Jolanda Skrevet 22. mai 2023 #82981 Skrevet 22. mai 2023 Noen som vil gi meg en kjapp recap på de siste 2 mnd.? Ramlet av, og har ikke sjans til å ta det igjen..
Populært innlegg Kollontaj Skrevet 22. mai 2023 Populært innlegg #82982 Skrevet 22. mai 2023 Jolanda skrev (27 minutter siden): Noen som vil gi meg en kjapp recap på de siste 2 mnd.? Ramlet av, og har ikke sjans til å ta det igjen.. Løping, klokka, kaffe, toaletter, filter, litt pupp, mye mage, sa jeg løping? 45 3 13
Era Vulgaris Skrevet 22. mai 2023 #82983 Skrevet 22. mai 2023 Jolanda skrev (38 minutter siden): Noen som vil gi meg en kjapp recap på de siste 2 mnd.? Ramlet av, og har ikke sjans til å ta det igjen.. Det er som en evigvarende såpeserie. Selv om du går glipp av et par måneder, så har du ikke gått glipp av noe, og kommer tilbake omtrent der du slapp. 36
Frisk Frosk Skrevet 22. mai 2023 #82984 Skrevet 22. mai 2023 Kollontaj skrev (14 minutter siden): Løping, klokka, kaffe, toaletter, filter, litt pupp, mye mage, sa jeg løping? @Jolanda Og ganske mange reklamelovbrudd både ved reklame for eksterne annonsører, samt for Netfit og coach Eriksen. Samarbeid mellom Apollo og Netfit om treningsreise - som ble/blir annonsert med løgner om Lars Kristian Eriksen og Caroline Berg Eriksens utdannelse/kompetanse/erfaring. Villedende markedsføring og lovbrudd av Apollo, Netfit og eierne av Treasure AS. Pluss at hun i podkasten kommer med stadige falske påstander om både KG og andre som CBE kaller hatere og hetsere - mens hun unngår totalt å diskutere stalkeren hun har i egen styreleder, som også er et enormt nettroll. Og dessverre - barneeksponeringen fortsetter. Tross at voksne menn kommenterer under bilder/film av barna med flammeemoji og hjerteøyne. Thinspo fortsetter også som før. Lite nytt, med andre ord. 15
CityCityBangBang Skrevet 22. mai 2023 #82985 Skrevet 22. mai 2023 https://www.dagbladet.no/kjendis/refses-etter-nytt-bilde/79341680 Trist trist trist!!!!!! 😔 Jeg er så glad jeg ikke er helt ung.lenger. Kjære unge mennesker - husk at dere er gode nok akkurat som dere er. Det dere ser på bildene her er galskap og har ingenting med virkeligheten å gjøre. 13 1 1
Frøkenfryden Skrevet 22. mai 2023 #82986 Skrevet 22. mai 2023 Kollontaj skrev (30 minutter siden): Løping, klokka, kaffe, toaletter, filter, litt pupp, mye mage, sa jeg løping? Ooog… Podcast! PS: ((Jeg hørte 20 min fra fredagen i dag og lo litt. Susan hadde akkurat skjønt at en surdeigsstarter ikke er en maskin Og de var enige om at for dem var barn meningen med livet men det er ok at ikke alle vil ha. Godt å høre👍😂) 27 2
Christiane_W Skrevet 22. mai 2023 #82987 Skrevet 22. mai 2023 Aricia skrev (2 timer siden): Litt som bereten i Paris - bikker i retning parodi. Ja, og hva blir det neste? Fullt khaki antrekk og tropehjelm a la Melania Trump på safari i Afrika? 8
Måne Rampelyset Skrevet 22. mai 2023 #82988 Skrevet 22. mai 2023 Tråden er ryddet for krenkelser. Måne, admin. 1
Kollontaj Skrevet 22. mai 2023 #82989 Skrevet 22. mai 2023 Aricia skrev (3 timer siden): Litt som bereten i Paris - bikker i retning parodi. Ja, staffasje og rekvisitter, godt gammeldags røykteppe. 7
Hallepalle2 Skrevet 22. mai 2023 #82990 Skrevet 22. mai 2023 Aricia skrev (4 timer siden): Litt som bereten i Paris - bikker i retning parodi. Og blondekjole på St hans, maritim stil på hytta ved sjøen, nikkers på fjellet og stråhatt i ‘syden’. 27 1
~ Ada ~ Skrevet 22. mai 2023 #82991 Skrevet 22. mai 2023 (endret) Hallepalle2 skrev (46 minutter siden): Og blondekjole på St hans, maritim stil på hytta ved sjøen, nikkers på fjellet og stråhatt i ‘syden’. Og silikonpupper til kaffen på facebook, sammen med bursdagshilsener fra gamle tante Gudrun og onkel Jan som ikke vet hva Instagram og den slags er. Nei, vent, det var visst ikke helt samme match. Endret 22. mai 2023 av ~ Ada ~ 7
Frukthage Skrevet 22. mai 2023 #82992 Skrevet 22. mai 2023 Beklager, men de siste innleggene syns jeg minner mer om latterliggjøring enn konstruktiv kritikk og debatt. 10 2
Populært innlegg Frisk Frosk Skrevet 22. mai 2023 Populært innlegg #82993 Skrevet 22. mai 2023 (endret) Frukthage skrev (1 time siden): Beklager, men de siste innleggene syns jeg minner mer om latterliggjøring enn konstruktiv kritikk og debatt. Ikke helt uenig med deg i det. Men... samtidig mener jeg at dette må være innenfor hva en millionbedrift må tåle å høre om eget produkt, når de har gjort eget produkt til en parodi på seg selv i så stor grad at det egentlig er blitt latterlig. Det merkelige er jo at det latterlige kanskje er det "beste" bedriften faktisk har hatt av produkt - fordi det i det minste bare ble komisk, men ikke skadet andre, slik så forferdelig mye annet bedriften publiserer gjør, enten det nå er egne barn, ortorektisk forhold til trening, thinspo/proana eller annet. Virkelig ille er det at denne bedriftseieren, som faktisk nærmer seg 40 år, fortsetter å fronte reinspikka thinspo på sine bedriftskanaler nærmest daglig og i tillegg kaller det for sunnhet og helse. Fra 2018 til 2022 økte spiseforstyrrelser med 30 % i Norge! https://www.vg.no/nyheter/i/76y02K/over-30-prosent-oekning-i-spiseforstyrrelser Avdelingsoverlege ved Søndre Oslo DPS, Shirin Eskeland, nevner flere grunner til årsaken, bl.a. også disse to: - Urealistiske kroppsidealer på sosiale medier. - Stort sunnhetshysteri og utseendefokus. CBE har gjort lite annet i 14 år enn å fronte helt urealistiske kroppsidealer, løyet om egen kropp, redigert egen kropp og utseende - og selv etter at jukset og bedraget og løgnene fra firmaeiernes side ble avslørt og de lovet å slutte å redigere utseende, så har bedriften likevel fortsatt med å gjøre dette. Ikke bare det, men bedriftseierne er blitt mange hakk verre siden 2015. Nå kjører de ekstreme poseringer for å få CBE til å fremstå tynnest mulig, redigerer bilder og bruker filter for å fremstille CBE som noe helt annet enn hun er, som ofte innebærer dette også filter som får henne til å se mye tynnere ut enn hun er i virkeligheten. Det er helt uforståelig at foreldre til små jenter velger å fronte innhold som de selv vet er skadelig for barn og unge og sårbare grupper. Det Caroline Berg Eriksen sa på sin blogg i januar 2016, om at hun ikke ville at datteren skulle vokse opp med en mor som hadde behov for å endre på utseendet sitt, det er visst glemt for lenge siden av CBE selv. For nå endres jo utseendet til mor også på bildene hvor barna er med, så barna blir helt uskyldig delaktige i dette usunne kroppspresset. Netfit og de treningskanalene de forsøker seg på, viser stort sett det samme - kroppspress, filter og poseringer for å fremstå tynnere, ortorektisk forhold til trening og kosthold, og alltid, alltid, alltid ekstremt fokus på bedriftseiernes kropper, ikke bare Caroline Berg Eriksen, men også Lars Kristian Eriksen og Adrian Paul. Alt blandes sammen i en kvalmende suppe av thinspo, usunt forhold til kropp, trening, kosthold, barneeksponering, seksualiserte bilder av mor/bedriftseier og lovbrudd i reklamer hvor utseendeendringer ikke merkes slik de skal merkes etter loven. Men - denne saken om SE viser at det hjelper å klage på slike influenceres lovbrudd og skadelige innhold: https://www.tv2.no/underholdning/god-kveld-norge/ny-klagesak-mot-sophie-elise/15755940/ Advarslene i flertall som Caroline Berg Eriksen har fått tidligere fra Helsetilsynet er nevnt i artikkelen også. Jeg håper at Treasure AS, med CBE og LKE, Netfit, med CBE, LKE og Adrian Paul alle får reaksjoner fra Forbrukertilsynet og Helsetilsynet snart. Og ikke minst - at slike lovbrudd nå snart blir straffet med bøter tilpasset inntektene til firmaene, bøter som svir så mye at de blir tvunget til å endre praksis, eller at de må avvikle. Oppfordrer alle til å tipse Forbrukertilsynet og Helsetilsynet ved lovbrudd influencerne begår. Hver gang! Endret 22. mai 2023 av Frisk Frosk 33 21
Gjest Blinkie Skrevet 22. mai 2023 #82994 Skrevet 22. mai 2023 Frisk Frosk skrev (14 minutter siden): Ikke helt uenig med deg i det. Men... samtidig mener jeg at dette må være innenfor hva en millionbedrift må tåle å høre om eget produkt, når de har gjort eget produkt til en parodi på seg selv i så stor grad at det egentlig er blitt latterlig. Det merkelige er jo at det latterlige kanskje er det "beste" bedriften faktisk har hatt av produkt - fordi det i det minste bare ble komisk, men ikke skadet andre, slik så forferdelig mye annet bedriften publiserer gjør, enten det nå er egne barn, ortorektisk forhold til trening, thinspo/proana eller annet. Virkelig ille er det at denne bedriftseieren, som faktisk nærmer seg 40 år, fortsetter å fronte reinspikka thinspo på sine bedriftskanaler nærmest daglig og i tillegg kaller det for sunnhet og helse. Fra 2018 til 2022 økte spiseforstyrrelser med 30 % i Norge! https://www.vg.no/nyheter/i/76y02K/over-30-prosent-oekning-i-spiseforstyrrelser Avdelingsoverlege ved Søndre Oslo DPS, Shirin Eskeland, nevner flere grunner til årsaken, bl.a. også disse to: - Urealistiske kroppsidealer på sosiale medier. - Stort sunnhetshysteri og utseendefokus. CBE har gjort lite annet i 14 år enn å fronte helt urealistiske kroppsidealer, løyet om egen kropp, redigert egen kropp og utseende - og selv etter at jukset og bedraget og løgnene fra firmaeiernes side ble avslørt og de lovet å slutte å redigere utseende, så har bedriften likevel fortsatt med å gjøre dette. Ikke bare det, men bedriftseierne er blitt mange hakk verre siden 2015. Nå kjører de ekstreme poseringer for å få CBE til å fremstå tynnest mulig, redigerer bilder og bruker filter for å fremstille CBE som noe helt annet enn hun er, som ofte innebærer dette også filter som får henne til å se mye tynnere ut enn hun er i virkeligheten. Det er helt uforståelig at foreldre til små jenter velger å fronte innhold som de selv vet er skadelig for barn og unge og sårbare grupper. Det Caroline Berg Eriksen sa på sin blogg i januar 2016, om at hun ikke ville at datteren skulle vokse opp med en mor som hadde behov for å endre på utseendet sitt, det er visst glemt for lenge siden av CBE selv. For nå endres jo utseendet til mor også på bildene hvor barna er med, så barna blir helt uskyldig delaktige i dette usunne kroppspresset. Netfit og de treningskanalene de forsøker seg på, viser stort sett det samme - kroppspress, filter og poseringer for å fremstå tynnere, ortorektisk forhold til trening og kosthold, og alltid, alltid, alltid ekstremt fokus på bedriftseiernes kropper, ikke bare Caroline Berg Eriksen, men også Lars Kristian Eriksen og Adrian Paul. Alt blandes sammen i en kvalmende suppe av thinspo, usunt forhold til kropp, trening, kosthold, barneeksponering, seksualiserte bilder av mor/bedriftseier og lovbrudd i reklamer hvor utseendeendringer ikke merkes slik de skal merkes etter loven. Men - denne saken om SE viser at det hjelper å klage på slike influenceres lovbrudd og skadelige innhold: https://www.tv2.no/underholdning/god-kveld-norge/ny-klagesak-mot-sophie-elise/15755940/ Advarslene i flertall som Caroline Berg Eriksen har fått tidligere fra Helsetilsynet er nevnt i artikkelen også. Jeg håper at Treasure AS, med CBE og LKE, Netfit, med CBE, LKE og Adrian Paul alle får reaksjoner fra Forbrukertilsynet og Helsetilsynet snart. Og ikke minst - at slike lovbrudd nå snart blir straffet med bøter tilpasset inntektene til firmaene, bøter som svir så mye at de blir tvunget til å endre praksis, eller at de må avvikle. Oppfordrer alle til å tipse Forbrukertilsynet og Helsetilsynet ved lovbrudd influencerne begår. Hver gang! Enig!!
Pusern3 Skrevet 23. mai 2023 #82995 Skrevet 23. mai 2023 Isild skrev (På 21.5.2023 den 22.52): Jeg tror det stopper seg selv (altså at de ikke vil få særlig mange kunder) For hvem er egentlig målgruppen? Andre thinspo-influencere? Kanskje noen med ortoreksi? - og kanskje noen få blodfans? (som vil gjøre hva som helst for å "bli kjent" med Caroline?) Bortsett fra det, så tror jeg ikke de appelerer til mennesker som vil begynne å trene pga helseproblemer, vektproblemer eller lang dørstokkmil. Jeg tror heller ikke de appelerer til de som har trent mye, men som vil ha et nytt opplegg å følge - til det så har de altfor lite å referere til. Det blir for mye posering, fokus på tynn kropp -og ellers en veldig merkelig kommunikasjon både ift hva de egentlig selger -og ift å svare på helt legitime spørsmål. Mangelfull kompetanse og ingen erfaring innenfor coaching hjelper heller ikke, og de selger ikke akkurat inn noe ved å blokkere/slette og å gjøre kontoen privat. Og bak lurer LK med fettklypa og ingen evne til humør eller selvinnsikt. Kun behov for å skremme og til og med ødelegge folk og deres ting og tang (biler). Ikke mye fristende opplegg 7
Pusern3 Skrevet 23. mai 2023 #82996 Skrevet 23. mai 2023 ~ Ada ~ skrev (På 22.5.2023 den 0.22): Nå er det ikke så uvanlig at friidrettsfolk, særlig løpere, er ganske tynne, men hvem ville vel anklaget avdøde Grethe Waits eller nåværende Ingebrigtsen-gutta for å bedrive thinspo😀. Hvorfor ikke det, mon tro? Kan det ha sammenheng med at de var/er toppidrettsutøvere som brenner for idretten og ikke for trutmunn på dass? Var ikke mye make up, filter eller utseende fokus der. De løp til de «gjorde i buksa» og stod for en profosjonell holdning på alle nivåer. 9 4
Pusern3 Skrevet 23. mai 2023 #82997 Skrevet 23. mai 2023 ~ Ada ~ skrev (9 timer siden): Hvorfor ta selfie i det hele tatt? Hvorfor ikke et gruppebilde i sola eller av en felles treningsøkt? Tror ikke hun ser inflasjonen i alle selfiene selv. Det knipses over lav sko uten annen mening enn å vise seg selv. Det er ikke noe unikt ved at hun er lettkledd, det er hun ofte uavhengig av temperaturen ute. Så det har ingen sammenheng med teksten. Hadde vært mye smartere å ta bilder av ANDRE som trente med CBE som coach i bakgrunnen. Ikke ha fokuset på thinspo hennes men derimot vise folk med normale str og kanskje til og med noen litt rundere utgaver. Det hadde jo antagelig fristet og trukket langt flere enn dette sirkuset gjør 24 3
Pusern3 Skrevet 23. mai 2023 #82998 Skrevet 23. mai 2023 hvalstad45 skrev (8 timer siden): Og det merkelige opphenget hun har i røkelsen! noe jeg kun har opplevd noen få ganger i yoga-studioer. alt er staffasjen rundt og dill-dall, hun har ikke forstått kjernen i yoga i det hele tatt. Det handler om indre ro og velvære, så milevis fra alt fokuset på det ytre som hun står for. Finnes ikke indre ro og evne til å gå i dybden når det gjelder tanker og fokus hos denne gjengen. Selvinnsikt er også fraværende 4
Pusern3 Skrevet 23. mai 2023 #82999 Skrevet 23. mai 2023 Frøkenfryden skrev (6 timer siden): Ooog… Podcast! PS: ((Jeg hørte 20 min fra fredagen i dag og lo litt. Susan hadde akkurat skjønt at en surdeigsstarter ikke er en maskin Og de var enige om at for dem var barn meningen med livet men det er ok at ikke alle vil ha. Godt å høre👍😂) Herrrrregud 3 1
Frøkenfryden Skrevet 23. mai 2023 #83000 Skrevet 23. mai 2023 Frukthage skrev (6 timer siden): Beklager, men de siste innleggene syns jeg minner mer om latterliggjøring enn konstruktiv kritikk og debatt. Jeg ser den og vedgår at jeg bidrar ved å latterliggjøre podcast, og satt her nå og tenkte på om jeg kan stå for det. Og jeg tror det. Grunnen er litt den manglende respekten for det å gjøre en jobb og tilby et produkt! De har faktisk også sagt selv at de ikke forbereder seg til pod, forberedte podder er så kjedelige.. Altså… Til forskjell kan jeg f eks sammenligne med når Dagsnytt 18 har veldig unge og ikke medievante politikere. Da er det innimellom litt heseblesende og trykk på alle orda liksom, som om alle ord er like viktige. Men hei, de er der og de er unge og kommer til å bli bedre med trening OG de engasjerer seg i politikk. Ville aldri falle meg inn å latterliggjøre de her. Men det er noe med å være så uvitende OG høy på seg selv OG ikke tenke at man må jobbe, men at det bare er å møte opp og det er nok liksom.. Det er til å le (eventuelt grine) av. 31 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå