Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet
h/k skrev (36 minutter siden):

Screenshot_2023-02-16-16-52-49-59_1c337646f29875672b5a61192b9010f9.jpg

Dette er jo helt latterlig. Hvorfor følger hun ikke dette rådet selv? Hun beskriver titt og ofte egen trening som umenneskelig, et ork og slit. Noe hun må tvinge seg til å gjennomføre. 

• Liker 36
Skrevet

Den bleietightsen. Må hun slutte. Tror hun ikke at leserne ikke ser at hun har bleie inni tightsen?? (Pads)

• Liker 17
Skrevet

Unfollow, please. Det er det eneste som fungerer

• Liker 17
Skrevet

Skjer forsvinnende lite om dagen når man må oppkonstruere et problem med en lyd fra barnas leker som lett kunne latt seg løse med en vanlig kniv man finner i kjøkkenskuffen - alt for å få vist seg halvnaken og skape noe «content». Dette er en ubønnhørlig og særdeles pinlig marsj mot influencer-avgrunnen. 🤦‍♀️

• Liker 32
  • Nyttig 2
Skrevet
Vitulina skrev (3 minutter siden):

Unfollow, please. Det er det eneste som fungerer

Tror ingen her følger. 

• Liker 22
  • Nyttig 3
Skrevet

Har aldri fulgt henne på noen plattform.

• Liker 20
Skrevet

Hun har et like variert kosthold som sønnen min på 10 år - pasta og pizza

• Liker 22
Skrevet
Frisk Frosk skrev (2 timer siden):

Hva LKE har på seg driter jeg også i.

Det å bry seg om hvordan hun gjør planken, det bryr jeg meg om, fordi disse to forsøker å tjene penger på å selge trening, helse og kosthold til annonsører og sårbare personer.

De viser gang på gang at de ikke har god nok kunnskap til å selge trening og kosthold og helse gjennom sine bedriftskanaler. Men ikke bare det, de forsøker å selge inn at de har utdanning og kunnskap. LKE lar det f.eks. fremdeles står på sin Linkedin-konto at han har utdanning i ernæringsfysiologi, med å trikse med ord later han på sin twitterkonto at han fremdeles er profesjonell idrettsutøver, og han angriper stadig vekk anerkjente fagpersoner (type doktorgrad innen helse og trening, master innen trening/helse og 30 års erfaring + utmerkelser med store, anerkjente priser for sitt arbeid gjennom tiår). Og han gjør det på en måte som viser at han, selv om han leser mye om trening, så har han ikke den grunnleggende kunnskapen som må til for å forstå en del helt grunnleggende ting.

At disse to får fortsette med denne galskapen, og til og med mener de skal gi "gratis kunnskap til folket", som de en stund hevdet om Netfit, det er ikke akseptabelt, for det er helsefarlig for mottakere av budskapet deres. "Gratis" kvittet de seg fort med, det var nok bare for å få litt goodwill i en periode det begynte å bli overtydelig at de ikke fikk til Netfit. Nå har de imidlertid vist at de vil ta betalt - for ting som kan være potensielt helseskadelig for andre. Et godt eksempel der er treningsprogrammet deres for "begynnere" som her helt horribelt og som i tillegg settes i gang altfor tett opp til Drammen 10 k.

Disse må stoppes, for den retningen de forsøker å gå i nå er uforsvarlig mtp. skadepotensialet. Disse to har ikke nok kunnskap til formidling av trygg trening, helse og kosthold. Det de imidlertid har, det er stor forkjærlighet for thinspo, pro-ana og ortoreksi - og i det siste nærmest daglige lovbrudd på sine ulike bedrifters some-kanaler.

Jeg har meldt de ulike firmaene deres til Forbrukertilsynet mange ganger siste årene. At de får lov å fortsette denne praksisen så godt som uten følger for dem, det er helt horribelt.

Om Forbrukertilsynet gjorde jobben sin hadde Caroline Berg Eriksen og Lars Kristian Eriksen ikke lenger vært influencere med helsefarlig innhold de ønsker å påvirke andre til å følge.

Jeg er selvfølgelig helt enig her, og satte det litt på spissen.

Poenget mitt var mer at det på kort tid har blitt annonsert for netfit 3+ ganger (enda flere innlegg i skrivende stund), og ingen av kontoene merker det som reklame. Dette er lovbrudd og for noen som har vært i bransjen så lenge som dem så burde de vite at dette skal merkes. Det er ikke første gangen de dropper merking når de henviser til netfit. Det er lovbrudd når de ikke merker reklame for egne produkter, men det virker ikke som de forstår det.

• Liker 13
Skrevet

Er de følgere hun daglig mister,  folk som selv slutter å følge eller folk som de selv blokkerer? 😆

• Liker 3
Skrevet
h/k skrev (3 timer siden):

Jeg vet at skygger kan bli utrolig rare, men den rumpeskyggen er nok LK’s våte drøm 😂

• Liker 33
Skrevet
HerKommerMummi skrev (23 minutter siden):

Er de følgere hun daglig mister,  folk som selv slutter å følge eller folk som de selv blokkerer? 😆

Sikkert begge deler, LK vokter Internett som en hauk! 

• Liker 5
Skrevet
EmilieH skrev (10 minutter siden):

Sikkert begge deler, LK vokter Internett som en hauk! 

Han vokter tydeligvis ikke forumet her inne... 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Gjest Snøsøta
Skrevet
h/k skrev (5 timer siden):

Mindfulness... skriv det riktig i det minste.

Mindfulness er ikke trening eller del av en treningsfilosofi. Med mindre du tenker at livet = et treningsprogram.

Restitusjon er derimot hovedingrediens i et treningsprogram. Restitusjon bør i hovedsak bestå av ganske mange andre ting en mindfulness.

Jesus..

Skrevet

Jada, forvilla meg jo inn i storyen i dag, nysgjerrig som jeg er, og på jakt etter litt lett underholdning etter en langdag på jobb. Jeg blir like forbauset hver gang jeg dumper innom. En lang seanse med armen bak hodet og prat om noe helt meningsløst, gjenposting av gamle poster, egne barn, andres barn, katter og de samme gamle poseringsbildene, og en sneakpeak på Netfit-appen. Altså slike apper har vi sett før, too late to the party der. Jeg styrer langt unna. Men bedre hun vil bli treningsguru enn sharenting-dronning. Ser ikke bort fra at hun endelig finner ut at det faktisk går an å jobbe/være på sosiale medier uten å vise barna, selv om en er mor. 

• Liker 15
Skrevet

:hoho:

'For et prosjekt' ja, å finne et skrujern eller en helt vanlig kniv for å åpne den leken som lagde lyd. Ikke rart det blir travle dager med lite egentid. :rulle: 
Dette er så bort i natta å legge ut. Har hun ingenting å komme med så er det vel bedre å la være? 
Jeg ler og ler.

• Liker 46
  • Nyttig 1
Gjest Kattedama
Skrevet
Snøsøta skrev (2 timer siden):

Mindfulness... skriv det riktig i det minste.

Mindfulness er ikke trening eller del av en treningsfilosofi. Med mindre du tenker at livet = et treningsprogram.

Restitusjon er derimot hovedingrediens i et treningsprogram. Restitusjon bør i hovedsak bestå av ganske mange andre ting en mindfulness.

Jesus..

Mindfulness er det stikk motsatt av trening. Det er å koble av kropp og hjerne. Dette innlegget føyer seg pent inn i rekken av alle de innlegg uten kunnskap eller substans innenfor områdene de skal coache folk på. 

Skrevet
Ingvild H G skrev (7 timer siden):

Jada, forvilla meg jo inn i storyen i dag, nysgjerrig som jeg er, og på jakt etter litt lett underholdning etter en langdag på jobb. Jeg blir like forbauset hver gang jeg dumper innom. En lang seanse med armen bak hodet og prat om noe helt meningsløst, gjenposting av gamle poster, egne barn, andres barn, katter og de samme gamle poseringsbildene, og en sneakpeak på Netfit-appen. Altså slike apper har vi sett før, too late to the party der. Jeg styrer langt unna. Men bedre hun vil bli treningsguru enn sharenting-dronning. Ser ikke bort fra at hun endelig finner ut at det faktisk går an å jobbe/være på sosiale medier uten å vise barna, selv om en er mor. 

Barna ble massivt eksponert på story forrige helg så hun kommer nok ikke til å slutte før de forteller henne at de ikke vil være med på det, lenger. 

• Liker 11
Skrevet (endret)

Hun bruker ordet "mindfulness fordi hun har gått på yogakurs i kanskje to uker nå og har sett lyset. Eller hvertfall så lenge hun får betalt for promoteringen av opplæringen sin. Det her er typisk privileged white skinny woman-shit som regjerer i yogaen for tiden hvor fitness-damer tar et lynkurs i yoga og plutselig er ekspert. Anbefaler å høre på en podkastepisode fra Fit Literate (ligger på spotify) som snakker om hvordan yoga har blitt fullstendig appropriert av vesten og totalt fjerner fokuset fra hva yoga egentlig dreier seg om (news flash Caroline, det dreier seg om mer enn bare å trene og å "roe ned"). De snakker også om hvordan hvit kultur bruker yoga og yoga-termonologi for å tjene penger på produkter som yoga-tights og yogamatte, mens folk som faktisk kommer fra Asia hvor yogakulturen kommer fra og blir ordentlig praktisert, blir ignorert av publikum. Det er en ukultur og hun er akkurat typen til å bare kaste seg på den shady trenden så lenge det gangner henne, uten å gi noe som helst kredibilitet til kulturen eller personer som praktiserer yoga i sin helhet og sitter på den unike kunnskapen.

Endret av Sursøtsaus
  • Liker 30
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
Sursøtsaus skrev (30 minutter siden):

Hun bruker ordet "mindfulness fordi hun har gått på yogakurs i kanskje to uker nå og har sett lyset. Eller hvertfall så lenge hun får betalt for promoteringen av opplæringen sin. Det her er typisk privileged white skinny woman-shit som regjerer i yogaen for tiden hvor fitness-damer tar et lynkurs i yoga og plutselig er ekspert. Anbefaler å høre på en podkastepisode fra Fit Focus (ligger på spotify) som snakker om hvordan yoga har blitt fullstendig appropriert av vesten og totalt fjerner fokuset på hva yoga egentlig dreier seg om (news flash Caroline, det dreier seg om mer enn bare å trene og å "roe ned"). De snakker også om hvordan hvit kultur bruker yoga og yoga-termonologi for å tjene penger på produkter som yoga-tights og yogamatte, mens folk som paktisk kommer fra Asia hvor yogakulturen kommer fra og blir ordentlig praktisert, blir ignorert av publikum. Det er en ukultur og hun er akkurat typen til å bare kaste seg på den shady trenden så lenge det gangner henne, uten å gi noe som hlest kredibilitet til kulturen eller personer som praktiserer yoga i sin helhet og sitter på den unike kunnskapen.

Men må man praktisere yoga i sin helhet og sitte på unik kunnskap for å forsøke å lære seg yoga? Et sted må man begynne? 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
Klink skrev (4 minutter siden):

Men må man praktisere yoga i sin helhet og sitte på unik kunnskap for å forsøke å lære seg yoga? Et sted må man begynne? 

Les deg opp på kulturell appropriasjon og les innlegget mitt på nytt.

• Liker 27

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...