Keaton Skrevet 29. april 2023 #81901 Skrevet 29. april 2023 Det gikk ikke så bra med den plutselige oppgangen i følgere. 18 6
Klink Skrevet 29. april 2023 #81902 Skrevet 29. april 2023 ~ Ada ~ skrev (12 minutter siden): Du manipulerer feil person. Next. Anklage andre for manipulering i en diskusjonstråd er jo virkelig sympatisk… 2
~ Ada ~ Skrevet 29. april 2023 #81903 Skrevet 29. april 2023 NettoppJa skrev (23 minutter siden): Yess, over til Bergen uten å mate sjøløvene i akvariet. @Felis har du hørt gårsdagens podkast? Nysgjerrig på oppsummering 🤓 Unner ingen å lide seg gjennom den timen. Jeg lovet i hvert fall meg selv å aldri sløse bort tiden på det igjen etter den episoden. De snakker blant annet om aldersgrensene på SoMe, om de bør bli høyere. Hilsen to damer som utleverer mindreårige på SoMe i stor skala. 19 4
Klink Skrevet 29. april 2023 #81904 Skrevet 29. april 2023 Kollontaj skrev (13 minutter siden): Dette er noen FÅ ubeskyttede titler man kan gi seg selv: Osteopat Personlig Trener Psykoterapeut Rørlegger Sexolog Snekker Stylist Takstmann Taktekker Typograf Tømrer Urmaker Webutvikler Spørsmålet er om det er etisk riktig å bruke en tittel når man ikke har utdanning? (Eller realkompetanse) Når man samtidig er influencer og later som man har tatt en utdanning? Når man tilbyr svært mangelfull utdanning? Finn tre feil, liksom. Mye av det cbe og andre influensere driver med er uetisk. Selve «yrket» - det å forsøke å få andre til å føle at en er venninner for deretter å påvirke dem til å kjøpe ting er uetisk. I alle fall mener jeg det. Derfor lurer jeg på hvorfor det er så mye som ikke er lovbestemt eller at lovbrudd blir så lite fulgt opp . Da gjør det det jo enkelt å fortsette og jeg skjønner jo at man gjør det så lenge en tjener såpass godt som mange influensere gjør. 4
Klink Skrevet 29. april 2023 #81905 Skrevet 29. april 2023 Korsihalsen skrev (2 minutter siden): Hvorfor skriver du noe i det hele tatt? Du er jo veldig dårlig til å formidle det du mener, trollguri 😄 Avsporer og koser deg 😄 Dette er avsporing. Og det er heller ikke lov å anklage andre for å trolle. At jeg lurer på hvorfor de som driver det kurset ikke er tatt er ikke noen avsporing. 2 1
NettoppJa Skrevet 29. april 2023 #81906 Skrevet 29. april 2023 (endret) Klink skrev (10 minutter siden): Mye av det cbe og andre influensere driver med er uetisk. Selve «yrket» - det å forsøke å få andre til å føle at en er venninner for deretter å påvirke dem til å kjøpe ting er uetisk. I alle fall mener jeg det. Derfor lurer jeg på hvorfor det er så mye som ikke er lovbestemt eller at lovbrudd blir så lite fulgt opp . Da gjør det det jo enkelt å fortsette og jeg skjønner jo at man gjør det så lenge en tjener såpass godt som mange influensere gjør. Nettopp! Tror mange her inne er enige med deg i det 👍 i bunn og grunn er det det hele denne tråden handler om! Uetiske, ulovlige og kritikkverdige forhold hos bedriften vi diskuterer. Endret 29. april 2023 av NettoppJa Skrivefeil 10
NettoppJa Skrevet 29. april 2023 #81907 Skrevet 29. april 2023 ~ Ada ~ skrev (20 minutter siden): Unner ingen å lide seg gjennom den timen. Jeg lovet i hvert fall meg selv å aldri sløse bort tiden på det igjen etter den episoden. De snakker blant annet om aldersgrensene på SoMe, om de bør bli høyere. Hilsen to damer som utleverer mindreårige på SoMe i stor skala. Oh, the irony ☺️☺️ det går vel i samme tralten ja. Jeg har prøvd et par ganger selv, men gir opp etter ca 3-5 minutter 😵💫 8
Frisk Frosk Skrevet 29. april 2023 #81908 Skrevet 29. april 2023 Kollontaj skrev (29 minutter siden): Det gikk ikke så bra med den plutselige oppgangen i følgere. Ser det er over 500 som avfulgte 4. april. Det er jo få dager etter de deltok i Drammen 10k, samme dag hvor LKE la ut om hvor dårlig form han var og likevel var ute og løp, i tillegg til dagen hvor de la ut noe om at flere hadde meldt seg på treningsreisen (og det innlegget/reklamen brøt loven for reklam) m.m. I tillegg var det en dag mange allerede hadde påskeferie. Jeg antar at flere da hadde en opprydning og fant ut at dette var noe de ikke ønsket å følge videre. 28 8
NettoppJa Skrevet 29. april 2023 #81909 Skrevet 29. april 2023 Frisk Frosk skrev (5 minutter siden): Ser det er over 500 som avfulgte 4. april. Det er jo få dager etter de deltok i Drammen 10k, samme dag hvor LKE la ut om hvor dårlig form han var og likevel var ute og løp, i tillegg til dagen hvor de la ut noe om at flere hadde meldt seg på treningsreisen (og det innlegget/reklamen brøt loven for reklam) m.m. I tillegg var det en dag mange allerede hadde påskeferie. Jeg antar at flere da hadde en opprydning og fant ut at dette var noe de ikke ønsket å følge videre. Er nok også en god del skuelystne som er skuffa for at det ikke kommer fler puppebilder.... eller som har fått nok av kaffekopp og løpebånd. Spår nytt stunt når de treffer 299 igjen. For det skjer! 16
Keaton Skrevet 29. april 2023 #81910 Skrevet 29. april 2023 Frisk Frosk skrev (20 minutter siden): Ser det er over 500 som avfulgte 4. april. Det er jo få dager etter de deltok i Drammen 10k, samme dag hvor LKE la ut om hvor dårlig form han var og likevel var ute og løp, i tillegg til dagen hvor de la ut noe om at flere hadde meldt seg på treningsreisen (og det innlegget/reklamen brøt loven for reklam) m.m. I tillegg var det en dag mange allerede hadde påskeferie. Jeg antar at flere da hadde en opprydning og fant ut at dette var noe de ikke ønsket å følge videre. Ser ikke ut til at podcasten trekker flere følgere, heller. Lurer fortsatt på hvor den ligger på lista, for jeg finner den jo ikke. 14
Frisk Frosk Skrevet 29. april 2023 #81912 Skrevet 29. april 2023 NettoppJa skrev (38 minutter siden): Er nok også en god del skuelystne som er skuffa for at det ikke kommer fler puppebilder.... eller som har fått nok av kaffekopp og løpebånd. Spår nytt stunt når de treffer 299 igjen. For det skjer! Haha... ja, hvordan kunne jeg glemme puppestuntet Blir nok noen avslørende bilder igjen da, ja, så litt lukking og åpning av kontoen og helt uforståelig mange antall nye følgere fra en dag til neste... det står tydelig i krystallkulen 18 3
Frisk Frosk Skrevet 29. april 2023 #81913 Skrevet 29. april 2023 Kollontaj skrev (28 minutter siden): Ser ikke ut til at podcasten trekker flere følgere, heller. Lurer fortsatt på hvor den ligger på lista, for jeg finner den jo ikke. Det hjalp visst ikke å kritisere KG og tråden her heller 15
miagunda Skrevet 29. april 2023 #81914 Skrevet 29. april 2023 Frisk Frosk skrev (Akkurat nå): Det hjalp visst ikke å kritisere KG og tråden her heller Ikke når de tar opp hets, som ikke er hets. 14
Frisk Frosk Skrevet 29. april 2023 #81915 Skrevet 29. april 2023 miagunda skrev (Akkurat nå): Ikke når de tar opp hets, som ikke er hets. Men det var åpenbart at CBE trodde hun skulle få mye støtte for å kalle ikke-hets for hets. Men heller ikke HPNH var helt enig med henne i hva hun kalte hets, etter påske. 21 4
miagunda Skrevet 29. april 2023 #81916 Skrevet 29. april 2023 Frisk Frosk skrev (Akkurat nå): Men det var åpenbart at CBE trodde hun skulle få mye støtte for å kalle ikke-hets for hets. Men heller ikke HPNH var helt enig med henne i hva hun kalte hets, etter påske. Men hun tør ikke ta opp det kritikkverdige, og det er jo en innrømmelse i seg selv. 23 5
Keaton Skrevet 29. april 2023 #81917 Skrevet 29. april 2023 miagunda skrev (1 minutt siden): Men hun tør ikke ta opp det kritikkverdige, og det er jo en innrømmelse i seg selv. Hvis noen har vært i tvil om LKEs eskapader med billakk-vold, har episodene om «netthat» bekreftet at de kan stole på historien. 36 5
Laia Skrevet 29. april 2023 #81918 Skrevet 29. april 2023 Frisk Frosk skrev (5 minutter siden): Haha... ja, hvordan kunne jeg glemme puppestuntet Blir nok noen avslørende bilder igjen da, ja, så litt lukking og åpning av kontoen og helt uforståelig mange antall nye følgere fra en dag til neste... det står tydelig i krystallkulen Det som skurrer er jo at den første konsekvensen etter stuntet var at nesten 400 stk avfulgte. Deretter kom det «plutselig» til en økning med 5000 samtidig som kontoen ble gjort privat over de påfølgende dagene, noe som førte til en spekulasjon om det ble foretatt kjøp av følgere. Jeg synes personlig at hele affæren bar preg av litt desperate tiltak der i gården. 34 2
LilleSnupp Skrevet 29. april 2023 #81919 Skrevet 29. april 2023 Korsihalsen skrev (59 minutter siden): Ja. Skal gjøre det fra nå! 😊 Er bare så sykt irritereden at en viss person får lov å fortsette og fortsette!!!! 😄😄😄😄😄 Vedkommende fortsetter jo fordi hen får svar og kan fortsette.. 😏 31 4
~ Ada ~ Skrevet 29. april 2023 #81920 Skrevet 29. april 2023 Laia skrev (14 minutter siden): Det som skurrer er jo at den første konsekvensen etter stuntet var at nesten 400 stk avfulgte. Deretter kom det «plutselig» til en økning med 5000 samtidig som kontoen ble gjort privat over de påfølgende dagene, noe som førte til en spekulasjon om det ble foretatt kjøp av følgere. Jeg synes personlig at hele affæren bar preg av litt desperate tiltak der i gården. Økningen kom kanskje etter stuntet var i avisa? Mulig jeg husker feil. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå