~ Ada ~ Skrevet 27. juli 2023 #86581 Skrevet 27. juli 2023 Frisk Frosk skrev (6 minutter siden): Å støtte et slikt minnefond er jeg enig er veldig flott, og jeg håper også at mange bidrar til Johanne Othilies minnefond! ❤️ Men ser vi på teksten som ble lagt ut over, så får jeg lyst å steile og bruke svært så ufine ord. Jeg håper at jeg tar feil, at de bare har skrevet feil, men vi bør jo bare ta utgangspunkt i det som står. Og det er at det bare er pengene fra yogatimen som går til minnefondet. Pop-up-butikken damene skal ha hvor de skal selge brukte klær og ting, den ser det ut som om er business for dem selv. Med andre ord, Caroline, Ine og Cathrine bruker et minnefond til å få goodwill for å tjene penger selv. Og det er også beleilig for CBE å kunne ha en slik yogatime på cv'en siden hun ikke har noe å fylle inn om egen erfaring på Netfit. Jeg håper inderlig jeg tar feil! Tar jeg feil, bør damene fjerne dette innlegget og legge ut korrekt tekst, hvis det er slik at de mener pengene fra egen pop-up-butikk også skal gå til minnefondet. Med tanke på CBEs tidligere historikk tror jeg de mener det slik det står - dette er business for dem. Men pga. minnefondet vil de få oppmerksomhet, kanskje også medieomtale. Motsatt julenisse, eller hva det het, var jo også stas så lenge de selv slapp å gjøre særlig arbeid og det likevel ga dem oppmerksomhet, mediainteresse og penger i kassa indirekte. Et oppriktig engasjement ville ikke blandet egen business med minnefondet, men ville ha gjort det separat, for å få mest mulig oppmerksomhet rundt minnefondet! Men her skal damene som stadig bryter markedsføringsloven (CBE og Ine) starte pop-up-butikk... Om det er slik at de bare har skrevet feil, da skal jeg heie på dem. Men jeg tviler på at de mener annet enn det som står. Tolker det som deg. Står svart på hvitt «inntektene fra yogatimen». 12 4
Korsihalsen Skrevet 27. juli 2023 #86582 Skrevet 27. juli 2023 CityCityBangBang skrev (6 minutter siden): 20/8. Det er (heldigvis) over tre uker til. 😉 Å ja. Ikke denne søndagen, my bad 😄 4
Frisk Frosk Skrevet 27. juli 2023 #86583 Skrevet 27. juli 2023 ~ Ada ~ skrev (2 minutter siden): Tolker det som deg. Står svart på hvitt «inntektene fra yogatimen». Hele "plakaten" er jo preget av at det er pop-up-butikk og yogatime. Først i teksten under står det noe om at inntekter fra yogatimen går til minnefondet. Jeg synes dette var et trist syn! Men ikke uventet. Og siden det er en reklame for en butikk skulle det vel også ha vært merket... 12 4
CityCityBangBang Skrevet 27. juli 2023 #86584 Skrevet 27. juli 2023 6 minutter siden, Korsihalsen said: Å ja. Ikke denne søndagen, my bad 😄 Fort gjort. 😉 Men vi kan vel unne dem fint vær sånn at det blir et størst mulig beløp til minnefondet. 🙏 10
~ Ada ~ Skrevet 27. juli 2023 #86585 Skrevet 27. juli 2023 Frisk Frosk skrev (6 minutter siden): Hele "plakaten" er jo preget av at det er pop-up-butikk og yogatime. Først i teksten under står det noe om at inntekter fra yogatimen går til minnefondet. Jeg synes dette var et trist syn! Men ikke uventet. Og siden det er en reklame for en butikk skulle det vel også ha vært merket... Helt enig!
Korsihalsen Skrevet 27. juli 2023 #86586 Skrevet 27. juli 2023 CityCityBangBang skrev (1 minutt siden): Fort gjort. 😉 Men vi kan vel unne dem fint vær sånn at det blir et størst mulig beløp til minnefondet. 🙏 Ja blir ozo, unger, far i huset og noen venner 😄 Stakkar Ozo 😁 2
Kleenex Skrevet 27. juli 2023 #86587 Skrevet 27. juli 2023 Klink skrev (35 minutter siden): Hvordan er dette negativt? Har jeg skrevet noe annet enn "Nå blir det yoga!"?? Hvis dette er negativt så må du forklare meg er du grei. 20
Frisk Frosk Skrevet 27. juli 2023 #86588 Skrevet 27. juli 2023 Lars Kristian Eriksen har to IG-kontoer, på larskristianeriksen unnlot han å merke innlegget om konas pop-up-butikk og yogatime som reklame. På coach_eriksen unnlater han å merke innlegg med reklame for Netfit: Listen over lovbrudd Forbrukertilsynet må være eviglang. Så hvert nye lovbrudd de begår er egentlig å anse som enda en spiker til egne bedriftskister. For et useriøst opplegg! Gjennomført er de... gjennomført useriøse. 33 2
Populært innlegg tøydokka Skrevet 28. juli 2023 Populært innlegg #86589 Skrevet 28. juli 2023 (endret) Kleenex skrev (16 timer siden): Nå blir det yoga! Kynisk. De skal bruke et veldedig formål, [...] (redigert av admin) minnefond for å lokke folk til å handle deres brukte klær. Sånn jeg leser dette går de 50 kr for yogatimen til minnefond et, mens det de tjener på salget av brukte klær blir buisness for de. Tenker det står dårlig til med privatøkonomien når de tyr til sånne unevnelige handlinger for å få inn penger. Gjør heller de tingene separat, både salg av brukte klær og yoga for et minnefond er fine ting- hver for seg. Ikke sammen. Å blande veldedighet med egen profitt av bruktklærsalg blir like galt som å eksponere barna for å få likes og følgere. Håper noen stopper de, eller at ingen kjøper noe i popup-butikken. Endret 28. juli 2023 av Måne Rampelyset Navn på minnefond fjernet 34 19
Laia Skrevet 28. juli 2023 #86590 Skrevet 28. juli 2023 tøydokka skrev (1 time siden): Kynisk. De skal bruke et veldedig formål, Johanne Orhilies minnefond for å lokke folk til å handle deres brukte klær. Sånn jeg leser dette går de 50 kr for yogatimen til minnefond et, mens det de tjener på salget av brukte klær blir buisness for de. Tenker det står dårlig til med privatøkonomien når de tyr til sånne unevnelige handlinger for å få inn penger. Gjør heller de tingene separat, både salg av brukte klær og yoga for et minnefond er fine ting- hver for seg. Ikke sammen. Å blande veldedighet med egen profitt av bruktklærsalg blir like galt som å eksponere barna for å få likes og følgere. Håper noen stopper de, eller at ingen kjøper noe i popup-butikken. Lurer også på hvilke klær det planlegges å selge. Er det de sponsede plaggene fra billigkjeder som kun har blitt vist frem (langs stueveggen) i reklameinnlegg? Har aldri sett CBE bruke disse klærne senere (utenom den sommerfugltoppen på festival kanskje). Jeg skal ikke foregripe begivenhetene, men hvis det viser seg å bli tilfelle er det et nytt lavmål. 22 1 3
Isild Skrevet 28. juli 2023 #86591 Skrevet 28. juli 2023 Kleenex skrev (8 timer siden): Nå blir det yoga! Dette er flott syns jeg. Her vil jeg gi de tommel opp. 5
vinterskog Skrevet 28. juli 2023 #86592 Skrevet 28. juli 2023 Hvem er Cathrine? Og er det tre instruktører? 4
Gjest NordreSving Skrevet 28. juli 2023 #86593 Skrevet 28. juli 2023 Isild skrev (17 minutter siden): Dette er flott syns jeg. Her vil jeg gi de tommel opp. OM alle inntektene går til minnefondet er det fantastisk. Da har de endelig brukt kanalene sine og rekkevidden til noe positivt. Donasjon av egne klær til et slikt formål er virkelig flott. Dersom de derimot har brukt arrangementet som et springbrett for å få folk til å besøke pop-up butikken der de beholder pengene selv, ja da mangler jeg ord. Eller jeg har ord, de bare egner seg ikke på trykk.
Klink Skrevet 28. juli 2023 #86594 Skrevet 28. juli 2023 Kleenex skrev (7 timer siden): Har jeg skrevet noe annet enn "Nå blir det yoga!"?? Hvis dette er negativt så må du forklare meg er du grei. Hva mente du da? 😊 1
Gjest IreneV Skrevet 28. juli 2023 #86595 Skrevet 28. juli 2023 (endret) Veldedighet og kjendiser går hånd i hånd, det har det alltid gjort. Det er big business, og benyttes gjerne for å "booste" image. Men det er til det gode, det er en måte de faktisk kan benytte den påvirkningen de har positivt. Allikevel viktig at noen følger med, slik at pengene går dit det skal, og at balansen blir riktig. Det er også viktig å huske på at slike positive engasjement ikke fritar dem for kritikk på andre områder. Jeg kan ikke tro at klessalget går til noe annet enn minnefondet. Kanskje unødvendig å klargjøre, for det blir for absurd hvis det ikke er slik. Rett og slett. Endret 28. juli 2023 av IreneV
MacBeth Skrevet 28. juli 2023 #86596 Skrevet 28. juli 2023 (endret) Klink skrev (41 minutter siden): Hva mente du da? 😊 Jeg tolket det kun som en opplysning fra @Kleenex 🤷♀️ Det eneste negative jeg ser er i teksten på innlegget som er screenshottet, yoga time med inntekt til et minnefond (positivt) hvor det samtidig reklameres for pop up butikk med inntekt til dem selv (negativt, ettersom dette frontes i samme innlegg som veldedighet). Endret 28. juli 2023 av MacBeth 22
hippyskippy Skrevet 28. juli 2023 #86597 Skrevet 28. juli 2023 Endelig klessalg! Jeg trenger en del nye magetopper i XS til treninga utover høsten. 37
Gjest IreneV Skrevet 28. juli 2023 #86598 Skrevet 28. juli 2023 hippyskippy skrev (2 minutter siden): Endelig klessalg! Jeg trenger en del nye magetopper i XS til treninga utover høsten. 😂
MacBeth Skrevet 28. juli 2023 #86599 Skrevet 28. juli 2023 (endret) vinterskog skrev (1 time siden): Hvem er Cathrine? Og er det tre instruktører? https://www.aktivitetisentrum.no/ - Cathrine Back, står info om henne på siden hennes. "bak fasaden" podcaster, eier av TM Klinikken og kosmetisk dermatologisk sykepleier - Ine Møller Anwar influenser Caroline Berg Eriksen er de som skal holde timen. Ine og CBE tok dette beryktede yoga kurset som omtalt tidligere i tråden. Lagt til: de har alle tre IG kontoer Endret 28. juli 2023 av MacBeth Skrivefeil + "lagt til" 6
Klink Skrevet 28. juli 2023 #86600 Skrevet 28. juli 2023 MacBeth skrev (12 minutter siden): Jeg tolket det kun som en opplysning fra @Kleenex 🤷♀️ Det eneste negative jeg ser er i teksten på innlegget som er screenshottet, yoga time med inntekt til et minnefond (positivt) hvor det samtidig reklameres for pop up butikk med inntekt til dem selv (negativt, ettersom dette frontes i samme innlegg som veldedighet). Ser flere andre får til mye negativt. 👏 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå