Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Gratulerer til LKE med femteplassen. Løping er jo det han lever og ånder for både på fritiden, i arbeidstiden samt på ferie. Får tro han er fornøyd med livet og ikke trakasserer noen eller riper opp noen biler denne sommeren.

Angående netfit, de (LKE) ønsker seg åpenbart folk som allerede trener veldig mye. Men hvor mange dedikerte løpere/atleter vil betale for å la seg trene av ufaglærte som CBE og LKE? Ja, LKE er tidligere toppidrettsutøver i fotball, og han tok et PT-kurs for noen få år siden, men han har ingen kjent yrkeserfaring som dette. Og et kjapt nettsøk på navnet hans er ikke fordelaktig (rasist, nettroll, hærverk) 😳

Var det 31 stk som hadde meldt seg inn i netfit (36 forummedlemmer inkl 5 trenere)? Og typ 10 stk har meldt seg på netfit sin treningsleir? 😬 Altså, ouch!

LKE sin flere år gamle  "coach"-kanal er overarbeidet til tusen, han har latterlig få følgere og forsvinnende lite likes. Og han velger likevel å tufte hele netfit, den synkende bedriftens økonomiske redning, på nøyaktig samme prinsipp?? Altså et særdeles snevert interessespor med 10-14 treninger i uka og laktat-nerding, som er interessant for muligens én (eventuelt 0,0001?) promille av den norske befolkningen?

Adrian Paul finnes ikke i netfit annet enn på flere år gamle promobilder og har selv uttalt at alt han har startet opp går av seg selv uten hans innblanding. Han skal vel være med på treningsleiren da, hvis den blir noe av. Muligens flaut å være like mange trenere som deltakere.

Alt tyder på at et soft-lansert, haltende og forvirrende netfit, som tok vanvittige 7 år å planlegge, renner ut i sanden akkurat som bloggen, youtube-kanalen og podcasten. Jeg aner ikke hvor lenge de kan fortsette med å poste kleine selfies og skrive det av på firmaet, til en engasjementrate på heidundrende 0 %. Jeg er faktisk satt ut av at det i det hele tatt er mulig.

Endret av Rastebenk
  • Liker 42
  • Nyttig 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
CityCityBangBang skrev (1 time siden):

Lurer på hvem av disse man møter på treningsreisen?

image.png.12663ac60a7e55934ee81760850eda6e.png

Skjermdump fra IG CBE og skjermdump fra reklamen til Apollo for treningsreisen...

Det er faktisk virkelig trist å se de to bildene. 

• Liker 23
  • Nyttig 4
Gjest Diosa
Skrevet (endret)
Frisk Frosk skrev (På 15.7.2023 den 21.10):

Det er veldig tydelig at de har tenkt å bruke Netfit.no for å formidle reklame direkte til brukerne, dvs. ikke bare betaler brukerne for "tjenesten", men Netfit ønsker å selge brukerinformasjon for å håve inn store reklamepenger også.

Av det På besøk har vist av appen, er det jo tydelig at faktisk kunnskapsformidling og treningsveiledning ikke er prioritert. Ikke vet eller greier de å definere hvem målgruppen(e) sin(e) er, ikke vet de hvordan kommunisere med brukergruppen(e). Ikke leverer de et forsvarlig opplegg - men formidler et opplegg med stort skadepotensial om noen som faktisk er nybegynnere skulle være så uheldige å forsøke å følge opplegget.

Dette er helt uforsvarlig. L. Torheim har en bachelor i sykepleie, noe som - siden dette trekkes frem for å gi henne større legitimitet på Netfit.no - gir henne et særansvar for ansvarligheten og forsvarligheten ved driften. Adrian Paul viser at han ikke lenger en gang forsøker å opprettholde resten av egen tidligere troverdighet.

Pereira bør bry seg om seg selv og komme seg så raskt som mulig bort!

Eierne av Netfit er ikke ute etter å skape en seriøs treningsplattform. Hadde de vært det hadde de skapt et forsvarlig opplegg, tilpasset ulike brukergrupper. Tross alt har de holdt på med å forberede denne tjenesten i syv år, så de burde hatt et fantastisk opplegg. Istedenfor viser de tydelig at innholdet har de jobbet minimalt med, at de ikke har kompetanse til å gjøre det forsvarlig eller ansvarlig, at de ikke håndterer å kommunisere på en god nok måte med brukerne.

Og CBE og LKE vil tydeligvis bare fortsette å influere litt, håve inn mest mulig penger uten å gjøre faktisk arbeid, slik at de kan avskrive alt fra maten de selv skriver til klærne de går i og alt de gjør. De bør ha spart det meste av pengene fra bedre år, for det er tydelig at det de holder på med ikke holder mål på noe nivå. Og snart er barna store nok til å forhåpentligvis greie å sette en stopper for det ubetalte arbeidet de har utført for bedriften hele livet. Da er det jammen ikke mye igjen av driften.

.

Endret av Diosa
Skrevet
12 minutter siden, Hallepalle2 said:

Det er faktisk virkelig trist å se de to bildene. 

Ja, det er kjempetrist. Håper hun har det bedre enn det ser ut som. 🤨

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
Diosa skrev (1 time siden):

Det er hvertfall intensjonen til AP, det er common knowledge i treningsmiljøet i Oslo. Liten by. Han vil tjene penger, thats it.

En annen ting med at Oslo er en liten by er at folk kjenner folk, og snakker. Mye tull som jeg ikke skal sladre om videre annet at jeg hadde ikke stolt på at begge de to ble med på en treningsreise. 

Det du skriver forrundrer ikke, for det er det inntrykket de selv gir.

Jeg synes likevel det er merkelig at AP når satser all sin troverdighet som trener på Netfit.no, hvor han overlater kommunikasjon med følgere til en som er helt totalt uten utdanning og kompetanse innen trening, kosthold og helse, slik frontfigur CBE er. Det er ingen gode fagpersoner som ville stått for det produktet Netfit.no til nå har vist frem, hverken på CBEs svar eller det innholdet som ellers er vist både av @På besøk eller ellers på hjemmesiden, måten CBE, LKE og AP selv stadig bryter markedsføringsloven. AP har til og med prestert å bryte alkoholloven i en av sine umerkede reklamer for Netfit.no - og det gjør han på en treningsportal. Da er det virkelig ingen bevissthet å oppspore rundt det å fremstille seg selv som profesjonell, seriøs og forsvarlig formidler av helse, trening og kosthold.

Men ut fra hans IG-konto virker han og ekteparet Eriksen å ha mye av samme holdninger, så det overrasker vel ikke at også han tilsynelatende ønsker å ta lettvinte løsninger i håp om stor inntekt. Jeg tror de har bommet voldsomt på Netfit. Jeg ser ingen måte de kan snu, når de har brukt 7 år på å produsere det de nå har publisert.

• Liker 19
  • Nyttig 1
Skrevet
Rastebenk skrev (1 time siden):

Smerter meg å se denne ultrafast fashion-trangen hennes. Billig polyester med skjev søm som skrukker seg over rumpa. Meget mulig at den er sydd av et barn på alder med hennes. Og der kommer hun i svarte blonder og fotsid kjole mens de andre har shorts og t-skjorte. Det er underholdning for alle rundt, i det minste.

Det er en fasinerende mismatch av billig skvip fra uetiske leverandører, trashy doselfies og forsøk på en eller annen slags utgått diva-look der hun smyger seg opp trappa, smeiker gelenderet og titter henført på (den meget interessante) døra og på utsikten. Det er sjokkrosa kjole og høye hæler i pittoreske Hellas, «silkekjole» og høye hæler på «folkelige» Granka.

Jeg lurer oppriktig på hva som er motivasjonen bak slik presentasjon. Ikke minst alle klisjeene, som trappa, hatt på ferie, blomsterkrans på St.Hans, cowboyboots på festival og croissant i Frankrike. 

• Liker 28
  • Nyttig 3
Skrevet
Kollontaj skrev (3 timer siden):

Apollo endret det til «mange år». Artig at de to damene er omtalt som «alltid blide» og «et smil om munnen», mennene har visst ikke slike egenskaper. 
https://www.apollo.no/reiser/treningsreiser/treningskalender/netfit

Ikke overraskende sexisme, akkurat. Gjennomsyrer alt de leverer; kvinnen er søt, sexy og offer, mannen sterk og beskytteren. Kanskje dratt den vel langt dog, med kg-offeret, legetitler, stalking og vandalisme..

• Liker 17
Skrevet
Rastebenk skrev (20 minutter siden):

De har begge to et helt ekstremt behov for bekreftelse fra andre. Kleine selfie-videoer i sakte film, sensuell rumpedypping i bassenget, de har en innholdsproduksjon som oser narsissisme, iscenesettelse, fasade og teknisk etterbehandling. SE på meg som vrikker feminint med rumpa i trang kjole mens jeg går opp trappa, er jeg ikke skikkelig deilig? SE på meg på dette svarthvitt bildet som jeg har skyggelagt kraftig for å se maskulin ut, jeg ikke tøff og kjekk?? SE da, SE!! Se her trener jeg i en liten bh og korte hotpants, er jeg ikke rå og sexy? SE her drikker jeg kaffe med mine lange tykke løsnegler, ser ikke hånden min tynn ut? SE her er ungene mine ferdig striglet og pyntet, er de ikke søte? SE DA!! 😵😵‍💫

Ja, jeg forstår at de er drevet av bekreftelser og beundring, men jeg forstår ikke at de ikke forstår at det har motsatt effekt. Man ønsker ikke å bli ledd av om man ønsker beundring. Men, joda, jeg vet også at de mest navlebeskuende mangler denne evnen til å se seg selv utenfra (og andre innenfra). Det kalles mentaliseringsevne. Jeg får vel endre min undring til en konstatering av at sistnevnte synes fraværende.

• Liker 22
  • Nyttig 2
Skrevet
Zenhouse skrev (9 timer siden):

Skjermbilde er hentet fra Netfit.no. 

Skal vi se , det var denne matematikken da. LKE har altså spilt i Eliteserien i over 20 år. Han la opp i 2016. 
2016 minus  20 år blir da 1996. 
Han er født i 1983, og var følgelig da 13 år i 1996. 
My god- for et talent! Spille i Eliteserien som 13-åring!!! 

Ikke nok med det- han er UTDANNET Personlig Trener og Perfomance Coach for det står det på nettsiden så da må det jo være sant!
(*jeg får stjerner i blikket her)

See you later- jeg må ut å kjøpe meg en laktatmåler ASAP! 

IMG_7687.png

Veldig imponerende! Eliteseriens yngste noensinne, han må ha vært et helt spesiellt talent. 

Ikke fullt så imponert over at han som da tydeligvis er utdannet PT (og har rettet seg inn mot toppidrett) aldri har hatt en eneste dag `på jobb` med det. Den eneste han tilsynelatende har trent er sin egen kone, og hun er så blodtrimma, posert og strigla at det hele virker mest skremmende. 

• Liker 37
  • Nyttig 2
Skrevet
Rastebenk skrev (6 timer siden):

Rimelig ironisk at Henriktroy sin instagramkonto nå både har flere følgere og langt flere likes enn LKE sin coach-konto 😅 

Gir meg litt tro på verden:ninuskapus:

• Liker 33
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
~ Ada ~ skrev (10 timer siden):

Ja. Langt unna den enkle hverdagsfrøkna i podcasten. 

Åh den podden.. kommer ikke over den. Tenkte på den her om dagen 🫣 Husker hun la ut om bryllup de skulle i på Stord og de enorme kvalene rundt valg av kjole, det kunne bli ute eller inne. Herregud! Hva gjør man da?! Og hun syns Stord hørtes litt vindfullt ut. Hva slags outfit skulle hun velge?! SÅ vanskelig! Herregud.. hun gir hverdagsproblemer et ansikt si😂

• Liker 38
  • Nyttig 6
Skrevet
Frøkenfryden skrev (8 minutter siden):

Åh den podden.. kommer ikke over den. Tenkte på den her om dagen 🫣 Husker hun la ut om bryllup de skulle i på Stord og de enorme kvalene rundt valg av kjole, det kunne bli ute eller inne. Herregud! Hva gjør man da?! Og hun syns Stord hørtes litt vindfullt ut. Hva slags outfit skulle hun velge?! SÅ vanskelig! Herregud.. hun gir hverdagsproblemer et ansikt si😂

Hørte akkurat den sekvensen i går. Forsøkte å høre episoden for å få med meg "den rare stemningen" mellom C og S som har blitt omtalt. 

Men, jeg kom aldri videre etter kvalene rundt kjolevalg, jeg klarte ikke mer rett og slett. Hun babler og pludrer om absolutt INGENTING. Det gjør vondt å høre på. 

• Liker 40
  • Nyttig 2
Skrevet
Isild skrev (5 minutter siden):

Hørte akkurat den sekvensen i går. Forsøkte å høre episoden for å få med meg "den rare stemningen" mellom C og S som har blitt omtalt. 

Men, jeg kom aldri videre etter kvalene rundt kjolevalg, jeg klarte ikke mer rett og slett. Hun babler og pludrer om absolutt INGENTING. Det gjør vondt å høre på. 

Ja helt enig! Man kan tro vi som skriver om podden tar i litt, men det gjør vi virkelig ikke. Er en lidelse.

• Liker 25
Skrevet
Frøkenfryden skrev (8 minutter siden):

Ja helt enig! Man kan tro vi som skriver om podden tar i litt, men det gjør vi virkelig ikke. Er en lidelse.

Tror man må være familie, nær venn eller stor fan for å orke å høre på det. Det er rett og slett helt håpløst dårlig. 

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet
Isild skrev (1 time siden):

Ja, det er bare grusomt å høre på - man kjenner en enorm følelse av «waste of time» 🥹

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet
Aricia skrev (49 minutter siden):

Jeg kan nada om trening, men fikk veldig lyst til å videreformidle et tips fra Ingrid Kristiansen til Netfit og LKE:

Løp saktere - bli raskere: https://www.bt.no/sprek/i/wApAod/loep-saktere-bli-raskere-er-det-virkelig-mulig

Med denne kloke betraktningen her: 

Ikke dumt å høre litt på gamle damer.

Veldig nyttig fra "gammel dame". Løping/trening i dag er mye styrt av pulsklokker og all mulig måling, og behov for anerkjennesle i sosiale medier. 

Det er nok desverre mange som ikke klarer å slappe av med en treningsøkt som ikke skal måles/dokumenteres. Jeg er litt sånn selv, og skal ikke si noenting. 

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Skrottefar skrev (14 timer siden):

Løp feil vei? Altså en snarvei? Da burde han blitt disket i såfall

Ser på strava at det ble en liten omvei...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...