Populært innlegg Luka_S Skrevet 17. august 2022 Populært innlegg #67261 Del Skrevet 17. august 2022 Donatello skrev (13 timer siden): CBE/LKE er vel også arbeidsgiver? Fikk ikke en vaskehjelp kritikk for ikke å ha utført arbeidet til parets tilfredsstillelse? Glemt å ta ut søpla? Ble kritikken gitt på tomannshånd, eller? Lurer i såfall på hvordan jeg fikk vite om den kritikken.. EMG skrev (6 timer siden): .... og servitøren som serverte kaffen på feil tidspunkt.... og den ansatte på brillebutikken.... Og renholdspersonalet på et hotell de bodde på. Stuepiken hadde ikke ryddet opp i griseriet deres, noe som ble behørig dokumentert på instagram. Cbe.no er veldig glad i å sparke nedover. 50 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Storesøster Skrevet 17. august 2022 #67262 Del Skrevet 17. august 2022 Nudeldama skrev (17 timer siden): Hadde jeg i arbeidslivet blitt behandlet slik CBE blir i denne tråden, samt hvordan det noen ganger blør over i kommentarfeltet, så hadde jeg klaget til både sjef, høyere management og fagforeningen. Slik hun (og mannen) blir behandlet her har overhodet ingenting å gjøre med den kritikk man får for feil gjort i arbeidslivet ellers. Jeg synes parallellen du forsøker å dra er litt søkt. Det blir å vurdere det litt endimensjonalt. I bedriften har CBE ulike roller. Hun er ikke utelukkende arbeidstaker, men også daglig leder. Det betyr at hun har et ansvar både for det hun leverer som arbeidstaker, men samtidig både som daglig leder og aksjeeier ansvar for det bedriften leverer. Når denne bedriften som CBE leder får kritikk for hvordan bedriften påvirker samfunnet og hvordan den forholder seg til lover og regler, så er det definitivt kritikk som enhver annen bedrift vil måtte forholde seg til. Det er ikke urimelig. 30 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hunter7 Skrevet 17. august 2022 #67263 Del Skrevet 17. august 2022 2 hours ago, Klink said: Dette vet jeg, men hvorfor griper ingen myndigheter inn? Hun får jo fortsette som før? Og det er heller ikke sett på som barnearbeid, er det vel? Det er ingen lov som fratar cbe retten til å drive bedriften sin. Det du henviser til er lover om barn og rett til personvern. Jeg henviser - som mange før meg - til Arbeidsmiljøloven. Man har faktisk et visst egetansvar for å selv finne og lese seg opp på gjeldende lovgivning. Hvorfor myndighetene ikke griper inn i dette særskilte tilfellet, antar jeg kan tildels begrunnes med kapasitetsproblemer i de ulike etatene der som ellers i samfunnet, samt at det per nå foreligger lite presedenssettende rettstilfeller. Dertil kommer at lovbruddene går på tvers av en rekke regelverk, hvor hvert enkelt regelbrudd i og for seg ikke er graverende nok til å avstedkomme videre rettslige tiltak. Summen av lovbrudd derimot, ville kunne utgjøre nok materiale til å få juridiske konsekvenser. Det igjen må ses opp mot kost-nytte-effekten, da det vil konstituere et innfløkt bilde av brudd på regelverk som er uavhengige av hverandre, som f.eks. Lov om barnearbeid (Arbeidsmiljøloven) vs. Lov om personvern (Personvern) vs. Lov om straff. 19 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Felis Skrevet 17. august 2022 Populært innlegg #67264 Del Skrevet 17. august 2022 FruJohansen skrev (3 timer siden): Jeg vet ikke hva slags beveggrunner han hadde for å sende den, ut over de rent juridiske han mente å ha på sin side. Men fakta er i alle fall at jeg fikk den, jeg betalte den ikke, og saken ble avsluttet. Så LKE hadde ikke det juridiske på sin side, og fakturaen ble kreditert? Lars Kristian gjorde i sin tid akkurat det samme mot BOTB... Vi vet at en stor del av LKEs arbeidshverdag er å kvele kritikk og forsøke å kontrollere hva som blir sagt om bedriften. En del av denne jobben består i å svare i diverse kommentarfelt. Dette foregår ofte på kveldstid, gjerne med en viss mangel på impulskontroll. Det skinner igjennom en agresejon og et kvinnesyn som ikke er allment akseptert av i dagens samfunn. Videre brukes mye tid på å stalke privatpersoner. Hva har de selv publisert på sine egne SoMe-kanaler? Hvilke kommentarer trykker de liker på? Hvem følger de, osv? Hvor bor de? Så skal det blokkeres og/eller sendes truende meldinger. Eller enda mer dramatiske tiltak. I tillegg sitter han faktisk og sender ut ugyldige fakturaer til kritikere han ikke kan stilne på annen måte. Ut ifra innholdet på @FruJohansens kanaler tipper jeg at han har brukt opphavsrett? Det er jo rett ut av læreboka til Anne Brith, som en gang fakturerte til sammen 240 000 for ett bilde. Men alle skjønner at den egentlige hensikten med å fakturere kritiske aktører, er for å få dem til å holde kjeft. I så fall er det interessant for spesielt interesserte å se på posten "kundefordringer" i regnskapet til Treasures. De har voldsomt mye penger utestående ved årets slutt. Hvor mye av dette består av trusselregninger som LKE må kreditere i etterkant? Det er på høy tid at media tar en titt på hvordan influensene møter kritikk, og jeg har en mistanke om at en slik sak snart kommer, med utgangspunkt i nettopp LKEs arbeidsmetoder. 44 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elina123 Skrevet 17. august 2022 #67265 Del Skrevet 17. august 2022 Felis skrev (21 minutter siden): Så LKE hadde ikke det juridiske på sin side, og fakturaen ble kreditert? Lars Kristian gjorde i sin tid akkurat det samme mot BOTB... Vi vet at en stor del av LKEs arbeidshverdag er å kvele kritikk og forsøke å kontrollere hva som blir sagt om bedriften. En del av denne jobben består i å svare i diverse kommentarfelt. Dette foregår ofte på kveldstid, gjerne med en viss mangel på impulskontroll. Det skinner igjennom en agresejon og et kvinnesyn som ikke er allment akseptert av i dagens samfunn. Videre brukes mye tid på å stalke privatpersoner. Hva har de selv publisert på sine egne SoMe-kanaler? Hvilke kommentarer trykker de liker på? Hvem følger de, osv? Hvor bor de? Så skal det blokkeres og/eller sendes truende meldinger. Eller enda mer dramatiske tiltak. I tillegg sitter han faktisk og sender ut ugyldige fakturaer til kritikere han ikke kan stilne på annen måte. Ut ifra innholdet på @FruJohansens kanaler tipper jeg at han har brukt opphavsrett? Det er jo rett ut av læreboka til Anne Brith, som en gang fakturerte til sammen 240 000 for ett bilde. Men alle skjønner at den egentlige hensikten med å fakturere kritiske aktører, er for å få dem til å holde kjeft. I så fall er det interessant for spesielt interesserte å se på posten "kundefordringer" i regnskapet til Treasures. De har voldsomt mye penger utestående ved årets slutt. Hvor mye av dette består av trusselregninger som LKE må kreditere i etterkant? Det er på høy tid at media tar en titt på hvordan influensene møter kritikk, og jeg har en mistanke om at en slik sak snart kommer, med utgangspunkt i nettopp LKEs arbeidsmetoder. Hva er BOTB? Kjenner ikke historien… 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aquarius04 Skrevet 17. august 2022 #67266 Del Skrevet 17. august 2022 MoKath skrev (10 timer siden): Det er kanskje mest vanlig å ikke svare om man ikke lurer på noe, men å kalle et "nei" for å være ekkel/slem er å dra det langt. Tenk "ok" og gå videre til neste Man får det vanskelig i livet om dette skulle være noe å ta på vei for. Det er det som er poenget mitt - at de blokkerer over en lav sko. Greit nok at å skrive nei slik jeg gjorde ikke beviste så mye, men når jeg leser hva andre blir blokkert for her inne, folk som ikke er direkte i kontakt med parets Instagram eller ikke selv har skrevet kommentar, så oppfattes det både barnslig og smålig at paret opererer på denne måten. 14 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minimymlen Skrevet 17. august 2022 #67267 Del Skrevet 17. august 2022 EMG skrev (10 timer siden): .... og servitøren som serverte kaffen på feil tidspunkt.... og den ansatte på brillebutikken.... Der servitøren faktisk serverte kaffe på helt riktig etter kutymen på slike steder, og den ansatte på brillebutikken fulgte instruks i forhold til riktig bruk av linser. 40 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sursøtsaus Skrevet 17. august 2022 #67268 Del Skrevet 17. august 2022 Summeer skrev (21 timer siden): Huh? Hun er på min alder, noen år yngre, men min generasjon. Det er ingen unnskyldning, de fleste av oss i 35-40 vet hva nettvett er.... Jeg sa aldri at det var en unnskyldning. Jeg ordla meg nok litt feil, for jeg mener ikke at 35-40-åringer ikke vet hva nettvett er. Det jeg mente var mer at dagens 35-40-åringer vokste ikke opp med det på skolen slik barn og unge gjør i dag. Jeg tilhører generasjonen under hennes kull, og selv da jeg gikk på skolen så dreide nettvett seg mest om å ikke dele sensitiv informasjon om deg selv, og at du kunne anmeldes for netthets. Sharenting var aldri en diskusjon på skolen, og jeg kan ikke se for meg at det var et tema da hun vokste opp heller. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BuffyTheVampire Skrevet 17. august 2022 #67269 Del Skrevet 17. august 2022 Lin10 skrev (På 16.8.2022 den 10.50): Jeg synes det er bra at de har nulltoleranse for ufine kommenterer. Når folk ikke skjønner hvorfor de blir blokkert og innbiller seg at de bare har stilt et spørsmål, så undervurderer folk ekteparet. De spotter nok i løpet av et sekund hva slags agenda folk har med disse « spørsmålene». De har vel ikke interesse av noen som bare skal kritiser og lage dårlig stemning kamuflert i « bare et vanlig spørsmål». Godt at de tok grep etter at hun gikk ut offentlig mot de som jager i flokk. Så da vet dere det. De som bare er ute etter kvalm blir blokkert. Jeg testet dette en gang. Stilte et kritisk spørsmål på bloggen, husker ikke om hva, men det ble skrevet i en høflig tone. Var ikke ute etter å ta dem på noe, det var noe jeg oppriktig lurte på. Ingen svar. Kommentaren ble aldri godkjent. Så stilte jeg samme spørsmål innpakket i en god dose smisk. Og voilá, jeg fikk svar med en gang. 30 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg gyngende_grunn Skrevet 17. august 2022 Populært innlegg #67270 Del Skrevet 17. august 2022 (endret) Jeg vil gjerne få berømme de dyktige debattantene på kvinneguiden! All ære til dere for deres kunnskap, refleksjoner og nyanserende blikk på CBE's forretningsvirksomhet. Jeg har i utgangspunktet lenge vært fan av CBE, i alle fall frem til for ett par år siden. Men med årene har innholdet hennes blitt særdeles platt og intetsigende, i tillegg til at det faktisk har blitt litt plagsomt dette glansbilde-imaget hun så ettertrykkelig har forfektet. Jeg vokste vel fra henne på den tiden, og tenker at det har de fleste av hennes tidligere, faste lesere også gjort. Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg tror nok at vi i dag lever i et samfunn hvor det er blitt viktigere og kunne relatere til hverandre, og det er nok ikke så mange av oss som føler de kan relatere til CBE's pretensiøse og ekstravagante livsstil lengre. Det er ikke noe nært, sårbart og ekte ved henne - ei heller noe hverdagslig. Jeg ser jo nå i retrospekt at hun kanskje heller aldri har greid å inspirere meg, men faktisk fått meg til å føle meg litt mindre, litt dårligere og litt kjipere. Det er jo naturlig at vi mennesker bruker andre som et sammenligningsgrunnlag for å måle egen atferd/tilstrekkelighet, men fordi CBE kun presenterer sitt mest idealiserte selv - og ikke sitt faktiske selv, så er det vanskelig å ikke mindreggjøre seg selv når man er innom hennes plattformer. Det jeg vil frem til er at man ikke trenger å være noe "belastet" fra før for å bli negativt påvirket av CBE. Absolutt ALLE kan bli negativt påvirket av henne. Og det handler mer om påvirkerens signaler - enn publikummets potensielle "svakheter." Etter at jeg begynte å lese her inne, så ser jeg nå en mer riktig og sannferdig versjon av CBE og TREASURES, og den forretningsvirksomheten som TREASURES AS bedriver. Alt er et kynisk og kalkulert spill, og innholdet er ikke ment å inspirere noen. Det er rett og slett blitt en ensidig, dopaminutløst skrytekanal, hvor utseende og trening tillegges størst betydning, for deretter barna, hunden, kaffekoppen, et glass vin løftet opp mot himmelen i solnedgang, et bilde av en is - men med nystelte negler i fokus osv. Nå når jeg har fått innsikt i all den kritikkverdige grumsen som ligger bak i kulissene til dette paret, så ser jeg ikke lenger på CBE som et offer og en hoggestabbe for kvinneguidens egne troll. Tvert i mot, det meste av den kritikken som blir adressert her inne er velbegrunnet og veldokumentert. Og paret har frem til nå sluppet ALTFOR meget billig unna alt det uredelige og uetiske de har kultivert oppgjennom årene. Jeg er glad for at kvinneguiden har bidratt til å belyse alle sider ved forretningsdriften til CBE/LKE = TREASURES. Forhåpentligvis kan det bidra til at flere får øynene opp for det teaterregisserte spillet som dette paret holder på med. Endret 17. august 2022 av gyngende_grunn 67 9 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg gyngende_grunn Skrevet 17. august 2022 Populært innlegg #67271 Del Skrevet 17. august 2022 (endret) Også må jeg legge til en ting... Den videoen tatt i syden som de la ut på CBE's IG profil (om det var på story...?) som viser at hun forsøker å klatre over et gjerde for å se på et hus... Det er det latterligste, tåpeligste, teiteste og kleineste jeg har bevitnet av ting dette paret har lagt ut! Den videoen er kun lagt ut med ett eneste formål for øye: Å vise CBE sin rumpe! Videoen skal behørig dokumentere en slags aktivitet paret/CBE gjør, men alle skjønner at det er et rumpebilde forkledd som liksom-titting over en mur *knis* Endret 17. august 2022 av gyngende_grunn 59 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BaHare Skrevet 17. august 2022 #67272 Del Skrevet 17. august 2022 Elina123 skrev (3 timer siden): Hva er BOTB? Kjenner ikke historien… Blogg om toppbloggere. Tror ikke den eksisterer lenger dessverre. 😊 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chrisssi Skrevet 17. august 2022 #67273 Del Skrevet 17. august 2022 Lekkert bilder på Instastory hvor frua beundrer seg selv og magen (seff) i speilet og tar en selfie med noe som ser ut som en stol kjørt langt opp mellom bena 😂 #Redigerersegikkepåbilderhun 18 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 17. august 2022 #67274 Del Skrevet 17. august 2022 BaHare skrev (56 minutter siden): Blogg om toppbloggere. Tror ikke den eksisterer lenger dessverre. 😊 Nei. Savner den asså 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 17. august 2022 #67275 Del Skrevet 17. august 2022 MarianneE skrev (38 minutter siden): Nei. Savner den asså Jeg også. Håper det går bra med henne. ❤️ 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gameon Skrevet 17. august 2022 #67276 Del Skrevet 17. august 2022 Chrisssi skrev (1 time siden): Lekkert bilder på Instastory hvor frua beundrer seg selv og magen (seff) i speilet og tar en selfie med noe som ser ut som en stol kjørt langt opp mellom bena 😂 #Redigerersegikkepåbilderhun Det bildet ser for jæ.....ut, rett og slett! Hva er det hun har gjort?? Jeg har sett henne live mens hun løper, hun ser IKKE sånn ut i hoftepartiet ei heller det mellomrommet. Crazy..... og bildet fra Syden hvor hun går bortover stranden med ræva skutt ut bak..... det er så kleint, tilgjort og fjollete at det er flaut! Videoen fra restauranten hvor hun vandrer "deilig " inn og mannfolkene glor.... LK som brisker seg bak og sikkert stolt over trofékona.... herregud. Koselig å få litt blikk, men disse to er sykelig besatt av oppmerksomhet. Helt vilt..... 36 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 17. august 2022 #67277 Del Skrevet 17. august 2022 Chrisssi skrev (2 timer siden): Lekkert bilder på Instastory hvor frua beundrer seg selv og magen (seff) i speilet og tar en selfie med noe som ser ut som en stol kjørt langt opp mellom bena 😂 #Redigerersegikkepåbilderhun Det tiegapet er kraftig redigert, ser det veldig tydelig. 26 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrea59 Skrevet 17. august 2022 #67278 Del Skrevet 17. august 2022 6 minutter siden, Kollontaj said: Det tiegapet er kraftig redigert, ser det veldig tydelig. Minner meg veldig om dukker i plast, typ barbie - der beina liksom er «hengslet» fast - der er det lignende mellomrom… 😅 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 17. august 2022 #67279 Del Skrevet 17. august 2022 Å uff.. 🔳 Men tenk, dere, hun kan faktisk bare gå slik! Med lufttørket hår(!!) og i treningstøy hjemme. 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sideburn Skrevet 17. august 2022 #67280 Del Skrevet 17. august 2022 Å dæven, der er det full åpning, får å si det sånn. 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå