Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet
Frøkenfryden skrev (3 timer siden):

Husker hun la ut om bryllup de skulle i på Stord og de enorme kvalene rundt valg av kjole, det kunne bli ute eller inne. Herregud! Hva gjør man da?! Og hun syns Stord hørtes litt vindfullt ut. Hva slags outfit skulle hun velge?! SÅ vanskelig! Herregud.. hun gir hverdagsproblemer et ansikt si😂

Å være SÅ opptatt av kjolevalg når man kun er gjest😏

Men så jo bildene hun la ut etterpå…#megmegmeg

• Liker 18
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Isild skrev (1 time siden):

Veldig nyttig fra "gammel dame". Løping/trening i dag er mye styrt av pulsklokker og all mulig måling, og behov for anerkjennesle i sosiale medier. 

Det er nok desverre mange som ikke klarer å slappe av med en treningsøkt som ikke skal måles/dokumenteres. Jeg er litt sånn selv, og skal ikke si noenting. 

Lene Alexandra har hatt noen fine «storyer» der hun bare går/småjogger litt i skogen og poengterer at man ikke alltid MÅ ta seg helt ut, men nyte omgivelsene  og at man fint får pulsen opp litt ved å gå raskt og i ulendt terreng. Så bra tenkte jeg da! 

Men så paradokset da i at samme dame heier på CBE og legger ved flamme-emojis og klapper for løping morra og kveld…. Disse influenserne skjønner jeg meg ikke på… 

• Liker 30
  • Nyttig 1
Skrevet
Zenhouse skrev (2 minutter siden):

Lene Alexandra har hatt noen fine «storyer» der hun bare går/småjogger litt i skogen og poengterer at man ikke alltid MÅ ta seg helt ut, men nyte omgivelsene  og at man fint får pulsen opp litt ved å gå raskt og i ulendt terreng. Så bra tenkte jeg da! 

Men så paradokset da i at samme dame heier på CBE og legger ved flamme-emojis og klapper for løping morra og kveld…. Disse influenserne skjønner jeg meg ikke på… 

Fordi… i’ll scratch your back, you scratch mine… ? 

• Liker 27
  • Nyttig 5
Skrevet
10 hours ago, ~ Ada ~ said:

Det er en fasinerende mismatch av billig skvip fra uetiske leverandører, trashy doselfies og forsøk på en eller annen slags utgått diva-look der hun smyger seg opp trappa, smeiker gelenderet og titter henført på (den meget interessante) døra og på utsikten. Det er sjokkrosa kjole og høye hæler i pittoreske Hellas, «silkekjole» og høye hæler på «folkelige» Granka.

Jeg lurer oppriktig på hva som er motivasjonen bak slik presentasjon. Ikke minst alle klisjeene, som trappa, hatt på ferie, blomsterkrans på St.Hans, cowboyboots på festival og croissant i Frankrike. 

Etter å ha hørt noe på podden forundrer det siste meg ikke det grann. Kjisjeene er det nærmeste hun kommer kunnskap, det er de hun griper til. "Hjelp, jeg skal på festival, hva tar jeg på??" Boots!

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet

Nå er jeg kanskje stygg, men minner litt om små barn. Prinsesse? Rosa kjole og tyll, festival? Boots og skinnjakke. Paris? Stripete trøye og basker. Hellas? Blondekjole. 

Bare stereotyper hele veien, null egen refleksjon. Ingen gyllen middelvei, enten trene som en tulling eller ikke trene i det hele tatt.

ps. Den der magesjuken, gjetter det var en halv flaske vin for mye på slottet. ;) Bakfull kaller vi andre det. Men mange synes det er finere si man har fått en bakterie eller to. 

• Liker 23
  • Nyttig 11
Skrevet
9 minutter siden, hvalstad45 said:

Etter å ha hørt noe på podden forundrer det siste meg ikke det grann. Kjisjeene er det nærmeste hun kommer kunnskap, det er de hun griper til. "Hjelp, jeg skal på festival, hva tar jeg på??" Boots!

Jeg er ganske sikker på at her er den beryktede hunden begravet. Klisjeer og (parodiske) stereotypier er den eneste "kulturelle" kapitalen Treasures AS ved Caroline Berg Eriksen kan by på. Å erverve seg faktisk kunnskap om land og kulturene det ferdes i, blir rett og slett for mye. For mye å forvente fra leserens side; for mye arbeid og for mye innsats for Treasures AS. Da er det adskillig enklere å betjene seg av klisjeer og parodiske stereotypier. 

Den sosiokulturelle ignoransen er tidvis smertelig å bevitne, tidvis regelrett lattervekkende. Vi lever i informasjonens tidsalder. Ignoranse er følgelig et bevisst valg. Et valg som Treasures AS ved Caroline Berg Eriksen stadig vekk underbygger og dokumenterer. Skulle CBE (mot formodning*) ønske å bli tatt noenlunde seriøst, så krever det en betydelig større egeninnsats fra firmaets side. Det blir nemlig for hult og ansvarsfraskrivende å grunnløst legge all skyld på brukermassen ved å titulere inntjeningsgrunnlaget for "hatere". 

*de ti-tolv siste årene har det vært ingen tegn som tyder på noe som kan ligne en villighet til å bedrive mental fostring. 

• Liker 32
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet
Fjugur skrev (36 minutter siden):

Enig. Det er ikke noe annet enn terrorbalanse - det har jo enhver stor og liten IGer erfart

• Liker 13
  • Nyttig 3
Skrevet
Fjugur skrev (48 minutter siden):

Jo… men så avslørende da.. tenker de ikke?? 

• Liker 9
Skrevet
Zenhouse skrev (50 minutter siden):

Merkelig skue det hele. Har også reagert på at Vendela Kirsebom er så ivrig med hjerter og ros der. Nå vet jeg ikke så veldig mye om henne, men har hatt inntrykk av at hun har et avslappet forhold til kropp og ikke dynger seg ned med filter og fjas. Hun opplevde nok som alle andre modeller heavy kroppspress og strenge dietter. Så at hun heier så veldig på dette usunne kroppsfokuset fremstår litt rart. 

• Liker 34
  • Nyttig 3
Skrevet
Isild skrev (4 timer siden):

Hørte akkurat den sekvensen i går. Forsøkte å høre episoden for å få med meg "den rare stemningen" mellom C og S som har blitt omtalt. 

Men, jeg kom aldri videre etter kvalene rundt kjolevalg, jeg klarte ikke mer rett og slett. Hun babler og pludrer om absolutt INGENTING. Det gjør vondt å høre på. 

Hun har antakelig ingenting å snakke om. Et liv med LKE og løping i fokus. Sier seg selv at det begrenser gode og dype samtaler. I alt de gjør så er fokuset meg. Uansett hvor de er. At de er latterlig ser alle utenom de selv, for de ser jo bare seg selv..

• Liker 21
Skrevet
Zenhouse skrev (42 minutter siden):

Vel… det er ikke dyp tankevirksomhet jeg forbinder med den bransjen 🫠

• Liker 13
  • Nyttig 8
Gjest IreneV
Skrevet
Zenhouse skrev (3 timer siden):

Skuffende av Øien. Jeg har hatt sansen for henne. Nå falt respekten. Takk for at du deler.

Skrevet
Zenhouse skrev (4 timer siden):

De er vel falske mange av dem. Legger ut og kommenterer det de tror passer inn. 

• Liker 9
Skrevet
Isild skrev (3 timer siden):

Merkelig skue det hele. Har også reagert på at Vendela Kirsebom er så ivrig med hjerter og ros der. Nå vet jeg ikke så veldig mye om henne, men har hatt inntrykk av at hun har et avslappet forhold til kropp og ikke dynger seg ned med filter og fjas. Hun opplevde nok som alle andre modeller heavy kroppspress og strenge dietter. Så at hun heier så veldig på dette usunne kroppsfokuset fremstår litt rart. 

Ja enig - det er skuffende og ikke i tråd med det hun sier hun står for. Og faktisk også viser på sosiale medier. Hun tåler godt endringene alderen har gjort med kropp og ansikt (er jo fortsatt smellvakker da) og viser seg frem. Senest nå i badetøy visningene. Derfor merkelig hun støtter CBE slik hun gjør. Kontrast på de to slik jeg ser det iallfall 

• Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet

Det dere skriver... om at dere er så skuffet over andre i samme ekkokammer klapper og heier på CBEs usunne framferd: jeg er ganske sikker på at veldig mange ikke oppfatter det som usunt. Det er nok ikke unikt for en eller annen SoMe/påvirker-boble, men heller dypt symptomatisk for samfunnet vi lever i. Tynn = vellykket, disiplinert, kontrollert, lykkelig, attråverdig, osv osv. 

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet
Zenhouse skrev (5 timer siden):

Nei 😜

• Liker 3
Gjest IreneV
Skrevet (endret)
moon.extravaganza skrev (51 minutter siden):

Det dere skriver... om at dere er så skuffet over andre i samme ekkokammer klapper og heier på CBEs usunne framferd: jeg er ganske sikker på at veldig mange ikke oppfatter det som usunt. Det er nok ikke unikt for en eller annen SoMe/påvirker-boble, men heller dypt symptomatisk for samfunnet vi lever i. Tynn = vellykket, disiplinert, kontrollert, lykkelig, attråverdig, osv osv. 

Og grunnen til at jeg forlot sosiale medier. Drittlei retusjerte skrytebilder og eksponering av barn.

Jeg synes ikke det er slik i det vanlige liv. IRL som det heter på nett.

Endret av IreneV
Skrevet
Pusern3 skrev (27 minutter siden):

Nei 😜

De tenker kun på seg selv…er vel derfor de er influensere..

• Liker 6
Skrevet (endret)
moon.extravaganza skrev (3 timer siden):

Jeg er dessverre redd for at du ha rett.  Fremstillingen til dette paret er farlig, men veldig i tiden.

Alt må gjøres for å slå ned disse holdningene.

Og mind you..jeg har mange av de samme holdningene som jeg kjemper mot. 2 døtre med forskjellig grad av spiseforstyrrelser. 

Endret av Consita
  • Liker 8
  • Hjerte 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...