Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nudeldama skrev (17 timer siden):

Hadde jeg i arbeidslivet blitt behandlet slik CBE blir i denne tråden, samt hvordan det noen ganger blør over i kommentarfeltet, så hadde jeg klaget til både sjef, høyere management og fagforeningen.  Slik hun (og mannen) blir behandlet her har overhodet ingenting å gjøre med den kritikk man får for feil gjort i arbeidslivet ellers.

Jeg synes parallellen du forsøker å dra er litt søkt. Det blir å vurdere det litt endimensjonalt. 

I bedriften har CBE ulike roller. Hun er ikke utelukkende arbeidstaker, men også daglig leder. Det betyr at hun har et ansvar både for det hun leverer som arbeidstaker, men samtidig både som daglig leder og aksjeeier ansvar for det bedriften leverer. 

Når denne bedriften som CBE leder får kritikk for hvordan bedriften påvirker samfunnet  og hvordan den forholder seg til lover og regler, så er det definitivt kritikk som enhver annen bedrift vil måtte forholde seg til. Det er ikke urimelig. 

• Liker 30
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Klink said:

Dette vet jeg, men hvorfor griper ingen myndigheter inn? Hun får jo fortsette som før? Og det er heller ikke sett på som barnearbeid, er det vel? Det er ingen lov som fratar cbe retten til å drive bedriften sin. Det du henviser til er lover om barn og rett til personvern.

Jeg henviser - som mange før meg - til Arbeidsmiljøloven. Man har faktisk et visst egetansvar for å selv finne og lese seg opp på gjeldende lovgivning. 

Hvorfor myndighetene ikke griper inn i dette særskilte tilfellet, antar jeg kan tildels begrunnes med kapasitetsproblemer i de ulike etatene der som ellers i samfunnet, samt at det per nå foreligger lite presedenssettende rettstilfeller. Dertil kommer at lovbruddene går på tvers av en rekke regelverk, hvor hvert enkelt regelbrudd i og for seg ikke er graverende nok til å avstedkomme videre rettslige tiltak. Summen av lovbrudd derimot, ville kunne utgjøre nok materiale til å få juridiske konsekvenser. Det igjen må ses opp mot kost-nytte-effekten, da det vil konstituere et innfløkt bilde av brudd på regelverk som er uavhengige av hverandre, som f.eks. Lov om barnearbeid (Arbeidsmiljøloven) vs. Lov om personvern (Personvern) vs. Lov om straff. 

• Liker 19
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (21 minutter siden):

Så LKE hadde ikke det juridiske på sin side, og fakturaen ble kreditert? Lars Kristian gjorde i sin tid akkurat det samme mot BOTB...

Vi vet at en stor del av LKEs arbeidshverdag er å kvele kritikk og forsøke å kontrollere hva som blir sagt om bedriften. En del av denne jobben består i å svare i diverse kommentarfelt. Dette foregår ofte på kveldstid, gjerne med en viss mangel på impulskontroll. Det skinner igjennom en agresejon og et kvinnesyn som ikke er allment akseptert av i dagens samfunn.

Videre brukes mye tid på å stalke privatpersoner. Hva har de selv publisert på sine egne SoMe-kanaler? Hvilke kommentarer trykker de liker på? Hvem følger de, osv? Hvor bor de? Så skal det blokkeres og/eller sendes truende meldinger. Eller enda mer dramatiske tiltak.

I tillegg sitter han faktisk og sender ut ugyldige fakturaer til kritikere han ikke kan stilne på annen måte. Ut ifra innholdet på @FruJohansens kanaler tipper jeg at han har brukt opphavsrett? Det er jo rett ut av læreboka til Anne Brith, som en gang fakturerte til sammen 240 000 for ett bilde. Men alle skjønner at den egentlige hensikten med å fakturere kritiske aktører, er for å få dem til å holde kjeft. I så fall er det interessant for spesielt interesserte å se på posten "kundefordringer" i regnskapet til Treasures. De har voldsomt mye penger utestående ved årets slutt. Hvor mye av dette består av trusselregninger som LKE må kreditere i etterkant?

Det er på høy tid at media tar en titt på hvordan influensene møter kritikk, og jeg har en mistanke om at en slik sak snart kommer, med utgangspunkt i nettopp LKEs arbeidsmetoder.

Hva er BOTB? Kjenner ikke historien…

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MoKath skrev (10 timer siden):

Det er kanskje mest vanlig å ikke svare om man ikke lurer på noe, men å kalle et "nei" for å være ekkel/slem er å dra det langt.

Tenk "ok" og gå videre til neste 

Man får det vanskelig i livet om dette skulle være noe å ta på vei for.

Det er det som er poenget mitt - at de blokkerer over en lav sko. 
Greit nok at å skrive nei slik jeg gjorde ikke beviste så mye, men når jeg leser hva andre blir blokkert for her inne, folk som ikke er direkte i kontakt med parets Instagram eller ikke selv har skrevet kommentar, så oppfattes det både barnslig og smålig at paret opererer på denne måten. 

• Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

EMG skrev (10 timer siden):

.... og servitøren som serverte kaffen på feil tidspunkt.... og den ansatte på brillebutikken.... 

Der servitøren faktisk serverte kaffe på helt riktig etter kutymen på slike steder, og den ansatte på brillebutikken fulgte instruks i forhold til riktig bruk av linser. 

• Liker 40
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Summeer skrev (21 timer siden):

Huh? Hun er på min alder, noen år yngre, men min generasjon. Det er ingen unnskyldning, de fleste av oss i 35-40 vet hva nettvett er....

Jeg sa aldri at det var en unnskyldning. Jeg ordla meg nok litt feil, for jeg mener ikke at 35-40-åringer ikke vet hva nettvett er. Det jeg mente var mer at dagens 35-40-åringer vokste ikke opp med det på skolen slik barn og unge gjør i dag. Jeg tilhører generasjonen under hennes kull, og selv da jeg gikk på skolen så dreide nettvett seg mest om å ikke dele sensitiv informasjon om deg selv, og at du kunne anmeldes for netthets. Sharenting var aldri en diskusjon på skolen, og jeg kan ikke se for meg at det var et tema da hun vokste opp heller.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lin10 skrev (På 16.8.2022 den 10.50):

Jeg synes det er bra at de har nulltoleranse for ufine kommenterer. Når folk ikke skjønner hvorfor de blir blokkert og innbiller seg at de bare har stilt et spørsmål, så undervurderer folk ekteparet. De spotter nok i løpet av et sekund hva slags agenda folk har med disse « spørsmålene». De har vel ikke interesse av noen som bare skal kritiser og lage dårlig stemning kamuflert i « bare et vanlig spørsmål». Godt at de tok grep etter at hun gikk ut offentlig mot de som jager i flokk. Så da vet dere det. De som bare er ute etter kvalm blir blokkert. 

Jeg testet dette en gang. Stilte et kritisk spørsmål på bloggen, husker ikke om hva, men det ble skrevet i en høflig tone.  Var ikke ute etter å ta dem på noe, det var noe jeg oppriktig lurte på. Ingen svar. Kommentaren ble aldri godkjent. Så stilte jeg samme spørsmål innpakket i en god dose smisk. Og voilá, jeg fikk svar med en gang. 

• Liker 30
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elina123 skrev (3 timer siden):

Hva er BOTB? Kjenner ikke historien…

Blogg om toppbloggere. Tror ikke den eksisterer lenger dessverre. 😊

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekkert bilder på Instastory hvor frua beundrer seg selv og magen (seff) i speilet og tar en selfie med noe som ser ut som en stol kjørt langt opp mellom bena 😂

#Redigerersegikkepåbilderhun

• Liker 18
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

BaHare skrev (56 minutter siden):

Blogg om toppbloggere. Tror ikke den eksisterer lenger dessverre. 😊

Nei. Savner den asså

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MarianneE skrev (38 minutter siden):

Nei. Savner den asså

Jeg også. Håper det går bra med henne. ❤️

• Liker 8
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chrisssi skrev (1 time siden):

Lekkert bilder på Instastory hvor frua beundrer seg selv og magen (seff) i speilet og tar en selfie med noe som ser ut som en stol kjørt langt opp mellom bena 😂

Det bildet ser for jæ.....ut, rett og slett! Hva er det hun har gjort?? Jeg har sett henne live mens hun løper, hun ser IKKE sånn ut i hoftepartiet  ei heller det mellomrommet. Crazy..... og bildet fra Syden hvor hun går bortover stranden med ræva skutt ut bak..... det er så kleint,  tilgjort og fjollete at det er flaut! 

Videoen fra restauranten hvor hun vandrer "deilig " inn og mannfolkene glor.... LK som brisker seg bak og sikkert stolt over trofékona.... herregud. Koselig å få litt blikk, men disse to er sykelig besatt av oppmerksomhet. Helt vilt..... 

• Liker 36
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Chrisssi skrev (2 timer siden):

Det tiegapet er kraftig redigert, ser det veldig tydelig. 

• Liker 26
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Kollontaj said:

Det tiegapet er kraftig redigert, ser det veldig tydelig. 

Minner meg veldig om dukker i plast, typ barbie - der beina liksom er «hengslet» fast - der er det lignende mellomrom… 😅

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å uff.. :tristbla:  🔳  Men tenk, dere, hun kan faktisk bare gå slik! Med lufttørket hår(!!) og i treningstøy hjemme.:daane: 

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...