Klink Skrevet 29. april 2023 #81881 Skrevet 29. april 2023 Frisk Frosk skrev (Akkurat nå): Selvfølgelig kan du diskutere her, men du bør ikke kritisere at andre ikke tar tak i de feilene både Treasure AS og CBE.no og The Shala gjør, hvis du selv ikke er villig til å ta tak selv... Jeg har ikke kritisert en eneste sjel i tråden for å ikke gjøre noe om du leser innleggene mine. 1 2
Klink Skrevet 29. april 2023 #81882 Skrevet 29. april 2023 Kollontaj skrev (2 minutter siden): Du dro i gang «debatt» om kursholder. Hvorfor, om du ikke ønsker seriøse svar? Eller lurer på hvorfor andre ikke foretar seg noe når du ikke gidder selv? Hvis du leser hva jeg har skrevet anklager jeg ingen her for å ikke gjøre noe. 1 2
Frisk Frosk Skrevet 29. april 2023 #81883 Skrevet 29. april 2023 Klink skrev (4 minutter siden): Jeg presiserte at jeg ikke mente noen i tråden her. tenker at de ikke blir oppdaget av hvem som nå har tilsyn på slikt eller meldt inn av andre som driver seriøst. Nå ser jeg at det ikke er ulovlig da i følge en annen bruker: Så da er det ikke så rart . Det er jo lov. Hva er det du mener er lov? 8
Klink Skrevet 29. april 2023 #81884 Skrevet 29. april 2023 Frisk Frosk skrev (Akkurat nå): Hva er det du mener er lov? Å kalle seg yogalærer etter å tatt kurset.
Populært innlegg Ellie77 Skrevet 29. april 2023 Populært innlegg #81885 Skrevet 29. april 2023 Det grøsser i meg når jeg ser barn bivåne slik fokus på kropp og usunne poseringer! 🤮 42 10
Frisk Frosk Skrevet 29. april 2023 #81886 Skrevet 29. april 2023 Klink skrev (3 minutter siden): Jeg har ikke kritisert en eneste sjel i tråden for å ikke gjøre noe om du leser innleggene mine. Du kan heller ikke kritisere andre - som de som har ansvar for å ta tak i slike lov- og regelbrudd - for at de ikke gjør noe, når du selv er oppmerksom på slike brudd, men selv ikke gidder å varsle om det. Offentlige myndigheter og etater kan ikke få med seg alt, det er nettopp derfor det er opprettet tips-sider. Så lenge du ikke gidder å varsle de som kan gjøre noe med dette, da kan du heller ikke forvente at de vet. Men det er jo lett å kritisere andre og fraskrive seg alt ansvar selv. 15 3
Populært innlegg ¤flicka¤ Skrevet 29. april 2023 Populært innlegg #81888 Skrevet 29. april 2023 (endret) Hva med å ignorere, folkens? 🤡 Endret 29. april 2023 av ¤flicka¤ 38 15
NettoppJa Skrevet 29. april 2023 #81889 Skrevet 29. april 2023 Ellie77 skrev (11 minutter siden): Det grøsser i meg når jeg ser barn bivåne slik fokus på kropp og usunne poseringer! 🤮 Det er helt tragedie, og så dårlig forbilde som du kan få 😔 23 1
~ Ada ~ Skrevet 29. april 2023 #81890 Skrevet 29. april 2023 Klink skrev (13 minutter siden): Jeg skjønner ikke hva jeg har gjort feil nå? Klink skrev (8 minutter siden): Så da er det ikke så rart . Det er jo lov. Bare kutt ut det passiv aggressive våset. Du har brukt 10-15 innlegg på passivt aggressivt tåkeprat for ene og alene formidle det siste: At det er lov, ergo overdriver brukerne her. Det forstod vi i første innlegg så det er totalt bortkasta tid å lete så lenge etter parkering. 28 5
Populært innlegg Frisk Frosk Skrevet 29. april 2023 Populært innlegg #81891 Skrevet 29. april 2023 Ellie77 skrev (15 minutter siden): Det grøsser i meg når jeg ser barn bivåne slik fokus på kropp og usunne poseringer! 🤮 Jeg tar meg den frihet å minne Caroline Berg Eriksen på hva hun selv skrev på egen blogg 3. januar 2016, etter at hun i 2014 og 2015 hadde blitt avslørt for massiv redigering av egen kropp, som hun tidligere hadde benektet å gjøre: https://www.carolinebergeriksen.no/2016/01/03/frustrerende-start-pa-aret/ "Jeg var så utrolig lei meg for det jeg hadde gjort, jeg var ydmyk, flau og jeg lovte leserne mine at det aldri ville gjenta seg. Dette løftet har jeg holdt. Ikke bare fordi det var viktig ovenfor meg selv og leserne mine, men også fordi jeg har en datter som jeg elsker over alt på jord, og som jeg ikke ønsker skal vokse opp med en mor som har behov for å redigere kroppen sin. Jeg har alt å tape på å bryte dette løftet og jeg er faktisk et såpass ærlig menneske at jeg holder det jeg lover." Bedriftseier Caroline Berg Eriksen - du har knapt gjort annet enn å redigere egen kropp og legge på filter på eget ansikt og kropp siden du lovet dette. Og det barnet du i 2016 var så opptatt av skulle slippe å vokse opp med en mor som har behov for å redigere kroppen sin - det er nå en del av dine kroppsredigerte bilder. Med andre ord, du har vist i mange år at det ER så viktig for deg å redigere egen kropp at det settes over hensynet til barna som må vokse opp og se dette og være en del av dette. Ansiktet til CBE er helt klart brukt filter på og/eller redigert. Selv ikke et halvt ansikt kan vises frem uten filter... 53 1 14
Sursøtsaus Skrevet 29. april 2023 #81892 Skrevet 29. april 2023 Finlay skrev (21 timer siden): De er naturligvis klar over at pedofile muligens runker til bilder av barna deres. De velger å ikke bry seg. Dette! Og før noen tar en Iselin Guttormsen og kommer med en "er det kvinnen sin feil hvis hun blir voldtatt også da eller?" Selvfølgelig ikke. Det er aldri offeret sin feil. Men foreldre er vernepliktig inntil barnet fyller 18 år, og barnets trygghet er deres ansvar. Caroline nevner i podkasten at hun lærer sine barn å ikke gå inn i fremmede sine biler. Jeg hadde aldri klandret en forelder dersom barnet deres hadde blitt lurt inn i en bil til en fremmed, det er gjerningsmannen sin feil. Men i det scenarioet tar Caroline ansvar som forelder og lærer barna opp i at de ikke skal bli med folk de ikke kjenner, så hvorfor mangler hun samme bevissthet rundt ansvaret sitt når det kommer til eksponering på nett? Tror hun virkelig at dersom bildene eksisterer på hennes konto så er det trygt? Hun kan ikke kontrollere hvordan bildene blir brukt når hun poster dem, hun kan ikke kontrollere at voksne ikke misbruker informasjonen hun legger ut om barnas fritidsaktiviteter og skoleplass. Vi vet at kjendisbarn har tiltrukket uønsket oppmerksomhet før. Einar Tørnquist har innrømmet at han kjenner han har eksponert barna for mye ved å nevne dem så ofte i podkaster, fordi folk han ikke kjenner har begynt å spørre om barna hans med navn (jeg synes det er litt rart at han ikke slutter å nevne dem i podkaster hvis han kjenner på dette men det får evt bli en annen tråd). Barna til ABD opplevde trakassering og mobbing på nett og skrekkeksempelet vil alltid være bloggerbarnet som opplevde at fremmede oppsøkte barnehagen hen gikk i. Lærepengen her burde være at fremmede på Internett kan like gjerne være like farlige som fremmede biler, og når du eksponerer barna dine så mye så kan skaden bli like alvorlig. Da er det ditt ansvar å se til at det unngås så langt det er mulig og da er faktisk første steg å stoppe eksponeringen. 24 13
Klink Skrevet 29. april 2023 #81893 Skrevet 29. april 2023 (endret) ~ Ada ~ skrev (7 minutter siden): Bare kutt ut det passiv aggressive våset. Du har brukt 10-15 innlegg på passivt aggressivt tåkeprat for ene og alene formidle det siste: At det er lov, ergo overdriver brukerne her. Det forstod vi i første innlegg så det er totalt bortkasta tid å lete så lenge etter parkering. Det er ikke sant. Jeg kan ikke skrive noen ting uten at det ender opp med brukerangrep. Endret 29. april 2023 av Klink 2 1
NettoppJa Skrevet 29. april 2023 #81894 Skrevet 29. april 2023 (endret) Yess, over til Bergen uten å mate sjøløvene i akvariet. @Felis har du hørt gårsdagens podkast? Nysgjerrig på oppsummering 🤓 Endret 29. april 2023 av NettoppJa Skrivefeil 12
Kollontaj Skrevet 29. april 2023 #81895 Skrevet 29. april 2023 Sursøtsaus skrev (4 minutter siden): Dette! Og før noen tar en Iselin Guttormsen og kommer med en "er det kvinnen sin feil hvis hun blir voldtatt også da eller?" Selvfølgelig ikke. Det er aldri offeret sin feil. Men foreldre er vernepliktig inntil barnet fyller 18 år, og barnets trygghet er deres ansvar. Caroline nevner i podkasten at hun lærer sine barn å ikke gå inn i fremmede sine biler. Jeg hadde aldri klandret en forelder dersom barnet deres hadde blitt lurt inn i en bil til en fremmed, det er gjerningsmannen sin feil. Men i det scenarioet tar Caroline ansvar som forelder og lærer barna opp i at de ikke skal bli med folk de ikke kjenner, så hvorfor mangler hun samme bevissthet rundt ansvaret sitt når det kommer til eksponering på nett? Tror hun virkelig at dersom bildene eksisterer på hennes konto så er det trygt? Hun kan ikke kontrollere hvordan bildene blir brukt når hun poster dem, hun kan ikke kontrollere at voksne ikke misbruker informasjonen hun legger ut om barnas fritidsaktiviteter og skoleplass. Vi vet at kjendisbarn har tiltrukket uønsket oppmerksomhet før. Einar Tørnquist har innrømmet at han kjenner han har eksponert barna for mye ved å nevne dem så ofte i podkaster, fordi folk han ikke kjenner har begynt å spørre om barna hans med navn (jeg synes det er litt rart at han ikke slutter å nevne dem i podkaster hvis han kjenner på dette men det får evt bli en annen tråd). Barna til ABD opplevde trakassering og mobbing på nett og skrekkeksempelet vil alltid være bloggerbarnet som opplevde at fremmede oppsøkte barnehagen hen gikk i. Lærepengen her burde være at fremmede på Internett kan like gjerne være like farlige som fremmede biler, og når du eksponerer barna dine så mye så kan skaden bli like alvorlig. Da er det ditt ansvar å se til at det unngås så langt det er mulig og da er faktisk første steg å stoppe eksponeringen. Godt innlegg👏🏻 Jeg forstod at CBE og sidekicket snakket om grenser for barn på SoMe. Har ikke hørt det, men jeg synes det er merkelig (helt surrealistisk, faktisk) at en av landets verste på å eksponere unger i snart 10 år, kan snakke om temaet uten å komme inn på sin innflytelse på egne og andres barn (jeg vet at barn kommenterer og følger på Tiktok). Det er som en parallell virkelighet. (hvis hun snakker om egen innflytelse; gjerne informer meg) 27 2
~ Ada ~ Skrevet 29. april 2023 #81897 Skrevet 29. april 2023 Klink skrev (13 minutter siden): Det er ikke sant. Jeg kan ikke skrive noen ting uten at det ender opp med brukerangrep. Du manipulerer feil person. Next. 13
Kollontaj Skrevet 29. april 2023 #81898 Skrevet 29. april 2023 Dette er noen FÅ ubeskyttede titler man kan gi seg selv: Osteopat Personlig Trener Psykoterapeut Rørlegger Sexolog Snekker Stylist Takstmann Taktekker Typograf Tømrer Urmaker Webutvikler Spørsmålet er om det er etisk riktig å bruke en tittel når man ikke har utdanning? (Eller realkompetanse) Når man samtidig er influencer og later som man har tatt en utdanning? Når man tilbyr svært mangelfull utdanning? Finn tre feil, liksom. 19 1 9
Gjest Finlay Skrevet 29. april 2023 #81899 Skrevet 29. april 2023 Sursøtsaus skrev (16 minutter siden): Vi vet at kjendisbarn har tiltrukket uønsket oppmerksomhet før. Einar Tørnquist har innrømmet at han kjenner han har eksponert barna for mye ved å nevne dem så ofte i podkaster, fordi folk han ikke kjenner har begynt å spørre om barna hans med navn (jeg synes det er litt rart at han ikke slutter å nevne dem i podkaster hvis han kjenner på dette men det får evt bli en annen tråd). Barna til ABD opplevde trakassering og mobbing på nett og skrekkeksempelet vil alltid være bloggerbarnet som opplevde at fremmede oppsøkte barnehagen hen gikk i. Ja det finnes eksempler. Det du nevner om Einar Tørnquist har jeg ikke hørt om, men kjenner de andre historiene. Bloggerbarnet som ble oppsøkt i barnehagen, og ABDs barn som ble utsatt for “jeg vet hvor du bor”. Sanne historier eller oppspinn, umulig å si🤷♀️ Poenget er at dette forteller mødrene om i media (uten å bli konfrontert), som eksempler på hvor gale folk kan bli. Det de glemmer, eller ikke ønsker å ta inn over seg, er at det er de selv som har satt sine barn i disse potensielt farlige situasjonene. Det er foreldrene selv som har satt barna i den situasjonen at alle vet hvem de er, hva de heter, hvordan de ser ut, og hvor de bor. Men selvsagt mer bekvemt å plassere alt ansvar hos en crazy følger, om noe skulle skje.
Korsihalsen Skrevet 29. april 2023 #81900 Skrevet 29. april 2023 (endret) Ellie77 skrev (50 minutter siden): Det grøsser i meg når jeg ser barn bivåne slik fokus på kropp og usunne poseringer! 🤮 Ikke verst å ha besøk av sine egne barn. Ser bare mamma i kjelleren 🙄 Skulle nesten tro det var noen naboer/slektningers barn var på besøk. Endret 29. april 2023 av Korsihalsen 14
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå