Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest RødeRandi

Ser C har hengt opp en svart sak som skal være bursdagskjolen - med fjær igjen, selvsagt. Alltid fjær, og jeg er kanskje den eneste som ikke liker det.  

I dag kjente jeg at jeg nesten  ble litt trist på hennes vegne når det viktigste i livet er utseendet. Klær, negler, hud, hår(lengde) og løping til den store gullmedaljen. 
Det kan hende hun har andre verdier i livet, men de er dessverre godt skjult. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (49 minutter siden):

Jeg tror ikke de kan selge huset. Husprisene i Særp har gått opp overraskende mye de siste årene, men det gjelder ikke store, gamle villaer. Med dagens strømpriser og trege marked er det moderne, godt isolerte eiendommer som går. LKE har jo "reklamert" med oppsiktsvekkende høye fyringskostnader i vinter. I tillegg har de gått ut og sagt at badene har så store feil og mangler at det kan gi avkortning på forsikringen. 

Eiendommen lå lenge allerede den gangen paret kjøpte den, dermed fikk de huset til under takst, hvis jeg ikke husker feil. Det ligger ikke optimalt, og tomten er nordvendt. Og siden den gangen har de fått mye innsyn fra nye blokker rett ved huset. De har i tillegg ødelagt alt som ga huset sjel og jeg får fysisk vondt av å se hva de har gjort med den vakre fiskebeinsparketten. De har også fastslått at det ikke er mulig å bygge garasje der. Alt dette har de delt flittig med hele verden. Det ga content der og da, men er ikke spesielt strategisk med tanke på fremtidig salg. Men nå har vi vel fastslått at paret fullstendig mangler evne til å se fremover. Det eneste de er eksperter på er å tisse i buksa for å holde seg varme...

Klart det er risky å ha en såpass stor eiendom hvis man ikke har stabil høy inntekt. For alt vi vet har de lite eller ingen gjeld på boligen, slik at de kun har drift og vedlikehold som utgift. Det kan vi bare spekulere i. Jeg tror også de har vært smarte nok til å sette til sides midler, som de kan tære på i trangere tider (les:nå). Men det er helt tydelig å forbruket er nedskalert kraftig, og det er lite ny shopping og mye gjenbruk i garderoben til CBE. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (55 minutter siden):

Jeg tror ikke de kan selge huset. Husprisene i Særp har gått opp overraskende mye de siste årene, men det gjelder ikke store, gamle villaer. Med dagens strømpriser og trege marked er det moderne, godt isolerte eiendommer som går. LKE har jo "reklamert" med oppsiktsvekkende høye fyringskostnader i vinter. I tillegg har de gått ut og sagt at badene har så store feil og mangler at det kan gi avkortning på forsikringen. 

Eiendommen lå lenge allerede den gangen paret kjøpte den, dermed fikk de huset til under takst, hvis jeg ikke husker feil. Det ligger ikke optimalt, og tomten er nordvendt. Og siden den gangen har de fått mye innsyn fra nye blokker rett ved huset. De har i tillegg ødelagt alt som ga huset sjel og jeg får fysisk vondt av å se hva de har gjort med den vakre fiskebeinsparketten. De har også fastslått at det ikke er mulig å bygge garasje der. Alt dette har de delt flittig med hele verden. Det ga content der og da, men er ikke spesielt strategisk med tanke på fremtidig salg. Men nå har vi vel fastslått at paret fullstendig mangler evne til å se fremover. Det eneste de er eksperter på er å tisse i buksa for å holde seg varme...

Ligger den ikke rett ved en parkeringsplass?

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blinkie
Taffel skrev (På 18.1.2023 den 23.25):

Atte HÆ???? Hvilken motbydelig parallell er dette? De er jo ikke bare enkle, men rett og slett helt uten bakkekontakt. Jeg humrer ofte, men nå har det bikket. 

Hva i alle dager 😱😱 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Revenge o'Cavatina skrev (3 timer siden):

Styrkeøkt med manualer, tre øvelser: carolinebergeriksenno starter med å løfte av en godt synlig 20 kilos manual fra racket.  "Wow, endelig progresjon og utvikling på styrke og muskulatur", tenker jeg. Deretter fortsetter hun å vise de tre øvelsene i en kort snutt med to 5-kilos manualer i hendene. "Akkurat. Det forklarer atter en gang hvorfor det ikke er utvikling og progresjon å spore med å trene netfit", gjesper jeg. Dette er ikke trening, men posering. Så kikker jeg innom Fitfocus. DER er det trening. Med manualer. Uten staffasjenærbilde av kilo. Og Desiree trener sammen med meg. Vi blir svette sammen.

Sammenlignet sett undrer jeg meg fortsatt over hvem som lar seg inspirere av en uutdannet posør fra Treasures AS uten fagkompetanse, som heller ikke evner å omstille jobben sin etter behov og muligheter vs. en utdannet PT og kostholdsveileder med fem nyere bokutgivelser så langt, som raskt grep muligheten til å tenke nytt da pandemien gjorde hjemmetrening populært.

Treasures AS hadde så utrolig mange muligheter de siste tre årene til å bygge opp Netfit. Istedet stod de på perrongen og speidet etter toget alle for lengst hadde hoppet på. Netfit by carolinebergeriksenno står fortsatt på perrongen i 2023, fire år etter "soft launch" av eget treningsunivers med egen app, nettside og onlinecoacher, betalingstjenester. 

Treasures AS har nå giret opp litt på Instagram, og på netfit.no står det "kommer snart". Men med mindre de gjør noen drastiske endringer med konseptet sitt, har jeg ikke troen på at de rekker toget denne gangen heller. Omstilling i en konkurransepreget bransje som kosthold og trening krever hardt arbeid om det skal bli omsetning.

I utgangspunkt syns jeg det er bra hun ikke bruker vekter som er tyngre enn hun makter på videosnuttene sine. Vært alt for mye av CBE skryter så mye av antall kilo i "instruksjonsvideoene" så instruksjonsbiten forsvinner fordi hun ikke er sterk nok til vekten og ender med å gjøre det feil.

Men hvorfor da innlede med noe som er 4 ganger tyngre enn det hun har tenkt seg å bruke? Hva er poenget med det? Trodde hun ingen skulle legge merke til manualen plutselig hadde slanket seg? Hvorfor setter hun seg i sånne situasjoner hvor det blir så latterlig og man flirer mest av hennes redigeringsvalg? Enda en liten ubetydelig ting men det er bare så sært. 

• Liker 30
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kraftwerk skrev (På 19.1.2023 den 12.21):

Ikke for å korrigere, men man trener faktisk ikke kjernemuskulaturen med sit-ups og jeg er helt enig i at sit-ups ikke gir særlig resultat. Finnes mange andre øvelser som spesifikt trener kjernen, som gir svært gode resultater. Jeg trener aldri sit-ups, kun kjerne - og det har gitt svært gode resultater. Trente mye sit-ups og russian-twist osv før, uten særlig resultat.

Hvilke muskler trener man ved da ved å gjøre sit ups og russian twist?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inocybe skrev (56 minutter siden):

I utgangspunkt syns jeg det er bra hun ikke bruker vekter som er tyngre enn hun makter på videosnuttene sine. Vært alt for mye av CBE skryter så mye av antall kilo i "instruksjonsvideoene" så instruksjonsbiten forsvinner fordi hun ikke er sterk nok til vekten og ender med å gjøre det feil.

Men hvorfor da innlede med noe som er 4 ganger tyngre enn det hun har tenkt seg å bruke? Hva er poenget med det? Trodde hun ingen skulle legge merke til manualen plutselig hadde slanket seg? Hvorfor setter hun seg i sånne situasjoner hvor det blir så latterlig og man flirer mest av hennes redigeringsvalg? Enda en liten ubetydelig ting men det er bare så sært. 

Det er jo dette som er det pussige, å fokusere på en manual som alene veier mer enn vekten på de manualene hun i årevis har brukt. Da er det jo fortsatt ingen progresjon å spore, og jeg stiller meg tvilende til om det med jevnlige styrkeøkter i det hele tatt er sant ut fra helheten og utførelsen å dømme.

Det er helt greit å ikke klare mer, eller å bruke lette vekter frem til teknikken er god nok før man øker. Bare vær ærlig om det. Men når cbe viser seg  med femkilos manualer på femte eller tiende året, så vil det å zoome på en 20-kilos manual som et visuelt poeng i samme filmsnutt der hun bruker noe annet gjøre noe med troverdigheten. Og den sliter de godt nok med fra før. Det er ikke spesielt smart å jukse når man forsøker å bygge et nytt firma der målsettingen er å tilby betalingstjenester når hovedobjektet i markedsføringen ikke har nødvendig kompetanse, og i tillegg bruker hva jeg kaller falske virkemidler, og merkelig malplasserte uttalelser som "utsultede mennesker i den tredje verden" i kontekst med fettforbrenning.

Endret av Revenge o'Cavatina
  • Liker 32
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Revenge o'Cavatina skrev (3 timer siden):

Styrkeøkt med manualer, tre øvelser: carolinebergeriksenno starter med å løfte av en godt synlig 20 kilos manual fra racket.  "Wow, endelig progresjon og utvikling på styrke og muskulatur", tenker jeg. Deretter fortsetter hun å vise de tre øvelsene i en kort snutt med to 5-kilos manualer i hendene. "Akkurat. Det forklarer atter en gang hvorfor det ikke er utvikling og progresjon å spore med å trene netfit", gjesper jeg. Dette er ikke trening, men posering. Så kikker jeg innom Fitfocus. DER er det trening. Med manualer. Uten staffasjenærbilde av kilo. Og Desiree trener sammen med meg. Vi blir svette sammen.

Sammenlignet sett undrer jeg meg fortsatt over hvem som lar seg inspirere av en uutdannet posør fra Treasures AS uten fagkompetanse, som heller ikke evner å omstille jobben sin etter behov og muligheter vs. en utdannet PT og kostholdsveileder med fem nyere bokutgivelser så langt, som raskt grep muligheten til å tenke nytt da pandemien gjorde hjemmetrening populært.

Treasures AS hadde så utrolig mange muligheter de siste tre årene til å bygge opp Netfit. Istedet stod de på perrongen og speidet etter toget alle for lengst hadde hoppet på. Netfit by carolinebergeriksenno står fortsatt på perrongen i 2023, fire år etter "soft launch" av eget treningsunivers med egen app, nettside og onlinecoacher, betalingstjenester. 

Treasures AS har nå giret opp litt på Instagram, og på netfit.no står det "kommer snart". Men med mindre de gjør noen drastiske endringer med konseptet sitt, har jeg ikke troen på at de rekker toget denne gangen heller. Omstilling i en konkurransepreget bransje som kosthold og trening krever hardt arbeid om det skal bli omsetning.

Spesielt morsomt når teksten i innlegget spesifiserer at man skal velge manualer som utfordrer deg på motstanden og at det skal være tungt når hun selv velger 5 kg manualer til en økt hun uten store problemer burde klare 15-25 kg pr manual.

• Liker 20
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotballfluen skrev (23 minutter siden):

Spesielt morsomt når teksten i innlegget spesifiserer at man skal velge manualer som utfordrer deg på motstanden og at det skal være tungt når hun selv velger 5 kg manualer til en økt hun uten store problemer burde klare 15-25 kg pr manual.

Hun viser ikke riktig teknikk eller god nok balanse i øvelsene selv med lettere vekter i de korte snuttene som deles. Det hadde kanskje vært en fordel for balansen om hun økte litt, men ikke uten teknikk. Aberet er at denne stadige fremstillingen fir min del skaper et inntrykk av at styrketreningen i kjelleren er oppskrytt.

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotballfluen skrev (54 minutter siden):

De ytre magemusklene og de ytre skrå.

All denne informasjonen er lett tilgjengelig på internett ☺️

Endret av kraftwerk
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Inocybe skrev (1 time siden):

Minst huske hun har sagt, at hun helst ikke trener med "tunge vekter" fordi hun ikke vil ha "synlige" muskler. Kun vedlikehold og stram kropp. Tunge vekter er etter min mening, alt over 18 kg, og dette varierer jo fra person til person, men 5 kg.. Får et bilde i hodet av type 80-talls treningsvideo, hvor damene har 1-5kg manual og stepper 😂.

Måten hun undervurderer folk er bare irriterende og vitner om en ovenfra og ned holdning. Alle legger jo merke til hva hun driver med, nå har ikke jeg sett videoene, men høres rimelig dumt ut. Det er overhode ikke merkelig at det er et så lite engasjement, når dette er de seriøse treningsvideoene som blir publisert. Nesten så man undrer seg over hva poenget med dette er i det hele tatt, men et ærlig svar får man ikke tilbake - man blir blokkert og stalket. 

Endret av kraftwerk
  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs Robinson skrev (På 18.1.2023 den 0.21):

Men det finnes folk som liker skallet på løken 

Avsporing, men det kalles hvitløkpulver i krydderhylla på Rema 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mest fascinert av det stive ansiktet når hun trener, tror nok også det er forklaringen på at det brukes 5 kg og ikke 20, man kan jo måtte ta i og gjøre grimaser, se synlig påvirket ut. Og det skal man ikke ha noe av! CBE.no er like stoisk enten hun løfter vekter eller snuser på en blomst. 

• Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
kraftwerk skrev (1 time siden):

De ytre magemusklene og de ytre skrå.

All denne informasjonen er lett tilgjengelig på internett ☺️

De ytre skrå magemusklene er en del av kjernen, ref internett. Så da trener man vel kjerne ved feks russian twist og skrå sit ups?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotballfluen skrev (2 timer siden):

Ifølge CBE, trener man da den kalde krigen - og den 2. verdenmuskelen

• Liker 18
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...