Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kvinneliv skrev (3 minutter siden):

Så mange kritiske svar, er LKE hjemme alene mens frua er på Vixen? 🤭

Nei, han er nok ute og forfølger og riper opp bilene til de som kritiserer 😛

• Liker 22
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest YellowC
Skrottefar skrev (2 minutter siden):

Så uendelig stakkarslig kommentar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

YellowC skrev (34 minutter siden):

Synes det er ganske slitsomt å diskutere med folk som må jobbe litt

Noen av oss har ihvertfall en jobb å gå til 😉

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

YellowC skrev (23 minutter siden):

Så uendelig stakkarslig kommentar.

Mener du at noen kommentarer går over streken, rapporter dem.

Og istedenfor å kritisere andre, konsentrer deg heller om å svare på de saklige spørsmålene du får fra saklige debattanter i tråden.

Hva synes du for eksempel om at både Caroline Berg Eriksen og Lars Krisitian Eriksen stadig gir uforsvarlige eller kunnskapsløse råd om helse, trening og kosthold?

• Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HerKommerMummi skrev (2 minutter siden):

Får ikke Caroline lov å ta med seg LKE på Vixen? 

Hvorfor skulle hun ikke få det? (Altså jeg lurer på ordentlig, for jeg ser ingen grunn til at noen skulle kunne nekte han det all den tid hele bilskandalen ble dyssa ned og ingen medier tar i den saken) Regner med han er hjemme med barna. 

Endret av Kyllingmonk
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HerKommerMummi skrev (3 minutter siden):

Selvsagt har hun det, men det er påtagelig hvor lite han vises i hennes kanaler nå i forhold til før da det virker som de gjorde alt sammen alltid. 

• Liker 21
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrottefar skrev (25 minutter siden):

Og han sitter nok på Twitter og prøver for harde livet å forhøye seg selv, i engelsk skriftspråk, som han prøver for harde livet å mestre. Eller kanskje på KG og troller 🤯

Her er to kilder, all forskning peker på at «internett trolls» har personlighetsforstyrrelser. Finnes mange andre artikler og, men tok de to første.

https://thewire.in/communalism/internet-trolls-psychology

https://neurosciencenews.com/drk-triad-trolling-18825/

Endret av kraftwerk
  • Liker 25
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HerKommerMummi skrev (10 minutter siden):

Hun kan vel ta med hvem hun vil, men jeg tror hun prøver å distansere virksomheten fra LKE. Medie-Norge og samtlige store influencere vet svært godt hva han har gjort - stalke, true og vandalisere privat eiendom. Hvis CBE vil fortsette å leve av det hun driver med, så er hun faktisk nødt til å fase LKE ut av virksomheten. Inntekt og engasjement har gått synlig nedover etter han ble fast ansatt, og med den adferden han viser utad så er heller ikke det så merkverdig. 

Når jeg så på Bloggerne sesongen CBE var med i, så hadde hun med seg LKE - og jeg tror han har vært hennes følger på alle disse eventene tidligere. 

Endret av kraftwerk
  • Liker 22
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kyllingmonk skrev (13 minutter siden):

Hvorfor skulle hun ikke få det? (Altså jeg lurer på ordentlig, for jeg ser ingen grunn til at noen skulle kunne nekte han det all den tid hele bilskandalen ble dyssa ned og ingen medier tar i den saken) Regner med han er hjemme med barna. 

Hele medie-Norge er klar over saken, og samtlige store influencere vet. Morten Hegseth kom med et relativt stort stikk mot CBE og LKE i høst på IG-story (eller om det var i et kommentarfelt). LKE må jo bare holde seg unna, hvis CBE skal ha en sjanse til å redde bedriften sin. 

Er ganske sikker på at mediene ikke skrev om saken, fordi offeret ikke ville stå frem med navn og slike ting. Det er en del presseetiske retningslinjer man er nødt til å forholde seg til også. 

Endret av kraftwerk
  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest YellowC
Frisk Frosk skrev (26 minutter siden):

Mener du at noen kommentarer går over streken, rapporter dem.

Og istedenfor å kritisere andre, konsentrer deg heller om å svare på de saklige spørsmålene du får fra saklige debattanter i tråden.

Hva synes du for eksempel om at både Caroline Berg Eriksen og Lars Krisitian Eriksen stadig gir uforsvarlige eller kunnskapsløse råd om helse, trening og kosthold?

Well hello, miss stråmann. Hva synes du om hets og mobbing på nett? HETS og MOBBING: Hva legger du i  være et forbilde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

YellowC skrev (19 minutter siden):

Well hello, miss stråmann. Hva synes du om hets og mobbing på nett? HETS og MOBBING: Hva legger du i  være et forbilde?

Du har fått konkrete spørsmål tidligere, men du unngår dem konsekvent ser jeg. Og her er det du som kommer med opptil flere stråmenn. Men jeg skal svare på akkurat dette - kan du så svare meg på de saklige spørsmålene jeg har stilt deg?

Jeg driver hverken hets eller mobbing, hverken i det virkelige liv eller på nett - i motsetning til hva du leverte over her et sted, som var hets av annen bruker. Og ja, det ble rapportert.

Å diskutere saklig er ikke det samme som hets eller mobbing.

Et forbilde kan være både godt og dårlig. Jeg kommenterer på hva jeg legger i et godt forbilde.

Et minste minimum, om jeg skal kalle noen et godt forbilde, er at de følger en del helt elementære ting hva oppførsel og handlinger angår. Man følger f.eks. de lovene man er forpliktet til når man driver forretningsvirksomhet. Man følger lover også som privatperson og utsetter ikke andre som trakassering, stalking, forfølging eller utsetter andre eller andres eiendom for skade. Jeg forventer at man ikke utgir seg for å ha kunnskap man ikke har, og at man ikke gir helseskadelige råd eller på annen måte fremstiller seg selv eller andre på en måte som kan være helseskadelig for andre. Ingen - INGEN! - gode forbilder eksponerer barn på nett for å tjene penger på barna fordi de ikke vil eller greier å skape innhold nok selv. Et forbilde for andre selger ikke egne barns oppvekst. Et forbilde må gjøre noe mer enn å forsøke å ta seg ut. Et forbilde må ha en viss dybde, stå for noe ekstra, yte noe som vil være bra for andre, noe positivt for andre. Jeg forventer at et forbilde er ærlig, ikke utgir seg for noe man ikke er, ikke forvrenger seg selv til det ugjenkjennelige. Jeg forventer integritet, at et godt forbilde kan stå for det han eller hun gjør. Jeg forventer at et forbilde ikke utnytter andre. Ja, du skjønner sikkert tegningen...

Hva legger du i å være et forbilde?

• Liker 35
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
kraftwerk skrev (39 minutter siden):

Hun kan vel ta med hvem hun vil, men jeg tror hun prøver å distansere virksomheten fra LKE. Medie-Norge og samtlige store influencere vet svært godt hva han har gjort - stalke, true og vandalisere privat eiendom. Hvis CBE vil fortsette å leve av det hun driver med, så er hun faktisk nødt til å fase LKE ut av virksomheten. Inntekt og engasjement har gått synlig nedover etter han ble fast ansatt, og med den adferden han viser utad så er heller ikke det så merkverdig. 

Når jeg så på Bloggerne sesongen CBE var med i, så hadde hun med seg LKE - og jeg tror han har vært hennes følger på alle disse eventene tidligere. 

Fruen var vel ikke nominert i en eneste kategori i kveld så antagelig ikke særlig interessant å være med for LKE… 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusern3 skrev (19 minutter siden):

Fruen var vel ikke nominert i en eneste kategori i kveld så antagelig ikke særlig interessant å være med for LKE… 

Jeg skummet gjennom de ulike kategoriene. CBE/Treasure har ikke lenger innhold som vil passe inn i noen av kategoriene, det er hverken det ene eller det andre, og det som leveres er av så dårlig kvalitet at det uansett ikke ville nådd opp innen noen kategorier.

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NordreSving
Frisk Frosk skrev (5 timer siden):

Jeg skummet gjennom de ulike kategoriene. CBE/Treasure har ikke lenger innhold som vil passe inn i noen av kategoriene, det er hverken det ene eller det andre, og det som leveres er av så dårlig kvalitet at det uansett ikke ville nådd opp innen noen kategorier.

Jeg synes det er interessant å se nettopp på kategoriene og hvem som er nominert. Min oppfatning er at både nominasjoner og kategorier er grep som skal seriøs-vaske Vixen. Historien til Vixen er jo at magasinet var en forlengelse av et reklamebyrå som de brukte for å lage innholdsmarkedsføring. «Artiklene» i magasinet var altså ren reklame for byråets kunder. Her kan en lese mer om det:

https://forum.kvinneguiden.no/topic/982099-vixenno-en-bløff/#commentshjj

Etterhvert har de prøvd å skape avstand mellom byrået og Vixen, og et ledd i dette er å prøve å vaske arrangementet gjennom særlig å nominere folk som har tyngde og kredibilitet. Det så man jo også på løperen, hvordan disse bruker anledningen til å bedrive positiv påvirkning rundt viktige temaer. 

Kategoriene er jo også temabasert og det er jo en utviklig som nettopp handler om at følgere ønsker seg folk som kan noe og har noe å bidra med av verdi. Mer enn «å være seg selv». Det er svært gode grunner til at CBE ikke er nominert, hun bidrar jo ikke positivt innenfor noen av kategoriene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang bør hun øve litt mer før hun skal ha en passiar med noen på scenen. Det gjør nesten vondt å se hvor usikker hun er, Marna strevde som en helt for å få det til å virke naturlig og uanstrengt. Og å stå og nistirre på manuskortene (som sikkert heter noe annet) sier heller ikke at det er en selvsikker person som står på scenen. Til å leve av å vise seg frem virker hun svært utilpass med akkurat det. 

• Liker 34
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...