kraftwerk Skrevet 29. januar 2023 #76201 Skrevet 29. januar 2023 (endret) servitrise&suppe skrev (1 time siden): Jeg vil gjerne kommentere det siste du skriver her. Da CBE var som mest populær så var det en ganske uskyldig men ja, overfladisk blogg om dagligdagse og nøytrale ting. Akkurat det kan være nyttig i en hverdag hvor det alltid er dramatiske nyheter, kriser og drama. Da er det litt som en pause fra all elendighet å lese om noe så fritt for saker som opprører, gir oss frykt og stresser oss. Utviklingen til CBE har ikke vært bra, hun skulle holdt på det nøytrale og hverdagslige uten alt kroppsfokus og eksponering av seg selv i spekulative poseringer og barn. Bloggen var jo engang koselig å lese om den ikke akkurat tok opp de store temaene. Jeg syns ikke den trengte det heller, for det var som sagt bare en uskyldig og fin underholdning fri for stress. Virker ikke som at du har fulgt særlig med, men det er jo helt greit. CBE har alltid drevet med et ekstremt kroppsfokus og fått mye kritikk oppigjennom årene for nettopp dette. Til og med svangerskap og graviditet handlet ene og alene om å beholde den tynne kroppen, og bevise for kvinner at hun klarte å ha en syl-mager kropp og en kjempe liten baby. Det er jo helt absurd. For ikke å snakke om måten bedriften alltid har behandlet både kritikk og konstruktiv kritikk, de har vært regelrett slemme, frekke og motbydelige i møte med andre mennesker. Og vi må ikke glemme at ektemannen har gjemt seg bak falske navn og beskyttede titler (lege, psykolog o.l) - kun for å "vinne" diskusjoner med kritikere. Bloggen var koselig hvis man bare tittet på overflaten, og ikke var bevisst på hva som skjedde i kommentarfeltet, mediene og ellers. Endret 29. januar 2023 av kraftwerk 34 8
hvalstad45 Skrevet 29. januar 2023 #76202 Skrevet 29. januar 2023 11 minutter siden, kraftwerk said: Virker ikke som at du har fulgt særlig med, men det er jo helt greit. CBE har alltid drevet med et ekstremt kroppsfokus og fått mye kritikk oppigjennom årene for nettopp dette. Til og med svangerskap og graviditet handlet ene og alene om å beholde den tynne kroppen, og bevise for kvinner at hun klarte å ha en syl-mager kropp og en kjempe liten baby. Det er jo helt absurd. For ikke å snakke om måten bedriften alltid har behandlet både kritikk og konstruktiv kritikk, de har vært regelrett slemme, frekke og motbydelige i møte med andre mennesker. Og vi må ikke glemme at ektemannen har gjemt seg bak falske navn og beskyttede titler (lege, psykolog o.l) - kun for å "vinne" diskusjoner med kritikere. Bloggen var koselig hvis man bare tittet på overflaten, og ikke var bevisst på hva som skjedde i kommentarfeltet, mediene og ellers. Så sant, og jeg vil si den var mye farligere da, for så få skjønte at hun manipulerte seg selv. Nå er folk mye mer opplyste om photoshopping og man kjenner poseringstriksene osv. Jeg har aldri klart å se på treningen hennes som treningsglede, fordi det aldri er fokus på slike ting, men alltid på kropp kropp kropp. Hvis du ser virkelig trente idrettsutøvere og andre, så står de ikke og poserer konstant på alle bilder, de har et mye mer naturlig forhold til kroppen sin, de samarbeider med den. CBE føler jeg driver en konstant rovdrift på kroppen sin, kun med ett mål: Å være tynn. 30 5
servitrise&suppe Skrevet 29. januar 2023 #76203 Skrevet 29. januar 2023 kraftwerk skrev (5 minutter siden): Virker ikke som at du har fulgt særlig med, men det er jo helt greit. CBE har alltid drevet med et ekstremt kroppsfokus og fått mye kritikk oppigjennom årene for nettopp dette. Til og med svangerskap og graviditet handlet ene og alene om å beholde den tynne kroppen, og bevise for kvinner at hun klarte å ha en syl-mager kropp og en kjempe liten baby. Det er jo helt absurd. For ikke å snakke om måten bedriften alltid har behandlet både kritikk og konstruktiv kritikk, de har vært regelrett slemme, frekke og motbydelige i møte med andre mennesker. Og vi må ikke glemme at ektemannen har gjemt seg bak falske navn og beskyttede titler (lege, psykolog o.l) - kun for å "vinne" diskusjoner med kritikere. Bloggen var koselig hvis man bare tittet på overflaten, og ikke var bevisst på hva som skjedde i kommentarfeltet, mediene og ellers. Jeg var ingen dedikert og iherdig leser.Jeg var innom bloggen som en pause og underholdning. Da skrev hun mye om leilighet og hus, sminke, interiør og antrekk. Gjøren og laden og jeg husker en del bilder fra turer ute. Det var fine bilder av natur og de to og hundene. Jeg husker diskusjonen som oppsto om bildet etter at hun hadde født. Den gangen engasjerte jeg meg ikke noe i det. Jeg husker heller ikke å ha sett noe særlig oppmerksomhet rundt det ellers, og det er vel nettopp fordi jeg ikke var noe interessert i akkurat det. Jeg syns iallefall at det innholdet jeg leste om og bildene jeg så var uproblematiske. Det er de siste årene jeg har vært mer opptatt av dette. Jeg lurte på hva som hadde hendt når hun begynte å posere i undertøy og ble mer spekulativ i poseringer hvor mye hud syntes. Det handler på ingen måte om moral, men det var veldig ulikt den Caroline jeg hadde fulgt til og fra. Jeg tenkte at det bunnet i utviklingen i bransjen generelt og at hun ble mer voksen og ville vise at hun hang med. Det ble bare mer og mer oppsiktsvekkende på en bekymringsfull måte. Det som tidligere var mer naturlige poseringer og fine bilder hadde etterhvert lite av det varme og ekte i seg. Jeg syns det er veldig problematisk med det at bilder og eksponering har blitt til hva det er nå. Jeg tror Caroline er en fornuftig og oppegående person, men at hun føler seg presset og kanskje lei. Det er ikke å frata henne ansvar! Må understreke det tydeligvis. 5
kraftwerk Skrevet 29. januar 2023 #76204 Skrevet 29. januar 2023 (endret) servitrise&suppe skrev (3 minutter siden): Jeg var ingen dedikert og iherdig leser.Jeg var innom bloggen som en pause og underholdning. Da skrev hun mye om leilighet og hus, sminke, interiør og antrekk. Gjøren og laden og jeg husker en del bilder fra turer ute. Det var fine bilder av natur og de to og hundene. Jeg husker diskusjonen som oppsto om bildet etter at hun hadde født. Den gangen engasjerte jeg meg ikke noe i det. Jeg husker heller ikke å ha sett noe særlig oppmerksomhet rundt det ellers, og det er vel nettopp fordi jeg ikke var noe interessert i akkurat det. Jeg syns iallefall at det innholdet jeg leste om og bildene jeg så var uproblematiske. Det er de siste årene jeg har vært mer opptatt av dette. Jeg lurte på hva som hadde hendt når hun begynte å posere i undertøy og ble mer spekulativ i poseringer hvor mye hud syntes. Det handler på ingen måte om moral, men det var veldig ulikt den Caroline jeg hadde fulgt til og fra. Jeg tenkte at det bunnet i utviklingen i bransjen generelt og at hun ble mer voksen og ville vise at hun hang med. Det ble bare mer og mer oppsiktsvekkende på en bekymringsfull måte. Det som tidligere var mer naturlige poseringer og fine bilder hadde etterhvert lite av det varme og ekte i seg. Jeg syns det er veldig problematisk med det at bilder og eksponering har blitt til hva det er nå. Jeg tror Caroline er en fornuftig og oppegående person, men at hun føler seg presset og kanskje lei. Det er ikke å frata henne ansvar! Må understreke det tydeligvis. Helt greit at det først er de seneste årene du har engasjert deg i debatten, men det betyr ikke at det først ble klandreverdig når du ble opplyst. Og nå har plattformen endret seg fra blogg til bildedelingstjeneste, og det er også derfor man blir mer opplyst - nettopp fordi en stor del av CBE sin formidlingsevne er borte. Bildene har alltid vært like. Endret 29. januar 2023 av kraftwerk 24
Gjest Kattedama Skrevet 29. januar 2023 #76205 Skrevet 29. januar 2023 Frisk Frosk skrev (1 time siden): Det har selvfølgelig ingenting med egen usunne ortoreksi å gjøre, ingenting med det å gjøre at hun vet hun utnytter egne barn for å tjene penger selv, ingenting med det å gjøre at de i årevis har valgt å eksponere egne barn, selv om de opprinnelig mente det var uforsvarlig å gjøre. Det har heller ingenting med å gjøre at mannen er en løs kanon som trakasserer andre kvinner på nett, ingenting med det å gjøre at han måler henne - som iflg. henne selv har hatt spiseforstyrrelse tidligere - med fettklype og har redigert henne altfor tynn i årevis, ingenting med det å gjøre at mannen går berserk og oppsøker en kvinne og begår hærverk mot dennes eiendom. Ingenting å gjøre med at han, siden hun lot han bli en aktiv del av bedriften hun bygde opp, har rasert bedriftens rykte og image. Det har heller ingenting å gjøre med det at hun tydeligvis ikke greier å prestere som hun ønsker i egen jobb og derfor burde finne seg noe annet å gjøre, der hun slipper å hele tiden gå på akkord med seg selv. Hennes angst er selvfølgelig kun forårsaket av personer som gir saklig kritikk når paret ikke greier å gjøre en god jobb. Denne "åpenheten" er bare nok et eksempel på hvordan hun velger å forsøke å omskrive virkeligheten. Flott om den nye omskrivingen hennes ikke lenger vil ekspnere hennes barn. Gjør hun en dårlig jobb fremover da, så må hun stå for den helt selv, ikke gå i krampestilling og spille offer og skylde på alle andre når hun gjør en dårlig jobb. Bare en ting til slutt - jeg synes ikke at Caroline er en forferdelig person eller udugelig. Jeg mener hun tar forferdelige valg for seg selv og sine barn, og at det er på tide at hun finner noe helt annet å gjøre som hun og barna kan få det bedre med at hun gjør. Hun har mange muligheter om hun bare vil. Muligheter som ikke innebærer å eksponere egne barn og seg selv hele tiden. Fantastisk god oppsummering, og denne «åpenheten» rundt psykisk helse kommer jo som bestilt når det skal selges yoga. Det er ikke noe hemmelighet at yoga brukes som verktøy mot angst og stress.
servitrise&suppe Skrevet 29. januar 2023 #76206 Skrevet 29. januar 2023 kraftwerk skrev (2 minutter siden): Helt greit at det først er de seneste årene du har engasjert deg i debatten, men det betyr ikke at det først ble klandreverdig når du ble opplyst. Og nå har plattformen endret seg fra blogg til bildedelingstjeneste, og det er også derfor man blir mer opplyst - nettopp fordi en stor del av CBE sin formidlingsevne er borte. Bildene har alltid vært like. Jeg husker ihvertfall ikke de bildene du mener. Jeg husker ekte smil og en mye mer moderat måte å fremstille seg og livet på. Angående lettkledde bilder så er det forståelig at noen vil forandre på noe. Å fremstille seg sexy er ikke feil i mitt syn, men det var om å gjøre og de tynn ut, det ekte ble borte- både smil og fremstilling ellers. Det var problemet. Selvfølgelig også at hun eksponerte barna så mye, sist men ikke minst. 1
Kollontaj Skrevet 29. januar 2023 #76207 Skrevet 29. januar 2023 Riktig at CBE.no ble mer lettkledd etter barn nr 2, mer kropp og mer kunstig. 19
Frøken Scott Skrevet 29. januar 2023 #76208 Skrevet 29. januar 2023 servitrise&suppe skrev (17 timer siden): Apropos det, så vil jeg avslutte med å spørre om kvinnen som LK skrapet opp bilen til hadde gjort noe tidligere, og om du vet hvilken relasjon de hadde slik at de kjente til hverandre før den nevnte eoisoden? Hvorfor lurer du på om hun "hadde gjort noe tidligere"? Ville det gjort noen som helst forskjell for hans rabiate oppførsel? For du tenker ikke på å victimblame....gjør du, vel? 26 1 11
servitrise&suppe Skrevet 29. januar 2023 #76209 Skrevet 29. januar 2023 Jeg syns det er veldig feil å spekulere i hvorfor hun har angst når hun har fortalt hvorfor. Da blir det usaklig og å ilegge andre motiver de ikke har. Jeg hevder at hun har og blir utsatt for hets. Jeg har sett mye latterligjøring av at hun gaper når hun smiler, at hun har ubehagelig stemme og at hun kler seg feil i forhold til alder. Ingenting av det er kritikk- det er mobbing, og det blir gjentatt med korte mellomrom i perioder. At noen mener et plagg ikke er fint eller har en kvalitet de misliker er greit. Å stadig dra inn alderen hennes i forbindelse med antrekk er ikke det, for det er å diskriminere kvinner etter en viss alder. Det er helt unødvendig og er stygge måter å tråkke ned mennesker på. Noe av de verste kommentarene går på kropp. Når vi er så mange som er betenkt med at hun hele tiden vi fremstå tynn, så er det forferdelig stygt og korttenkt å nevne at magen er ikke så flat. At hva har skjedd med magen der, hvorfor er det kul? Dette er en farlig måte å påvirke henne og også andre på, og ja jeg har sett slike kommentarer flere ganger. Jeg skulle ønske at de som skriver slike ting skjønner hva diskriminering og hets er kontra kritikk! Jeg har også sett kommentarer som bemerker at hun bare går hjemme og hva kan hun kunne jobbe som, i kommentarfeltet hennes, etterfulgt av at vedkommende som bemerker det skriver at hun selv ville ha kjedet seg ihjel. Så hva er motivet ved å skrive slike ting? Det er ikke for noe annet enn å såre og si at hun blir sett ned på. Hvis folk som skriver det jeg nevner her ikke forstår hvordan slike kommentarer og spørsmål blir mottatt, så mangler de evnen til normale sosiale samspill og har ingen evne til empati. Så enkelt kan det sies. Så når Caroline sier at hetsen går inn på henne så syns jeg det er lett å tro så lenge hun tar den til seg. Jeg har null problemer med å skjønne det, fordi jeg bryr meg om hva folk rundt meg sier, og hadde de kommet med sånne kommentarer på smilet mitt, på magen min og på livet jeg valgte å leve så ville jeg tatt det ille opp. Jeg ville ikke hatt venner som snakker sånn om og til meg! Så kan noen mene at når hun er en offentlig person, så må hun tåle det. Jeg personlig skjønner ikke hvorfor alt fra fremmede går inn på henne, men hun er ikke meg. Hun er heller ikke alene om å føle det sånn da flere som blant annet Nereng har sagt akkurat det samme. Og det handler ikke bare om hvordan hun tar det. Det handler om ønsket flere har til å såre og tråkke på. Det er nesten tristere at noen har det behovet kontra at Caroline mfl blir lei seg. Når hun sier at hun for angst av dette så må det bli respektert istedefor å lage dette til enda en feil hun har, som man skal kritisere. Det er uredelig og det er veldig langt fra saklig kritikk. Hvorfor er agendaen å få mest mulig å kritisere henne for, til og med helt meningsløse ting? Hun gjør kritikkverdige ting, holder ikke det? Det burde være nok med at hun påvirker folk negativt med å vise bilder hvor hun ser tynnest mulig ut, eller at hun har overeksponert barna. Det er reelle feil og dumme ting hun gjør som med rette kan kritiseres! Når det gjelder ekteskapet så er det også helt unødvendig å spekulere i om LK presser henne til ting hun ikke vil gjøre. At han bestemmer hvordan bildene skal se ut, og at det er han som ønsker henne tynn. Selv om han har snakket om hva han tenker om et par kjendiser, så betyr ikke det at han ønsket kona tynn! Dessuten er det igjen å undervurdere Caroline og det er igjen å diskriminere kvinner for, selvfølgelig er mannen sjefen! Det er ikke sånn det er i 2023, og det er ganske mange år siden det var sånn også. Når det gjelder LK, så ja, han kan være en løs kanon. Men jeg har også sett at samme personer er etter ham på ulike somekanaler, og det er rene stalkingen iblant. Jeg skjønner at han kan få nok, men hvor lurt det er å svare og oppføre seg som han gjør er et annet spørsmål. Han fremstår også som ganske høy på seg selv iblant, så nei han er ikke alltid like sympatisk utad. Men han er alt i alt en skikkelig mann som har greie verdier. Det er ikke fyll og drama og kjendiseri i særlig stor grad. Når det gjelder episoden hvor han gikk bananas og ripet opp bilen, så er det naturlig å tro at det ligger mer bak! Hun som ble utsatt for det står ikke frem, og det er ingen grunn til å la være det hvis hun kun skrev en uskyldig kommentar til ham. En annen ting er at hvis det ikke var en forhistorie her, så ville hun selv ha skrevet om dette, og det ville fått mer blest i media forøvrig. Dette er ikke for å klappe LK på skuldra å si at det var greit! Overhodet ikke, men det er heller ikke noe i veien for å tenke at her er det en side av saken vi ikke vet noe om. Det viktigste er uansett å forholde seg til hva Caroline sier selv om hvorfor hun tenker at hun har fått angstanfall igjen. Det sier ihvertfall ganske mye om hvordan hun opplever hetsen. Så kan man diskutere ut fra det og ikke lage en fiktiv grunn som legges åpen for å diskutere og kritisere. 3 5
servitrise&suppe Skrevet 29. januar 2023 #76210 Skrevet 29. januar 2023 Frøken Scott skrev (35 minutter siden): Hvorfor lurer du på om hun "hadde gjort noe tidligere"? Ville det gjort noen som helst forskjell for hans rabiate oppførsel? For du tenker ikke på å victimblame....gjør du, vel? Spørsmålet kan i såfall være hvem som er victim? Hvis du spør om jeg syns oppførselen hans er grei, så nei det syns jeg ikke. Skriver om dette ovenfor. 2
mater.sapiens Skrevet 29. januar 2023 #76211 Skrevet 29. januar 2023 Felis skrev (4 timer siden): Jeg har lyttet igjennom Life By Caroline, og jeg må innrømme at jeg ble positivt overrasket. Forventningene var ikke skyhøye i utgangspunktet, så det skulle kanskje ikke så mye til, men jeg synes hun fortjener ros for dette. Hun har en behagelig stemme og hun er blid og tilgjengelig. Podcasten er åpenbart en forlengelse av bloggen, det handler om Caroline. Og så kan man spørre seg hvor interessant livet til Caroline er, men de får pluss for å ha laget en slags disposisjon og temaer på forhånd. Det er åpenbart rom for forbedring, men jeg håper at hun forsøker å utvikle dette. Caroline innleder med å ønske godt nytt år. Litt pussig på tampen av januar, men hun argumenterer med at det er første episode i 2023. Og hun høres så blid ut at hun i grunnen kunne åpnet med hva som helst, for dette er ei dame som høres levende og glad ut. Jeg ville aldri trodd det var stemmen til voksfiguren på bedriftens SoMe-kanaler. Susan er helt enig i at man kan si godt nytt år, nesten frem til mars. Og på tross av at begge er enige om at man kan si godt nytt år i slutten av januar, så fortsetter diskusjonen et par minutter til. Jeg har forstått at podcasten til Caroline ikke går særlig i dybden på ting, men dette er i overkant lettbeint å servere lytterne. Jeg håper det tar seg opp! Caroline og Susan bestemmer seg deretter for å introdusere seg selv. Begge to er travle damer, med mann, barn og jobb. Susan sin mann er fra Sverige, Caroline sin er fra Sunnmøre. Det er ikke like spennende sier Caroline, og ler. Dette er morsomt, sier Susan, men jeg tror ikke hun mener det. Så avspores de av en diskusjon om voksne damer kan kalle seg "jenter". De er begge enige om at det kan de, likevel pludrer de videre rundt dette temaet i et par minutter. Og 2 minutter er lenge i podcast-sammenheng... Jeg skulle gjerne hørt mer om jobben til Susan. Hun sier at tittelen hennes er manageren til Caroline, men hun må vel ha en hovedinntekt?? Hvor mye kan man tjene som manager for et firma som omsetter for 2 mill i året? Men podcasten heter Life by Caroline, så vi får naturlig nok høre mest om henne... Caroline forteller at julepodcasten ble godt tatt imot. Nå skal podcasten handle om livsstil. Begge "jentene" liker å trene, på tross av at de har hektiske liv med jobb og barn. Løping er terapi for Caroline, da får hun veldig mange gode ideer. Men nå trengte Caroline enda mer me-time, så da bestemte hun seg for å fordype seg i hatha-yoga. Caroline har som nyttårsforsett å klare og lande litt i seg selv og sortere alle tankene sine. Hun trenger å koble ut på en annen måte enn hun gjør når hun løper. Derfor skal hun få inn yoga-livsstilen Susan har googlet nyttårsforsetter og forteller at det startet i Babylon for 4000 år siden. Caroline roper begeistret "Gjorde det? Nei? Nei! Nei! Ja!" Hun er lett å begeistre... Caroline har lagt merke til, gjennom spørsmål hun får, at folk synes det er vanskelig å holde nyttårsforsettene gjennom hele året. Folk synes det er vanskelig å finne en balanse de kan leve med. "Du skal ikke behøve å veie maten! Du skal ikke skvise inn to økter om dagen! Det er ikke det det handler om!" Er det ikke...? Caroline sier hun har en fri arbeidshverdag, men så er den visst ikke så fri allikevel, fordi hun har barn. Mens ungene er på skolen, så må hun jo jobbe, og etter at de kommer hjem har man ikke tid til noe annet enn lekser, fritidsaktiviteter og middag, så hun må trene før 07 og etter at de har lagt seg. Caroline har kjørt en yoga kveldssession med Lars Kristian og han er veldig stiv. Caroline synes det er gøy å se hvor stiv en kropp kan være, sier hun og ler rått. Det å gjøre narr av andres prestasjoner er vel ikke det beste utgangspunktet hvis man skal lære bort noe, men jeg har skjønt at det er sånn de gjør det på Kulås. "Jentene" forteller at de har lyst til å prøve forskjellige treningsformer. Caroline ramser opp svømming, tennis, sånn derre paddel, crosfit og hot yoga. Men så kommer hun på at hun ikke liker svømming, så det kan vi stryke. Kanskje heller kick boksing, det har hun lyst til. Publikum oppfordres til å komme med forslag til hvilke treningsformer jentene bør prøve, men helst i Oslo-området, for de kan jo ikke dra til Bergen... Vi har kommet til spalten Null Filter, hvor følgerne til Caroline kan sende inn spørsmål. Der kan man sende inn spørsmål man vanligvis ikke stiller. Og utrolig nok, så har ingen spurt om hva Caroline tenker om at mannen hennes stalket en kvinne og ødela bilen hennes. Første spørsmål er om Caroline er ærlig. Caroline forteller at hun alltid er ærlig i sine kanaler (sånn med unntak av rumpeputer og filterbruk, kanskje?) men at det ikke er alt hun vil dele. Og det er ikke alle spørsmål hun har lyst til å svare på. Spørsmål to: Har Caroline airfryer? Ja, det har hun, men det er ikke slike spørsmål hun ønsker i denne spalten Spørsmål tre: Hvordan er det å være så mye med mannen sin? Caroline forteller at selv om de begge jobber hjemme, så ser de hverandre lite. Lars Kristian jobber mye på kontoret, både på dagtid og kveldstid, mens der er Caroline bare innom for å svare på eposter. Hun jobber rundt i huset i stedet. Dessuten jobber de mye med forskjellige prosjekter, sier hun. Blant annet er det Lars Kristian som jobber mest med Netfit... (Var det ikke Caroline som svarte på alle spørsmål...?) Caroline registrerer ikke alltid at Lars Kristian er der. De er ikke kjærester på jobb, de går ikke og puser på hverandre. Det har de forøvrig sluttet med ellers også, siden de har vært gift så lenge. Men hun liker å jobbe sammen med Lars Kristian og tror det ville vært veldig rart hvis de skulle fått seg jobb utenfor huset. Spørsmål fire: Hvor mange timer sover Caroline hver natt? Susan er veldig imponert over hvor lite Caroline sover, mens Caroline forsikrer om at det er tyngre å stå opp 5.30 etter at hun fikk barn. Det synes Susan er godt å høre. Caroline prøver å være i seng til leggeTI, men både hun og Lars Kristian har lakenskrekk. Dessuten sliter Caroline med å sovne. Og hun sover veldig dårlig og våkner ofte. Hun har prøvd melatonin, men da klikket hjernen hennes og hun så lysglimt, så det var vemmelig. Dessuten våkner hun midt på natta av panikkangst. Dette begynte da Caroline var liten og bunner i angst for å dø. Etter at hun flyttet til Oslo som 19-åring hadde hun et anfall som var så alvorlig at hun trodde hun hadde hjerteinfarkt, og da ringte hun ambulanse. Hun har vært bra i mange år, men så har det kommet tilbake. Dette mener hun kommer av kommentarer hun får som offentlig person. Folk er ikke snille, sier hun. Folk som tror de kjenner deg og bare ønsker å ødelegge.. Hun får mye hat, og det ligger på innsiden av Caroline og gjør at panikkanfallene kommer oftere nå. Det startet for 2 år siden og hun hadde siste anfall for en måned siden. Jentene bruker resten av podcasten på å diskutere søvn, og det er så søvndyssende at det ikke er verdt å videreformidle. Takk for at du gidder, og for at du tilfører litt humor i noe som er like knusktørt som gamle brødsmuler:) Det er ellers verdt å merke seg at CBE henger med i tiden og snakker om angstanfall (har selv vært der, hadde tastet inn 113 og gått ut på trappen slik at de kunne finne meg raskt, og så slapp det taket). Det gjorde henne litt mer menneskelig. 10 1 1
Jobbermedbarn Skrevet 29. januar 2023 #76212 Skrevet 29. januar 2023 (endret) servitrise&suppe skrev (21 minutter siden): Jeg syns det er veldig feil å spekulere i hvorfor hun har angst når hun har fortalt hvorfor. Da blir det usaklig og å ilegge andre motiver de ikke har. Jeg hevder at hun har og blir utsatt for hets. Jeg har sett mye latterligjøring av at hun gaper når hun smiler, at hun har ubehagelig stemme og at hun kler seg feil i forhold til alder. Ingenting av det er kritikk- det er mobbing, og det blir gjentatt med korte mellomrom i perioder. At noen mener et plagg ikke er fint eller har en kvalitet de misliker er greit. Å stadig dra inn alderen hennes i forbindelse med antrekk er ikke det, for det er å diskriminere kvinner etter en viss alder. Det er helt unødvendig og er stygge måter å tråkke ned mennesker på. Noe av de verste kommentarene går på kropp. Når vi er så mange som er betenkt med at hun hele tiden vi fremstå tynn, så er det forferdelig stygt og korttenkt å nevne at magen er ikke så flat. At hva har skjedd med magen der, hvorfor er det kul? Dette er en farlig måte å påvirke henne og også andre på, og ja jeg har sett slike kommentarer flere ganger. Jeg skulle ønske at de som skriver slike ting skjønner hva diskriminering og hets er kontra kritikk! Jeg har også sett kommentarer som bemerker at hun bare går hjemme og hva kan hun kunne jobbe som, i kommentarfeltet hennes, etterfulgt av at vedkommende som bemerker det skriver at hun selv ville ha kjedet seg ihjel. Så hva er motivet ved å skrive slike ting? Det er ikke for noe annet enn å såre og si at hun blir sett ned på. Hvis folk som skriver det jeg nevner her ikke forstår hvordan slike kommentarer og spørsmål blir mottatt, så mangler de evnen til normale sosiale samspill og har ingen evne til empati. Så enkelt kan det sies. Så når Caroline sier at hetsen går inn på henne så syns jeg det er lett å tro så lenge hun tar den til seg. Jeg har null problemer med å skjønne det, fordi jeg bryr meg om hva folk rundt meg sier, og hadde de kommet med sånne kommentarer på smilet mitt, på magen min og på livet jeg valgte å leve så ville jeg tatt det ille opp. Jeg ville ikke hatt venner som snakker sånn om og til meg! Så kan noen mene at når hun er en offentlig person, så må hun tåle det. Jeg personlig skjønner ikke hvorfor alt fra fremmede går inn på henne, men hun er ikke meg. Hun er heller ikke alene om å føle det sånn da flere som blant annet Nereng har sagt akkurat det samme. Og det handler ikke bare om hvordan hun tar det. Det handler om ønsket flere har til å såre og tråkke på. Det er nesten tristere at noen har det behovet kontra at Caroline mfl blir lei seg. Når hun sier at hun for angst av dette så må det bli respektert istedefor å lage dette til enda en feil hun har, som man skal kritisere. Det er uredelig og det er veldig langt fra saklig kritikk. Hvorfor er agendaen å få mest mulig å kritisere henne for, til og med helt meningsløse ting? Hun gjør kritikkverdige ting, holder ikke det? Det burde være nok med at hun påvirker folk negativt med å vise bilder hvor hun ser tynnest mulig ut, eller at hun har overeksponert barna. Det er reelle feil og dumme ting hun gjør som med rette kan kritiseres! Når det gjelder ekteskapet så er det også helt unødvendig å spekulere i om LK presser henne til ting hun ikke vil gjøre. At han bestemmer hvordan bildene skal se ut, og at det er han som ønsker henne tynn. Selv om han har snakket om hva han tenker om et par kjendiser, så betyr ikke det at han ønsket kona tynn! Dessuten er det igjen å undervurdere Caroline og det er igjen å diskriminere kvinner for, selvfølgelig er mannen sjefen! Det er ikke sånn det er i 2023, og det er ganske mange år siden det var sånn også. Når det gjelder LK, så ja, han kan være en løs kanon. Men jeg har også sett at samme personer er etter ham på ulike somekanaler, og det er rene stalkingen iblant. Jeg skjønner at han kan få nok, men hvor lurt det er å svare og oppføre seg som han gjør er et annet spørsmål. Han fremstår også som ganske høy på seg selv iblant, så nei han er ikke alltid like sympatisk utad. Men han er alt i alt en skikkelig mann som har greie verdier. Det er ikke fyll og drama og kjendiseri i særlig stor grad. Når det gjelder episoden hvor han gikk bananas og ripet opp bilen, så er det naturlig å tro at det ligger mer bak! Hun som ble utsatt for det står ikke frem, og det er ingen grunn til å la være det hvis hun kun skrev en uskyldig kommentar til ham. En annen ting er at hvis det ikke var en forhistorie her, så ville hun selv ha skrevet om dette, og det ville fått mer blest i media forøvrig. Dette er ikke for å klappe LK på skuldra å si at det var greit! Overhodet ikke, men det er heller ikke noe i veien for å tenke at her er det en side av saken vi ikke vet noe om. Det viktigste er uansett å forholde seg til hva Caroline sier selv om hvorfor hun tenker at hun har fått angstanfall igjen. Det sier ihvertfall ganske mye om hvordan hun opplever hetsen. Så kan man diskutere ut fra det og ikke lage en fiktiv grunn som legges åpen for å diskutere og kritisere. Spekulering er ikke lov nei, men alt du skriver rundt LKE/LKE og damen som følte seg truet er jo nettopp det. Litt rart å kritisere andre for noe du i neste avsnitt gjør selv. Og du mister meg helt ved at LKE har greie verdier… Ingen med gode verdier utgir seg for å være lege og gir gale svar til unge lesere (!), truer andre fordi de er uenige med deg, henger ut andre fordi de er uenige med deg, kaller kvinner for både det ene og det andre, morer seg over dødt dyr i ulykke, riper opp andre sine biler osv osv. Jeg beklager jeg har jobbet med mennesker i en mannsalder og bildet som tegnes av denne bedriftseieren over mange år gir et bilde av noe helt annet enn et menneske med gode verdier. Vil bare legge til at det kan være helt andre grunner til at damen som fikk bilen ripet opp ikke står frem enn det du skisserer. Det er bare stygt det du insinuerer… Endret 29. januar 2023 av Jobbermedbarn 33 12
mater.sapiens Skrevet 29. januar 2023 #76213 Skrevet 29. januar 2023 servitrise&suppe skrev (18 timer siden): Apropos det, så vil jeg avslutte med å spørre om kvinnen som LK skrapet opp bilen til hadde gjort noe tidligere, og om du vet hvilken relasjon de hadde slik at de kjente til hverandre før den nevnte eoisoden? Dette er drøyt! Prøver du å mistenkeliggjøre et offer for trakassering? Litt sånn som at damer i korte skjørt har skylden etc? 41 6
Gjest Kattedama Skrevet 29. januar 2023 #76214 Skrevet 29. januar 2023 servitrise&suppe skrev (15 minutter siden): Jeg syns det er veldig feil å spekulere i hvorfor hun har angst når hun har fortalt hvorfor. Da blir det usaklig og å ilegge andre motiver de ikke har. Jeg hevder at hun har og blir utsatt for hets. Jeg har sett mye latterligjøring av at hun gaper når hun smiler, at hun har ubehagelig stemme og at hun kler seg feil i forhold til alder. Ingenting av det er kritikk- det er mobbing, og det blir gjentatt med korte mellomrom i perioder. At noen mener et plagg ikke er fint eller har en kvalitet de misliker er greit. Å stadig dra inn alderen hennes i forbindelse med antrekk er ikke det, for det er å diskriminere kvinner etter en viss alder. Det er helt unødvendig og er stygge måter å tråkke ned mennesker på. Noe av de verste kommentarene går på kropp. Når vi er så mange som er betenkt med at hun hele tiden vi fremstå tynn, så er det forferdelig stygt og korttenkt å nevne at magen er ikke så flat. At hva har skjedd med magen der, hvorfor er det kul? Dette er en farlig måte å påvirke henne og også andre på, og ja jeg har sett slike kommentarer flere ganger. Jeg skulle ønske at de som skriver slike ting skjønner hva diskriminering og hets er kontra kritikk! Jeg har også sett kommentarer som bemerker at hun bare går hjemme og hva kan hun kunne jobbe som, i kommentarfeltet hennes, etterfulgt av at vedkommende som bemerker det skriver at hun selv ville ha kjedet seg ihjel. Så hva er motivet ved å skrive slike ting? Det er ikke for noe annet enn å såre og si at hun blir sett ned på. Hvis folk som skriver det jeg nevner her ikke forstår hvordan slike kommentarer og spørsmål blir mottatt, så mangler de evnen til normale sosiale samspill og har ingen evne til empati. Så enkelt kan det sies. Så når Caroline sier at hetsen går inn på henne så syns jeg det er lett å tro så lenge hun tar den til seg. Jeg har null problemer med å skjønne det, fordi jeg bryr meg om hva folk rundt meg sier, og hadde de kommet med sånne kommentarer på smilet mitt, på magen min og på livet jeg valgte å leve så ville jeg tatt det ille opp. Jeg ville ikke hatt venner som snakker sånn om og til meg! Så kan noen mene at når hun er en offentlig person, så må hun tåle det. Jeg personlig skjønner ikke hvorfor alt fra fremmede går inn på henne, men hun er ikke meg. Hun er heller ikke alene om å føle det sånn da flere som blant annet Nereng har sagt akkurat det samme. Og det handler ikke bare om hvordan hun tar det. Det handler om ønsket flere har til å såre og tråkke på. Det er nesten tristere at noen har det behovet kontra at Caroline mfl blir lei seg. Når hun sier at hun for angst av dette så må det bli respektert istedefor å lage dette til enda en feil hun har, som man skal kritisere. Det er uredelig og det er veldig langt fra saklig kritikk. Hvorfor er agendaen å få mest mulig å kritisere henne for, til og med helt meningsløse ting? Hun gjør kritikkverdige ting, holder ikke det? Det burde være nok med at hun påvirker folk negativt med å vise bilder hvor hun ser tynnest mulig ut, eller at hun har overeksponert barna. Det er reelle feil og dumme ting hun gjør som med rette kan kritiseres! Når det gjelder ekteskapet så er det også helt unødvendig å spekulere i om LK presser henne til ting hun ikke vil gjøre. At han bestemmer hvordan bildene skal se ut, og at det er han som ønsker henne tynn. Selv om han har snakket om hva han tenker om et par kjendiser, så betyr ikke det at han ønsket kona tynn! Dessuten er det igjen å undervurdere Caroline og det er igjen å diskriminere kvinner for, selvfølgelig er mannen sjefen! Det er ikke sånn det er i 2023, og det er ganske mange år siden det var sånn også. Når det gjelder LK, så ja, han kan være en løs kanon. Men jeg har også sett at samme personer er etter ham på ulike somekanaler, og det er rene stalkingen iblant. Jeg skjønner at han kan få nok, men hvor lurt det er å svare og oppføre seg som han gjør er et annet spørsmål. Han fremstår også som ganske høy på seg selv iblant, så nei han er ikke alltid like sympatisk utad. Men han er alt i alt en skikkelig mann som har greie verdier. Det er ikke fyll og drama og kjendiseri i særlig stor grad. Når det gjelder episoden hvor han gikk bananas og ripet opp bilen, så er det naturlig å tro at det ligger mer bak! Hun som ble utsatt for det står ikke frem, og det er ingen grunn til å la være det hvis hun kun skrev en uskyldig kommentar til ham. En annen ting er at hvis det ikke var en forhistorie her, så ville hun selv ha skrevet om dette, og det ville fått mer blest i media forøvrig. Dette er ikke for å klappe LK på skuldra å si at det var greit! Overhodet ikke, men det er heller ikke noe i veien for å tenke at her er det en side av saken vi ikke vet noe om. Det viktigste er uansett å forholde seg til hva Caroline sier selv om hvorfor hun tenker at hun har fått angstanfall igjen. Det sier ihvertfall ganske mye om hvordan hun opplever hetsen. Så kan man diskutere ut fra det og ikke lage en fiktiv grunn som legges åpen for å diskutere og kritisere. Du vet ikke hvem Caroline er, eller hva hun feiler eller ikke feiler. Den «Caroline» du henviser til er en salgsprofil som lager seg historier etter hva som skal selges inn. Og LKE er ikke en hyggelig mann når han riper opp en bil og krangler med alt og alle på nett. Det er bare usympatisk.
Populært innlegg Kollontaj Skrevet 29. januar 2023 Populært innlegg #76215 Skrevet 29. januar 2023 Oi, der kom teorien om at det ligger noe mer bak bilherpingen enn en kommentar. Veldig drøy anklage! 😳 41 11
servitrise&suppe Skrevet 29. januar 2023 #76216 Skrevet 29. januar 2023 (endret) Jobbermedbarn skrev (6 minutter siden): Spekulering er ikke lov nei, men alt du skriver rundt LKE/LKE og damen som følte seg truet er jo nettopp det. Litt rart å kritisere andre for noe du i neste avsnitt gjør selv. Og du mister meg helt ved at LKE har greie verdier… Ingen med gode verdier utgir seg for å være lege og gir gale svar til unge lesere (!), truer andre fordi de er uenige med deg, henger ut andre fordi de er uenige med deg, kaller kvinner for både det ene og det andre, morer seg over dødt dyr i ulykke, riper opp andre sine biler osv osv. Jeg beklager jeg har jobbet med mennesker i en mannsalder og bildet som tegnes av denne bedriftseieren over mange år gir et bilde av noe helt annet enn et menneske med gode verdier. Jeg tar det ikke for gitt at den damen med bilen har en historie relatert til Berg Eriksen. Jeg skrev at det er naturlig å tro, og begrunnet det også. Jeg skrev heller ingenting om hva hun eventuelt har gjort. Endret 29. januar 2023 av servitrise&suppe 1
servitrise&suppe Skrevet 29. januar 2023 #76217 Skrevet 29. januar 2023 Lill skrev (4 minutter siden): Du vet ikke hvem Caroline er, eller hva hun feiler eller ikke feiler. Den «Caroline» du henviser til er en salgsprofil som lager seg historier etter hva som skal selges inn. Og LKE er ikke en hyggelig mann når han riper opp en bil og krangler med alt og alle på nett. Det er bare usympatisk. Du har rett, og derfor forholder jeg meg jo til det hun selv sier. 1
Jobbermedbarn Skrevet 29. januar 2023 #76218 Skrevet 29. januar 2023 servitrise&suppe skrev (1 minutt siden): Jeg tar det ikke for gitt at den damen med bilen har en historie relatert til Berg Eriksen. Jeg skrev at det er naturlig å tro, og begrunnet det også. Jeg skrev heller ingenting om hva hun eventuelt har gjort. Det er jo helt motsatt når man ser på historien til bedriftseieren hvordan han reagerer på kritikk og oppfører seg. Mest sannsynlig er det ikke noe forhistorie i det hele tatt hvis man ser på det… 14
Kollontaj Skrevet 29. januar 2023 #76219 Skrevet 29. januar 2023 Tipper forøvrig at CBE har panikkangst fordi bedriften tjener stadig mindre penger, og nei, jeg tror ikke på noe av det hun sier, dessverre. I siste podcast kommer hun med en løgn med en gang: trener før 7 og etter at barna har lagt seg. Det er blank løgn. 40 1
servitrise&suppe Skrevet 29. januar 2023 #76220 Skrevet 29. januar 2023 Jobbermedbarn skrev (1 minutt siden): Det er jo helt motsatt når man ser på historien til bedriftseieren hvordan han reagerer på kritikk og oppfører seg. Mest sannsynlig er det ikke noe forhistorie i det hele tatt hvis man ser på det… Det hadde jo vært best om fru Johansen som informerte om dette kunne avkrefte eller bekrefte?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå