Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

MarianneE skrev (53 minutter siden):

Du må velge "alle kommentarer". Jeg kommenterte kritisk selv under saken, men nå er det plutselig begrenset utvalg av kommentarer jeg kan se, og selvom jeg velger "alle kommentarer" blir det automatisk omgjort hos meg

Det er ingen kommentarer under innlegget nå. Bare noen få likes. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

kraftwerk skrev (4 minutter siden):

Psykoanalyse 101 - LKE følte seg umiddelbart truffet av dette innlegget, blir aggressiv og tyr til hersketeknikker. Hersketeknikken går ut på å drite ut mottakeren, for å bli tilfreds med seg selv. Han må jo ha et knusende selvbilde som holder på slik her. Flaut er det ihvertfall.

Kall meg gjerne spekulativ, men klarer ikke dy meg ☺️.

En simpel psykoanalyse som er spot on!  Kommentaren hans er avslørende nok i seg selv, hvorfor kommentere om man ikke føler seg truffet..  Hadde vært mer tjent på å ikke kommentere. Jeg tenkte ikke denne kommentaren fra Halvor som direkte rettet mot dem(mulig jeg har misset resten tråden).

  • Liker 24
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kraftwerk skrev (11 minutter siden):

Angst er også noe som fremkommer på grunn av en selv, angst kan selvfølgelig dukke opp pga ekstreme hendelser, men angst kommer av irrasjonelle tanker, lav selvfølelse, tap av kontroll og mye mer. Ingen får panikkangst pga omstendigheter utenfor en selv. Slik fungerer ikke psykologien, angsten handler ene og alene om hva som skjer inni deg. Og dette tror jeg ikke CBE forstår, eller kanskje - men hun vil helst bruke dette offer-kortet for å høste litt sympati. Og ikke minst vri seg unna legitim kritikk og ubehagelige spørsmål. 

Tenker bare den episoden hvor hun fikk anfall når hun flyttet hjemmefra, dette er et klassisk tilfelle av tap av kontroll (ny by, nytt sted, alt er nytt og skummelt) og kanskje lav selvfølelse. Og dette med dårlig økonomisk vekst samt forbrukermakten, er oppskrift på angst og panikk hos CBE, både mannen og henne har blokkert over en lav sko i alle år, og harselert med kritikere som gjennomskuer dem - den taktikken fungerer ikke lengre. Så dette kommer ikke av hets, men rett og slett en bedrift i full fart nedover, men hadde hun bare sagt dette så kunne hun høstet litt respekt istedenfor. Jeg forstår virkelig ikke tankegangen eller fremgangsmåten til bedriftens ansatte, det virker for meg som et par som har en tankegang fra 50-tallet, og gud forby at man skal vise seg sårbar og ekte. Jeg forstår bare ikke. 

 

At LKE faktisk tør å gjøre disse tingene er for meg et mysterium. Jeg er usikker på om CBE faktisk er klar over hva han driver med på Twitter (??), for det ødelegger bedriftens rykte ytterligere. Nå vet ikke jeg hvor oppdatert LKE er, men han hadde nok aldri lagt igjen noe slikt hos Morten Hegseth - som også har kommet med direkte stikk mot ekteparet offentlig. Halvor har minst like mange nære venner i kjendismiljøet som Morten, bare Halvor ikke er så mye i rampelyset selv lengre. 

Psykoanalyse 101 - LKE følte seg umiddelbart truffet av dette innlegget, blir aggressiv og tyr til hersketeknikker. Hersketeknikken går ut på å drite ut mottakeren, for å bli tilfreds med seg selv. Han må jo ha et knusende selvbilde som holder på slik her. Flaut er det ihvertfall.

Kall meg gjerne spekulativ, men klarer ikke dy meg ☺️.

Det er så lett å se på twitter, han tror han er høyt hevet over alle. Og ja, det bunner nok i lav selvtillit. 
Må vel hevde seg et sted..

  • Liker 18
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stargaze skrev (1 minutt siden):

Det er så lett å se på twitter, han tror han er høyt hevet over alle. Og ja, det bunner nok i lav selvtillit. 
Må vel hevde seg et sted..

Jeg hadde fått panikkangst av å leve med en sånn mann. 

  • Liker 17
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stargaze skrev (4 timer siden):

🙈🙈🙈

DE0A64A0-D363-4A21-8708-DF66EEFFEEEA.jpeg

Og det mener dronninga over alle drama Queens 🙄

Endret av Lill :)
  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MacBeth skrev (8 minutter siden):

En simpel psykoanalyse som er spot on!  Kommentaren hans er avslørende nok i seg selv, hvorfor kommentere om man ikke føler seg truffet..  Hadde vært mer tjent på å ikke kommentere. Jeg tenkte ikke denne kommentaren fra Halvor som direkte rettet mot dem(mulig jeg har misset resten tråden).

Enig, han avslører bare seg selv med å holde på sånn. Aner ikke hva tråden egentlig handlet om jeg heller, men tenker uansett det er unødvendig, og ikke minst med tanke på bedriften som er i full fart på vei nedover. Virker ikke som at han tenker eller reflekterer noe særlig. 

Endret av kraftwerk
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner det helt usannsynlig at panikkangsten ikke ville blitt nevnt i forbindelse med kommentarfelt-saken i 2015. I intervjuet i DN fortalte hun blant annet om denne stalkeren, selvsagt ville panikkangst vært på bordet samtidig. Da hadde hun behov for all sympati hun kunne få. 
 

https://www.dn.no/magasinet/intervjuet/trondheim/oslo/medier/bak-fasaden/1-1-5289023

Endret av Kollontaj
  • Liker 24
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glufseguri skrev (8 timer siden):

“Hun legger til at hun har bestemt seg for å bli flinkere til å konfrontere slike hendelser fremover.”

 

Pass på bilen nå😏

De mente vel helst å si «Hun legger til at HAN har bestemt seg for å bli flinkere til å konfrontere slike hendelser fremover» 🤓

  • Liker 27
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun må ta ansvar for sine egne handlinger. Har hun tenkt over det kroppspresset hun fronter og hvordan det påvirker andre negativt?   Det er ekstremt. 
Å ha angst for døden er helt vanlig å oppleve i barndommen. Jeg var  livredd for at foreldrene mine skulle dø. Ingen går igjennom livet uten å oppleve problemer, depresjon, angst, vanskelige relasjoner. Det å flytte hjemmefra og stå på egne bein er tøft for de fleste. 
Hun har tidligere uttalt at hun alltid har hatt det bra. Som en del av den perfekte fasaden og det perfekte familielivet. 
 

Endret av Surikatt
  • Liker 36
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (48 minutter siden):

Jeg finner det helt usannsynlig at panikkangsten ikke ville blitt nevnt i forbindelse med kommentarfelt-saken i 2015. I intervjuet i DN fortalte hun blant annet om denne stalkeren, selvsagt ville panikkangst vært på bordet samtidig. Da hadde hun behov for all sympati hun kunne få. 
 

https://www.dn.no/magasinet/intervjuet/trondheim/oslo/medier/bak-fasaden/1-1-5289023

Det intervjuet er en pinlig liten skamplett i norsk pressehistorie. Håper redaktør Amund Djuve fremdeles ligger søvnløs en gang i blant pga det.

  • Liker 39
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glufseguri skrev (3 timer siden):

Seriøst, Grete og Inger Lise i FB-kommentarfeltet;

God bedring😏

Ja, disse 2 virket særdeles opplyste ja, eller ikke 😛

Kollontaj skrev (3 timer siden):

Tror muligens det tv2-innlegget backfiret skikkelig. Og hvem vil ha slike tilhengere som skriver der? 🤯 Dårlig PR - igjen, hvis man da ikke er ute etter å få tante Magda på 70 som følger, da. Mulig den eneste aldersgruppa som ikke ser strategien. 

Jeg syns TV2 burde følge opp det innlegget med det som kommer frem i kommentarfeltet ang. LKE going bananas, men regner med TV2 allerede vet om det, men vil ikke gjøre noen sak ut av det, dessverre :(

 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

hippyskippy skrev (12 minutter siden):

De mente vel helst å si «Hun legger til at HAN har bestemt seg for å bli flinkere til å konfrontere slike hendelser fremover» 🤓

Ja, hun bare blokkerer😝

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At hun opplever angst i voksen alder kan hende at hun har satt seg selv i den posisjonen helt selv. Om hun hadde angst fra da hun var liten så var det kanskje ikke så lurt å bli blogger og synlig og på toppen av det hele gå den veien kritikken haglet stadig? Bare synser her jeg, men legg bort det som trigger angsten tenker jeg da.

Og at hun forteller om dette først nå... tja, kanskje ønsker hun å få litt medlidenhet...? Dessverre har mannen gjort en dårlig jobb, og hun tar ikke til seg kritikk så skulle nesten mene at det blir selvforskyldt når man år etter år ikke tar til seg råd eller konsuktiv kritikk....

Håper hun kan logge av, skjerme barne og heller oppsøke hjelp.

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surikatt skrev (28 minutter siden):

Hun må ta ansvar for sine egne handlinger. Har hun tenkt over det kroppspresset hun fronter og hvordan det påvirker andre negativt?   Det er ekstremt. 
Å ha angst for døden er helt vanlig å oppleve i barndommen. Jeg var  livredd for at foreldrene mine skulle dø. Ingen går igjennom livet uten å oppleve problemer, depresjon, angst, vanskelige relasjoner. Det å flytte hjemmefra og stå på egne bein er tøft for de fleste. 
Hun har tidligere uttalt at hun alltid har hatt det bra. Som en del av den perfekte fasaden og det perfekte familielivet. 
 

Hun har jo tidligere uttalt at hun ikke kan gjøres ansvarlig for valg andre tar (neida, for det er jo ikke en influenser sin jobb å påvirke andre).

  • Liker 25
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...