Frisk Frosk Skrevet 23. februar 2023 #77741 Skrevet 23. februar 2023 Rastebenk skrev (9 timer siden): De solgte en leilighet i Oslo et par år etter at de kjøpte huset. De har garantert nedbetalt masse. De fremstår som mye rart, men det har strengt talt aldri fremstått som om de har dårlig kontroll på penger. De har jo også senket levestandarden betraktelig de siste årene. Fake designvesker, ferier i foreldrenes ferieleiligheter osv. Det pussige er jo at de likevel ikke jobber mer, selv om inntektene skrumper inn og den dokumenterbare formuen har forsvunnet. Men som @Kollontaj skrev så skal det jo mye disiplin til for å klare å opprettholde et arbeidstempo som f eks Fitfocus, Jenny Skavlan, Funkygine og Emilie Voe Nereng, som opprettholder massiv innholdsproduksjon år etter år på tross av at de har halv personalstab i fht Treasures. Apropos den disiplinen som det virker som om CBE og LKE ikke har når det kommer til arbeid. Det singler liksom litt i det glasshuset deres stadig vekk, når LKE kritiserer andre. Tenk om CBE og LKE liksom bare tok seg tid og var konsekvent med å jobbe hver dag... Da kunne for eksempel barna deres sluppet å ha fått hele sin barndom og oppvekst eksponert for hele verden. De viser begge to at de kan fokusere og fokusere langsiktig. Bare så synd de velger å ikke bruke det bedre og heller velger å la det gå utover barna sine. Forbudet mot eksponering av barn bør komme snart! 32 11
Skrottefar Skrevet 23. februar 2023 #77742 Skrevet 23. februar 2023 Frisk Frosk skrev (29 minutter siden): 62 timer med trening i løpet av en måned ja, blir drøyt 15 timer i uka det.......og resten av tiden går med til trolling på nettet, blokkere kritikere, fotografere og redigere fruen 😛 38 6
Frk.Fjas Skrevet 23. februar 2023 #77743 Skrevet 23. februar 2023 Altså, hadde vært veldig gøy å se dette paret i vanlig jobb og hverdag over tid! Min hverdag, i likhet med mine venner og kollegers, er svært forskjellig fra deres. Nesten litt søtt at de tror det vet hva tidsklemma her. Jeg er verken sjalu eller feit (faktisk veltrent og slank, selv uten filter og redigering). Jobber 40-50 timers uker, leverer/henter i skole og barnehagen, følger opp fritidsaktiviteter, lekser osv. Er trener for idretten til eldste og med i styrearbeid der. Med i FAU med yngste - viktig at man stiller opp og bidrar - hvordan ville verden sett ut om alle logget på Strava at de snek seg unna FAU? Blir 4-5 treningsøkter i uken her. Har riktignok ikke like mye tid til trening eller antall økter som frua, men nok til god fysisk helse og en veltrent kropp. Blir litt liten tid til negler og hår, men føler heller ikke behovet for frisør og neglepleie ukentlig. Vanlig stell, sminke og styling på badet holder i hverdagen. Fine klær av god kvalitet som ikke skiftes ut etter en gangs bruk. Jeg er ikke noe supermenneske, kan bli sliten, men føler jeg har et meningsfylt og godt liv. Kunne aldri tenkt meg å bytte ut dette med en hjernedød hverdag som dreide seg om meg og min kropp. Jobber i en viktig samfunnsnyttig jobb som gir meg mye glede og som er viktig for andre mennesker rundt. Er også velsignet med barna mine som jeg ønsker det beste for. Selv om jeg er veldig stolt over de, så er de ikke delt på SoMe da det ikke er noe som gagner de. 34 7
Kollontaj Skrevet 23. februar 2023 #77744 Skrevet 23. februar 2023 Skrottefar skrev (11 minutter siden): 62 timer med trening i løpet av en måned ja, blir drøyt 15 timer i uka det.......og resten av tiden går med til trolling på nettet, blokkere kritikere, fotografere og redigere fruen 😛 Par timer om dagen, ja. Trodde han løp langt lengre turer, egentlig, for dette er vel fordelt på to økter. Søtt med nøkkel-emoji etter key, da. 14 1
Pearl2.0 Skrevet 23. februar 2023 #77745 Skrevet 23. februar 2023 Hvis man først er inne på temaet om hvor lite de produserer hver dag så kjenner jeg mange som klarer langt mer ja😅 skal vel ikke så mye til. Personlig løper jeg flere timer enn frua i uken, sammenlignet på Strava er jeg i bedre form også. Jobber 100 % og tar etterutdanning i tillegg. Har like mange barn og er på samme alder. Bruker ikke like mye tid på hår og sminke, men det er vel der og på sosiale medier tiden går med for henne. 22 1 5
Oline12 Skrevet 23. februar 2023 #77746 Skrevet 23. februar 2023 Nå er det jo hele 3 mnd siden cbe var til frisøren, det er jo helt krise. Flere som er til frisør maks 2 ganger i året? Eller kanskje jeg er helt off? 20
Sharpa VinterBerg Skrevet 23. februar 2023 #77747 Skrevet 23. februar 2023 Oline12 skrev (14 minutter siden): Nå er det jo hele 3 mnd siden cbe var til frisøren, det er jo helt krise. Flere som er til frisør maks 2 ganger i året? Eller kanskje jeg er helt off? Du er ikke helt off, nei. 6 1
Anonym90059005 Skrevet 23. februar 2023 #77748 Skrevet 23. februar 2023 Hunden må selvfølgelig løpe midt i skisporet som er kjørt opp og ødelegge det ja. 15
Populært innlegg Felis Skrevet 23. februar 2023 Populært innlegg #77749 Skrevet 23. februar 2023 Alle som synes parets privatøkonomi er privat... Carolines private skatteoppgjør har vært en mediesak siden hun startet karrieren. Hvert eneste år publiserer saker ala "Dette tjente influencerne", og både lønn og formue publiseres. Lars Kristians inntekt nevnes i noen av disse artiklene også. Til å begynne med uttalte hun seg villig om tallene når avisene ringte. Sikkert gøy å kunne skryte av millioninntekt og 2 mill på bok. I de senere årene har hun vært mer ordknapp, men så er det heller ikke så morsomme tall. Både hussalget i Siljan og huskjøpet i Sarpsborg var mediesaker. Både kjøpesum og takst har vært tema og Caroline har kommentert det selv. Her uttaler hun seg om privatøkonomi og pensjon (reklameinnlegg for Danske Bank Her skriver hun om leilighetssalget Her uttaler hun at hun tjener nok til å pensjonere seg før 30. Tar med et utvalg siteringer, siden de er ganske fornøyelige, sett i etterpåklokskapens lys... Hehe. . Jeg er journalist, ferdig utdannet da jeg var 22 Lars-Kristian og jeg driver eget firma med bla. egen nettbutikk, så vår fremtid skal du ikke bekymre deg over. Den er meget lys Situasjonen vi er i nå kunne ikke vært bedre, vi tjener bra, og kan styre vår egen hverdag. Perfekt er et ord som passer bra Jeg vet også at pappa ønsker at Lars-Kristian skal ta over familibedriften vår, så det er ikke noen problemer der i gården. I tillegg har vi et hus og to biler som er gjeldsfrie Med de inntektene vi har nå, regner vi uansett med at vi ikke trenger å jobbe noe særlig om 5 – 6 år. Lars-Kristian har også gjort noen meget vellykkede invisteringer i aksjemarkedet, så vi har en god del penger på bok der. I tillegg har Lars Kristian nylig uttalt seg om strømregninga (privatøkonomi), de selger ektesenga (privat eiendel) på firmakontoen, de forsøkte å selge Volvoen på Lars Kristians firmakonto osv osv... Så hvorfor skal privatøkonomien deres liksom være forbudt å diskutere? De gjør den jo i høyeste grad til et offentlig tema selv! 52 17
Gjest Kattedama Skrevet 23. februar 2023 #77750 Skrevet 23. februar 2023 Felis skrev (15 minutter siden): Alle som synes parets privatøkonomi er privat... Carolines private skatteoppgjør har vært en mediesak siden hun startet karrieren. Hvert eneste år publiserer saker ala "Dette tjente influencerne", og både lønn og formue publiseres. Lars Kristians inntekt nevnes i noen av disse artiklene også. Til å begynne med uttalte hun seg villig om tallene når avisene ringte. Sikkert gøy å kunne skryte av millioninntekt og 2 mill på bok. I de senere årene har hun vært mer ordknapp, men så er det heller ikke så morsomme tall. Både hussalget i Siljan og huskjøpet i Sarpsborg var mediesaker. Både kjøpesum og takst har vært tema og Caroline har kommentert det selv. Her uttaler hun seg om privatøkonomi og pensjon (reklameinnlegg for Danske Bank Her skriver hun om leilighetssalget Her uttaler hun at hun tjener nok til å pensjonere seg før 30. Tar med et utvalg siteringer, siden de er ganske fornøyelige, sett i etterpåklokskapens lys... Hehe. . Jeg er journalist, ferdig utdannet da jeg var 22 Lars-Kristian og jeg driver eget firma med bla. egen nettbutikk, så vår fremtid skal du ikke bekymre deg over. Den er meget lys Situasjonen vi er i nå kunne ikke vært bedre, vi tjener bra, og kan styre vår egen hverdag. Perfekt er et ord som passer bra Jeg vet også at pappa ønsker at Lars-Kristian skal ta over familibedriften vår, så det er ikke noen problemer der i gården. I tillegg har vi et hus og to biler som er gjeldsfrie Med de inntektene vi har nå, regner vi uansett med at vi ikke trenger å jobbe noe særlig om 5 – 6 år. Lars-Kristian har også gjort noen meget vellykkede invisteringer i aksjemarkedet, så vi har en god del penger på bok der. I tillegg har Lars Kristian nylig uttalt seg om strømregninga (privatøkonomi), de selger ektesenga (privat eiendel) på firmakontoen, de forsøkte å selge Volvoen på Lars Kristians firmakonto osv osv... Så hvorfor skal privatøkonomien deres liksom være forbudt å diskutere? De gjør den jo i høyeste grad til et offentlig tema selv! Diskusjon om privatøkonomi blir slettet i andre tråder. Selv om de det gjelder har delt informasjon. Tenker du at denne tråden skal være fritatt for samme moderering?
Felis Skrevet 23. februar 2023 #77751 Skrevet 23. februar 2023 (endret) Lill skrev (25 minutter siden): Diskusjon om privatøkonomi blir slettet i andre tråder. Selv om de det gjelder har delt informasjon. Tenker du at denne tråden skal være fritatt for samme moderering? Jeg trenger ikke å mene så mye om moderering, for det har vi jo moderatorer til. Jeg ser de søker flere moderatorer, kanskje du burde søke? Så slipper du å leke forumpoliti helt på egenhand... Ta deg en runde på noen andre inkluencertråder først, så du får en følelse av hva som er kutyme, privatøkonomi diskuteres flittig i flere av dem. Belinda Jacobsen, Pilotfrue og nesten hele tråden til Hedda Skoug handler om privatøkonomi. Og det er naturlig så lenge influencerne selv gjør det til et tema. Endret 23. februar 2023 av Felis 26 5
Gjest Marsh Skrevet 24. februar 2023 #77752 Skrevet 24. februar 2023 Håpløs engelsk nok en gang.... Spoiler
Vandelay Skrevet 24. februar 2023 #77753 Skrevet 24. februar 2023 (endret) Marsh skrev (1 time siden): Håpløs engelsk nok en gang.... Vis skjult innhold Jeg synes det vitner om hans endeløse arroganse. I 2023 har man så mange verktøy man kan bruke på nett, ordbøker, grammatikkhjelp, osv. Det er greit å ikke være stødig i engelsk, men noen av de feilene han begår kunne han unngått ved ganske enkelt å sjekke staving av ord. Mange av de grammatiske feilene tror jeg også han hadde klart å unngå ved rett og slett å google det han skriver. Han hadde ikke engang trengt å forstå grammatikken. Eller han kunne spurt eldste barnet sitt om hjelp ... Endret 24. februar 2023 av Vandelay leif 28 3
Kleenex Skrevet 24. februar 2023 #77754 Skrevet 24. februar 2023 Felis skrev (8 timer siden): Alle som synes parets privatøkonomi er privat... Carolines private skatteoppgjør har vært en mediesak siden hun startet karrieren. Hvert eneste år publiserer saker ala "Dette tjente influencerne", og både lønn og formue publiseres. Lars Kristians inntekt nevnes i noen av disse artiklene også. Til å begynne med uttalte hun seg villig om tallene når avisene ringte. Sikkert gøy å kunne skryte av millioninntekt og 2 mill på bok. I de senere årene har hun vært mer ordknapp, men så er det heller ikke så morsomme tall. Både hussalget i Siljan og huskjøpet i Sarpsborg var mediesaker. Både kjøpesum og takst har vært tema og Caroline har kommentert det selv. Her uttaler hun seg om privatøkonomi og pensjon (reklameinnlegg for Danske Bank Her skriver hun om leilighetssalget Her uttaler hun at hun tjener nok til å pensjonere seg før 30. Tar med et utvalg siteringer, siden de er ganske fornøyelige, sett i etterpåklokskapens lys... Hehe. . Jeg er journalist, ferdig utdannet da jeg var 22 Lars-Kristian og jeg driver eget firma med bla. egen nettbutikk, så vår fremtid skal du ikke bekymre deg over. Den er meget lys Situasjonen vi er i nå kunne ikke vært bedre, vi tjener bra, og kan styre vår egen hverdag. Perfekt er et ord som passer bra Jeg vet også at pappa ønsker at Lars-Kristian skal ta over familibedriften vår, så det er ikke noen problemer der i gården. I tillegg har vi et hus og to biler som er gjeldsfrie Med de inntektene vi har nå, regner vi uansett med at vi ikke trenger å jobbe noe særlig om 5 – 6 år. Lars-Kristian har også gjort noen meget vellykkede invisteringer i aksjemarkedet, så vi har en god del penger på bok der. I tillegg har Lars Kristian nylig uttalt seg om strømregninga (privatøkonomi), de selger ektesenga (privat eiendel) på firmakontoen, de forsøkte å selge Volvoen på Lars Kristians firmakonto osv osv... Så hvorfor skal privatøkonomien deres liksom være forbudt å diskutere? De gjør den jo i høyeste grad til et offentlig tema selv! Man kan også søke på statens vegvesen. Søke opp registreringsnr på biler og finne ut av kjøretøy, evt eier og tidligere eiere. Dette er offentlig. Hvis man ser på helheten hvis eiere vil framstå rike og velstående 7
Pearl2.0 Skrevet 24. februar 2023 #77755 Skrevet 24. februar 2023 Marsh skrev (39 minutter siden): Håpløs engelsk nok en gang.... Vis skjult innhold Prøver han å skrive avsløre?😅 9 1
Kollontaj Skrevet 24. februar 2023 #77756 Skrevet 24. februar 2023 Siden noen ikke like onelinere: Jeg tror ikke googling er deres sterkeste side. 15
Gjest Snøsøta Skrevet 24. februar 2023 #77757 Skrevet 24. februar 2023 (endret) Kringkastingssjefen skriver i et innlegg på NRK i dag etter debatten på NRK og kritikken mot samarbeidet med med-influencer Sofie Elise at: "vi (har) ikke tatt godt nok innover oss hvor omfattende den kommersielle virksomheten er – og mer generelt hvor krevende det er å ha tilstrekkelig løpende kontroll opp mot presseetikken og våre interne retningslinjer." De vil i fortsettelsen undersøke om det er forenelig å samarbeide med en influencer hvis det ikke er mulig å "bygge gjerder" mellom SEs kommersielle virksomhet og den jobben hun gjør for NRK. Endelig begynner det å synke inn i offentligheten at influencerne er mer enn søte, unge jenter som bare viser fram livet sitt som en dagbok. https://www.nrk.no/ytring/nrks-samarbeid-med-sophie-elise-1.16310113 Influencerøkonomien er svært shady og ugjennomsiktig, og er bygd opp under at det ikke skal vises at de er rene reklamekanaler, eller hvordan de økonomiske transaksjonene foregår. Mens jeg kikket på CBEs bruk av barn i reklame fikk jeg igjen prentet inn hvordan hver del av deres private liv - fødsler, babytid, bursdager, barnehagestart, skolestart, sommerferier, vinterferier, jul og julekalendre, barnerommene, stua, kjøkkenet, voksensoverommet, uteplassen, lekeplassen, lekehuset, søndagsturene, skøyter med mamma, bowling med familien, julemarked med mamma - de aller fleste delene av hjemmet og familielivet er brukt i kommersiell sammenheng. Og da har jeg ikke tatt med hvordan CBE og mannen bruker seg selv og deres liv, rom, trening, hår, hud, bursdagskaker, garderober osv kommersielt. Det er ganske sterkt - stort sett alt privat er kommersielt, enten indirekte gjennom å skape en verden annonsører kan putte varer inn i, eller gjennom direktesalg av private rom, aktiviteter, personlige eiendeler, livshendelser o.l. Selvsagt skal influencerøkonomien diskuteres og granskes. Mer enn noe annet tema også tenker jeg. Det er influencerne som kapitaliserer på denne sammenblandingen mellom privat og offentlig. Det er de som lever av sitt privatliv men holder den økonomiske siden av det shady og skjult for å selge mer. Hvorfor skal den sponsa tapeten på barnerommet kunne vises for hele verden og diskuteres, men det offentlige pantedokumentet for veggen den sitter på ikke kunne vises? I resten av verden er det omvendt. Når selv bursdagskaka og isen på ferie er sponsa, hva står igjen av privatøkonomi da? @Nebel86 du bøkke starte en bedrift om du er redd for å bli kikket i kortene. Vi har et helt system bestående av ulike etater og domstoler for å holde den økonomiske virksomheten til norske bedrifter i ørene. Tror en tråd på kvinneguiden er det minste du bør bekymre deg for. Innlegget er ryddet for sitering av slettede innlegg. Endret 27. februar 2023 av Måne Rampelyset
Jobbermedbarn Skrevet 24. februar 2023 #77758 Skrevet 24. februar 2023 Godt innlegg @Snøsøta Jeg tenker at de siste ukers skriverier og debatt rundt Sofie E og NRK i alle fall har fått mange til å våkne opp ifht hva influenserbransjen er og hvor mye shady og uetisk som foregår. Det er et stort skritt i riktig retning. Argumenter som er kommet frem er skrevet i bla denne tråden over mange år. Nå ser man de samme argumentene i mange ulike leire og settinger. Det er ikke en dag for tidlig. 34 7
Populært innlegg Felis Skrevet 24. februar 2023 Populært innlegg #77759 Skrevet 24. februar 2023 Snøsøta skrev (4 minutter siden): Kringkastingssjefen skriver i et innlegg på NRK i dag etter debatten på NRK og kritikken mot samarbeidet med med-influencer Sofie Elise at: "vi (har) ikke tatt godt nok innover oss hvor omfattende den kommersielle virksomheten er – og mer generelt hvor krevende det er å ha tilstrekkelig løpende kontroll opp mot presseetikken og våre interne retningslinjer." De vil i fortsettelsen undersøke om det er forenelig å samarbeide med en influencer hvis det ikke er mulig å "bygge gjerder" mellom SEs kommersielle virksomhet og den jobben hun gjør for NRK. Endelig begynner det å synke inn i offentligheten at influencerne er mer enn søte, unge jenter som bare viser fram livet sitt som en dagbok. Influencerøkonomien er svært shady og ugjennomsiktig, og er bygd opp under at det ikke skal vises at de er rene reklamekanaler, eller hvordan de økonomiske transaksjonene foregår. Mens jeg kikket på CBEs bruk av barn i reklame fikk jeg igjen prentet inn hvordan hver del av deres private liv - fødsler, babytid, bursdager, barnehagestart, skolestart, sommerferier, vinterferier, jul og julekalendre, barnerommene, stua, kjøkkenet, voksensoverommet, uteplassen, lekeplassen, lekehuset, søndagsturene, skøyter med mamma, bowling med familien, julemarked med mamma - de aller fleste delene av hjemmet og familielivet er brukt i kommersiell sammenheng. Og da har jeg ikke tatt med hvordan CBE og mannen bruker seg selv og deres liv, rom, trening, hår, hud, bursdagskaker, garderober osv kommersielt. Det er ganske sterkt - stort sett alt privat er kommersielt, enten indirekte gjennom å skape en verden annonsører kan putte varer inn i, eller gjennom direktesalg av private rom, aktiviteter, personlige eiendeler, livshendelser o.l. Selvsagt skal influencerøkonomien diskuteres og granskes. Mer enn noe annet tema også tenker jeg. Det er influencerne som kapitaliserer på denne sammenblandingen mellom privat og offentlig. Det er de som lever av sitt privatliv men holder den økonomiske siden av det shady og skjult for å selge mer. Hvorfor skal den sponsa tapeten på barnerommet kunne vises for hele verden og diskuteres, men det offentlige pantedokumentet for veggen den sitter på ikke kunne vises? I resten av verden er det omvendt. Når selv bursdagskaka og isen på ferie er sponsa, hva står igjen av privatøkonomi da? Veldig godt sagt! Jeg tror paret selv har lett for å glemme hva de selv legger ut. Og så lever mange influencere i den villfarelsen at ting som publiseres på nett blir borte. Dette gjelder tydeligvis enkelte metakritikere også. Jeg skjønner at det er kjipt med sånne kritikere som meg, som har unormalt god hukommelse når det kommer til hva som er sagt eller gjort. Det er nok ikke meningen at publikum skal huske hva hun uttalte i 2012, eller 2015, eller 2019, eller i fjor. Eller i forrige uke, for dens saks skyld. Det ødelegger jo hele foretningskonseptet og gjør det veldig vanskelig å fremstå troverdig. Lifesum er so last week, nå er det hårpiller som gjelder, liksom. Men internett fungerer ikke helt som noen håper. Det som blir lagt ut forsvinner ikke på magisk vis etter 24 timer. Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen, det er helt utrolig at en SoMe aktør, som har vært i bransjen over et tiår ikke skjønner dette. Dette er noe ungene våre lærer på skolen! Google er din venn. Eller din største fiende, hvis man jobber som influencer. Jeg fulgte ikke CBE i 2012, når disse famøse uttalelsene om pensjonstiden ble ytret. Og til CBEs forsvar var hun ung og sannsynligvis over middels naiv. Jeg innrømmer at det er litt dårlig gjort å bruke det mot henne i dag, for mitt inntrykk er at hun har et mye mer realistisk forhold til økonomi i dag. Og i fare for å gjenta med selv til det kjedsommelige: Mitt inntrykk er at paret har god økonomistyring, de viser med all tydelighet i sine kanaler at de har justert forbruket etter sin nye økonomiske hverdag. Dette er en bra ting! Og som jeg tidligere har sagt, så tror jeg hun kunne tjent på å bruke dette mer bevisst i jobben sin. Men resten av det jeg skrev, står jeg inne for! Caroline Berg Eriksen har selv valgt å gjøre privatøkonomi til et tema. Hun har til og med brukt privatøkonomien i reklameinnlegg. Jeg fant et innlegg med reklame for Danske Bank, en type fondssparing og hun reklamerte senest for en finansinstitusjon for kort tid siden (husker ikke hvilken, er ræva på navn...) Så da blir spørsmålet mitt (litt i samme gate som Snøsøta): Så lenge hun bruker sin egen privatøkonomi for å tjene penger, hvorfor skal det være of limits? Alt hun presenterer i firmakanalene er åpent for diskusjon, men spesielt når det brukes i reklame. Jeg ser ikke forskjellen på å diskutere spriket mellom narrativ og virkelighet her, og å diskutere behovet for hårpiller, når man bruker Lifesum. Og så må jeg bare si at det er litt merkelig å kalle googling av privatøkonomi for creepy, og komme med psychobitch-uttalelser, for det finnes da langt, langt verre ting som kan dukke opp ved et googlesøk. Det finnes mer creepy folk enn meg, foråsidetsånn! 44 9
Aricia Skrevet 24. februar 2023 #77760 Skrevet 24. februar 2023 Veldig godt innlegg @Snøsøta En liten tilføyelse ang. det private og det offentlige mht personer i Rampelyset, som jeg forleden trakk fram i SE-tråden. I en nylig kronikk om SE og NRK skriver BT-kommentator Eirin Eikefjord (som er jurist) om en prinsippavklaring i Den europeiske menneskerettighetsdomstolen gjort i forbindelse med at Caroline av Monaco hadde stevnet tysk presse for krenkelse av privatlivets fred. Hvor går grensene for privatliv for en person som selv søker offentlig oppmerksomhet, og som lever av det? https://www.bt.no/btmeninger/kommentar/i/XbW11g/hva-er-likheten-mellom-nrk-og-sophie-elise Sitat Rettsoppgjørene endte med en prinsippavklaring i den europeiske menneskerettighetsdomstolen (EMD): Alle har krav på en sfære som er helt privat. Men omtale av private forhold er likevel akseptabelt i enkelte tilfeller. Når dekningen bidrar til «en debatt av allmenn interesse». Nå den korrigerer oppfatninger folk har skapt om seg selv offentlig. Når de selv har eksponert privatlivet sitt for oppmerksomhet. Jeg har ikke noe behov for å diskutere influenceres privatøkonomi. Men i hvert enkelt tilfelle kan man diskutere om det er forsvarlig, eller til og med på sin plass, ut fra punktene over. Hvor stor en influencer er, og hva en feilaktig oppfatning vedkommende fronter av seg selv offentlig brukes til å oppnå (pluss konsekvensene det potensielt får for andre) vil feks spille inn, tenker jeg. 16 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå