Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet
Sophia_08 skrev (3 timer siden):

Hvis ikke dette er reinspikka thinspo, hva er det da?? 🙄

Screenshot_20230521_183755_Instagram.jpg

Vidvinkel.

Her mislykkes det jo totalt med thinspo også. Godt gjort av den snart 40-årige tobarnsmammaen i Særp som har begitt seg ut på sin egen yogareise som "nyutdannet' yogainstruktør.

Fortsatt en manglende motstand til selvrefleksjon over intensjon, budskap og hvordan bedriften og de offisielle salgskanaler driftes, fortsatt uvilje til å imøtekomme potensielle kunder.

Jobbsøknaden får et gedigent nei fra meg.

• Liker 10
  • Nyttig 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trodde det var mer puppeinspo? :meditere:

• Liker 11
Skrevet
Kollontaj skrev (14 minutter siden):

Trodde det var mer puppeinspo? :meditere:

Det ene utelukker ikke det andre 😛

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
Minnie Mus skrev (2 timer siden):

Kvalmt og ikke minst skummelt hvordan hun holder på. Sånne bilder inspirerer kun folk med anoreksia og de med et sykelig forhold til kroppen sin. Finnes ikke noe sunt og fint ved dette, ikke i det hele tatt. Håper noen greier å stoppe det disse folka holder på med, for dette er så langt ifra et sunt forbilde som man kan komme.

Jeg tror det stopper seg selv (altså at de ikke vil få særlig mange kunder) For hvem er egentlig målgruppen? Andre thinspo-influencere? Kanskje noen med ortoreksi? -  og kanskje noen få blodfans? (som vil gjøre hva som helst for å "bli kjent" med Caroline?)  

Bortsett fra det, så tror jeg ikke de appelerer til mennesker som vil begynne å trene pga helseproblemer, vektproblemer eller lang dørstokkmil. Jeg tror heller ikke de appelerer til de som har trent mye, men som vil ha et nytt opplegg å følge  - til det så har de altfor lite å referere til. 

Det blir for mye posering, fokus på tynn kropp -og ellers en veldig merkelig kommunikasjon både ift hva de egentlig selger -og ift å svare på helt legitime spørsmål. Mangelfull kompetanse og ingen erfaring innenfor coaching hjelper heller ikke, og de selger ikke akkurat inn noe ved å blokkere/slette og å gjøre kontoen privat. 

• Liker 23
  • Nyttig 1
Skrevet
Revenge o'Cavatina skrev (36 minutter siden):

Vidvinkel.

Her mislykkes det jo totalt med thinspo også. Godt gjort av den snart 40-årige tobarnsmammaen i Særp som har begitt seg ut på sin egen yogareise som "nyutdannet' yogainstruktør.

Fortsatt en manglende motstand til selvrefleksjon over intensjon, budskap og hvordan bedriften og de offisielle salgskanaler driftes, fortsatt uvilje til å imøtekomme potensielle kunder.

Jobbsøknaden får et gedigent nei fra meg.

Og fremdeles vil bedriftseier CBE at hovedfokuset skal være henne og hennes kropp, hennes pupper, hennes mage, hennes underliv/sete, hennes tilgjorte sykelige tynnhet som egentlig bare er ihjelposert og filtrert til det ugjenkjennelige.

Og fremdeles har bedriftseier null fokus på følger og potensielle kunder, men snur seg bort fra sine potensielle kunder.

Alt skal tydeligvis fortsatt dreie seg om å lage et falskt bilde av bedriftseiers utseende, thinspo. Alt gjøres for at potensielle kunder skal skryte av bedriftseier CBE.

Mer grundig kan man vel hverken misforstå yoga eller tjenesteyrker.

Og dette fra en som liksom skal være instruktør på en treningsreise folk skal betale penger for...?

Lurer på hva Apollo tenker om dette. Samme med reklamen for Netfit over her også - thinspo og useriøst både av CBE/Treasure AS og Netfit.

• Liker 27
  • Nyttig 2
Skrevet
Frisk Frosk skrev (43 minutter siden):

Og fremdeles vil bedriftseier CBE at hovedfokuset skal være henne og hennes kropp, hennes pupper, hennes mage, hennes underliv/sete, hennes tilgjorte sykelige tynnhet som egentlig bare er ihjelposert og filtrert til det ugjenkjennelige.

Og fremdeles har bedriftseier null fokus på følger og potensielle kunder, men snur seg bort fra sine potensielle kunder.

Alt skal tydeligvis fortsatt dreie seg om å lage et falskt bilde av bedriftseiers utseende, thinspo. Alt gjøres for at potensielle kunder skal skryte av bedriftseier CBE.

Mer grundig kan man vel hverken misforstå yoga eller tjenesteyrker.

Og dette fra en som liksom skal være instruktør på en treningsreise folk skal betale penger for...?

Lurer på hva Apollo tenker om dette. Samme med reklamen for Netfit over her også - thinspo og useriøst både av CBE/Treasure AS og Netfit.

Spør Apollo? Og legg ved alle innleggene dine fra tråden, det hjelper nok på.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Snødronninga skrev (2 timer siden):

Caroline forteller at etter en helg der det har skjedd masse, så hadde hun mest lyst til å slenge seg på sofaen. Det er når man ikke orker å trene at man burde trene, ta seg sammen og «få det på». 

Eller så kan man unne seg litt treningsfri også? Det er søndag og hun trener hver dag i ellers i uka, gjerne to ganger også. Virker som at målet å inspirere andre til å bli like treningshysteriske, og selvsagt skryte litt ekstra over hvor flink og disiplinert hun er.  

Hennes «sunne» livsstil virker ganske så motsatt for meg.  

IMG_4935.jpeg

Så utrolig lite profesjonelt og korrekt hun rådgir sine følgere. O

• Liker 1
Skrevet
Minnie Mus skrev (4 timer siden):

Kvalmt og ikke minst skummelt hvordan hun holder på. Sånne bilder inspirerer kun folk med anoreksia og de med et sykelig forhold til kroppen sin. Finnes ikke noe sunt og fint ved dette, ikke i det hele tatt. Håper noen greier å stoppe det disse folka holder på med, for dette er så langt ifra et sunt forbilde som man kan komme.

Bildene mangler også totalt en inkluderende holdning 

• Liker 6
Skrevet

Nå er det ikke så uvanlig at friidrettsfolk, særlig løpere, er ganske tynne, men hvem ville vel anklaget avdøde Grethe Waits eller nåværende Ingebrigtsen-gutta for å bedrive thinspo😀. Hvorfor ikke det, mon tro? Kan det ha sammenheng med at de var/er toppidrettsutøvere som brenner for idretten og ikke for trutmunn på dass? 

• Liker 35
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Pusern3 skrev (16 minutter siden):

Bildene mangler også totalt en inkluderende holdning 

Se på oss, du er ikke en av oss, vi holder på her i bakgrunnen, du kan titte inn, men vi ønsker ikke kontakt med deg. Har du ikke noe hyggelig å si; hold kjeft. Har du spørsmål vi ikke kan eller vil svare på; du er et troll. Sitter du der og hetser oss? Skulle du ikke egentlig ønske ar du var en av oss? Vi som jobber til og med på en søndag, vi filmer oss selv slik at du, mot betaling, kan få føle deg som en av oss. 

Forretnings-strategien sin, det. :himle:

• Liker 33
  • Nyttig 11
Skrevet

CBE må nok snart rulle ut silikonpuppene igjen, eventuelt åpne lommeboka slik at hun holder seg over 300 k.

IMG_4010.jpeg

• Liker 12
  • Nyttig 8
Skrevet
NettoppJa skrev (10 timer siden):

Det er så utspekulert og utvalgt det tynneste bildet hun klarer å vise frem med skygger som treffer alle de riktige stedet. Her fra en film rett etterpå. Ikke like struttende av sixpack og plastikk, men helt vanlig tynn, slank og trent. Er det ikke nok? 

image.thumb.png.1264730087c3f4ad2c6e8be667305e46.png

Kilde cbe instastory 

Hvorfor ta selfie i det hele tatt? Hvorfor ikke et gruppebilde i sola eller av en felles treningsøkt? Tror ikke hun ser inflasjonen i alle selfiene selv. Det knipses over lav sko uten annen mening enn å vise seg selv. Det er ikke noe unikt ved at hun er lettkledd, det er hun ofte uavhengig av temperaturen ute. Så det har ingen sammenheng med teksten. 

• Liker 33
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
~ Ada ~ skrev (På 22.5.2023 den 17.31):

Hvorfor ta selfie i det hele tatt? Hvorfor ikke et gruppebilde i sola eller av en felles treningsøkt? Tror ikke hun ser inflasjonen i alle selfiene selv. Det knipses over lav sko uten annen mening enn å vise seg selv. Det er ikke noe unikt ved at hun er lettkledd, det er hun ofte uavhengig av temperaturen ute. Så det har ingen sammenheng med teksten. 

Det er veldig avslørende, selv om hun tydeligvis ikke ser det selv.

Fokuset er "se på meg og min tynne kropp", "se på meg, se på meg, se på meg".

Om det ikke var for at det er provoserende å bry seg så lite om at hun overfører kroppspress til andre, så hadde dette mer enn noe annet vært trist - å se en kvinne på nærmere 40 år som har så stort behov for å vise frem kroppen sin og ikke minst fremstille den konsekvent som noe annet enn det den er.

Ser hun ikke at denne selvdiggingen og fokus på utseende og juks med filterbilder krasjer totalt med helse og sunnhet hun og firmaene Treasure AS og Netfit liksom skal presentere? Det er jo helt skivebom også av en som påstår å være yogalærer etter få timers kurs. Selvdigging på dette planet har ingenting med yoga å gjøre.

Jeg fatter ikke at en aktør som Apollo har valgt å samarbeide med Netfit om treningsreiser.

Endret av Måne Rampelyset
Innlegget er ryddet for krenkelser
  • Liker 27
  • Nyttig 4
Skrevet

CBE og netfit går imot så og si alt yoga står for. Yoga har heller ingenting med trening å gjøre (noe de selv har presisert selv ved flere anledninger). Jeg har diblet og dablet litt med yoga selv i noen år og har til og med tatt 200YTT hos hiyoga, men for meg som respekterer praksisen ville jeg aldri gått ut og kalt meg instruktør eller tatt penger for å late som jeg er noe jeg ikke er.

En annen ting jeg har tenkt på er at med tanke på kursets korte varighet har deltagerne sannsynligvis bare lært EN serie på rundt en time, er dette serien hun skal repetere hele uken? Hadde jeg reist på yogaferie hadde jeg forventet et utvalg av forskjellige yogatimer og former. Yoga er så mye, ikke bare bevegelsene.

• Liker 32
  • Nyttig 8
Skrevet
4 minutter siden, Nutz said:

CBE og netfit går imot så og si alt yoga står for. Yoga har heller ingenting med trening å gjøre (noe de selv har presisert selv ved flere anledninger). Jeg har diblet og dablet litt med yoga selv i noen år og har til og med tatt 200YTT hos hiyoga, men for meg som respekterer praksisen ville jeg aldri gått ut og kalt meg instruktør eller tatt penger for å late som jeg er noe jeg ikke er.

En annen ting jeg har tenkt på er at med tanke på kursets korte varighet har deltagerne sannsynligvis bare lært EN serie på rundt en time, er dette serien hun skal repetere hele uken? Hadde jeg reist på yogaferie hadde jeg forventet et utvalg av forskjellige yogatimer og former. Yoga er så mye, ikke bare bevegelsene.

Og det merkelige opphenget hun har i røkelsen! noe jeg kun har opplevd noen få ganger i yoga-studioer. alt er staffasjen rundt og dill-dall, hun har ikke forstått kjernen i yoga i det hele tatt. Det handler om indre ro og velvære, så milevis fra alt fokuset på det ytre som hun står for.

• Liker 31
  • Nyttig 8
Skrevet
15 minutter siden, hvalstad45 said:

Og det merkelige opphenget hun har i røkelsen! noe jeg kun har opplevd noen få ganger i yoga-studioer. alt er staffasjen rundt og dill-dall, hun har ikke forstått kjernen i yoga i det hele tatt. Det handler om indre ro og velvære, så milevis fra alt fokuset på det ytre som hun står for.

Jepp.

Røkelse er nok bare for å lage en illusjon av at det hele er mer autentisk enn det faktisk er. 

• Liker 19
  • Nyttig 2
Skrevet
Just now, Aricia said:

Litt som bereten i Paris - bikker i retning parodi.

Haha ja!

• Liker 7
Skrevet
Aricia skrev (44 minutter siden):

Litt som bereten i Paris - bikker i retning parodi.

Spikeren på hodet!

• Liker 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...