Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Gjest Snøsøta
Skrevet
Felis skrev (27 minutter siden):

Veldig godt sagt!

Jeg tror paret selv har lett for å glemme hva de selv legger ut. Og så lever mange influencere i den villfarelsen at ting som publiseres på nett blir borte. Dette gjelder tydeligvis enkelte metakritikere også. Jeg skjønner at det er kjipt med sånne kritikere som meg, som har unormalt god hukommelse når det kommer til hva som er sagt eller gjort. Det er nok ikke meningen at publikum skal huske hva hun uttalte i 2012, eller 2015, eller 2019, eller i fjor. Eller i forrige uke, for dens saks skyld. Det ødelegger jo hele foretningskonseptet og gjør det veldig vanskelig å fremstå troverdig. Lifesum er so last week, nå er det hårpiller som gjelder, liksom.

Men internett fungerer ikke helt som noen håper. Det som blir lagt ut forsvinner ikke på magisk vis etter 24 timer. Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen, det er helt utrolig at en SoMe aktør, som har vært i bransjen over et tiår ikke skjønner dette. Dette er noe ungene våre lærer på skolen! Google er din venn. Eller din største fiende, hvis man jobber som influencer.

Jeg fulgte ikke CBE i 2012, når disse famøse uttalelsene om pensjonstiden ble ytret. Og til CBEs forsvar var hun ung og sannsynligvis over middels naiv. Jeg innrømmer at det er litt dårlig gjort å bruke det mot henne i dag, for mitt inntrykk er at hun har et mye mer realistisk forhold til økonomi i dag. Og i fare for å gjenta med selv til det kjedsommelige: Mitt inntrykk er at paret har god økonomistyring, de viser med all tydelighet i sine kanaler at de har justert forbruket etter sin nye økonomiske hverdag. Dette er en bra ting! Og som jeg tidligere har sagt, så tror jeg hun kunne tjent på å bruke dette mer bevisst i jobben sin.

Men resten av det jeg skrev, står jeg inne for! Caroline Berg Eriksen har selv valgt å gjøre privatøkonomi til et tema. Hun har til og med brukt privatøkonomien i reklameinnlegg. Jeg fant et innlegg med reklame for Danske Bank, en type fondssparing og hun reklamerte senest for en finansinstitusjon for kort tid siden (husker ikke hvilken, er ræva på navn...)

Så da blir spørsmålet mitt (litt i samme gate som Snøsøta): Så lenge hun bruker sin egen privatøkonomi for å tjene penger, hvorfor skal det være of limits? Alt hun presenterer i firmakanalene er åpent for diskusjon, men spesielt når det brukes i reklame. Jeg ser ikke forskjellen på å diskutere spriket mellom narrativ og virkelighet her, og å diskutere behovet for hårpiller, når man bruker Lifesum. 

Og så må jeg bare si at det er litt merkelig å kalle googling av privatøkonomi for creepy, og komme med psychobitch-uttalelser, for det finnes da langt, langt verre ting som kan dukke opp ved et googlesøk. Det finnes mer creepy folk enn meg, foråsidetsånn!

Jeg tror også de har god orden i økonomien sin. Men jeg er ikke sikker på om huset, eller bilene for den saks skyld, utelukkende er en del av privatøkonomien. Jeg er sikker på at de tar de økonomiske valgene og strategiene som er mest gunstig for dem som helhet. En del av verdistigningen til villaen kan tilskrives virksomheten gjennom spons og reklame. Det er også mulig at det foregår et leieforhold mellom virksomheten og det private i kontor- og treningslokaler. Ikke for å spekulere i dette, men det er klart at om det er mulig for dem å ha inntekt på huset de kan trekke av på virksomhetsøkonomien, er det ikke usannsynlig at det skjer. Villaen er også hovedkulisse i kanalene som selger et tilsynelatende lykkelig, sminket, stylet og smertefritt familieliv, som er det kan være veldig attraktivt for annonsører å plassere produkter i.  Det danner dermed et sentralt grunnlag for virksomhetens grunnvisjon - å selge annonser og annen reklame.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Snøsøta skrev (2 minutter siden):

Jeg tror også de har god orden i økonomien sin. Men jeg er ikke sikker på om huset, eller bilene for den saks skyld, utelukkende er en del av privatøkonomien. Jeg er sikker på at de tar de økonomiske valgene og strategiene som er mest gunstig for dem som helhet. En del av verdistigningen til villaen kan tilskrives virksomheten gjennom spons og reklame. Det er også mulig at det foregår et leieforhold mellom virksomheten og det private i kontor- og treningslokaler. Ikke for å spekulere i dette, men det er klart at om det er mulig for dem å ha inntekt på huset de kan trekke av på virksomhetsøkonomien, er det ikke usannsynlig at det skjer. Villaen er også hovedkulisse i kanalene som selger et tilsynelatende lykkelig, sminket, stylet og smertefritt familieliv, som er det kan være veldig attraktivt for annonsører å plassere produkter i.  Det danner dermed et sentralt grunnlag for virksomhetens grunnvisjon - å selge annonser og annen reklame.

Enig. De lagde separat inngang til kontoret, omtalt her 

• Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet
Felis skrev (12 timer siden):

Alle som synes parets privatøkonomi er privat... Carolines private skatteoppgjør har vært en mediesak siden hun startet karrieren. Hvert eneste år publiserer saker ala "Dette tjente influencerne", og både lønn og formue publiseres. Lars Kristians inntekt nevnes i noen av disse artiklene også. Til å begynne med uttalte hun seg villig om tallene når avisene ringte. Sikkert gøy å kunne skryte av millioninntekt og 2 mill på bok. I de senere årene har hun vært mer ordknapp, men så er det heller ikke så morsomme tall.

Både hussalget i Siljan og huskjøpet i Sarpsborg var mediesaker. Både kjøpesum og takst har vært tema og Caroline har kommentert det selv.

Her uttaler hun seg om privatøkonomi og pensjon (reklameinnlegg for Danske Bank

Her skriver hun om leilighetssalget

Her uttaler hun at hun tjener nok til å pensjonere seg før 30. Tar med et utvalg siteringer, siden de er ganske fornøyelige, sett i etterpåklokskapens lys...

Hehe. . Jeg er journalist, ferdig utdannet da jeg var 22  Lars-Kristian og jeg driver eget firma med bla. egen nettbutikk, så vår fremtid skal du ikke bekymre deg over. Den er meget lys  Situasjonen vi er i nå kunne ikke vært bedre, vi tjener bra, og kan styre vår egen hverdag. Perfekt er et ord som passer bra 

Jeg vet også at pappa ønsker at Lars-Kristian skal ta over familibedriften vår, så det er ikke noen problemer der i gården.

I tillegg har vi et hus og to biler som er gjeldsfrie 

Med de inntektene vi har nå, regner vi uansett med at vi ikke trenger å jobbe noe særlig om 5 – 6 år.

Lars-Kristian har også gjort noen meget vellykkede invisteringer i aksjemarkedet, så vi har en god del penger på bok der.

I tillegg har Lars Kristian nylig uttalt seg om strømregninga (privatøkonomi), de selger ektesenga (privat eiendel) på firmakontoen, de forsøkte å selge Volvoen på Lars Kristians firmakonto osv osv... Så hvorfor skal privatøkonomien deres liksom være forbudt å diskutere? De gjør den jo i høyeste grad til et offentlig tema selv!

Én ting fikk hun rett i da.. at de ikke trenger å jobbe så mye om 5-6 år. 
Om det er så lurt å følge den planen er en annen sak..

• Liker 29
Skrevet

Nå er det så vanskelig å skille mellom caroline berg eriksen og carolinebergeriksen.no at man kan lure på hvorfor ikke cbe og fruemann beskytter privatlivet sitt bedre? 

• Liker 21
Skrevet
Marsh skrev (4 timer siden):

Håpløs engelsk nok en gang....

Vis skjult innhold

Screenshot_20230224-075101_Gallery.jpg

For oss som er enda dårligere i engelsk enn han og prøver å lære, hvilke(t) ord var feil her? 🙈

Var det relieve? Skal det egentlig være release?

• Liker 1
Skrevet
non_stop skrev (1 minutt siden):

For oss som er enda dårligere i engelsk enn han og prøver å lære, hvilke(t) ord var feil her? 🙈

Reveal trodde jeg kanskje? 

• Liker 10
Skrevet (endret)
non_stop skrev (33 minutter siden):

"Will relieve the last three steps later"

Relieve betyr å lindre eller å avløse. Setningen gir derfor ingen mening. LKE har forvirret det med ordet "reveal", som betyr å avsløre. Igjen så er det egoet, latskapen og troen på egen fortreffelighet som ødelegger. Det kunne jo ha vært humor med denne kronisk dårlige engelsken. Men LKE fremstår samtidig som en veldig belærende og selvhøytidelig type, som til og med skrøt på seg falske titler som lege for å kunne få det siste ordet i nettdiskusjoner.

Endret av Rastebenk
  • Liker 33
  • Nyttig 10
Skrevet
non_stop skrev (1 time siden):

Reveal var det sikkert han mente, altså avsløre

Skrevet
Lin10 skrev (På 22.2.2023 den 17.23):

Hun har jo akkuarat  begynt med podcast. Så har hun begynt med yoga og prøver ut andre treningsformer, som de snakker om på podcasten. Helt uforståelig for  meg at du mener at hun ikke finner på noe nytt som fenger. Hun fornyer ser jo ofte tiden. Nå er fokuset med på trening på hennes Instagram. En jobb hvor hun kan styre sin hverdagen i stor grad, tenker jeg må være veldig tilfredsstillende. Så virker hun som en fantastisk mamma som tydeligvis har mye tid med barna sine, så alt handler ikke om karriere og streben etter nye ting. Det  som må våre slitsomt oppi dette, må jo være for deg og din bekymring på hennes vegne! 

Lin10 skrev (På 22.2.2023 den 17.47):

Stikkord: kjærlighet, oppmerksomhet, nærhet, positivitet og omsorg

Snødronninga skrev (På 22.2.2023 den 19.05):

Podcast og yoga er to nye ting, det er jeg enig i. Men mener du virkelig at hun fornyer seg ofte? Det er år og dag siden sist gang det var noe nytt å spore. Det har gått i selfier, kropp og trening på repeat. Kaffekopp, proteinshake, mølleløping, det er det samme så og si hver eneste dag og slik har det vært lenge. Med unntak av podcast og yoga, hva sikter du til når du sier hun fornyer seg ofte? 

Edit: Glemte selvsagt innslag av barn og hund, som også er noe av det faste innholdet i hennes kanaler.

Det er så merkelig, men veldig typisk at de som roser CBE oppi skyene og er uenige i kritikken, ikke har noe som helst å komme med når det blir spurt om hvorfor de mener det de mener. 

• Liker 29
  • Nyttig 3
Skrevet

Det CBE/LKE tilsynelatende står for, er alt jeg og  min mann prøver å motkjempe i hverdagen..

( men to døtre på 9 og 12 år)

• Liker 37
  • Nyttig 1
Skrevet
Snødronninga skrev (4 timer siden):

Det er så merkelig, men veldig typisk at de som roser CBE oppi skyene og er uenige i kritikken, ikke har noe som helst å komme med når det blir spurt om hvorfor de mener det de mener. 

Ja, men det er helt normalt, er en 3-4 CBE-fans som plutselig dukker opp igjen for så å forsvinne like plutselig, det eneste de har å komme med er kritikk av de som kritiserer samt forsvare det meste av det CBE m/påheng bedriver

• Liker 33
  • Nyttig 3
Skrevet

Å søke opp privatøkonomien deres er vel noe av det minst farlige man kan søke opp av alt de har lagt ut på some..... Tenk bare på hvor mange syke mennesker som søker opp barna deres og får flere tusen treff :( 

• Liker 31
  • Nyttig 1
Gjest Keikolina
Skrevet
Kleenex skrev (12 timer siden):

Man kan også søke på statens vegvesen. Søke opp registreringsnr på biler og finne ut av kjøretøy, evt eier og tidligere eiere. Dette er offentlig. Hvis man ser på helheten hvis eiere vil framstå rike og velstående 

Ja takk. Har tyver på døra pga det registeret.

Skrevet
4 minutter siden, Minnie Mus said:

Å søke opp privatøkonomien deres er vel noe av det minst farlige man kan søke opp av alt de har lagt ut på some..... Tenk bare på hvor mange syke mennesker som søker opp barna deres og får flere tusen treff :( 

Ja, det er påfallende at dét kritiseres med harmdirrende vigør, mens samtidig er det stillere enn i graven fra visse debattanter når utlevering av mindreårige og/eller LKEs forfølgelse, utøvelse av hærverk, og terrorisering av en annen person diskuteres. 

Som jeg skrev for en tid tilbake, så må følgelig en uteblivende reaksjon anses som bifall og aksept for slik asosial fremferd. Dét finner jeg personlig adskillig mer urovekkende enn at offentlige dokumenter publiseres i denne tråden. Altså, at det finnes mennesker der ute som åpenbart synes det er ingenting klanderverdig med utstrakt utlevering av mindreårige og ei heller å grunnløst forfølge, ødelegge eiendommen til, samt trakassere ei kvinne.  

• Liker 28
  • Nyttig 5
Skrevet

Den yogavideoen på insta er noe av det dummeste jeg har sett på lenge! Hovedfokuset der er ikke (dårlig utførte) yogaøvelser, men en stilstudie i utstikkende rumpe, innsugd mage og utstikkende ribbein. Ser de ikke selv hvor latterlig dette framstår? Yogaversjonen av den famøse housetouren de produserte i forbindelse med hussalget på Siljan.

• Liker 24
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Hunter7 skrev (3 timer siden):

Ja, det er påfallende at dét kritiseres med harmdirrende vigør, mens samtidig er det stillere enn i graven fra visse debattanter når utlevering av mindreårige og/eller LKEs forfølgelse, utøvelse av hærverk, og terrorisering av en annen person diskuteres. 

Som jeg skrev for en tid tilbake, så må følgelig en uteblivende reaksjon anses som bifall og aksept for slik asosial fremferd. Dét finner jeg personlig adskillig mer urovekkende enn at offentlige dokumenter publiseres i denne tråden. Altså, at det finnes mennesker der ute som åpenbart synes det er ingenting klanderverdig med utstrakt utlevering av mindreårige og ei heller å grunnløst forfølge, ødelegge eiendommen til, samt trakassere ei kvinne.  

De mener jo at CBE ikke skader barna sine ved å eksponere dem, siden hun er en såååå flink og omsorgsfull mamma ❤️

:ironi:

I min verden er det å selge barna sitt privatliv og utseende for penger ikke sammenfallende med å være en god og omsorgsfull mamma, men meg om det.

• Liker 28
  • Nyttig 6
Skrevet
Snødronninga skrev (8 timer siden):

Nei, det er ikke merkelig da det er forklart hvorfor flere ganger.

Forøvrig vil jeg utfordre deg til å finne hvor jeg roser CBE oppi skyene eller innrømme at du her tyr til stråmann. Min antagelse er at du ikke vil gjøre noen av delene.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Fotballfluen skrev (49 minutter siden):

De mener jo at CBE ikke skader barna sine ved å eksponere dem, siden hun er en såååå flink og omsorgsfull mamma ❤️

:ironi:

I min verden er det å selge barna sitt privatliv og utseende for penger ikke sammenfallende med å være en god og omsorgsfull mamma, men meg om det.

mer nok mange flere om det enn bare deg… meg for eks…

• Liker 3
Skrevet (endret)
Nudeldama skrev (58 minutter siden):

Nei, det er ikke merkelig da det er forklart hvorfor flere ganger.

Forøvrig vil jeg utfordre deg til å finne hvor jeg roser CBE oppi skyene eller innrømme at du her tyr til stråmann. Min antagelse er at du ikke vil gjøre noen av delene.

Jeg siterte og siktet til @Lin10 , ikke deg? 🤔

Endret av Snødronninga
  • Liker 19
  • Nyttig 6
Skrevet
Snødronninga skrev (31 minutter siden):

Jeg siterte og siktet til @Lin10 , ikke deg? 🤔

☺️

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...