~ Ada ~ Skrevet 15. juli 2023 #85761 Skrevet 15. juli 2023 Testversjonen var klar i 2020.. Alt fra 5-30 min.trening skulle appen tilby, og den var anslått å koste godt under kr.100 pr.mnd (vel, når det går ytterligere 3 år + må man kanskje regne med en liten prisstigning?). Minner ikke mye om produktet som er referert til i tråden her av @På besøk. Når jeg leser kommentarfeltet og forventningene, ser jeg (igjen) hvor respektløst de behandler potensielle kunder. Tre år senere, er appen ennå ikke fullført. Indignasjonen over knekkebrødene i siste kommentarfelt, er også helt krise for seriøsiteten, og har ikke akkurat blitt bedre med årene, kan man si... Det hele toppes i 2023 med full blotting av egne begrensninger i podcasten og beskyldninger om netthat - nok et luftslott. Det er forunderlig at de ikke vrir seg i grava. https://www.carolinebergeriksen.no/2020/09/03/netfit-endelig-er-testversjonen-klar/ https://www.carolinebergeriksen.no/2020/09/08/en-dag-pa-sett-netfit/ 21 1
Inocybe Skrevet 15. juli 2023 #85762 Skrevet 15. juli 2023 ¤flicka¤ skrev (1 time siden): Hva er definisjonen på nybegynner i følge netfit? Hvis «ekte» nybegynnere starter opp med det programmet som er skissert over her så vil det føre til at de enten mister selvtilliten totalt eller at de blir skadet (eller begge). 12x400 i uke 2?!?! Latterlig - og skummelt hvis det er sant. Håper virkelig aldri en nybegynner prøver seg på det der! Et mer skade-fremprovoserende opplegg skal man lete lenge etter. En oppskrift på langvarige eller uopprettelige skader. Jeg oppfatter det som en blanding av ignoranse, grov inkompetanse og deres helt ekstreme nedlatenhet mot andre mennesker som ikke er som dem. De framstiller seg som overlegne alle som ikke er like tynne eller trener like mye som dem. Folk som har behov for å gå og småløpe de første ukene for å bygge nødvendig styrke i ledd er så underlegne CBE og LKE de ikke en gang vil forholde seg til dem og lage et opplegg som passer. Ut over å ta imot beundring og penger da… Husker samme ufine nedlatende helt tilbake til begynnelsen av bloggen. Folk som var skeptiske til hvordan innholdet til CBE trigget til SF fikk slengt tilbake at de sikkert var late og misunnelige. Dette passer godt inn i en mangeårig mønster hvor følgere ofres så CBE og LKE skal få bekreftelse på sin (usunne) livsstil. 29 13
Populært innlegg Minombre Skrevet 15. juli 2023 Populært innlegg #85763 Skrevet 15. juli 2023 (endret) Snødronninga skrev (12 timer siden): Jeg var innom Emilie Nereng sin insta, og her er bilde hun deler på story i dag. C og E er to helt forskjellige influencere, og kan ikke sammenlignes sånn sett. Synes bare det er interessant å se forskjellen. Emilie ser oppriktig glad ut, fresh, sprudlende og naturlig. Et øyeblikksbilde. Caroline fremstår som det totalt motsatte. Hva er mest inspirerende og appellerende? Jeg er ikke i tvil. Begge er skjermdump fra instastory, kan ikke linkes til På en måte kan de jo sammenlignes. De var begge to blant de største bloggerne i Norge da blogging var populært. Forskjellen er at hun yngste gikk noen runder med seg selv, trakk seg tilbake og tok utdanning innen ernæring, mens CBE har fortsatt i akkurat samme spor hele tiden. Hun har forøvrig endret seg i negativ retning ved å ha enda mer fokus på seg selv og kroppsfokus enn tidligere, mens Emilie Nereng leverer kvalitet over hele linja. Hun produserer godt innhold om et viktig tema (ernæring), deler fine opplevelser fra privatlivet, lager gode reklamesamarbeid og viser en voksen og ekte personlighet! En taklet overgangen fra blogg til Some veldig mye bedre enn den andre. Endret 15. juli 2023 av Minombre 45 9
Pusern3 Skrevet 15. juli 2023 #85764 Skrevet 15. juli 2023 Snødronninga skrev (10 timer siden): Jeg var innom Emilie Nereng sin insta, og her er bilde hun deler på story i dag. C og E er to helt forskjellige influencere, og kan ikke sammenlignes sånn sett. Synes bare det er interessant å se forskjellen. Emilie ser oppriktig glad ut, fresh, sprudlende og naturlig. Et øyeblikksbilde. Caroline fremstår som det totalt motsatte. Hva er mest inspirerende og appellerende? Jeg er ikke i tvil. Begge er skjermdump fra instastory, kan ikke linkes til Caroline ser jo ut som hun er lett dopet eller evt prøver hun seg på et sexy uttrykk. Ille uansett. Emilie er jo bare skjønn naturlig og veldig vakker med stor utstråling. 20 6
Korpsnerden Skrevet 15. juli 2023 #85765 Skrevet 15. juli 2023 Det er noe som "skurrer" med denne ferien her. Jeg rakk å se noen poster hos hun som også er på slottet før kontoen ble lukket. På hennes poster virket det som om hun var på ferie med storfamilien sin (altså sine foreldre (eller svigerforeldre) og søsken, evt flere vennepar). Posten sa noe sånn som "family and friends". Er det derfor de deler så lite fra slottet og aktiviteter? Har de hengt seg på et vennepar og hele deres utvidete familie på tur? At grunnen til null innhold fra ferien annet enn trening er at disse ikke ønsker å være på cbe sine kommersielle kanaler? For en kontrast til storhetstiden på Maldivene og i Hellas 😅 17 4
Jobbermedbarn Skrevet 15. juli 2023 #85766 Skrevet 15. juli 2023 Korpsnerden skrev (14 minutter siden): Det er noe som "skurrer" med denne ferien her. Jeg rakk å se noen poster hos hun som også er på slottet før kontoen ble lukket. På hennes poster virket det som om hun var på ferie med storfamilien sin (altså sine foreldre (eller svigerforeldre) og søsken, evt flere vennepar). Posten sa noe sånn som "family and friends". Er det derfor de deler så lite fra slottet og aktiviteter? Har de hengt seg på et vennepar og hele deres utvidete familie på tur? At grunnen til null innhold fra ferien annet enn trening er at disse ikke ønsker å være på cbe sine kommersielle kanaler? For en kontrast til storhetstiden på Maldivene og i Hellas 😅 Så utrolig bra for barna tenker jeg, ferie fra både skole og jobben de har ved siden av i fam bedriften er jo helt topp. 19
Hermegåsa Skrevet 15. juli 2023 #85767 Skrevet 15. juli 2023 Jeg møtte tilfeldigvis på familien på en ferie i Norge for et par år siden, da vi bodde på samme hotell. Det jeg tenker mest på i etterkant, er hvordan jeg gjenkjente dem. Det var jentene med langt hår jeg kjente igjen før moren og faren, ikke de to voksne. 19 10
Karmaisabitch Skrevet 15. juli 2023 #85768 Skrevet 15. juli 2023 Korpsnerden skrev (16 minutter siden): Det er noe som "skurrer" med denne ferien her. Jeg rakk å se noen poster hos hun som også er på slottet før kontoen ble lukket. På hennes poster virket det som om hun var på ferie med storfamilien sin (altså sine foreldre (eller svigerforeldre) og søsken, evt flere vennepar). Posten sa noe sånn som "family and friends". Er det derfor de deler så lite fra slottet og aktiviteter? Har de hengt seg på et vennepar og hele deres utvidete familie på tur? At grunnen til null innhold fra ferien annet enn trening er at disse ikke ønsker å være på cbe sine kommersielle kanaler? For en kontrast til storhetstiden på Maldivene og i Hellas 😅 Enig. Allikevel klarer hun å poste et lite klipp av datteren som gående opp en trapp «koser seg på ferie» midt mellom 2 like klipp av seg selv med sexy-sløve øyne. Hvorfor? 31 1
Korpsnerden Skrevet 15. juli 2023 #85769 Skrevet 15. juli 2023 (endret) Jobbermedbarn skrev (7 minutter siden): Så utrolig bra for barna tenker jeg, ferie fra både skole og jobben de har ved siden av i fam bedriften er jo helt topp. Ja, helt topp, men de er absolutt ikke ueksponert i Frankrike heller dessverre. Egentlig burde hele familien logget av i Frankrike og heller hatt kvalitetstid med de andre som er der fremfor å løpe dagen lang. Endret 15. juli 2023 av Korpsnerden Glemte en bokstav 12 1
Klementine Skrevet 15. juli 2023 #85770 Skrevet 15. juli 2023 Korpsnerden skrev (19 minutter siden): Det er noe som "skurrer" med denne ferien her. Jeg rakk å se noen poster hos hun som også er på slottet før kontoen ble lukket. På hennes poster virket det som om hun var på ferie med storfamilien sin (altså sine foreldre (eller svigerforeldre) og søsken, evt flere vennepar). Posten sa noe sånn som "family and friends". Er det derfor de deler så lite fra slottet og aktiviteter? Har de hengt seg på et vennepar og hele deres utvidete familie på tur? At grunnen til null innhold fra ferien annet enn trening er at disse ikke ønsker å være på cbe sine kommersielle kanaler? For en kontrast til storhetstiden på Maldivene og i Hellas 😅 Helt enig! Får samme følelse. For det blikket CBE hadde først dagen FØR hun kom inn lyste entusiame og glede. Ingenting har vært delt siden hun kom på innsiden, så tenker jo mitt om at opplegget kanskje ikke falt helt i smak bokstavelig talt likevel. Trodde de var på tur med en gjeng kjente/ukjente jevnaldrende med unger jeg... virker jo ikke sånn heller. LKE deler jo mer insta vennlig innhold enn hovedpersonen. Merkelig. 7 1
Klementine Skrevet 15. juli 2023 #85771 Skrevet 15. juli 2023 Det har jo til og med ikke blitt delt bikinibilde eller noe i den retning på tross av at det både er basseng og varm. Ser vel egentlig for meg at det bare er grisevarmt. Null AC. 12 1
Surikatt Skrevet 15. juli 2023 #85772 Skrevet 15. juli 2023 Klementine skrev (10 minutter siden): Det har jo til og med ikke blitt delt bikinibilde eller noe i den retning på tross av at det både er basseng og varm. Ser vel egentlig for meg at det bare er grisevarmt. Null AC. Kanskje litt pinlig selv for henne å posere på bassengkanten med rumpe i fokus når de er på ferie med fremmede. 27 2
Klementine Skrevet 15. juli 2023 #85773 Skrevet 15. juli 2023 Surikatt skrev (2 minutter siden): Kanskje litt pinlig selv for henne å posere på bassengkanten med rumpe i fokus når de er på ferie med fremmede. Ja, det får vi nesten inderlig håpe. 8 1
På besøk Skrevet 15. juli 2023 #85774 Skrevet 15. juli 2023 (endret) ¤flicka¤ skrev (På 15.7.2023 den 9.36): Hva er definisjonen på nybegynner i følge netfit? Hvis «ekte» nybegynnere starter opp med det programmet som er skissert over her så vil det føre til at de enten mister selvtilliten totalt eller at de blir skadet (eller begge). 12x400 i uke 2?!?! Latterlig - og skummelt hvis det er sant. Jeg måtte inn og sjekke, og legger ved skjermdump: En nybegynner er altså en som kan løpe 7-8 km sammenhengende. Hadde jeg meldt meg på treningstur til Fuerteventura nå, så hadde jeg grua meg. Dette er langt fra et nybegynnerprogram. Jeg må også korrigere meg selv - 12*400 meter er på dag 6 av programmet,altså uke 1.For min del (glad i å løpe, men uten særlig anlegg for løping 🙈) vil denne økta med 15 min oppvarming og 10 min nedtrapp ta over en time. Med blodslit 🥵 hvis jeg hadde fullført. Noe jeg ikke hadde gjort. Endret: skjermdump fra Netfit App Endret 25. juli 2023 av Måne Rampelyset Bilder med opphavsrett fjernet 22 11
Isild Skrevet 15. juli 2023 #85775 Skrevet 15. juli 2023 På besøk skrev (På 15.7.2023 den 14.34): Jeg måtte inn og sjekke, og legger ved skjermdump: En nybegynner er altså en som kan løpe 7-8 km sammenhengende. Hadde jeg meldt meg på treningstur til Fuerteventura nå, så hadde jeg grua meg. Dette er langt fra et nybegynnerprogram. Jeg må også korrigere meg selv - 12*400 meter er på dag 6 av programmet,altså uke 1.For min del (glad i å løpe, men uten særlig anlegg for løping 🙈) vil denne økta med 15 min oppvarming og 10 min nedtrapp ta over en time. Med blodslit 🥵 hvis jeg hadde fullført. Noe jeg ikke hadde gjort. Endret: skjermdump fra Netfit App Tuller de her? Eller mener de egentlig at dette er et løpeopplegg for folk som løper fra før, men som vil "spisse" formen for å nå nye pers på et løp på 5 km. At det altså ikke er for nybegynnere. 27 2
Torden Skrevet 15. juli 2023 #85776 Skrevet 15. juli 2023 Pusern3 skrev (1 time siden): Caroline ser jo ut som hun er lett dopet eller evt prøver hun seg på et sexy uttrykk. Ille uansett. Emilie er jo bare skjønn naturlig og veldig vakker med stor utstråling. På den storyen der, så tolker jeg blikket hennes som nedlatende. Jeg fatter ikke at hun vil kommunisere med «kundene» sine på den måten. 15 1
snute Skrevet 15. juli 2023 #85777 Skrevet 15. juli 2023 Klementine skrev (1 time siden): Det har jo til og med ikke blitt delt bikinibilde eller noe i den retning på tross av at det både er basseng og varm. Ser vel egentlig for meg at det bare er grisevarmt. Null AC. Jo da - hun delte bikinispeilbilde her om dagen 😅 Aldri en ferie uten det… 7 5
Frisk Frosk Skrevet 15. juli 2023 #85778 Skrevet 15. juli 2023 (endret) Isild skrev (På 15.7.2023 den 15.02): Tuller de her? Eller mener de egentlig at dette er et løpeopplegg for folk som løper fra før, men som vil "spisse" formen for å nå nye pers på et løp på 5 km. At det altså ikke er for nybegynnere. Ingen profesjonelle kommuniserer på denne måten, det er helt uforsvarlig! CBE har ingen relevant utdanning innen trening, kosthold eller helse. LKE har pt-kurs, og har erfaring med å trene seg selv og sin kone, og har dokumentert overtrening og skader i årevis. Adrian Paul har bachelor innen fysisk aktivitet og helse, et grunnfag fra Idrettshøyskolen, pt, massør, og et par kurs innen vekttrening. Lisbeth Torheim er utdannet sykepleier, pt og har kostholdsveilederkurs (det siste sier egentlig lite, om man går inn og leser om kurset), har drevet med idrett selv, vært instruktør på treningssenter. Michelle Pereira har har bachelor i livsstilsendring og folkehelse, er pt og samme type kostholdsveilederkurs som Torheim. De to første kan man mer eller mindre avskrive helt, pga. manglende utdannelse og erfaring med å trene andre. Men det at både Adrian Paul, Lisbeth Torheim og Michelle Pereira, som alle i det minste har ulike bachelorer og erfaring som pt med å trene andre faktisk ikke greier å kommunisere bedre til potensielle kunder - (fjernet av admin) På Netfit.no har det stått "kommer senere" i beskrivelsen av CBE, og hverken LKE eller Torheim har fylt inn noe om "hvorfor velge meg som online coach", A. Paul har noe overfladisk om at han er dedikert og forventer det samme av de han trener. Pereira er den eneste som formidler noe med faktisk innhold på hvorfor noen bør velge henne som online coach. Mens frontfigur CBE, har ikke noe tekst, ingen utdannelse, ingenting. Og eierne som skulle lansere app i juni, de sletter spørsmål om når den skal lanseres - og reiser på instagramferie. For et uprofesjonelt opplegg! Kilde: https://netfit.no/vare-coacher/ Kostholdsveilederkurset: https://www.afpt.no/studietilbud/kostholdsveileder Kurset koster nesten 21 000 kr, og da får man 10 timer videoleksjoner, 185 sider fagstoff + noen artikler, nettbasert undervisning med powerpointpresentasjoner. Omtrent det noen kan jobbe seg gjennom på en effektiv helg, eller litt mindre effektiv uke, med andre ord. I tillegg må de skrive tre oppgaver og ha 80 av100 spørsmål på multiple choice-eksamen riktig. Mer seriøse tilbud gir ett årsstudier hvor de som består kan kalle seg kostholdsveiledere, og har da også klare begrensninger mtp. hva de kan og ikke kan veilede. Endret 25. juli 2023 av Måne Rampelyset Ryddet for spekulasjoner 29 10
hvalstad45 Skrevet 15. juli 2023 #85779 Skrevet 15. juli 2023 På besøk skrev (På 15.7.2023 den 14.34): Jeg måtte inn og sjekke, og legger ved skjermdump: En nybegynner er altså en som kan løpe 7-8 km sammenhengende. Hadde jeg meldt meg på treningstur til Fuerteventura nå, så hadde jeg grua meg. Dette er langt fra et nybegynnerprogram. Jeg må også korrigere meg selv - 12*400 meter er på dag 6 av programmet,altså uke 1.For min del (glad i å løpe, men uten særlig anlegg for løping 🙈) vil denne økta med 15 min oppvarming og 10 min nedtrapp ta over en time. Med blodslit 🥵 hvis jeg hadde fullført. Noe jeg ikke hadde gjort. Endret: skjermdump fra Netfit App WTF, et "nybegynnerprogram" på 5K for de som allerede kan løpe 7-8K? Makes no sense! Hvis de hadde skrevet "for dere som vil få ny topptid på 5K", men det her er jo bare merkelig. Hvorfor kan de ikke gi nybegynnere et ordentlig opplegg, under deres verdighet, åpenbart! 23 11
Mousj Skrevet 15. juli 2023 #85780 Skrevet 15. juli 2023 11 hours ago, Hallepalle2 said: Klipp fra coachen sin IG: 48h before a race the last thing you want is to be 24h flat out with a stomach virus constantly running to the bathroom Er dette god engelsk? For meg virker det veldig norsk-engelsk og direkte oversatt, men jeg er ikke supergod på engelsk selv. Jeg kommenterte en gang på det jeg anså som ‘the julekalender engelsk’ og fikk beskjed om at det var helt korrekt i følge hans bror som har master eller noe i engelsk pluss hans amerikanse svigerinne 😅stilig at han sjekker med dem før han legger ting ut for sitt internasjonale publikum. Tilgi meg for dra en flåsete her, men klarer ikke å la være...LK har nok holdt på med manglende tegnsetting hele sitt liv, så detta kan han. Og jeg ser bare for meg det lille grønne mageviruset med horn og skarpe tenner i et bredt glis, som løper inn og ut på badet. Uff...🙈 Det MÅ jo bare bli komisk. De har begge en følger i meg, men kanskje ikke akkurat av de grunnene de tror folk følger dem etter... 31 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå