Vitulina Skrevet 12. juni 2023 #83841 Del Skrevet 12. juni 2023 Felis skrev (15 timer siden): Uten å ha hørt siste episode, er vel mitt inntrykk at begge har mye å tape på å fortsette podcasten. Bortsett fra det åpenbare, at de tydeliggjør for hele verden at de er sjokkerende lite reflekterte og uopplyste, så må jo også noen betale for studioleien osv. De har ikke hatt et eneste reklameoppdrag. Ingen av dem slutter på grunn av tidsklemma, vil jeg tro, men i motsetning til CBE virker Susan ganske fornøyd med det innholdsløse livet sitt. Jeg tror hun mye heller vil bruke tiden på carpooling, serier med ektemannen og vin hos naboen, enn å fortsette å drite seg ut på radio. Togkrasj, faktisk. Ser lett for meg diverse komikere mens de lider seg gjennom den, Anne-Kat. for eks.... ubetalelig 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 12. juni 2023 #83842 Del Skrevet 12. juni 2023 Klink skrev (54 minutter siden): Dessuten litt ironisk at cbe har fått kritikk for å vise brystvortebe sine. Så er det galt å skjule dem også. Det er jeg enig i🙄 er overhode ikke enig i det meste av hva dette paret driver med. Men noen ganger blir noe kritikk dumt.. fordi hun får liksom kommentarer om hun bruker noe og om hun ikke bruker 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 12. juni 2023 #83843 Del Skrevet 12. juni 2023 Trude.lutt.lutt skrev (56 minutter siden): Nå er vel CBH i den alderen også.... men hun har vel ikke silicon? Og sikkelig oppover brystvorter..... Tenker du på min datter eller CBE? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NettoppJa Skrevet 12. juni 2023 #83844 Del Skrevet 12. juni 2023 Blir kvalm av proana hun fronter. Ikke lov med is før du har løpt MINST 10 km. Og da må det helst være sukkerfri og ekstra protein... det er ikke friskt. Kilde cbe.no insta 29 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Era Vulgaris Skrevet 12. juni 2023 #83845 Del Skrevet 12. juni 2023 NettoppJa skrev (32 minutter siden): Blir kvalm av proana hun fronter. Ikke lov med is før du har løpt MINST 10 km. Og da må det helst være sukkerfri og ekstra protein... det er ikke friskt. Kilde cbe.no insta Hvor står det at det ikke er lov med is før hun har løpt x antall km? Og hva er pro ana med en is med ekstra protein og mindre sukker? Det er mye å kritisere henne for, men her synes jeg vrangbrillene er veldig på. 20 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Frisk Frosk Skrevet 12. juni 2023 Populært innlegg #83846 Del Skrevet 12. juni 2023 Era Vulgaris skrev (11 minutter siden): Hvor står det at det ikke er lov med is før hun har løpt x antall km? Og hva er pro ana med en is med ekstra protein og mindre sukker? Det er mye å kritisere henne for, men her synes jeg vrangbrillene er veldig på. Ikke helt enig med deg. Det blir proana fordi hun velger å stramme muskler i underarmen bevisst for å vise frem senene sine - i klassisk proana-positur. Ingeborg Senneset har vist det mange ganger, og CBE har også gjort det samme flere ganger. Sener og knokler skal fremheves, overtrening (tenker da totalt sett, ikke bare dette ene innlegget som vises til her) skal fremheves, og så skal de være "flink" som spiser. Når det gjeler slike influencere som CBE så kan man ikke se på enkeltbilder eller enkeltvideoer eller enkeltreklamer. Man må se på helheten, på mønstrene. Og Caroline Berg Eriksen gjør alt hun kan for å fremstille seg selv som langt tynnere enn hun egentlig er, og fremstiller seg selv som undervektig i utstuderte poseringer og proana-positurer. Bildet @NettoppJa la ut så brukes det en klassisk proana-teknikk for å fremheve sener i underarmen. Og med CBEs historikk med å legge ut overtrening, ortorektisk forhold til kosthold og trening, thinspo og proana - så spiller det faktisk ikke lenger noen rolle om akkurat det ene bildet er bevisst eller det bare ble sånn. CBE selv ville vel sagt som hun ellers bruker å si, at hun bare er skapt slik. Det er tull - du får ikke frem den senen der på den måten ved å holde noe så lett som en is, hvis man ikke bevisst går inn for det. 48 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Penalihus Skrevet 12. juni 2023 #83847 Del Skrevet 12. juni 2023 1 hour ago, NettoppJa said: Blir kvalm av proana hun fronter. Ikke lov med is før du har løpt MINST 10 km. Og da må det helst være sukkerfri og ekstra protein... det er ikke friskt. Kilde cbe.no insta Hun skriver jo ikke det. Først har hun løpt. Så skal hun spise is. Bildet tilsier jo ikke at hun må løpe for å spise is. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123Frustrert Skrevet 12. juni 2023 #83848 Del Skrevet 12. juni 2023 Penalihus skrev (9 minutter siden): Hun skriver jo ikke det. Først har hun løpt. Så skal hun spise is. Bildet tilsier jo ikke at hun må løpe for å spise is. Ikke bildet i seg selv, men jeg er helt enig i @Frisk Frosk sitt innlegg. Man kan ikke se på ett innlegg, men cbe sin historie. Det er vitterlig ingenting med Cbe som fremstilles som friskt og sunt. Alt handler om å være tynn og se tynnest mulig ut og alle triks i boka brukes, innstigning av mage, posering. Stramming av mage, lys og skygge. Dessuten kan man ikke glemme redigering.. Manisk trening er en viktig del av livet på some og med fokus på lengde og hva man klarer i stedet for treningsglede. 24 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Era Vulgaris Skrevet 12. juni 2023 #83849 Del Skrevet 12. juni 2023 123Frustrert skrev (12 minutter siden): Ikke bildet i seg selv, men jeg er helt enig i @Frisk Frosk sitt innlegg. Man kan ikke se på ett innlegg, men cbe sin historie. Det er vitterlig ingenting med Cbe som fremstilles som friskt og sunt. Alt handler om å være tynn og se tynnest mulig ut og alle triks i boka brukes, innstigning av mage, posering. Stramming av mage, lys og skygge. Dessuten kan man ikke glemme redigering.. Manisk trening er en viktig del av livet på some og med fokus på lengde og hva man klarer i stedet for treningsglede. Jeg er ikke uenig i noe av det du skriver, men mener fortsatt at den jeg siterte, og flere andre, ser på det innlegget med overkritisk blikk. Det står ikke noe sted at man må løpe før man spiser is, eller at is er forbudt før løping. Valg av is er også flisespikking i mine øyne, kanskje hun liker den isen. Jeg er en av de som mer eller mindre bare kritiserer CBE, dette innlegget synes jeg ikke var spesielt kritikkverdig. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 12. juni 2023 #83850 Del Skrevet 12. juni 2023 Era Vulgaris skrev (4 minutter siden): Jeg er ikke uenig i noe av det du skriver, men mener fortsatt at den jeg siterte, og flere andre, ser på det innlegget med overkritisk blikk. Det står ikke noe sted at man må løpe før man spiser is, eller at is er forbudt før løping. Valg av is er også flisespikking i mine øyne, kanskje hun liker den isen. Jeg er en av de som mer eller mindre bare kritiserer CBE, dette innlegget synes jeg ikke var spesielt kritikkverdig. Test ut hva du må gjøre for å få den senen CBE viser frem så synlig. Det er et veldig bevisst valg av henne, og det er klassisk proana-positur. Dessverre. Jeg henger meg ikke opp i hva hun sier - det er hva hun viser med det, og hva hun har vist tidligere, at hun må løpe for å kunne kose seg med noe. Det har hun vist i flere år. Det er en del av hennes innarbeidede narrativ, og derfor trenger hun ikke lenger si ting rett ut, for bildet er etablert over år. 24 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilly Rose Skrevet 12. juni 2023 #83851 Del Skrevet 12. juni 2023 Era Vulgaris skrev (20 minutter siden): Jeg er ikke uenig i noe av det du skriver, men mener fortsatt at den jeg siterte, og flere andre, ser på det innlegget med overkritisk blikk. Det står ikke noe sted at man må løpe før man spiser is, eller at is er forbudt før løping. Valg av is er også flisespikking i mine øyne, kanskje hun liker den isen. Jeg er en av de som mer eller mindre bare kritiserer CBE, dette innlegget synes jeg ikke var spesielt kritikkverdig. Dette med mat og snacks er blitt brukt før som belønning hos CBE. Det er ikke rart at bildet blir tolket som spiseforstyrret oppførsel. 17 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rastebenk Skrevet 12. juni 2023 #83852 Del Skrevet 12. juni 2023 Isild skrev (6 timer siden): Reklamere for nipplecovers syns jeg er helt greit. Caroline har jo tidligere fått kritikk på at det er vel mye "brystvorte i monitor". Under tynne klær, så kan nok nippler bli veldig iøyenfallende og da kan kanskje slike covers gjøre et pent antrekk mer classy. Men at dette er det eneste samarbeidet vi har sett på LENGE, det er en annen sak. Jeg føyer meg inn i rekken av de som lurer på hva denne influencerbedriften tjener penger på. For her er det jo ikke bare fotballfruen som lever av dette, det er ex-fotballspilleren også. To i 100 % stilling som influencere, og dette er det de klarer å produsere. Jeg scrollet nedover instagram-feeden hennes og det er 6 reklameinnlegg på 2 måneder 😳 Hva i all verden er det den familien lever av? 16 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~ Ada ~ Skrevet 12. juni 2023 #83853 Del Skrevet 12. juni 2023 Utfordrende og interessant jobb de har. Jeg skjønner godt at blikket er litt døsig. Det tar på å være entreprenør. 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~ Ada ~ Skrevet 12. juni 2023 #83854 Del Skrevet 12. juni 2023 Du er såå lik!😍😍😍😍 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 12. juni 2023 #83855 Del Skrevet 12. juni 2023 Klink skrev (7 timer siden): Nettopp! Så da kan de bare fortsette da. Eier de ingen stolthet over jobben sin? Eller ærlighet? Bare løgn, lovbrudd, selvdigging og brudd på barns rettigheter som gjelder for dem. 18 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~ Ada ~ Skrevet 12. juni 2023 #83856 Del Skrevet 12. juni 2023 Isild skrev (9 timer siden): Jeg tror de gjør det fordi de vet at lovbrudd desverre ikke blir fulgt opp. LKE "lo" da det ble regelverk rundt retusjering og filter i reklame. Han var spent på hvordan de kom til å håndheve det. Akkurat der har han rett. Brudd på alkoholloven, merking av reklame, filter/retusjering i reklame osv .. det blir ikke fulgt opp på noen som helst måte - annet enn et irettesettende brev fra FT nå og da. Du tar ikke feil, men LKE har nå vist han har sansen for normløs atferd litt okke som. Å få legestanden eller politiet på nakken, stopper ikke ham. 14 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 12. juni 2023 #83857 Del Skrevet 12. juni 2023 ~ Ada ~ skrev (6 minutter siden): Du er såå lik!😍😍😍😍 Det hjelper jo ikke med flere plattformer hvis de fortsetter med den dårlige, uærlige og ulovlige påvirkningen? Tenk hvilken sjanse de hadde på et tidspunkt til å virkelig sette spor/gjøre noe bra? Det er jo nesten ikke til å tro at de sitter igjen med dette etter alle mulighetene de har hatt. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~ Ada ~ Skrevet 12. juni 2023 #83858 Del Skrevet 12. juni 2023 Jobbermedbarn skrev (8 minutter siden): Det hjelper jo ikke med flere plattformer hvis de fortsetter med den dårlige, uærlige og ulovlige påvirkningen? Tenk hvilken sjanse de hadde på et tidspunkt til å virkelig sette spor/gjøre noe bra? Det er jo nesten ikke til å tro at de sitter igjen med dette etter alle mulighetene de har hatt. All resirkulering er ikke bra. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 12. juni 2023 #83859 Del Skrevet 12. juni 2023 Jobbermedbarn skrev (9 minutter siden): Det hjelper jo ikke med flere plattformer hvis de fortsetter med den dårlige, uærlige og ulovlige påvirkningen? Tenk hvilken sjanse de hadde på et tidspunkt til å virkelig sette spor/gjøre noe bra? Det er jo nesten ikke til å tro at de sitter igjen med dette etter alle mulighetene de har hatt. Det er slik de skal dra inn penger nå, gjennom reklame på Snapchat (den som kommer mellom hver Snap) kan visst tjene godt på det. Det er derfor enkelte sitter å skravler om alt mulig «drit» på Snap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 12. juni 2023 #83860 Del Skrevet 12. juni 2023 Surikatt skrev (21 minutter siden): Eier de ingen stolthet over jobben sin? Eller ærlighet? Bare løgn, lovbrudd, selvdigging og brudd på barns rettigheter som gjelder for dem. Tydeligvis så bryr de seg ikke, nei. Og det får ingen umiddelbare konsekvenser heller. Kanskje for framtiden med barna og at det snart er slutt på inntektene. Men noe som svir her og nå er det jo ikke så da kan de holde på da. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå