Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
MacBeth skrev (7 minutter siden):

Men har det blitt bekreftet som annonse/reklame?

Orker ikke bla meg tilbake, men det stod merket reklame den dagen hun begynte på kurs, mener jeg. Var bilde av det her i tråden. Det er fordi det var merket at det videre her i tråden ble diskutert som reklame.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ellie77 skrev (1 time siden):

Den haulen tar thinspo og pro-ana til nye høyder. Men si meg; bruker hun ikke et filter? Ser i hvert fall veldig kunstig ut 😵💫

Gikk inn via pikuci - dette var helt forferdelig!

Filter, proana, thinspo, krampaktige poseringer.

Så det også var lagt ut noe om at de hadde fått sykdom i hus, og også der er det filter og proana.

Når kommer lovverket som kan stoppe slike komplett uansvarlige mennesker som i tillegg stadig velger å begå lovbrudd hele tiden.

Disse reklamene var merket altfor dårlig med reklame også, i tillegg til ingen merking for retusjert kropp.

De gir fullstendig f... i om de skader andre. Og dette er det de velger å la barna vokse opp med.

• Liker 28
  • Nyttig 1
Skrevet

Nystartet firma, virker det som. Bildene de har lagt ut selv spiller på det seksuelle, iallfall mange av dem. 😐

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet
Snødronninga skrev (9 minutter siden):

Er vel ingen som er overrasket over Carolines posering og kroppsholdning, men det slutter aldri å være tåpelig! 

Her er altså en 36 år gammel kvinne som aldri klarer å stå normalt. Bekkenet må tiltes bakover, rumpa må presses ut for å se størst mulig ut. Er det så forbaska vanskelig å bare være naturlig. Det ser ut som hun krampeaktig skal opptre på en sexy måte. Det er for dumt, det er rett og slett for dumt. 

Hun burde vite bedre enn å påvirke andre med den type «skjønnhetsideal.» Ikke bare til sine følgere men også til sine egne barn, som kanskje vil herme etter moren og bli likedan. 

Har aldri hørt om dem før, men jeg skal i alle fall ikke kjøpe noe fra fitberry. 

507016F7-56BD-4BAB-A049-9A1FC9A55296.jpeg

Skjermdump fra instastory

Jeg måtte titte på nettbutikken og jeg ble sittende igjen, noe forvirret. Treningstøyet de selger appellerer garantert ikke til det store flertall treningsjenter\kvinner over 20.  Det ser ut som klær som i hovedsak er skapt for unge treningsinfluencere som de kan benytte når de tar bilder av treningslivet på Bali, Thailand, fyll- inn-random- eksotisk- lokasjon (og ikke nødvendigvis når de trener).  Jeg har trent på treningssenter i 15+ år og aldri sett noen, uansett alder og kropp, ha på seg noe som likner på det de selger i den nettbutikken.

• Liker 19
Skrevet
KikiEco skrev (1 minutt siden):

Jeg måtte titte på nettbutikken og jeg ble sittende igjen, noe forvirret. Treningstøyet de selger appellerer garantert ikke til det store flertall treningsjenter\kvinner over 20.  Det ser ut som klær som i hovedsak er skapt for unge treningsinfluencere som de kan benytte når de tar bilder av treningslivet på Bali, Thailand, fyll- inn-random- eksotisk- lokasjon (og ikke nødvendigvis når de trener).  Jeg har trent på treningssenter i 15+ år og aldri sett noen, uansett alder og kropp, ha på seg noe som likner på det de selger i den nettbutikken.

De sports-BHene ser ikke ut som de er designet for annet enn silikonpupper som står av seg selv.

Holder meg til Change sine.

• Liker 17
  • Nyttig 2
Skrevet

Når poseringen medfører at hodet fremstår større enn rumpa og bredere enn midjen er det på tide å ta seg litt frisk luft og stikke fingeren i jorda før man trykker på deleknappen.

• Liker 41
  • Nyttig 1
Gjest Blinkie
Skrevet
Surikatt skrev (2 timer siden):

Reklame hvor hun bruker filter, det er ikke merket med at hun bruker filter. Som vanlig gir hun f i det. Sendt til Forbrukertilsynet. Det ligger så mye informasjon om reklame og filter på nettsiden deres at det er helt idiotisk at de ikke følger opp og oppretter tilsynssak. Hun har aldri merket. Hvorfor lages det slike lover når det aldri blir tatt tak i? De har hvitmalt tennene og lagt filter på ansiktet. Kroppen er sannsynligvis også tuklet med. 

Enig. Videoene hun legger ut er så kleine 🙈🙊

Skrevet (endret)

Her er det naturlig å tenke at hun er veldig kunstinteressert og bøyer seg frem for å se nærmere på bildet.

Jeg orker ikke å se på hele bildet samlet, for det skriker feilstilling og mange timer fysioterapi. Det er vondt å se på. Så jeg kan jo late som det første😀

IMG_20230226_235324.png

Endret av ~ Ada ~
La til bilde
  • Liker 20
  • Nyttig 3
Skrevet

Tråden er ryddet for krenkelser og avsporing.

Måne, admin. 

• Liker 1
Skrevet

Der tror jeg fitberry virkelig har gjort det dummeste de kan finne på, nemlig å bruke sine markedsføringskroner på å sponse CBE, gir neppe noe god PR spør du meg, men de har vel ikke fulgt med i timen og er godtroende til det de har blitt lurt til å tro om CBE og henne påvirkningskraft 😝 

• Liker 29
  • Nyttig 1
Skrevet
Skrottefar skrev (1 time siden):

Der tror jeg fitberry virkelig har gjort det dummeste de kan finne på, nemlig å bruke sine markedsføringskroner på å sponse CBE, gir neppe noe god PR spør du meg, men de har vel ikke fulgt med i timen og er godtroende til det de har blitt lurt til å tro om CBE og henne påvirkningskraft 😝 

Jeg kikket innom eiers IG-konto, det går i mye samme greiene som hos CBE, så det er nok en grunn for at akkurat CBE er valgt til å fronte firmaet.

Men skal man som nytt og lite firma komme seg inn på et marked, da bør man i det minste ha vett nok til å velge samarbeidspartnere som ikke stadig begår lovbrudd med reklamer.

Jeg antar at Fitberry er klar over at de også har ansvar for de lovbruddene CBE ev. gjør med Fitberrys reklamer. Det er allerede minst to lovbrudd bare på den første med hvit topp og bukse.

Etter min mening lite smart om man ønsker å fremstå som en seriøs tilbyder av et produkt.

• Liker 22
  • Nyttig 4
Skrevet
Frisk Frosk skrev (På 26.2.2023 den 22.31):

Orker ikke bla meg tilbake, men det stod merket reklame den dagen hun begynte på kurs, mener jeg. Var bilde av det her i tråden. Det er fordi det var merket at det videre her i tråden ble diskutert som reklame.

Takk :) hadde ikke fått med meg det bildet merket med reklame. Rettelse, jeg så bildet, men ikke "reklame"... hvit liten skrift er vanskelig å få med seg...

• Liker 5
Skrevet
MacBeth skrev (1 minutt siden):

Takk :) hadde ikke fått med meg det bildet merket med reklame. Rettelse, jeg så bildet, men ikke "reklame"... hvit liten skrift er vanskelig å få med seg...

Vanskelig å få med seg - og ulovlig å merke så dårlig også, så var vel "dagens lovbrudd" fra bedriften.

Reklamene for fitberry er jo også brudd på loven på minst to punkt.

Lurer på om fitberry bryr seg om det? Håper Forbrukertilsynet tar tak i saken.

• Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet
Grønnmaling skrev (På 26.2.2023 den 16.53):

eg er stort sett enig med ting som skrives her inne når det kommer til kritikk av CBE, men diskusjonen om vinflaska synes jeg er litt komisk. Jeg tolket det som at de stoppet for å vise at de kjevlet med en vinflaske fordi de manglet kjevle og måtte finne et alternativ. Typ "haha se hva vi kjeler med, man tar det man har". Har gjort det samme selv på hyttetur og nei, vi vasket ikke flasken. Gikk faktisk bra det og;-) 

Det er fordi du kommer fra et syn hvor man tenker utfra sunn fornuft. Men i denne verden, hvor man kritiserer influensere, så holdes de til en moralsk standard høyere enn noen kan følge. Sunn fornuft er rett og slett ikke godt nok.

• Liker 7
Skrevet
Nudeldama skrev (59 minutter siden):

Det er fordi du kommer fra et syn hvor man tenker utfra sunn fornuft. Men i denne verden, hvor man kritiserer influensere, så holdes de til en moralsk standard høyere enn noen kan følge. Sunn fornuft er rett og slett ikke godt nok.

Sunn fornuft av det som burde være en profesjonell bedrift - etter 14 år i bransjen - det burde være at bedriftseier holder seg til lovverket og ikke driver reklame med bruk av alkoholprodukt i reklamen.

Både Caroline Berg Eriksen og Lars Kristian Eriksen vet jo at dette er ulovlig, siden de er felt flere ganger for å gjøre det samme.

Når man flere ganger har blitt tatt for å gjøre det samme, og har gått ut i media selv og diskutert det, så er jo det som gjøres på denne bedriftskanalen overlegg, spesielt siden de gjøre det som reklame for mannens siste prosjekt.

Caroline Berg Eriksens og Lars Kristian Eriksens sunne fornuft er rett og slett ikke godt nok, det har du rett i - det er rett og slett ulovlig.

Hva hver enkelt av oss tenker om det, det spiller rett og slett heller ingen rolle, for det endrer ikke faktum - det bedriftseierne gjør er ulovlig, de vet det er ulovlig, og de velger likevel å gjøre det.

• Liker 31
  • Nyttig 5
Skrevet
Nudeldama skrev (1 time siden):

Har du noe å tilføye diskusjonen eller er det kun brukerdebatt fortsatt? 

• Liker 31
  • Nyttig 5
Skrevet
Nudeldama skrev (1 time siden):

Det er veldig lett å holde en høyere standard. Skal ekstremt lite til.

• Liker 27
  • Nyttig 1
Skrevet

Formuleringen "moralsk standard" synes å forutsette at denne tråden handler om en privatpersons moral, og legger med andre ord til grunn en vedvarende misforståelse av selve tematikken for diskusjonen. 

Fra trådens åpningsinnlegg:

Sitat

For ordens skyld: Carolinebergeriksen.no, med tilhørende IG og snapchat, drives av Treasures AS. Treasures AS drives av en person som heter Caroline Berg Eriksen, sammen med hennes ektefelle, som heter Lars Kristian Eriksen. Denne tråden handler ikke om disse individene, men om forretningsvirksomheten de driver gjennom blogg/andre sosiale media som de driver gjennom aksjeselskapet sitt.

Dette er tråden for saklig debatt om slike kritikkverdige forhold.

Pussig at diskusjonen forsøkes vris mot individuell moral og psykologi hele tiden, til tross for dette tydelige utgangspunktet og premisset. 

• Liker 29
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...