Isola2 Skrevet 24. mai 2023 #83061 Skrevet 24. mai 2023 Ersa skrev (8 timer siden): Er det vanlig å ha med seg barn på en treningsreise? Er det tidligere nevnt noe opplegg for barn på denne turen? Syns det var så rart å plutselig skrive at deltakere oppfordres til å ta med barna. Syns det er synd at CBE poserer slik hun gjør på gruppebildet. Man ser jo at hun spenner alle muskler og er anspent i ansiktet. De andre på bildet ser jo mye mer avslappet og imøtekommende ut enn CBE. kilde:CBE insta Kanskje salget ikke gikk så bra og de prøver å lokke til seg barnefamilier..? 11 4
Isild Skrevet 24. mai 2023 #83062 Skrevet 24. mai 2023 Det er fortsatt igjen ledige plasser til denne turen ? Ikke særlig populært da med andre ord... 15 4
Isild Skrevet 24. mai 2023 #83063 Skrevet 24. mai 2023 Ersa skrev (18 timer siden): Jeg skjønner ikke dette bilde? Er det meningen at dette skal inspirere eller selge? Hans ansiktsuttrykk og stemningen i bildet er jo på ingen måte imøtekommende. Tenker han at dette er et inspirerende bilde? (for de forsøker vel å selge seg inn til kunder og annonsører for tiden..) Dette ser mer ut som trailer fra en film om stalking av kvinner og herverk. 17 4
Rastebenk Skrevet 24. mai 2023 #83064 Skrevet 24. mai 2023 Ersa skrev (18 timer siden): Jeg skjønner ikke dette bilde? Er det meningen at dette skal inspirere eller selge? Hans ansiktsuttrykk og stemningen i bildet er jo på ingen måte imøtekommende. Veldig uheldig bilde av ham, men han vil muligens gjøre et poeng av at han ikke bryr seg om hvordan han ser ut. Igjen så er det null fokus på følgernes behov, og fullt fokus på å dokumentere egentreningen sin mens alle vi andre er på jobb. 13 1
Sannhetsøkende Skrevet 24. mai 2023 #83065 Skrevet 24. mai 2023 Kollontaj skrev (8 timer siden): Jeg tolket bildet, dvs hva personene kommuniserer med uttrykkene sine, ikke personlige egenskaper. Jeg skjønte det, men så lenge jeg vet hvordan den typen der er ellers så hjelper det lite hvordan han fremstår på bilder. Vet han er fake. 6 1
Angeleye Skrevet 24. mai 2023 #83066 Skrevet 24. mai 2023 (endret) På Netfit sin story foreslås det at annenhver dag med løping er en fin start for nybegynnere i løping. Høres feil og fryktelig mye ut syns jeg? Endret 24. mai 2023 av Angeleye 8 8
Jumbojet30 Skrevet 24. mai 2023 #83067 Skrevet 24. mai 2023 Angeleye skrev (2 minutter siden): På Netfit sin story foreslås det at annenhver dag med løping er en fin start for nybegynnere i løping. Høres feil og fryktelig mye ut syns jeg? «Når du som utrent skal begynne å jogge, bør du begynne rolig og trappe sakte opp. Selv om løping er enkelt å begynne med, må du huske at det er en mye tøffere belastning for kroppen å løpe enn å gå. Dersom du er veldig utrent kan det være fornuftig å gå på tur i et par uker før du starter joggetreningen. Start gjerne økten med å gå i noen minutter før du begynner å jogge rolig. Tempoet skal være slik at du klarer å snakke i korte setninger. Veksle mellom å gå og løpe. Om du starter med å løpe litt hver dag, eller med å løpe to ganger i uken, er opp til deg. Det er du som best kjenner kroppen din og merker hvor mye du tåler. Sett deg realistiske mål. Det er bedre å jogge to ganger i uken og fortsette med det, enn å jogge hver dag i to uker for så å gi seg.» kilde:norsk helseinformatikk 18 13
~ Ada ~ Skrevet 24. mai 2023 #83068 Skrevet 24. mai 2023 Angeleye skrev (23 minutter siden): På Netfit sin story foreslås det at annenhver dag med løping er en fin start for nybegynnere i løping. Høres feil og fryktelig mye ut syns jeg? Hvem av dem svarer? 6 2
mater.sapiens Skrevet 24. mai 2023 #83069 Skrevet 24. mai 2023 ~ Ada ~ skrev (13 minutter siden): Hvem av dem svarer? Det lurer jeg også på, for her avsløres stoooor mangel på kunnskap. 13 1
Angeleye Skrevet 24. mai 2023 #83070 Skrevet 24. mai 2023 ~ Ada ~ skrev (34 minutter siden): Hvem av dem svarer? De vil jo ha oss til å tro at det er Caroline. Siden de har uttalt at det er hun som svarer på kontoen + det er henne det er bilde av. 10 1
Populært innlegg Isild Skrevet 24. mai 2023 Populært innlegg #83071 Skrevet 24. mai 2023 Angeleye skrev (55 minutter siden): På Netfit sin story foreslås det at annenhver dag med løping er en fin start for nybegynnere i løping. Høres feil og fryktelig mye ut syns jeg? Igjen så er det vanskelig å vite hvem de henvender seg til. Er dette begynne-å-løpe-tips til mennesker som har trent endel fra før, eller til helt utrente ? De kan da ikke seriøst mene at helt utrente mennesker skal begynne å løpe annenhver dag med 5% stigning på mølla på intervalløktene, og klare å slå av en prat på "rolige økter" ? Altså. 48 2
EmilieH Skrevet 24. mai 2023 #83072 Skrevet 24. mai 2023 Isild skrev (3 minutter siden): Igjen så er det vanskelig å vite hvem de henvender seg til. Er dette begynne-å-løpe-tips til mennesker som har trent endel fra før, eller til helt utrente ? De kan da ikke seriøst mene at helt utrente mennesker skal begynne å løpe annenhver dag med 5% stigning på mølla på intervalløktene, og klare å slå av en prat på "rolige økter" ? Altså. Jeg skal begynne å løpe igjen etter svangerskapet mitt og hvis jeg skulle begynt med det der hadde jeg vært ferdig og lei etter økt to. De gir så mye feilinformasjon at det nesten er farlig! 23 1 14
Era Vulgaris Skrevet 24. mai 2023 #83073 Skrevet 24. mai 2023 Isild skrev (57 minutter siden): Igjen så er det vanskelig å vite hvem de henvender seg til. Er dette begynne-å-løpe-tips til mennesker som har trent endel fra før, eller til helt utrente ? De kan da ikke seriøst mene at helt utrente mennesker skal begynne å løpe annenhver dag med 5% stigning på mølla på intervalløktene, og klare å slå av en prat på "rolige økter" ? Altså. Igjen så har de en ovenfra og ned og ekskluderende holdning til potensielle kunder. Allerede før du har begynt å følge rådene deres, virker det som om de ønsker å demotivere folk heller enn å motivere. Alternativt så har de så lite peiling og vet ikke hva de snakker om, men gir inntrykk av å være eksperter. Jeg vet ikke helt hva som er verst av de to mulighetene, men jeg tviler sterkt på at de fanger opp særlig mange nybegynnere med de rådene der. 18 3
hvalstad45 Skrevet 24. mai 2023 #83074 Skrevet 24. mai 2023 1 hour ago, Era Vulgaris said: Igjen så har de en ovenfra og ned og ekskluderende holdning til potensielle kunder. Allerede før du har begynt å følge rådene deres, virker det som om de ønsker å demotivere folk heller enn å motivere. Alternativt så har de så lite peiling og vet ikke hva de snakker om, men gir inntrykk av å være eksperter. Jeg vet ikke helt hva som er verst av de to mulighetene, men jeg tviler sterkt på at de fanger opp særlig mange nybegynnere med de rådene der. I tillegg er det helt uansvarlig å anbefale nybegynnere å løpe annenhver dag, men ikke nevne noe om styrkeøvelser etc. Oppskrift på å få skader og lite motivasjon brennkvikt! 16 1
Pusern3 Skrevet 24. mai 2023 #83075 Skrevet 24. mai 2023 mater.sapiens skrev (2 timer siden): Det lurer jeg også på, for her avsløres stoooor mangel på kunnskap. Ville være naturlig å skrive en hilsen med lykke til og så navnet på den som har svart 21
Isild Skrevet 24. mai 2023 #83076 Skrevet 24. mai 2023 (endret) Era Vulgaris skrev (2 timer siden): Igjen så har de en ovenfra og ned og ekskluderende holdning til potensielle kunder. Allerede før du har begynt å følge rådene deres, virker det som om de ønsker å demotivere folk heller enn å motivere. Alternativt så har de så lite peiling og vet ikke hva de snakker om, men gir inntrykk av å være eksperter. Jeg vet ikke helt hva som er verst av de to mulighetene, men jeg tviler sterkt på at de fanger opp særlig mange nybegynnere med de rådene der. De skyver fra seg potensielle kunder med denne tilnærmingen til nybegynnere - uten tvil. At de profilerer Netfit kun med lettkledd kropp, egentrening, posering og filter, er ikke akkurat tiltrekkende på de de burde ville nå det heller. Men de vil kanskje helst bare ha topptrente og sexy kunder. Kommer sikkert til å bli en gullgruve dette. #Nettfis Endret 24. mai 2023 av Isild 31
Populært innlegg Frisk Frosk Skrevet 24. mai 2023 Populært innlegg #83077 Skrevet 24. mai 2023 (endret) Flere gode svar etter bildet med "treningsråd" Netfit gir til nybegynner (med uviss erfaring med å løpe). Som andre sier - dette opplegget er uforsvarlig for nybegynnere. Skal nybegynnere løpe annenhver dag så betyr det å løpe fire dager en uke og tre neste uke. I tillegg sier Netfit at to av løpeøktene bør være intervalløkter. Dvs. 50 % av løpingen første uke mener Netfit skal være intervalltrening med løping. Og den andre uken anbefaler Netfit at 66 % av treningen skal være intervalltrening. Dette er Netfits oppskrift på å skade følgere - og det burde vært ulovlig å gi skadelige råd på denne måten. En ting er mengden løping som anbefales til nybegynner. Langt verre er det at Netfit ikke tar ett eneste forbehold med rådene sine! Netfit vet absolutt ingenting annet om denne nybegynneren, ingen detaljer om erfaring med å løpe, ingen detaljer om personens generelle fysiske form eller helse, ingen informasjon om det er spesielle hensyn å ta. Ingenting! Dermed burde også Netfits råd ha hatt en lang hale med forbehold i det de anbefaler (sånn rent foruten at anbefalingene deres er en ren oppskrift på å påføre ev. godtroende følgere skade!). Men de har ikke noen forbehold, ingenting, null, zip, zero, zilch. Caroline Berg Eriksen har selv uttalt at det er hun som svarer på spørmål og skriver på Netfit. Hun har også uttalt at personer med kompetanse rådføres der det trengs før noe blir skrevet eller svart på. Ergo har vi fra medeier selv at det som legges ut er "kvalitetssjekket" hos deres "fagpersoner". Og kvaliteten på disse påståtte "fagpersonene" kommer godt frem i de rådene deres til en nybegynner... I disse eksamentider står svaret til stryk, fordi det er egnet for at de som er naive nok til å tro på dem mest trolig vil trene på seg skader. Ikke ett ord om å variere treningen, ikke ett ord om å drive skadeforebyggende trening i form av styrketrening. Ingenting, null, zip, zero. Det er heller ikke informasjon til en nybegynner om hvor viktig restituering er, i form av mat og drikke, hvile, søvn m.m. Igjen, ingenting, null, zip, zero. Om Netfit mot formodning skulle forsvare dette svaret, så antar jeg de vil si at dette var en bruker med sånn og sånn erfaring med løping fra før, at de visste dette. Javel, mulig det, men det kommer ikke på noen måte frem i det Netfit selv skriver, det kommer ikke frem i spørsmålet fra følgeren, og det kommer ingenting frem i svaret fra Netfit. Ergo er det de legger ut skadelig for andre som er uheldige nok til å feilaktig tro at Netfit har kompetansen de later som om de har. Og nettopp dette, at de aldri har noen forbehold, aldri differensierer råd etter form og helse, det avslører mer enn noe annet teamets manglende kompetanse. Det avslører også den skremmende kynismen hos team Netfit - hvor de gjør hva som helst lettvint for å tjene penger, men overhodet ikke bryr seg om den skaden de kan påføre følgere. Dette burde vært ulovlig forretningspraksis! Så er spørsmålet hvorfor de gjør dette på en slik måte. Altså slenger ut spørsmål fra påståtte følgere (personlig her jeg liten tro på at disse påståtte følgerne som stiller spørsmål eksisterer), så barbert for bakgrunnsinformasjon om følgerne at det er uforsvarlig å svare generelt? Jeg tror de forsøker å få folk til å tro at de har langt mer kompetanse enn de faktisk har. Videre tror jeg at Netfit ikke ønsker seg helt nybegynnere som kunder, de ønsker seg ikke følgere med noen som helst helseutfordringer (utopiske følgere, med andre ord), de ønsker seg allerede trente følgere, og inntrykket CBE og LKE og AP har bygget opp over mange år, det er at de foretrekker slanke/tynne, godt trente personer som er "vellykket" i deres øyne. Det er ingenting som tyder på at Netfit ønsker andre kunder, om vi ser på hvordan de jukser med bilder med redigering og filter, hvordan de gir råd som egentlig bare kan gis til personer som allerede er vant med å trene (men som dermed ikke har behov for rådene Netfit gir...). Inntrykket jeg har av alt Netfit legger ut er at de ønsker følgere som skal heie på dem selv, som kan booste teamets selvfølelse og styrke imaget deres som "unge, vakre, vellykkede". Netfits fokus er ikke gode treningsråd, fokuset er tilsynelatende det samme som influencere har - de selv skal profitere på dette, men de gir blaffen i om det skader andre. Med andre ord, Netfit gir selv et inntrykk av å bare være en videreføring av samme opplegget som Treasure AS / CBE har drevet i årevis, presentere et glanset bilde som det skal tjenes penger på, uansett om andre blir skadelidende av bedriftens praksis. CBE og Treasure AS har drevet barneeksponering, thinspo og proana, har vist et ortorektisk forhold til trening i årevis, og også dokumentert i årevis manglende kompetanse og gitt feil treningsråd. Netfit har hittil bare vist at de viderefører mye av det samme, nå pakket inn i et glanset papir som skal gi inntrykk av utdanning, kompetanse og erfaring som det er svært lite av i det Netfit faktisk praktiserer. Jepp, dette er en slakt av produktet Netfit tilbyr - men det må sies, slik at uskyldige personer ikke blir skadelidende pga. dårlige treningsråd som ikke er basert på utdanning, kompetanse, erfaring eller forskning! Endret 25. juli 2023 av Måne Rampelyset Innlegget er ryddet for krenkelser 47 14
Dusten Skrevet 24. mai 2023 #83078 Skrevet 24. mai 2023 Nå syntest jeg dere var litt strenge. Løpe annenhver dag kan være litt mye for nybegynnere, det er sant. To økter i uka kan passe. Når det gjelder 5% helning på mølla synes jeg det er et veldig godt tips. Skru ned hastigheten på mølla men øk stigningen. Det er mye mer skånsomt for knær og kan være med på å redusere skader. Det er viktig, for skal man komme i gang med løping er kontinuiteten alfa omega. Når det er sagt, så er jeg helt enig i at mye av kritikken er berettiget, men akkurat dette innlegget var mye mindre kritikkverdig enn mye annet de legger ut. 5 2
Frisk Frosk Skrevet 24. mai 2023 #83079 Skrevet 24. mai 2023 Dusten skrev (5 minutter siden): Nå syntest jeg dere var litt strenge. Løpe annenhver dag kan være litt mye for nybegynnere, det er sant. To økter i uka kan passe. Når det gjelder 5% helning på mølla synes jeg det er et veldig godt tips. Skru ned hastigheten på mølla men øk stigningen. Det er mye mer skånsomt for knær og kan være med på å redusere skader. Det er viktig, for skal man komme i gang med løping er kontinuiteten alfa omega. Når det er sagt, så er jeg helt enig i at mye av kritikken er berettiget, men akkurat dette innlegget var mye mindre kritikkverdig enn mye annet de legger ut. Man må se dette innlegget i sammenheng med alt det andre de har lagt ut - og ikke minst det at de nå også skal begynne med treningsreiser hvor de skal trene personer med ulike behov på samme tid. Det er ingenting i det de legger ut som tilsier at de har kompetanse til å gjøre det. Disse innleggene med "spørsmål og svar" er en del av bedriftens markedsføring og rådgivningstjeneste - dette er det de selv anbefale nybegynnere å gjøre. Alt i alt viser "team Netfit" at de ikke lærer, ikke blir mer ansvarlige, men at de fortsetter på samme lettvinte og ansvarsløse måte som influencerne har gjort før og som Netfit har gjort hele veien. 20
Dusten Skrevet 24. mai 2023 #83080 Skrevet 24. mai 2023 Frisk Frosk skrev (3 minutter siden): Man må se dette innlegget i sammenheng med alt det andre de har lagt ut - og ikke minst det at de nå også skal begynne med treningsreiser hvor de skal trene personer med ulike behov på samme tid. Det er ingenting i det de legger ut som tilsier at de har kompetanse til å gjøre det. Disse innleggene med "spørsmål og svar" er en del av bedriftens markedsføring og rådgivningstjeneste - dette er det de selv anbefale nybegynnere å gjøre. Alt i alt viser "team Netfit" at de ikke lærer, ikke blir mer ansvarlige, men at de fortsetter på samme lettvinte og ansvarsløse måte som influencerne har gjort før og som Netfit har gjort hele veien. Jeg er helt enig med deg, men man må passe på at man ikke kritiserer det som ikke er kritikkverdig. Det er bare med på å fore narrativet deres om at "alt" de gjør blir feil. Paret publiserer så mye som kan kritiseres at man må passe på å ikke dra det andre med i dragsuget for det undergraver kritikken. Rådet om å starte med stigning på mølla er godt og bør derfor ikke være med i kritikken. 7 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå