemlig!

Også hun, som har selveste coach_eriksen som personlig trener... 🏳️

Oppdaget med ditt svar her at setningen hadde gått i stå for meg, har endret det nå, til langt mer forståelig - men du forstod det heldigvis likevel ;)

Den/de svakhetene hun stadig viser frem burde for det første vært unngått med korrekt trening. For det andre kunne en slik svakhet vært super til å bruke for å vise feil og korrekt trening - video av feil måte å gjøre det på, og når hun hadde fått det korrigert under øvelser, og resultatet etter uker/måneder når hun hadde trent riktig en stund. Det hadde vært troverdig.

Men nå fremstiller de seg som om de er verdensmestre hele tiden, i alt, uansett... og er mer opptatt av å glanse alle bilder for å skjule sannheten/dritten under...

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er samme rabatt inne på Hello Fresh, om man ønsker å prøve. Vi har brukt dem, men avsluttet fordi det var for mange manglende og dårlige (gamle) ingredienser. Flere gode retter, men ble for mye styr. Og billig er det ikke. 

• Liker 17
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

~ Ada ~ skrev (2 minutter siden):

Så de bruker Hello Fresh i stedet for egne oppskrifter. Je, je..

Kanskje de trenger nye oppskrifter til egen bedrift...

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingo skrev (1 time siden):

Ja, jeg ble sur! Hadde positive tanker om dette varemerket, og svisj så var det borte.   Tydeligvis så er bedrifter ukritiske til hvem de bruker til markedsføring, drit i bærekraft, etikk, eller hva de formidler/står for. Og derfor kan  influensere som fremstår «tanketomme, selvsagt fortsette og fortsette å tjene penger. Selv jobber jeg i et firma som har ekstremt stort fokus på bærekraft i alle ledd., inkl alle leverandører vi trenger. Retningslinjer og dokumentasjonskrav hadde gjort at  cbe/Netfit aldri hadde ikke blitt godkjent, bl.a på bakgrunn av overforbruk, manglende reklamemerking, sharenting osv. 

Vi har forbrukermakt. så det er bare å bruke den. Send en mail.

• Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CityCityBangBang skrev (10 timer siden):

Men ser jo ut som hun har deltatt i VM i styrkeløft........ 🙄

image.png.9fc80ab803b7df09d69453059990ef56.png

Instanavigation.com CBE

Ser jo totalt sykt ut. Hva skjer liksom????

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

blåbærpai skrev (9 timer siden):

Da løfta jeg 1071 rever imårrest.. og jeg lå ikke å rulla rundt på gymmen etter endt økt mens jeg forsøkte å få til mest mulig forvridd seflie. Nei, det var rett hjem for å få avsted kidsa på skolen og meg selv på JOBB. Det er jo fullstendig stagnasjon i den villaen der. Et facinerende skue. Hadde gjort seg som en slags wild-life dokumentar. 

Hadde vært et studie verdt for antropologer 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ishwanvile skrev (3 timer siden):

Veldig,de samarbeider også med Isabel Raad,hun sitter i Dubai og reklamerer for mat hun ikke spiser så HelloFresh er ikke en bedrift jeg hadde kjøpt matkasse fra

• Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

~ Ada ~ skrev (11 timer siden):

Får dere også alltid masse spørsmål om hvordan dere lager havregrøten deres?

Ja, barnet mitt spurte igår, og laget selv i dag(med hjelp)🤷‍♀️...... nå skal jeg ikke røpe for mye alder, men la oss bare si at h*n har nettopp lært å kle på seg selv....

Endret av MacBeth
  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ishwanvile skrev (8 timer siden):

Veldig trist at HelloFresh ikke svarer når man kommer med spørsmål. Etter at jeg fikk vite at de har et samarbeid med Isabel Raad satt jeg kundeforholdet mitt på pause - med en begrunnelse og noen spørsmål (har handlet hos de fast hver uke i to år) - men de bryr seg tydeligvis ikke om å miste kunder desverre. 

• Liker 34
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Isild skrev (3 minutter siden):

Veldig trist at HelloFresh ikke svarer når man kommer med spørsmål. Etter at jeg fikk vite at de har et samarbeid med Isabel Raad satt jeg kundeforholdet mitt på pause - med en begrunnelse og noen spørsmål (har handlet hos de fast hver uke i to år) - men de bryr seg tydeligvis ikke om å miste kunder desverre. 

HelloFresh lar hvemsomhelst reklamere for seg, og gir samme rabattkode til de som reklamerer som de har inne på sine egne sider, vel og merke kun til nye kunder, så dette er ikke en aktør som tar kunder seriøst. Jeg sitter med oppfatningen av at så lenge de får nye engangskunder så bryr de seg ikke om eksisterende kunder.

Det er fascinerende at CBE reklamerer for dem, med tanke på at dem har all verdens tid til å lage middag, og ikke minst det fokuset de har på "egne" oppskrifter, både gjennom netfit og hennes egen IG kanal. Hun mener selv hun er ganske stødig på kjøkkenet, har jo gitt ut kokebok i sin tid, og ønsker å fremstå som noen som har fokus på mat. Selv om det man ser kanskje ikke helt samsvarer med det narrativet. 

Igjen føler jeg litt dem sier en ting og gjør noe annet, lite gjennomført og troverdig nok en gang... 

• Liker 25
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MacBeth skrev (13 minutter siden):

HelloFresh lar hvemsomhelst reklamere for seg, og gir samme rabattkode til de som reklamerer som de har inne på sine egne sider, vel og merke kun til nye kunder, så dette er ikke en aktør som tar kunder seriøst. Jeg sitter med oppfatningen av at så lenge de får nye engangskunder så bryr de seg ikke om eksisterende kunder.

Det er fascinerende at CBE reklamerer for dem, med tanke på at dem har all verdens tid til å lage middag, og ikke minst det fokuset de har på "egne" oppskrifter, både gjennom netfit og hennes egen IG kanal. Hun mener selv hun er ganske stødig på kjøkkenet, har jo gitt ut kokebok i sin tid, og ønsker å fremstå som noen som har fokus på mat. Selv om det man ser kanskje ikke helt samsvarer med det narrativet. 

Igjen føler jeg litt dem sier en ting og gjør noe annet, lite gjennomført og troverdig nok en gang... 

Helt klart at de ikke bryr seg om eksisterende kunder. Veldig greit at det kommer frem. 

Valg av influencere ødelegger for dem, men det forstår de ikke tydeligvis. Hellofresh har vært veldig opptatt av bærekraftighet osv, men velger de største overforbrukerne de kan finne i influencerbransjen. At CBE.no trenger matkasse i sin "travle" hverdag er i beste fall en vits. En like stor vits som at HelloFresh leverer matkasse til Isabel Raad i Dubai. 

• Liker 36
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, -Englefjes- said:

Hun virker ikke spesielt sterk, og knappe 400 kg på 50 min ser lite ut ved første øyekast. Samtidig kommer det jo veldig an på økta og hvordan man regner disse vektene. Hvis hun f.eks gjør en del kroppsvektøvelser, tipper jeg de ikke er med i regnestykket, som f.eks pull-ups og armhevinger. Videre gjør hun kanskje øvelser der man naturlig bruker lavere vekter, f.eks omvendt flyes, sidehev med hantler og bicepscurl. Og hvordan man regner antall kg med en hantel i hver hånd har jo også noe å si; regnes samtidig bruk av hantler som to ganger hantelvekt eller vekten av én hantel? Det siste er jo den vanlig måten å fremstille reps på.

Meg selv som eksempel (godt over snittet sterk kvinne): en klassisk overkroppsøkt kan f.eks være benkpress, nedtrekk og skulderpress med stang. Hvis jeg ikke inkluderer oppvarmingssett i regnestykket ville jeg typisk løfte rundt 2500 kg (tre hovedsett, 4-5 reps). Med oppvarmingssett blir det 4-5000 kg. Hvis jeg derimot kjører armhevinger, pull-ups og omvendt flyes og sidehev med hantler, blir det knappe 650 kg om ikke kroppsvektøvelsene teller med og jeg teller vekt på sidehev og omvendt flyes som 2 ganger hantelvekt. Teller jeg vekt på hanteløvelsene som vekt av én hantel (slik man vanligvis registrerer), er jeg nede på under 350 kg. 

Kan være greit å tenke over før man kritiserer akkurat dette. Det er mye å kritisere CBE for, men akkurat denne kritikken er litt merkelig siden vi ikke vet øvelsene og utregning.

Hæ? Bare hipthrust øvelsen min er 100 kg x 6 rep, 3 set. Så legger man til alle de andre øvelsene mine i tillegg. Hun er jo ikke sterk, men det blir man heller ikke når man kun løper dag ut og dag inn. Jeg løp masse før. Ja, jeg var tynn, men sterk var jeg ikke. Nå er jeg sterkere enn enkelte menn til og med. Bra å være sterk som småbarnsmor. 

• Liker 13
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...