Pippio Skrevet 7. mai 2023 #82221 Skrevet 7. mai 2023 Isild skrev (28 minutter siden): Hun er vel bare semi-interessert i hage, men ja - det er noe hun burde ha laget innhold om fremover. Veldig mange har interesse for hage, bed, stauder, drivhus, busker, bær, kompost, gjødsel osv. Tror ikke hun ville blitt noen hage-blogger uansett, men hun kunne hatt litt om SITT hagearbeid og hva hun velger og hvordan hun lager en trivelig uteplass/hage. Det er jo innhold som ville fenge. Men nope. Løpe, løpe, løpe, kaffe,kaffe,kaffe - og hår. Masse langt hår! Dette er veldig god ide og noe hun er (var?) god på.
Rastebenk Skrevet 7. mai 2023 #82222 Skrevet 7. mai 2023 (endret) Pippio skrev (9 minutter siden): Dette er veldig god ide og noe hun er (var?) god på. CBE og LKE har aldri hatt noen som helst interesse for hagearbeid. De har ikke engang levende planter inne i huset. F eks det store "oliventreet" i stua er av plast. Endret 7. mai 2023 av Rastebenk 33 2
Klementine Skrevet 7. mai 2023 #82223 Skrevet 7. mai 2023 Podcasten avkler henne og familien egentlig fullstendig i hvor lite som egentlig skjer i livene deres. Jeg har hørt på flere episoder, og synes det er fascinerende hvordan CBE som skal være hovedpersonen egentlig forsøker å bli invitert med på flere av Susan sine sosiale ting. Kan ikke være lett gitt å være henne eller de. Hjelper ikke å stå opp tidlig, når det stås opp til "ingenting". 31
Pippio Skrevet 7. mai 2023 #82224 Skrevet 7. mai 2023 Rastebenk skrev (9 minutter siden): CBE og LKE har aldri hatt noen som helst interesse for hagearbeid. De har ikke engang levende planter inne i huset. F eks det store "oliventreet" i stua er av plast. Enig i det. Men hun har ofte vært flink til å gjøre det fint rundt seg. Litt overdrevet og dårlig innsats til tider. Men hun kan om hun vil. Og hagearbeid for «dummies» er mer givende enn kaffekopp og manisk trening. 21
Frisk Frosk Skrevet 7. mai 2023 #82225 Skrevet 7. mai 2023 Isild skrev (7 timer siden): I går hørte jeg også på den siste podcastepisoden. Greit å vite hva man diskuterer, selv om recap`ene gir full oversikt. Jeg ble ganske paff og matt. Er dette to voksne damer var det første jeg tenkte. Det hørtes på mange måter ut som to tenåringsjenter som laget skoleradio. Innhold er sekundært, så lenge man ler og ler av seg selv og hverandre. Jeg vil nok tro at de har lagt opp til at det skal være nettopp en lettbeint venninneprat - ingen dype meninger og diskusjoner om hverken politikk, krig, samfunn eller noe viktig. Men det blir igrunn FOR lettbeint. Faktisk så lettbeint at man må spørre seg om de er opptatt av hva som skjer her i verden i hele tatt, for det høres virkelig helt blåst ut. Inntrykket jeg sitter igjen med etter @Felis referat fra siste podkast er at slik de holder på i beste fall kanskje kunne falt i smak om det de holdt på med var et innslag på en slags skoleradio for russen, hvor de to var blant de to mest populære jentene, og slik sett kunne pjatte i vei uten at det ble sett på som veldig tomt av de som ønsket å holde seg inne med de populære jentene. Men den russetiden er temmelig kort... Og selv for de fleste russ ville nok dette vært for overfladisk, naivt og navlebeskuende. Jeg har fremdeles ikke helt kommet over at de kaller den ene delen nyheter, uten å dele en eneste nyhet. Det er jo ingen nyhet at det er russefeiring og 17. mai hvert år. Å mimre om egen russefeiring for nesten 20 år siden er heller ingen nyhet. De kunne gjort det interessant om de tok utgangspunkt i faktiske nyhetssaker, som f.eks. denne https://www.nrk.no/osloogviken/fem-innlagt-etter-russetreff-1.16384233 Og så hatt en diskusjon rundt hva unge russ i dag møter av kroppspress, ruspress, forbrukspress osv. Men neida, egen russefeiring var visst det nærmeste de kom "nyheter"... Og det ville vel blitt ubehagelig å ta opp noe slikt, for da ville egen navlebeskuelse ha avslørt hvordan bedriftseier selv bidrar til alt dette via sine bedriftskanaler og lar egne barn være en del av det. 32
Rastebenk Skrevet 7. mai 2023 #82226 Skrevet 7. mai 2023 (endret) Pippio skrev (1 time siden): Enig i det. Men hun har ofte vært flink til å gjøre det fint rundt seg. Litt overdrevet og dårlig innsats til tider. Men hun kan om hun vil. Og hagearbeid for «dummies» er mer givende enn kaffekopp og manisk trening. Interiørbilder og DIY har blitt borte til fordel for svette treningsselfies, restylanefylte lepper, silikonpupper, speilblanke, fyldige kinnbein og utlevering av egne unger. Etter at LKE innførte to treningsøkter daglig for henne så har det stort sett vært lettprodusert innhold tatt med mobiltelefonen. Kroppen hennes er tydeligvis det eneste hun orker å fokusere på. CBE publiserte til og med en video hvor ungen bad henne om legge vekk mobiltelefonen, det er jo bare trist. CBE fikk forresten 530 likes for innlegget hvor hun erklærer at hun har blitt yogalærer etter et kortvarig kurs. Popularitetsfallet er enormt og brutalt. Og mannen har en overarbeidet treningksonto med 3000 følgere og 50 likes i snitt. Ikke rart at de ikke klarte å hanke inn en eneste klient til Drammensløpet. Endret 7. mai 2023 av Rastebenk 38 2
Frisk Frosk Skrevet 7. mai 2023 #82227 Skrevet 7. mai 2023 Felis skrev (4 timer siden): Hun fremstiller seg ikke spesielt flatterende i podcasten. Flere ganger tok jeg meg i å lure på om hun tullet, for det er vanskelig å forestille seg at folk kan være så enkle. Som hennes beskrivelser av 1. mai. Man sitter jo igjen med et inntrykk av at hun virkelig tror det er «arbeidernes frihetsdag», fordi de må hvile ut etter alle de magiske festene som skjer natta før. De har en egen spalte med nyhetssaker, så man skulle tro hun hadde åpnet minst en avis. Hvordan er det mulig at hun ikke har fått med seg minst en sak som er relatert til 1. mai? Hun bor i en tradisjonell arbeiderby, lokalavisa hennes heter Sarpsborg Arbeiderblad, men Caroline Berg Eriksen er liksom «hæ? Tog og paroler? Nei, det driver vi ikke med i Sarpsborg, for jeg så ikke det fra stuevinduet mitt» Det må jo være selve definisjonen på navlebeskuende? Samtidig er det omtrent som forventet av dama som synes det er pinligere å uttale Manolo Blahniks feil, enn å la julelysene henge slapt i flaggstanga på en offentlig flaggdag… Det er vanskelig å se for seg at det kan bli dårligere, men så leser jeg at omgangssyke har inntatt Villa Kulås, så da vet jeg allerede hva neste podcast skal handle om. Diaré og oppkast er carolines favorittemner (etter Kvinneguiden), så vi må nok holde ut en utgreiing om det. Vet ikke om det er verre eller bedre enn 13 minutter med «hva har jeg gjort siste uka? Husker ikke. Hva har du gjort? Husker ikke du heller…» Jeg sender deg på forhånd styrkende tanker og kvalmestillende virtuelle piller , hvis du nok en gang er modig nok til å ofre deg for å lage oppdatering neste uke 😁 23
Gjest NordreSving Skrevet 7. mai 2023 #82228 Skrevet 7. mai 2023 h/k skrev (2 timer siden): Hvor vanskelig er det egentlig å produsere noe innhold? Gjør en greie ut av å handle blomster til hagen. Fortell litt om artene du har handlet, når de kan plantes ut, hvordan få de til å trives. Legg sammen noen korte og lekre snutter i story. Det krever ti minutter og et raskt google-søk. Vipps så har du noe litt interessant å poste. Hun kunne ha laget en plan for hva som skal gjøres i hagen (parken) i vår og delt det med følgerne så de kunne ha fulgt med over tid. Da hadde hun hatt innhold flere ganger i uka i månedsvis fremover. Du forutsetter at CBE skjenker følgerne en eneste tanke når hun skal poste innhold. Den tanken har aldri vært tilstede. Det eneste som avgjør hva som postes er a) det som kan resultere i likes og bekreftelse og b) reklame som kan generere penger. Og det er den totale mangelen på å forstå at følgere i 2023 har blitt mye mer kvalitetsbevisste som vil bli hennes bane. Hennes nylige podcast gjest, HPNH spådde dette for mange år siden, så hun har folk i nettverket som kunne hjulpet henne, men det fordrer jo både å innse at man ikke lenger vet hva man driver med og at man ønsker å legge ned et stykke arbeid og bruke tid for å lage innhold. Det kommer ikke til å skje.
Era Vulgaris Skrevet 7. mai 2023 #82229 Skrevet 7. mai 2023 pøbelsara skrev (5 timer siden): Jeg har kikket innom IG for første gang på lenge - og hun er jo helt tom for ideer? Kaffe - løpe - unger - unger - sesongaktivitet (handle blomster) - kaffe - unger som drikker kaffe. Jeg veksler mellom 🥱 og å synes synd på henne som var på toppen og nå er fullstendig frakjørt. Og kan hun ikke bare droppe å poste innhold med de ungene? Er det virkelig fortsatt noen som ikke synes det er dust, harry og utrolig dumt? Hun gjør det jo på trass har hun selv uttalt. Desto mer kritikk hun får for noe, desto mer kjører hun på med akkurat det. Og eksponering av unger har de fått mye kritikk for. Modenhetsnivået hennes er såpass lavt at omvendt psykologi muligens ville funke kjempebra! 31
Inocybe Skrevet 7. mai 2023 #82230 Skrevet 7. mai 2023 Isild skrev (5 timer siden): Hun er vel bare semi-interessert i hage, men ja - det er noe hun burde ha laget innhold om fremover. Veldig mange har interesse for hage, bed, stauder, drivhus, busker, bær, kompost, gjødsel osv. Tror ikke hun ville blitt noen hage-blogger uansett, men hun kunne hatt litt om SITT hagearbeid og hva hun velger og hvordan hun lager en trivelig uteplass/hage. Det er jo innhold som ville fenge. Men nope. Løpe, løpe, løpe, kaffe,kaffe,kaffe - og hår. Masse langt hår! Semi-interessert tror jeg er å overdrive. Hagen i Siljan fikk minimalt med oppmerksomhet og eneste litt interessante prosjekt jeg kan huske var oppgradering av skråningen før salg. Men selv den ble overfladisk forbigått når ingen ville sponse prosjektet. Etter kjøpet på Kulås var det et lite blaff av entusiasme og begeistring men den forsvant igjen som dugg for solen ettersom det heller ikke der er noe reklame eller spons å hente. Unntatt er reklame-induserte ting som noen lekeapparater og lekestue eller som kulisse for sponsede klær mm. Jeg er hageinteressert og har høy toleranse for "nybakte" ukyndige hageeiere som prøver og feiler. Så mye gøy innhold det kunne ha blitt til. Tenkte seg til hva CBE kunne ha fått til med minimal innsats (hagen er jo der og må stelles) og med det fantastiske utgangspunktet hun har i en gammel velvokst hage. I stedet brukes all energien på intetsigende usigelig kjedelig repetitive poster om løping, kaffe og kropp, kropp, kropp. Virkelig en av de gode mulighetene som CBE og LKE bare overser til fordel for… ja, ingenting egentlig. 34 4
Kollontaj Skrevet 7. mai 2023 #82231 Skrevet 7. mai 2023 Enig @Inocybe. Kunne også hevet seg på trenden (håper den varer) med å dyrke egne grønnsaker og urter. Det kunne slått an, mange er interesserte og har prøvd selv. 17 2
Kollontaj Skrevet 7. mai 2023 #82232 Skrevet 7. mai 2023 (endret) Feil tråd😬 Endret 7. mai 2023 av Kollontaj
Kollontaj Skrevet 7. mai 2023 #82233 Skrevet 7. mai 2023 (endret) 500 likes på «boligannonsen», er dette bærekraftig for bedriften? Endret 7. mai 2023 av Kollontaj 13 1
Frisk Frosk Skrevet 7. mai 2023 #82234 Skrevet 7. mai 2023 Kollontaj skrev (2 timer siden): Enig @Inocybe. Kunne også hevet seg på trenden (håper den varer) med å dyrke egne grønnsaker og urter. Det kunne slått an, mange er interesserte og har prøvd selv. De har hatt så mange muligheter i alle år. Og har valgt å ikke gjøre noe med mulighetene, men heller fortsette med det samme som før, og forenklede utgaver av det gamle. Når de så finner ut at de må gjøre noe, så er de jo altfor sent ute. Istedenfor at de kunne vært blant de første og ledet an, så kommer de nå diltende etter, uten ekte engasjement, og fremdeles ikke villig til å legge ned nok jobb med produktet og innholdet. Vi ser det med trening, yoga, podkast m.m. Om de nå skulle kaste seg på hagetrenden, når de tydeligvis ikke egentlig er interessert i det, så vil det heller ikke slå an. 10
Isola2 Skrevet 7. mai 2023 #82235 Skrevet 7. mai 2023 «Eat,pray, love» som tekst til a du manisk løper på mølle. Er jeg helt dum som ikke skjønner sammenhengen..? 10
Surikatt Skrevet 7. mai 2023 #82236 Skrevet 7. mai 2023 Kollontaj skrev (1 time siden): 500 likes på «boligannonsen», er dette bærekraftig for bedriften? Bildene er jo nitriste. Hun kan ikke noe om verken innredning eller interiør. Huset er kaldt og upersonlig. 19
Frisk Frosk Skrevet 7. mai 2023 #82237 Skrevet 7. mai 2023 Kollontaj skrev (1 time siden): 500 likes på «boligannonsen», er dette bærekraftig for bedriften? Med forbehold om at jeg ikke følger med på interiørmoter - men er ikke sterilt grått/svart/hvitt temmelig utdatert nå? Til og med matbildet er jo dørgende kjedelig i samme lite innbydende fargene. Jeg vet ikke, men har inntrykk av at folk nå ønsker mye mer farger og lys inn i hjemmene sine. Skal de selge tror jeg de bør forsøke å få litt farger inn i bildene, skape litt varme og liv i bildene, ikke dette grå og dystre og sterile. 20
CityCityBangBang Skrevet 7. mai 2023 #82238 Skrevet 7. mai 2023 13 minutter siden, Isola2 said: «Eat,pray, love» som tekst til a du manisk løper på mølle. Er jeg helt dum som ikke skjønner sammenhengen..? Kanskje filmen hun ser på mens hun løper? Sånn tolket jeg det - men ikke godt å si. 🙂 4
Inocybe Skrevet 7. mai 2023 #82239 Skrevet 7. mai 2023 Frisk Frosk skrev (15 minutter siden): De har hatt så mange muligheter i alle år. Og har valgt å ikke gjøre noe med mulighetene, men heller fortsette med det samme som før, og forenklede utgaver av det gamle. Når de så finner ut at de må gjøre noe, så er de jo altfor sent ute. Istedenfor at de kunne vært blant de første og ledet an, så kommer de nå diltende etter, uten ekte engasjement, og fremdeles ikke villig til å legge ned nok jobb med produktet og innholdet. Vi ser det med trening, yoga, podkast m.m. Om de nå skulle kaste seg på hagetrenden, når de tydeligvis ikke egentlig er interessert i det, så vil det heller ikke slå an. Det er et poeng det at hvis hage skulle ha slått an, hadde det krevd litt oppriktig interesse. Hvilket neppe er der. Som du skriver er det et mønster med kortvarige hobbyer. Teater for eksempel virket oppriktig, og gav faktisk en del godt innhold, men tok fort slutt den også. Friluftsliv og aktiv familie varte en stund men nå kan ikke en gang trekkhund tenne friluftslivgnisten. Ikke at det nødvendigvis er noe galt i å bytte hobby, men er det virkelig ingenting som fenger CBE over tid? Eneste jeg kan komme på er "iscenesettelse av kropp og livsførelse" og det er en "hobby" som er så fjernt fra mine interesser det kan komme. 17
Kollontaj Skrevet 7. mai 2023 #82240 Skrevet 7. mai 2023 Frisk Frosk skrev (11 minutter siden): Med forbehold om at jeg ikke følger med på interiørmoter - men er ikke sterilt grått/svart/hvitt temmelig utdatert nå? Til og med matbildet er jo dørgende kjedelig i samme lite innbydende fargene. Jeg vet ikke, men har inntrykk av at folk nå ønsker mye mer farger og lys inn i hjemmene sine. Skal de selge tror jeg de bør forsøke å få litt farger inn i bildene, skape litt varme og liv i bildene, ikke dette grå og dystre og sterile. Enig. Vanskelig å kritisere personlig smak og mange liker jo grått/hvitt/sort, jeg stusser mer over hvor lite personlig det er, ser ut som en katalogside, muligens meningen. Ikke noe kunst, feks, ingen grønne planter. 14 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå