Frisk Frosk Skrevet 17. mars 2023 #79341 Skrevet 17. mars 2023 Nudeldama skrev (40 minutter siden): Fordi dette ikke er innafor hos moralistene på KG. Og tråkker man utenfor hva de synes er moralsk riktig, så får influenserne høre det, side opp og side ned. Man trenger ikke være "moralist" for å påpeke at Caroline Berg Eriksen stadig bryter norsk lov når hun altfor ofte viser alkohol i reklamer (merket og umerket reklame). Helsetilsynet har jo flere ganger gitt Caroline Berg Eriksen advarsler for nettopp dette. Man trenger heller ikke være moralist for å reagere på omfanget av og hyppigheten Caroline Berg Eriksen legger ut bilder eller tekst som handler om at hun drikker alkohol, hvor også barna er en del av narrativet. Hun blander gjerne alkohol med seksualiserte bilder av seg selv, og bilder av barna. Helsedirektoratet, Barneombudet, Kripos, Unicef, WHO og mange flere viser til forskning som viser hvor negativt disse tingene er hver for seg. Caroline Berg Eriksen blander dem og gjør dem enda verre. Moral har lite eller ingenting med dette å gjøre. Man er heller ikke moralist selv om man følger med i samfunnet og holder seg oppdatert på og tar til seg seriøs forskning. 31 5
Minnie Mus Skrevet 17. mars 2023 #79342 Skrevet 17. mars 2023 9 minutter siden, Klink said: Hun fronter ikke å drikke seg full, hun fronter å ta et glass vin til lunsj. Å det å ta et glass eller flere før man henter ungen i barnehagen er greit? Nå vet vi jo ikke om hun tok et glass eller ei hel flaske....... Som vanlig så har ikke du skjønt bæra av hva vi snakker om her inne 😅 Jeg pleier å unngå å svare deg eller gi deg noen som helst form for oppmerksomhet da jeg skjønner agendaen din, men denne gangen måtte jeg bare svare for meg. 24 2
Frisk Frosk Skrevet 17. mars 2023 #79343 Skrevet 17. mars 2023 Ellie77 skrev (16 minutter siden): Jeg synes omtrent alt ved bedriften CBE er både uproft, useriøst og høyst kritikkverdig. Alkoholforbruket, derimot, kan vel ikke sies å være noe å hisse seg opp over. At hun bruker vinglass i ny og ne for å skape content i en ellers dørgende kjedelig hverdag og forsøke å framstå med litt fine vaner, er ubehjelpelig - ja vel, men det har ingenting med alkoholisme å gjøre. Det er bare nok et symptom på en døende influencerkarriere der personaen CBE ikke har noe bedre å melde. Caroline Berg Eriksen bruker veldig ofte alkohol i forbindelse med reklamer, det er ulovlig, og det er uproft, useriøst og høyst kritikkverdig. Hyppigheten Caroline Berg Eriksen i perioder legger ut bilder av alkohol er også noe man bør reagere på når man vet at hun velger å ha som yrke å påvirke andre. I hvert fall når man kjenner de nyeste tallene for hva maks alkoholinntak pr. uke bør være. 20
Hallepalle2 Skrevet 17. mars 2023 #79344 Skrevet 17. mars 2023 Nudeldama skrev (1 time siden): Fordi dette ikke er innafor hos moralistene på KG. Og tråkker man utenfor hva de synes er moralsk riktig, så får influenserne høre det, side opp og side ned. Hvorfor kommenterer du aldri på de gode sakene som diskuteres her inne? 24 6
Hallepalle2 Skrevet 17. mars 2023 #79345 Skrevet 17. mars 2023 Nippels, vin og kaffe er undertittelen på dagens (?) pod. Ytterst beskrivende for hele bedriften. 28 4
Villroses hage Skrevet 17. mars 2023 #79346 Skrevet 17. mars 2023 1 hour ago, Nudeldama said: Fordi dette ikke er innafor hos moralistene på KG. Og tråkker man utenfor hva de synes er moralsk riktig, så får influenserne høre det, side opp og side ned. Har du fått med deg at carolinebergeriksen.no er påvirkere? (Influensere = påvirkere) At deres jobb er å påvirke folk til å leve og handle sånn som dem? Jeg har ingenting i mot et glass vin til maten, eller andre hyggelige anledninger. Men å vise at det er greit å drikke før en kjører bil, eller før en henter i barnehagen er uheldig påvirkning i min bok. De må gjerne kose seg med vin, men ikke publiser det offentlig når det er i en på kanten situasjon! Som vanlig fraskriver de seg ansvaret for hva de publiserer. 29
Skrottefar Skrevet 17. mars 2023 #79347 Skrevet 17. mars 2023 Villroses hage skrev (11 minutter siden): Har du fått med deg Visse debattanter får kun med seg at det er kritikk mot influenseren, og da er det viktigere å kritisere kritikken enn å faktisk få med seg essensen i kritikken 21 1
Hunter7 Skrevet 17. mars 2023 #79348 Skrevet 17. mars 2023 1 hour ago, Hallepalle2 said: Hvorfor kommenterer du aldri på de gode sakene som diskuteres her inne? Du vet, disse gjeddene i sivet. De som foretrekker veldig lavthengende frukt slik at de selv kan "briljere" med sin egen moralske fortreffelighet og overlegenhet 🙄. Og ikke minst stilltiende bifall av forfølgelse og terrorisering av ei kvinne, samt utøvelse av hærverk på nevnte kvinnes eiendom. 32 10
Torden Skrevet 17. mars 2023 #79349 Skrevet 17. mars 2023 (endret) Lilly_A skrev (7 timer siden): Det er mye med denne bedriften som er feil, men akkurat alkoholkonsumet er jeg ikke bekymret for. ..men MÅ de publisere det? Og det i en bedriftskanal. Endret 17. mars 2023 av Torden 10
Surikatt Skrevet 17. mars 2023 #79350 Skrevet 17. mars 2023 Jeg synes hun drikker mye. Når jeg tenker på henne forbinder jeg henne med kaffekopper og vinglass. Så kan man si at det gjør hun ikke men hun gir inntrykk av det. Nå skal vi kose oss = bilder av vinglass. Det er vel det at det har gått på repeat år ut og inn. Det finnes en grense for hvor mye man kan finne på når det skal postes bilder daglig i over 10 år. Fatter ikke at hun gidder. 20
miamiamia Skrevet 17. mars 2023 #79351 Skrevet 17. mars 2023 Tilbake til filterbruken hennes. Det jeg har begynt å se er likheter mellom for eks Sophie Elise og CBE, og smått en og annen influenser. De ligner litt på hverandre. Bruker de samme hudpleiesalong, produkter og sminke? Eller samme kirurg? 17
Stargaze Skrevet 17. mars 2023 #79352 Skrevet 17. mars 2023 miamiamia skrev (19 minutter siden): Tilbake til filterbruken hennes. Det jeg har begynt å se er likheter mellom for eks Sophie Elise og CBE, og smått en og annen influenser. De ligner litt på hverandre. Bruker de samme hudpleiesalong, produkter og sminke? Eller samme kirurg? De bruker vel samme filter da… 11
Gjest Keikolina Skrevet 17. mars 2023 #79353 Skrevet 17. mars 2023 Klink skrev (3 timer siden): Hun fronter ikke å drikke seg full, hun fronter å ta et glass vin til lunsj. Et glass vin til lunch hadde jeg kjent i hodet ihvertfall
Kollontaj Skrevet 17. mars 2023 #79354 Skrevet 17. mars 2023 Keikolina skrev (28 minutter siden): Et glass vin til lunch hadde jeg kjent i hodet ihvertfall Det er vel en grunn til at man ikke serverer så mye alkohol rundt på arbeidsplasser. 17 3
*Ariel* Skrevet 17. mars 2023 #79355 Skrevet 17. mars 2023 Noen følger tydeligvis med her inne siden noen føler at det er nødvendig å informere instafølgerne om at det blir et glass vin i kveld. 19 4
Pusern3 Skrevet 17. mars 2023 #79356 Skrevet 17. mars 2023 Torden skrev (1 time siden): ..men MÅ de publisere det? Og det i en bedriftskanal. Nettopp 👌 akkurat det tenker jeg også. 5
Era Vulgaris Skrevet 17. mars 2023 #79357 Skrevet 17. mars 2023 *Ariel* skrev (3 minutter siden): Noen følger tydeligvis med her inne siden noen føler at det er nødvendig å informere instafølgerne om at det blir et glass vin i kveld. Dette er også et mønster hos bedriften. Når de kritiseres for noe, legger de ut enda mer av det de kritiseres for. Omtrent som trassige barn. Et snodig skue. 35 6
Nudeldama Skrevet 17. mars 2023 #79358 Skrevet 17. mars 2023 Hunter7 skrev (1 time siden): Du vet, disse gjeddene i sivet. De som foretrekker veldig lavthengende frukt slik at de selv kan "briljere" med sin egen moralske fortreffelighet og overlegenhet 🙄. Og ikke minst stilltiende bifall av forfølgelse og terrorisering av ei kvinne, samt utøvelse av hærverk på nevnte kvinnes eiendom. Nope, sorry. "Gjedder i sivet" er oppbrukt for lenge siden. Fordi det er ingen som er så mye gjedder i sivet som hele denne tråden - som daglig leter på CBEs SoMe etter noe å ta henne på. 1 10
Frisk Frosk Skrevet 17. mars 2023 #79359 Skrevet 17. mars 2023 Torden skrev (1 time siden): ..men MÅ de publisere det? Og det i en bedriftskanal. Det er nok bare et tidsspørsmål når Caroline Berg Eriksen og Treasure igjen får advarsel fra Helsetilsynet. Da tror og håper jeg at media kjenner sitt samfunnsansvar og starter en ordentlig diskusjon om bransjen, siden Caroline Berg Eriksen har fått advarsler mange ganger før og likevel fortsetter å gjøre akkurat det samme. Og hun er ikke alene om det. 20 1
Populært innlegg Frisk Frosk Skrevet 17. mars 2023 Populært innlegg #79360 Skrevet 17. mars 2023 Nudeldama skrev (1 minutt siden): Nope, sorry. "Gjedder i sivet" er oppbrukt for lenge siden. Fordi det er ingen som er så mye gjedder i sivet som hele denne tråden - som daglig leter på CBEs SoMe etter noe å ta henne på. Den største gjedda i sivet er jo Lars Kristian Eriksen, som søker opp på nett, oppsøker hjemme, spaner på, forfølger kvinnen i bil, og så gjør hærverk på kvinnens bil, før han fortsetter med trakasserende oppringninger etterpå. Og alt kun fordi kvinnen kom med en saklig kommentar til en bedrift CBE hadde et samarbeid med. Store, gamle gjedder er helsefarlige å spise - LKE er også som en stor, gammel gjedde i sivet, helt uspiselig. 30 5 25
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå