Populært innlegg skruf Skrevet 11. mai 2023 Populært innlegg #82361 Skrevet 11. mai 2023 (endret) Hallepalle2 skrev (5 timer siden): Jeg skjønner ikke 🤔fniser de over at en annen person bæsjer på do??? Voksne folk døøøør av det?? Jeg ble faktisk ganske provosert av denne…..pga kvinner/folk som CBE og venninnen (som nærmer seg 40…) så har datteren min med crohns (en ganske alvorlig mage-tarmsykdom som gir betennelse med mye smerter og løs blodig avføring) skikkelig fobi mot å risikere å måtte bruke offentlig toaletter. Pga hun er redd for at det skal stå andre i kø og det skal komme lyder og lukt Ved Crohns (eller den «snillere» varianten Ulcerøs kolitt som jeg har) så har man null sjans til å holde seg til man kommer seg hjem. Derfor begrenser jenta mi ungdomstiden sin ved at hun feks etter middag takker nei hvis venner spør om å være med ut å henge (pga hun må som oftest flere ganger på do etter måltider. Eller hun dropper å spise hvis hun vet at hun skal noe (noe som gjør henne undervektig). Før skolen så står hun opp 2-3 timer før sånn at hun rekker frokost og samtidig unngår å gå på do på skolen. På skolen spiser hun ikke. I det hele tatt. Så mandag-fredag spiser hun ingenting mellom 5.30-16 (må spise frokost så tidlig sånn at hun er sikker på at magen har roet seg til skolen starter 8.30). Ikke rart hun er tynn, og ikke rart hun er slapp og sliten når hun kommer hjem. Takk og lov for at hun er faglig sterk.. Pga hun er redd noen som Caroline skal stå utenfor. Og sender melding til venninner i tillegg. Hva om datteren min hadde kommet ut fra do og klassens «queeen bee» med hoff hadde stått der? Ville vært sosialt selvmord i hennes øyne. Men jeg forstår godt at hun er redd for at sånne som Caroline står i kø og sender «morsomme» meldinger til venninner om at noen sitter på do. Hadde hun kjent vedkommende som kom ut fra do så hadde hun sikkert sendt melding om det også… Jeg er så glad hun ikke følger CBE og dermed fått forsterket redselen sin., Hun jobber med seg selv og har fortalt om sykdommen sin til sine nærmeste venner og har endelig klart å bruke doet til venner, men hadde hun hatt CBE som et idol så hadde alt hun og vi har jobbet med ift å normalisere dette med å gå på offentlig do og på do hos andre rast sammen. Så at to voksne kvinner offentlig latterliggjør en av kroppens normale funksjoner og skamlegger det å måtte benytte et offentlig do er noe jeg ikke trodde jeg kom til å se. Og det er helt lavmåls. Endret 11. mai 2023 av skruf 39 68 25
LilleSnupp Skrevet 11. mai 2023 #82362 Skrevet 11. mai 2023 Kollontaj skrev (13 timer siden): Veldig langt unna «glanset magasin» nå. «Delikat» har vel også vært et nøkkelord fra bedriften.. De fleste vokser av seg bæsj&tiss stadiget i barnehagealderen. Noen henger etter helt til småtrinnet. Rundet 35.. svøæært zpezielt! Der det ikke er mer å hente, er det ikke mer å forvente.. 32 1
Populært innlegg Isild Skrevet 11. mai 2023 Populært innlegg #82363 Skrevet 11. mai 2023 skruf skrev (7 minutter siden): Jeg ble faktisk ganske provosert av denne…..pga kvinner/folk som CBE og venninnen (som nærmer seg 40…) så har datteren min med crohns (en ganske alvorlig mage-tarmsykdom som gir betennelse med mye smerter og løs blodig avføring) skikkelig fobi mot å risikere å måtte bruke offentlig toaletter. Pga hun er redd for at det skal stå andre i kø og det skal komme lyder og lukt Ved Crohns (eller den «snillere» varianten Ulcerøs kolitt som jeg har) så har man null sjans til å holde seg til man kommer seg hjem. Derfor begrenser jenta mi ungdomstiden sin ved at hun feks etter middag takker nei hvis venner spør om å være med ut å henge (pga hun må som oftest flere ganger på do etter måltider. Eller hun dropper å spise hvis hun vet at hun skal noe (noe som gjør henne undervektig). Før skolen så står hun opp 2-3 timer før sånn at hun rekker frokost og samtidig unngår å gå på do på skolen Pga hun er redd noen som Caroline skal stå utenfor. Og sender melding til venninner i tillegg. Hva om datteren min hadde kommet ut fra do og klassens «queeen bee» med hoff hadde stått der? Ville vært sosialt selvmord i hennes øyne. Jeg er så glad hun ikke følger CBE og dermed fått forsterket redselen sin., Hun jobber med seg selv og har fortalt om sykdommen sin til sine nærmeste venner og har endelig klart å bruke doet til venner, men hadde hun hatt CBE som et idol så hadde alt hun og vi har jobbet med ift å normalisere dette med å gå på offentlig do og på do hos andre rast sammen. Så at to voksne kvinner offentlig latterliggjør en av kroppens normale funksjoner og skamlegger det å måtte benytte et offentlig do er noe jeg ikke trodde jeg kom til å se. Og det er helt lavmåls. Takk for at du deler! At godt voksne damer/mødre lager latter- og bæsjeemoji- meldinger om en person som tydeligvis er på do er helt håpløst! At de legger det ut på en influencerkanal vitner om total mangel på modenhet spør man meg. Dette er vel nok en ting de tenker "herreguda, det var jo bare humor" om. Men det er faktisk skikkelig viktig at voksne folk viser et normalt og respektfullt forhold til å bruke offentlig do. Mange har lidelser og plager, og magen og rumpa kan lage lyd. Det er helt naturlig, og det skal fremmes som helt naturlig. 43 1 6
Felis Skrevet 11. mai 2023 #82364 Skrevet 11. mai 2023 LilleSnupp skrev (10 minutter siden): «Delikat» har vel også vært et nøkkelord fra bedriften.. De fleste vokser av seg bæsj&tiss stadiget i barnehagealderen. Noen henger etter helt til småtrinnet. Rundet 35.. svøæært zpezielt! Der det ikke er mer å hente, er det ikke mer å forvente.. "Oser kvalitet" har vært et flittig brukt uttrykk. Nå er det mer en eim av dritt... Hvordan går det egentlig med Netfit-appen? Nå har den vært "rett rundt hjørnet" i mange år, og den 21. april uttalte Caroline igjen at den kom snart. Caroline og jeg har tydeligvis forskjellig definisjon av "rett rundt hjørnet" og "snart", for jeg ville trodd den var oppe nå, ut ifra hennes beskrivelser. Vil får håpe de ikke har knyttet til seg enda flere udugelige folk. Bare et lite tips, hvis absolutt alle rundt deg er udugelige, så er det på tide å se på fellesnevneren. 36 5
Gjest Finlay Skrevet 11. mai 2023 #82365 Skrevet 11. mai 2023 Hallepalle2 skrev (1 time siden): Jeg skjønner ikke 🤔fniser de over at en annen person bæsjer på do??? Voksne folk døøøør av det?? Ikke til å tro. Nesten så man ønsker at "noen" får trøbbel med magen, og er den som skal komme ut dodøra og møte køen neste gang. Men CBE bæsjer sikkert ikke.
visningsnavnpåkg Skrevet 11. mai 2023 #82366 Skrevet 11. mai 2023 Hva privatpersonen Caroline mener om å gå på do er fullstendig uinteressant. Med en gang hun legger det ut i sin bedriftskanal, hvis formål er å påvirke andre, blir det helt merkelig. Hva ønsker hun å formidle her? Hvordan skal dette inspirere? Hvordan vil hun påvirke oss med dette? Vil hun påvirke oss til å tenke at bæsj er teit og offentlig toaletter ikke er for noe annet enn selfies? Hva skal jeg, med relativt stort annonsebudsjett og markedsansvar, tenke om en slik kanal? 35 6
Gjest Bulsara Skrevet 11. mai 2023 #82367 Skrevet 11. mai 2023 Finlay skrev (2 timer siden): Ikke til å tro. Nesten så man ønsker at "noen" får trøbbel med magen, og er den som skal komme ut dodøra og møte køen neste gang. Men CBE bæsjer sikkert ikke. Minner meg om et gammelt intervju jeg leste en gang av Anne Cath Hærland, der hun snakket om Lise Karlsnes, da Briskeby var på topp. Hun beundret LIse Kalsnes nå høyt at hun så for seg at hun bæsjet blomster og roselukt. For det kunne ikke være noe "ekkelt" med en så flott dame. Får samme "vibes" av CBE her
Sugar&Spice Skrevet 11. mai 2023 #82368 Skrevet 11. mai 2023 Jeg vedder en tusenlapp på at Villa Kulås kommer for salg innen høstferien 2023. Helt plutselig kom det masse interiørbilder, de har hintet til meglerkontorer osv… 21 3
MissKatt Skrevet 11. mai 2023 #82369 Skrevet 11. mai 2023 Woody56 skrev (11 timer siden): Jeg reagerer mer på hans mørke videoer. I siste video så jeg han nesten ikke komme løpende ut av skogen der. På mølla så jeg nesten ikke leggene hans. Måtte ta telefonen rett foran øynene for å se hva det hele handlet om. Hva er greia med alle disse meget mørke videoene? Man ser jo nesten ingenting. Da er det vanskelig å bli inspirert eller få forståelse. De mørke videoene er for at man lettere skal se musklene hans. I flombelysning blir det mindre skyggeeffekter, slik at man ikke ser musklene like godt. Det er en grunn til at bodybuildere bruker masse spraytan under konkurranse. Jo mørkere, jo mer synlig er musklene 13 5
solmåneogstjerner Skrevet 11. mai 2023 #82370 Skrevet 11. mai 2023 Pynte bordet med krøllete servietter en uke før 17. Mai? Veldig troverdig og inspirerende. Eller kanskje ikke. 17 1
Isild Skrevet 11. mai 2023 #82371 Skrevet 11. mai 2023 MissKatt skrev (11 minutter siden): De mørke videoene er for at man lettere skal se musklene hans. I flombelysning blir det mindre skyggeeffekter, slik at man ikke ser musklene like godt. Det er en grunn til at bodybuildere bruker masse spraytan under konkurranse. Jo mørkere, jo mer synlig er musklene Han er en høyst merkelig "coach". Kontoene til andre online-PT`r handler som oftest om å kommunisere med seeren, vise øvelser, forklare, vise detaljer - i godt lys. Denne coachen kommuniserer ingenting, hele kontoen sier bare "Se på MEG!" (det lille man ser der i mørten da. Du verden så mange som har dårlig telefon!) 29 1
solmåneogstjerner Skrevet 11. mai 2023 #82372 Skrevet 11. mai 2023 (endret) Isild skrev (6 minutter siden): Han er en høyst merkelig "coach". Kontoene til andre online-PT`r handler som oftest om å kommunisere med seeren, vise øvelser, forklare, vise detaljer - i godt lys. Denne coachen kommuniserer ingenting, hele kontoen sier bare "Se på MEG!" (det lille man ser der i mørten da. Du verden så mange som har dårlig telefon!) Jeg har visstnok en dårlig telefon, selv om den er nesten helt ny. Viser det samme som den gamle... Kanskje den verdensberømte coachen må lære oss opp i hvilken telefon vi bør ha. Kanskje vi lærer det på kurset i Syden? (Tror forresten jeg går for en annen ferie) Endret 11. mai 2023 av solmåneogstjerner 13
Isild Skrevet 11. mai 2023 #82373 Skrevet 11. mai 2023 solmåneogstjerner skrev (1 minutt siden): Jeg har visstnok en dårlig telefon, selv om den er nesten helt ny. Viser det samme som den gamle... Kanskje den verdensberømte coachen må lære oss opp i hvilken telefon vi bør ha. Kanskje vi lærer det på kurset i Syden? Uff da, trist at du har samme problem på den nye telefonen ! LKE er jo fotograf, så vi må jo nesten stole på at han har greie på dette. Det er IKKE bildene som er mørke.. 12 1
solmåneogstjerner Skrevet 11. mai 2023 #82374 Skrevet 11. mai 2023 Isild skrev (1 minutt siden): Uff da, trist at du har samme problem på den nye telefonen ! LKE er jo fotograf, så vi må jo nesten stole på at han har greie på dette. Det er IKKE bildene som er mørke.. Ja det er nok han som kan best... 3 1
annsme89 Skrevet 11. mai 2023 #82375 Skrevet 11. mai 2023 visningsnavnpåkg skrev (1 time siden): Hva privatpersonen Caroline mener om å gå på do er fullstendig uinteressant. Med en gang hun legger det ut i sin bedriftskanal, hvis formål er å påvirke andre, blir det helt merkelig. Hva ønsker hun å formidle her? Hvordan skal dette inspirere? Hvordan vil hun påvirke oss med dette? Vil hun påvirke oss til å tenke at bæsj er teit og offentlig toaletter ikke er for noe annet enn selfies? Hva skal jeg, med relativt stort annonsebudsjett og markedsansvar, tenke om en slik kanal? Jeg tipper det skjer veldig lite i dagliglivet til CBE verdt å dele på bedriftens kanaler.. Mulig denne meldingsutvekslingen er det mest morsomme CBE har opplevd den siste tiden. Uansett merkelig å anta at dette er godt innhold for følgerne sine.. 20
Isild Skrevet 11. mai 2023 #82376 Skrevet 11. mai 2023 annsme89 skrev (7 minutter siden): Jeg tipper det skjer veldig lite i dagliglivet til CBE verdt å dele på bedriftens kanaler.. Mulig denne meldingsutvekslingen er det mest morsomme CBE har opplevd den siste tiden. Uansett merkelig å anta at dette er godt innhold for følgerne sine.. I den meldingsutvekslingen minnet de meg om "kule" tenåringsvenninner som ler av andre, noe som er utrolig LITE kult når man nærmer seg 40 år. 35 6
skruf Skrevet 11. mai 2023 #82377 Skrevet 11. mai 2023 Isild skrev (18 minutter siden): I den meldingsutvekslingen minnet de meg om "kule" tenåringsvenninner som ler av andre, noe som er utrolig LITE kult når man nærmer seg 40 år. Man skal være et forbilde for sine barn for å forebygge mobbing, ekskludering og klasseskiller, det gjør man ikke ved å legge ut sånne meldingsdialoger som Caroline gjorde i dokø. Det at hun og venninna latterliggjorde en som var på do viser hvor utrolig umodne de er, og det er ikke vanskelig å skjønne hvilke holdninger og verdier de fører videre til sine barn. Barn lærer hjemme og tar etter foreldrenes verdier, meninger og menneskesyn. Mobbing forekommer allerede i barnehagen. Du kan tidlig spotte hvilke jenter som kommer til å bli klassens dronning som kjører splitt og hersk, og som sørger for ekskludering. (men ifg Caroline, da hun fikk kommentarer på at hun skaper et klasseskille fra tidlig alder ved å holde disse overdådige bursdagene da barna var mindre så svarte hun at det var ikke noe problem så lenge man snakket med barna om at alle ikke har like mye penger og at man er fra ulike kår🙄) 37 2
Pæddan Skrevet 11. mai 2023 #82378 Skrevet 11. mai 2023 Hun går forbi jobben min flere ganger i uken og ut i fra holdningen hennes, så ser hun stakkarslig, folkesky og helt normal ut. Lite å spore mht fillers og filter.. mulig hun egentlig ikke vil bli sett i "natura"? 24 7
hippyskippy Skrevet 11. mai 2023 #82379 Skrevet 11. mai 2023 Sugar&Spice skrev (2 timer siden): Jeg vedder en tusenlapp på at Villa Kulås kommer for salg innen høstferien 2023. Helt plutselig kom det masse interiørbilder, de har hintet til meglerkontorer osv… Lykke til med å få solgt. 6 3
Korsihalsen Skrevet 11. mai 2023 #82380 Skrevet 11. mai 2023 Kanskje de nå endelig skal pensjonere seg, som hun jo skrev for noen år siden 😄 15
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå