Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

servitrise&suppe skrev (1 time siden):

Ellers vil jeg slutte å delta i trådene om influensere på Rampelys. Jeg har det overhodet ikke i meg å diskutere på den måten som er vanlig her, for jeg blir så rystet over både det ene og det andre. Dette er ikke noe for meg 🙂 

servitrise&suppe skrev (23 minutter siden):

Det er bare ikke verdt det. Orker ikke sånt og det føles kun destruktivt å delta. Prøvde i en annen tråd, men samme der. Da gir jeg opp å diskutere influensere her rett og slett. 

Skulle ikke du slutte å poste i tråden? 

• Liker 20
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skrottefar skrev (10 minutter siden):

Det får vi virkelig håpe, men om det får disse noksagt'ene der nede i villa'n til å skaffe seg et skikkelig ærlig arbeid, nei, det betviler jeg

De er sikkert gjeldsfrie nå. De kjøpte seg tross alt et nokså rimelig hus i Sarpsborg og har tatt seg ekstremt godt betalt i et tiår. Men ja, om de skulle ha levd av en PT-lønn og en yogainstruktør-lønn så kunne de bare glemme å ha hundrevis av kjoler i skapene, skuffer som renner over av Hoka-sko, klinikkbesøk, manikyrist og hyppige frisørtimer. Det er jo det beste som kunne ha skjedd både for dem og for barna, altså å slutte med det stressende, retusjerte posørlivet og den falske, anspente fasaden. Men bekreftelsesbehovet hos de voksne ser dessverre ut til å truffet alt 🤔

Endret av Rastebenk
  • Liker 22
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrottefar skrev (6 minutter siden):

Men å ha empati med damen som ble forfulgt, fikk bilen sin ramponert og mottok oppringninger fra LKE har du ikke siden du insinuerte at LKE sikkert hadde sine grunner, nei det har du ikke, for du tror på deres side av saken, en side ingen har hørt noe om siden de ikke har sagt noen verdens ting om den, for der har the Eriksens vært som strutsen, hodet i sanden og bla bla bla bla, hører ikke, vil ikke og nei, ingen kommentar

Det er ingenting for CBE og LKE å kommentere fordi det er sant og fordi det ikke finnes formildende omstendigheter. Da hadde vi tross alt hørt om det forlengst. LKE tilsto på politistasjonen og ble idømt alle utgifter han forårsaket. Jeg velger å stole på politiet i denne saken.

Endret av Rastebenk
  • Liker 28
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrottefar skrev (3 minutter siden):

Men å ha empati med damen som ble forfulgt, fikk bilen sin ramponert og mottok oppringninger fra LKE har du ikke siden du insinuerte at LKE sikkert hadde sine grunner, nei det har du ikke, for du tror på deres side av saken, en side ingen har hørt noe om siden de ikke har sagt noen verdens ting om den, for der har the Eriksens vært som strutsen, hodet i sanden og bla bla bla bla, hører ikke, vil ikke og nei, ingen kommentar

Som jeg skrev så skjønner jeg godt hvordan hun opplevde det. Jeg klandret ikke henne heller. Det går fint an å se en sak fra to sider, men nettopp dette er et eksempel på hva som kan skje her. Ting blir blåst opp fra en vinkel mens den andre ignoreres enten for å bruke det som hersketeknikk eller fordi folk ikke forstår alle sider av en sak , eller at noen ikke skjønner at å forstå ikke er det samme som å akseptere. 

• Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

servitrise&suppe skrev (16 minutter siden):

Som jeg skrev så skjønner jeg godt hvordan hun opplevde det. Jeg klandret ikke henne heller. Det går fint an å se en sak fra to sider, men nettopp dette er et eksempel på hva som kan skje her. Ting blir blåst opp fra en vinkel mens den andre ignoreres enten for å bruke det som hersketeknikk eller fordi folk ikke forstår alle sider av en sak , eller at noen ikke skjønner at å forstå ikke er det samme som å akseptere. 

Jeg synes du godt ta en titt på det du selv har skrevet i tråden. I din første post så nevner du at ingen vettuge mennesker diskuterer rundt det at CBE kun viser seg fra sin ene side, for eksempel. Det er ikke å vri på ting, det er akkurat det du skrev. Kanskje ikke du synes det er interessant eller relevant, men du kommer inn med en litt nedlatende holdning av hva som blir diskutert. I tillegg får du deg til å si at kanskje LKE ringte den trakasserte kvinnen for å be om unnskyldning, men at han ikke fikk frem et ord. Du er sjokkert over innholdet i tråden, men jeg synes ikke nødvendigvis oppførselen din er noe å skryte av heller og dette tar du ikke ansvar for. 

Endret av Snødronninga
  • Liker 32
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snødronninga skrev (5 minutter siden):

Jeg synes du godt ta en titt på det du selv har skrevet i tråden. I din første post så nevner du at ingen vettuge mennesker diskuterer rundt det at CBE kun viser seg fra sin ene side, for eksempel. Det er ikke å vri på ting, det er akkurat det du skrev. Kanskje ikke du synes det er interessant eller relevant, men du kommer inn med en litt nedlatende holdning av hva som blir diskutert. I tillegg får du deg til å si at kanskje LKE ringte den trakasserte kvinnen for å be om unnskyldning, men at han ikke fikk frem et ord. Du er sjokkert over innholdet i tråden, men jeg synes ikke nødvendigvis oppførselen din er noe å skryte av heller og dette tar du ikke ansvar for. 

Og jeg innrømmet at ibdet første innlegget mitt her så skrev jeg ting som var unødvendig. Med andre ord så tok jeg til meg den kritikken og sa også at jeg ikke skulle angripe noen enkeltbrukere- hvilket jeg heller ikke har gjort her.

Det går an å gjøre feil, ta kritikk og ikke gjøre feilen igen. Og nå er det igjen sånn at jeg må forklare og forklare det jeg allerede har forklart ti ganger! Men nå sier jeg hade til dere 🙂

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

servitrise&suppe skrev (1 time siden):

Fordi jeg har empati og skiller bedriften fra "kritikk" om smilet hennes, stemmen, dialekten og stygge kommentarer om livet hennes som i liv i hermetegn. Jeg får helt vondt. 

Jeg tror jeg et sted skrev "...liv og "liv"... med "liv" var det da ment det "livet" eller historien, om du vil, de fremstiller på egne bedriftskanaler som sitt liv. Men det er jo bare den historien, det imaget de velger å vise, på lik linje med at CBE fremstiller en persona, og en persona her ikke et virkelig liv, men et "liv".

https://snl.no/persona

https://ordliste.markedspartner.no/hva-er/hva-er-personas/

Det er Caroline Berg Eriksen som velger å skape personaen "Caroline Berg Eriksen", fordi CBE vil tjene penger på å fremstille seg på en bestemt måte. Dette er ren bedriftsstrategi. Som ekteparet feiler på for tiden og har gjort en stund.

Problemet er at influencerne velger bevisst å skape så diffuse skiller mellom dem selv som privatpersoner og dem selv som profesjonelle bedriftseiere med profitt i fokus, at de utnytter det rått. Måten de spekulerer i å gjøre dette og utnytter det rått, det er akkurat det som denne tråden over så lang tid så godt har vist.

Når CBE/LKE gjør en dårlig jobb profesjonelt, som bedriftseiere og -drivere, og får rettmessig og saklig kritikk for dårlig utført jobb, lovbrudd, usunn og farlig påvirkning av andre - da velger de å stå frem i media, eller på egne bedriftskanaler, som privatpersoner som føler seg angrepet. Det gjør de helt bevisst og kalkulert. For ved å gjøre det forsøker de å høste medfølelse og sympati, slik at folk vil støtte dem og begynne å kritisere de som kom med saklig kritikk av dårlig utført jobb, usunn og farlig påvirkning av andre, lovbrudd, barneeksponering eller annet.

Med andre ord, de gjør det helt kalkulert fordi de bevisst manipulerer mottaker av budskapet til å vri fokuset bort fra det at de selv har gjort en dårlig jobb, begått lovbrudd, eksponert barn, er usunne og farlige forbilder m.m.

For om bildet av dem som uprofesjonelle, lovbrytere, farlige forbilder, uansvarlige foreldre får stå - da vet de at de vil tape penger og begynne å gjøre noe annet. Det er de ikke interessert i, de ønsker lettjente penger, og det at det kan skade andre eller at det er lovbrudd eller at de lyver til mottakerne -det bryr de seg ikke nemneverdig om (om man ser på ekteparets forretningspraksis over mange år).

Noe av det du nevner bør ikke forekomme i tråden, det er det bare å rapportere.

Men det er også noen av de tingene du nevner som er helt relevant å nevne, vel og merke når det nevnet i sammenhengen med måten disse utfører arbeidet sitt på. Når de selv velger å leve av å være offentlige personer (og egentlig ikke noe annet), da må de også tåle at det de gjør til sitt arbeid - den de fremstiller seg som på sine bedriftskanaler - blir diskutert. Men en slik diskusjon kan fint gjøres saklig og relevant til trådens tema.

• Liker 34
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snødronninga skrev (8 timer siden):

Det er positivt at det ikke deles barn på sosiale medier om dagen, håper det fortsetter slik! Jeg funderer på om de er redde for kritikk, eller om det først nå har gått opp for dem at det ikke er bra for barna å bli eksponert på den måten. Jeg tenker det første er mest gjeldende. 

Veldig bra at det ikke deles barn. 

Tror ikke egentlig det har gått noe opp for dem, de er nok mer redde for å bli neste eksempel (etter Iselin) Det passer ikke deres "glansede magasin" å få en slik shitstorm. Så du har nok helt rett i at det er kritikk de er redd for. 

Jeg håper det varer, og at de ikke bare venter til det blir rolig igjen. 

• Liker 30
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

servitrise&suppe skrev (8 timer siden):

Kanskje det er best å bare være glad for at de har sluttet med eksponeringen? Jeg tror det er best istedenfor å spekulere i grunnen til at de har gjort det. All forbedring er kun veldig positivt.

Ellers vil jeg slutte å delta i trådene om influensere på Rampelys. Jeg har det overhodet ikke i meg å diskutere på den måten som er vanlig her, for jeg blir så rystet over både det ene og det andre. Dette er ikke noe for meg 🙂 

Det er veldig greit. Du tilfører etter min mening ikke noe til diskusjonene med dine stråmenn og uredelige diskusjonsmåte. 

Du har heller ingen opplysningsplikt, så du kan rett og slett bare slutte å engasjere deg. 

• Liker 27
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallepalle2 skrev (29 minutter siden):

Det er veldig greit. Du tilfører etter min mening ikke noe til diskusjonene med dine stråmenn og uredelige diskusjonsmåte. 

Du har heller ingen opplysningsplikt, så du kan rett og slett bare slutte å engasjere deg. 

Det blir litt som de som skriver som status på FB at de skal "rydde i vennelisten". 

- ok..

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

cerruti skrev (12 timer siden):

Så klart. Det jeg mener er at huden hennes fikses ikke av det hun reklamerer for, men gjennom mye bedre produkter fra og behandlinger hos TM-klinikken. 

Og det vet «alle», så de reklamene er ikke mye verdt når de kommer fra henne 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (19 minutter siden):

Siden LKE konsekvent stiller opp i mosjonistklassgn, så syntes jeg det var litt interessant å sammenligne antall treningstimer med andre. Men siden andre mosjonister ikke har for vane å skryte slik som LKE, så finner jeg ikke noe om hva konkurrentene hans legger med i trening. Jeg antar at det ikke er like mye, siden de fleste har dette som hobby ved siden av jobb (derav mosjonistklassen). Likevel blir LKE forbiløpt hver gang...

Derfor sammenlignet jeg med andre toppidrettsutøvere i utholdenhetsidretter, som langrenn og løping. LKE trener nesten samme timeantall som våre beste langrennsløpere, og ca halvparten av løperne. Jeg må legge til at flere av disse regner alternativ trening som yoga og svømming inn i disse timene. Restitusjon er også noe toppidrettsutøvere er opptatt av, mens LKE ser ut til å tro at samme intensitet 365 dager i året er effektivt.

Jeg kan også legge til at flere sier at laktatmåling er noe de ikke trenger, fordi de kjenner kroppen sin så godt. Det er rart at en mann på førti-ish, som har trent så mye hele sitt voksne liv, fremdeles ikke kjenner kroppen sin...

LKE har ingen progresjon (ut over vektnedgang) og han er urovekkende ofte skadet og/eller syk. Hvordan skal denne mosjonisten, som ikke engang kan trene seg selv, overleve av å trene andre? I tillegg har han en personlighet som skremmer alle andre enn kona og Mads Hansen. Og angående det, så leste jeg et utsagn fra Jonsrud Sundby, etter at han økte treningsmengden til 1100 timer i året:

- Jeg er ikke fysisk sliten, men jeg er psykisk sliten. Det har gått utover humøret. Jeg har hatt kort lunte, jeg har vært lett antennelig. https://www.vg.no/sport/i/0m3JE/slik-reagerte-johnsrud-sundby-paa-1100-timer-trening

Det høres omtrent ut som den ene beboeren på Kulås i Særp...

Så enig!👏

Ikke imponert over at han klarer å trene 2 ganger om dagen de fleste av dagen i måneden, eller at han trener 30/31 dager. Det skulle jeg også klart hvis det var det eneste jeg drev med, og ikke hadde en normal jobb å gå til.

Heller ikke imponert over at han som «coach» viser så omfattende trening uten noen hvildager. Ville ikke brukt en sånn coach

De fleste som holder på sånn opplever lite fremgang, og mye skader, som tretthetsbrudd.

Har selv en utøver helt i norgestopp. Utenkelig å holde på sånn. Det hadde trenerne stoppet. 

Også merkelig å ha et sånt ekstremt ensidig fokus når man er en middeladrende mosjonist. 

• Liker 28
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir ikke imponert om noen forteller at de har trent to ganger om dagen i en hel måned, jeg tenker at oj, da har du ikke mye til liv. 

Og det er akkurat det topp-idrettsutøvere sier når de legger opp. Da er det godt å kunne ha et liv igjen. Den intense treningen som tar over alt har vært en bivirkning av å være topp-idrettsutøver som ikke føles bra. 

Hvorfor holde på sånn om man ikke er i toppen av en idrett, det forstår jeg bare ikke. 

• Liker 32
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (14 timer siden):

Tydelig at treningsmanien, overtrening og thinspo er noe ekteparet har tenkt å fortsette med inn i det nye året:

https://www.picuki.com/media/3027301905498933238

CBE med poseringsfot, voldsom tilt i bekkenet for å fremstå som svaiere og med thigh gap, innoversvai på ekstremt innsuget og strammet mage, redigering av bildet... Fremstiller seg selv som en utstillingsdukke, så stivt og unaturlig er poseringen hennes. Hjelper ikke med forelsket blikk på seg selv.

Helt forferdelig at dette er noe en tobarnsmor ønsker å påvirke andre med og til. Det er så langt fra psykisk og fysisk sunt som man kan komme.

Og LKE legger ut om "consistency" i trening og at det er viktig - og viser til at han selv har trent 31 av 31 dager i januar, og to økter alle dager bortsett fra én...

Han sier ikke noe om at denne "kontinuiteten" er mulig fordi han, i motsetning til de han liker å løpe mot, ikke har en normal jobb, men at han sysler med å trene mens andre jobber. Han fortsetter å late som om han er profesjonell idrettsutøver, noe han opplagt ikke er.

På bakgrunn av det CBE legger ut tenker jeg det er en dårlig ide å trappe opp løping på bekostning av styrke.

Styrketreningen virker til å ha hatt veldig lite progresjon så ved å trappe enda mer ned så blir det ingenting eller?

Neste er at hun for lengst virker til å få mer enn nok ensidig løping på bekostning av restitusjon og variasjon. Man blir god på det man gjør hvilket i CBEs tilfelle er mølle med chick flick på skjermen og dratt av trekkhund.

Jeg er helt fullstendig 100% overbevist om at hun hadde oppnådd mye bedre resultater og progresjon ved å skrote opplegget sitt og prioritere variasjon og restitusjon. Som bonus vil det også øke innholdet på hennes sosiale medier betydelig å få annet enn mølleløp, pusting og pesing henslengt på kjellergulvet eller identiske scener trukket av hund på agendaen. 

Eneste hun virker til å få igjen for treningen sin er kaloriforbrenning. 

• Liker 23
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TV2 har artikkel basert på podkastepisode.

«GOD KVELD NORGE (TV2): Caroline Berg Eriksen ble redd og bekymret for egen helse og åpner for første gang opp om hatkommentarer og angstanfall»

https://www.tv2.no/underholdning/trodde-jeg-skulle-do-av-hjerteinfarkt/15476027/

Endret av Frukthage
  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...