Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet

Rompevrikk opp trapp filmet bakfra :  

Dette er jo parodisk!

• Liker 29
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Frisk Frosk skrev (5 minutter siden):

Det får hodet hennes til å se større ut (lollipop-effekt) noe som igjen får kroppen til å se langt mindre ut enn den er. I tillegg får stillingen frem alle senene i nakke/hals, og ben i området.

I tillegg tilter hun bekkenet fremover slik at hun setter setet ut bak, for å gi inntrykk av større sete, setter ene hånden i midjen og løfter ene benet, igjen for å skape vinkler og inntrykk av at hun er mye tynnere enn hun er - mens hun selv spenner mage- og hals-/nakkemuskler maks, skyter frem haken og mest trolig også presser tungen i ganen for å spenne i hals for å sikre at senene blir tydeligere i hals.

Dette er klassisk proana-posering. At hun alltid ser bort fra kamera er for å fremstå som tynnere enn hun er, få større lollipop-effekt.

Jeg fatter ikke at en godt voksen kvinne med to små jenter kan bruke slike teknikker så kynisk bevisst. Men sikkert bra å kikke bort fra kamera når hun gjør det, så slipper hun å vise kynismen i den sykelige proana-businessen hun holder på med.

Det er ganske spesielt at hun gjør dette i forhold til alle de artiklene som har vært i media i de siste årene hvor det skrives om den enorme økningen i spiseforstyrrelser hos unge jenter. Spesielt under pandemien var det en merkant økning. 

Likevel velger da CBE å publiere de mest forvrengte bildene av egen kropp for å fremstå slankest mulig foran ett stort publikum. Altså normale, vanlige mennesker med empati og trygghet i seg selv med en så stor stor følgerskare hadde aldri hatt et behov for å fremstille seg selv på den måten hun gjør. Spesielt ikke når man vet at man kan påvirke flere til å bli syk. 

• Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Frisk Frosk skrev (52 minutter siden):

Og umerket reklame for ICIW... fornekter seg ikke...

Sendt til Forbrukertilsynet. Hvis de bare får nok tips er det større sjanse for at de foretar seg noe. En saftig bot burde være på sin plass, snart

• Liker 14
  • Nyttig 7
Skrevet
Sugar&Spice skrev (29 minutter siden):

Rompevrikk opp trapp filmet bakfra :  

Dette er jo parodisk!

Ja. Langt unna den enkle hverdagsfrøkna i podcasten. 

• Liker 9
Skrevet
Frisk Frosk skrev (52 minutter siden):

@På besøk Takk for dine innlegg som viser innholdet i den appen, og tydeliggjør hvor dårlig arbeid de har gjort med denne appen, og hvor elendig tilbud dette faktisk er.

Alt du har lagt ut bekrefter bare det jeg tidligere har hatt inntrykk av, at dette ikke egentlig er ment å være en reell treningsplattform/-app, men kun noe som skal fremstå som det, for å gi influencerne et skinn av "seriøsitet", slik at de kan bruke Netfit. no til å skaffe seg større reklamesamarbeid.

De viser at de er helt uegnet til å trene andre, for det opplegget de har for nybegynnere er ikke forsvarlig!

Takk for at du viser dette!

Intensjonen var kanskje at appen skulle gjøre PT-jobben for dem slik at de selv kan fortsette med å ha bedagelige dager i hjemmet og ha egentid til å. gjøre det de selv liker (å ha dagene sine til egen disposisjon for egentrening, kafebesøk, selfies osv.)

• Liker 17
  • Nyttig 2
Skrevet
Surikatt skrev (21 minutter siden):

Sendt til Forbrukertilsynet. Hvis de bare får nok tips er det større sjanse for at de foretar seg noe. En saftig bot burde være på sin plass, snart

Enig, tror det er eneste som hjelper. Innlegget om Netfit-treningen var også et brudd på markedsføringsloven - umerket som reklame for Netfit. Så minst to brudd bare i dag.

Det er jo bare sløvhet at Forbrukertilsynet ikke tar tak i dette, samme med Helsetilsynet, og gir strengere straffer. Straffer som svir.

Ved enkeltovertramp skal advarsler gis. Men Caroline Berg Eriksen har holdt på slik i 14 år, og blir bare verre og verre. Lovbruddene har i lange tider vært mer eller mindre daglig, og gjerne i flertall hver dag. Medeier i Treasure AS, Lars Kristian Eriksen, har også på kort tid i sommer begått en mengde lovbrudd på sine IG-kontoer, både brudd på markedsføringsloven og alkoholloven.

Dette er systematiske lovbrudd disse bedriftseierne gjør. Det er kynisk og bevisst, for de kan ikke si at de ikke vet - det er deres plikt å vite hvilke lover og regler som gjelder deres bedrift. Ikke bare det, disse har fått gjentatte advarsler for sin ulovlige drift. Og likevel fortsetter de og blir verre og med systematisk med sine lovbrudd. Og har startet Netfit.no, hvor mange av de samme lovbruddene også blir begått.

Hun Pereira som er kommet med i Netfit, hun gjør lurt å avslutte samarbeidet med Netfit jo før jo heller. For hvis ikke får også hun ødelagt sin troverdighet pga. disse kyniske bedriftseierne, som gir blaffen i ansvarlighet og norsk lov.

Jeg er enig i at alle som ser det bør melde inn, slik at omfanget av lovbruddene Treasures AS og Netfit.no begår går opp for Forbrukertilsynet og Helsetilsynet! Tror det er eneste måten å få dem til å forstå, om de får dokumentert alle lovbrudd CBE og LKE gjør via sine firmaer.

• Liker 19
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Laia skrev (På 15.7.2023 den 20.52):

Intensjonen var kanskje at appen skulle gjøre PT-jobben for dem slik at de selv kan fortsette med å ha bedagelige dager i hjemmet og ha egentid til å. gjøre det de selv liker (å ha dagene sine til egen disposisjon for egentrening, kafebesøk, selfies osv.)

Det er veldig tydelig at de har tenkt å bruke Netfit.no for å formidle reklame direkte til brukerne, dvs. ikke bare betaler brukerne for "tjenesten", men Netfit ønsker å selge brukerinformasjon for å håve inn store reklamepenger også.

Av det På besøk har vist av appen, er det jo tydelig at faktisk kunnskapsformidling og treningsveiledning ikke er prioritert. Ikke vet eller greier de å definere hvem målgruppen(e) sin(e) er, ikke vet de hvordan kommunisere med brukergruppen(e). Ikke leverer de et forsvarlig opplegg - men formidler et opplegg med stort skadepotensial om noen som faktisk er nybegynnere skulle være så uheldige å forsøke å følge opplegget.

Eierne av Netfit er ikke ute etter å skape en seriøs treningsplattform. Hadde de vært det hadde de skapt et forsvarlig opplegg, tilpasset ulike brukergrupper. Tross alt har de holdt på med å forberede denne tjenesten i syv år, så de burde hatt et fantastisk opplegg. Istedenfor viser de tydelig at innholdet har de jobbet minimalt med, at de ikke har kompetanse til å gjøre det forsvarlig eller ansvarlig, at de ikke håndterer å kommunisere på en god nok måte med brukerne.

Og CBE og LKE vil tydeligvis bare fortsette å influere litt, håve inn mest mulig penger uten å gjøre faktisk arbeid, slik at de kan avskrive alt fra maten de selv skriver til klærne de går i og alt de gjør. De bør ha spart det meste av pengene fra bedre år, for det er tydelig at det de holder på med ikke holder mål på noe nivå. Og snart er barna store nok til å forhåpentligvis greie å sette en stopper for det ubetalte arbeidet de har utført for bedriften hele livet. Da er det jammen ikke mye igjen av driften.

Endret av Måne Rampelyset
Innlegget er ryddet for spekulasjoner
  • Liker 17
Skrevet

Den trappegåinga er jo :vetikke: litt merkelig, men enda mer merkelig er det at de tre siste innleggene er CBE bakfra. Det kommuniserer jo sitt, vil jeg si. 

• Liker 24
Skrevet
hvalstad45 skrev (8 minutter siden):

LKE sier selv at han lå på 7. plass 5k før slutt, og da var det nedoverbakke igjen. Da har han ikke akkurat tapt masse på den "omveien" han løp. Han har alltid sånne unnskyldninger for hvorfor han ikke vinner. Hva med å bare være fornøyd med egen innsats for en gang skyld. Og WTF, hvem FILMER SEG SELV mens de løper et løp?? Hvis han tapte noe tid var det nok der...

Han har alltid en unnskyldning på forhånd og gjerne et par underveis som han forteller om etterpå også.

Hvem som filmer seg selv mens de løper et løp?

En influencerbedriftseier som på den måten kan skrive av reisen til Frankrike, startskontigent, alle andre utgifter (overnatting, mat, klær, sko, utstyr +++). Slik at influencerbedriftseier kan fortsette å dyrke sin hobby istedenfor å gjøre ærlig arbeid selv.   Det er jo akkurat det disse har holdt på med i altfor mange år.

• Liker 39
Skrevet

Den trappegåinga er jo :vetikke: litt merkelig, men enda mer merkelig er det at de tre siste innleggene er CBE bakfra. Det kommuniserer jo sitt, vil jeg si. 

• Liker 14
Skrevet
hvalstad45 skrev (2 timer siden):

Dette er verre enn jeg trodde det kunne bli. JEg har fulgt masse løpeprogrammer, ingen er i nærheten av så kompliserte! Dette skal man jo også huske mens man løper. Dette er helt komisk dårlig, verdilløst, vil jeg si.

Det er helt grusomt og mangler et språk som er tilgjengelig for noen som helst. Hvem prater de til? Har de i det hele tatt sett for seg en potensiell kunde i en eksisterende målgruppe? 

Vi kan sammenligne med nybegynnerprogrammet til Løplabbet. Det går over 12 uker og målet er sammenhengende løping i 30 minutter i uke 12. Første uke der er sånn: 

Sitat

Uke 1 | Hovedvekt på å gå sammenhengende

Den aller første dagen skal du bare gå. Det er lett å bli utålmodig allerede her, men ta det rolig, det blir raskt tøft nok om du er utrent.

• Dag 1 - Gå i raskt tempo i 25 min. Du skal bli andpusten, men ikke hive etter pusten. Tempoet skal være slik at du skal kunne være i stand til å føre en samtale mens du går.
  • Dag 2 - Gå i raskt tempo i 10 min, løp rolig 1 min, gå 2 min, løp rolig 1 min, gå 2 min, løp rolig 1 min, gå 2 min, løp rolig 1 min (4 x 1 min rolig løping). Gå 5 min til slutt.
  • Dag 3 - Gå i raskt tempo i 10 min. Gå oppoverbakke 2 min, løp rolig ned. Gjenta 4 ganger. Gå 10 min til slutt.

Kilde: https://www.loplabbet.no/artikler/nybegynner

Eller fra nybgynner pluss-programmet deres, der målet er å være i stand til å følge mosjonistprogrammene deres etterpå: 

Sitat

Uke 1

• Dag 1 - Løp rolig 35 min.
  • Dag 2 - Løp rolig 15 min. Løp 2,3,4,3,2 min med 1-2 min pause med rolig løping. Avslutt med 10 min rolig løping.
  • Dag 3 - Løp rolig 15 min. Løp 2 min x 4, Pause 1,5 min rolig løping.

Kilde: https://www.loplabbet.no/artikler/nybegynner-8-ukers-program

Netfit-programmene lukter LKE på lang vei (mistenker den mannen har et enormt mindreverdighetskompleks). 

• Liker 28
  • Nyttig 10
Skrevet
Bulsara skrev (4 timer siden):

Vært mye trening på ferien også. Har også lagt merke til at CBE har fulgt et mønster. Etter kommentarer her om trening på ferie, skrev hun neste dag at trening for henne var ferie. Etter kommentar om manglende visning av slottet og kanskje hun kunne delt litt om historien, gjorde hun nettop det. Dog MEGET kort. Men likevel påfallende at det kom etter kritikk her inne. Så de følger nok med. 

Ser ut til at coachen klarte seg ganske bra i løpet i dag tross alt. Ble en 5 plass, mest fordi han løp feil vei på slutten. 
Og i morgen drar de hjem. Uken gikk fort.

MEN, selv om det ikke ble rumpe i basseng, ble det et gjensyn med filmet bakfra, med struttende bakende, typ casual løfting av håret. Da er vel ringen sluttet IMG_3916.thumb.jpeg.ad6b3c0e9d765e4ba13271be4c607f67.jpeg

Kilde: CBE insta story 

Og for å toppe det hele. Litt treningsinspo- eller skal vi si thinspo 

IMG_3917.thumb.jpeg.45e27005a59925b1e8560ad02a323d85.jpeg

Kilde: CBE insta story

Lagt merke til at hun aldri viser ansiktet når hun har løpt eller i settinger hun ikke kan sminke/bruke filter/redigere først. Så sykt unaturlig å ta bilder sånn der! 

• Liker 28
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)

Skjermbilde er hentet fra Netfit.no. 

Skal vi se , det var denne matematikken da. LKE har altså spilt i Eliteserien i over 20 år. Han la opp i 2016. 
2016 minus  20 år blir da 1996. 
Han er født i 1983, og var følgelig da 13 år i 1996. 
My god- for et talent! Spille i Eliteserien som 13-åring!!! 

Ikke nok med det- han er UTDANNET Personlig Trener og Perfomance Coach for det står det på nettsiden så da må det jo være sant!
(*jeg får stjerner i blikket her)

See you later- jeg må ut å kjøpe meg en laktatmåler ASAP! 

Endret av Måne Rampelyset
Bilde med opphavsrett fjernet
  • Liker 29
  • Nyttig 14
Skrevet
Zenhouse skrev (1 minutt siden):

Skjermbilde er hentet fra Netfit.no. 

Skal vi se , det var denne matematikken da. LKE har altså spilt i Eliteserien i over 20 år. Han la opp i 2016. 
2016 minus  20 år blir da 1996. 
Han er født i 1983, og var følgelig da 13 år i 1996. 
My god- for et talent! Spille i Eliteserien som 13-åring!!! 

Ikke nok med det- han er UTDANNET Personlig Trener og Perfomance Coach for det står det på nettsiden så da må det jo være sant!
(*jeg får stjerner i blikket her)

See you later- jeg må ut å kjøpe meg en laktatmåler ASAP! 

IMG_7687.png

For en stund siden la jeg ut screenshot fra en side hos Norges Fotballforbund, NFF, som bekreftet hvilke år LKE spilte i Eliteserien, og det var ikke 20 år...

Dette er villedende markedsføring av Netfit.no, så det er bare å melde det inn til Forbrukertilsynet. Gjerne med en link til Apollo også.

• Liker 38
  • Nyttig 7
Skrevet
Kollontaj skrev (19 minutter siden):

Apollo endret det til «mange år». Artig at de to damene er omtalt som «alltid blide» og «et smil om munnen», mennene har visst ikke slike egenskaper. 
https://www.apollo.no/reiser/treningsreiser/treningskalender/netfit

Ikke undertoner av kjønnsdiskriminerende holdninger i det hele tatt.

Men det går jo rett inn i narrativet Treasures AS har kjørt i alle år.

Helt pussig at Apollo velger å samarbeide med disse og at de ikke er mer kritisker til hvem de inngår avtaler med og hvordan produktene/turene presenteres. Apollo har jo allerede gjort seg skyldig i flere lovbrudd - et halvt år før turen starter...

• Liker 25
Skrevet
texas1990 skrev (2 timer siden):

Det er ganske spesielt at hun gjør dette i forhold til alle de artiklene som har vært i media i de siste årene hvor det skrives om den enorme økningen i spiseforstyrrelser hos unge jenter. Spesielt under pandemien var det en merkant økning. 

Likevel velger da CBE å publiere de mest forvrengte bildene av egen kropp for å fremstå slankest mulig foran ett stort publikum. Altså normale, vanlige mennesker med empati og trygghet i seg selv med en så stor stor følgerskare hadde aldri hatt et behov for å fremstille seg selv på den måten hun gjør. Spesielt ikke når man vet at man kan påvirke flere til å bli syk. 

Du gir henne for mye credit. Hun utsetter sine to døtre for dette hver eneste dag, på nært hold. Hvorfor skulle hun bry seg om fremmede mennesker? 

• Liker 23
  • Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...