Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
skruf skrev (50 minutter siden):

Jeg skriver akkurat det jeg vil skrive, slutt å være forum-politi

I tillegg misset du hele konteksten i svaret mitt.

Jeg hverken påsto eller spekulerte i at CBE har forbruksgjeld. Det var du som skrev at siden alt utad er på stell og de har et fint hjem og fine tinger rundt seg og alt er perfekt så gjør de det bra. Mitt svar til det er at et perfekt ytre indikerer ikke nødvendigvis at man gjør det bra økonomisk. 

Din påstand om de gir blaffen i likes er bare spekulasjon. Hadde de gitt blaffen i antall likes så hadde de heller ikke skrudd av funksjonen som gjør at publikum får se antall likes 

Vet du hva det skrev jeg ikke. Ikke har jeg skrevet at alt er perfekt og jeg skrev selv at en aldri vet med sosialemedia og.. nei vet du hva!  Og det var da andre her som skrev om å gi blaffen og så var det noen som skrev om at de har til salt i grøten og .. les tråden? 

• Nyttig 1
Skrevet
Klink skrev (7 minutter siden):

Vet du hva det skrev jeg ikke. Ikke har jeg skrevet at alt er perfekt og jeg skrev selv at en aldri vet med sosialemedia og.. nei vet du hva!  Og det var da andre her som skrev om å gi blaffen og så var det noen som skrev om at de har til salt i grøten og .. les tråden? 

Tror du bør lese litt før du svarer; det var du som siterte meg og begynte å ta opp gjeld og forbrukslån uten at jeg med et ord hadde spekulert i eller påstått noe sånt. Jeg nevnte ikke personlig gjeld hos CBE i det hele tatt, men kom med tilsvar til dine uttalelser om at alt er på G bare pga det ytre som blir publisert på generell basis. 

Men nå orker jeg ikke spinne videre i loop med deg, andre forstår hva jeg mener, at du ikke gjør det kan ikke jeg gjøre noe med. 

• Liker 22
  • Hjerte 1
Skrevet

«Edit: og hvorfor i huleste har de ikke fullstendig hetta overat CBE får ynkelige 1500 likes i snitt på instagrambilder, oghar latterlige 10-20 kommentarer i snitt, inkl CBE sine?»

Jeg finner ikke opprinnelig innlegg, men dette er det som ble kommentert av meg! 

Revenge o'Cavatina skrev (16 timer siden):

Jeg er tilhenger av å ikke overkomplisere. Det enkleste svaret er ofte det mest innlysende: 1) De har til salt i maten, 2) De gir blaffen fordi ➡️1). 

Klink skrev (12 timer siden):

Mener du at de har dårlig råd da? Ser ut til, ifølge some, at de lever ganske fint. Hvem vet some lyver om mye selvfølgelig, men ser nå ut som at de lever greit. 

Her skriver jeg ingenting om perfekt, men at det SER UT SOM at de lever ganske fint. Og at some lyver om mye selvfølgelig… og så videre. 

skruf skrev (33 minutter siden):

En ting jeg ikke forstår er hvordan de kan fortsette å leve som dette og forsørge seg selv og familien på den linja de har lagt nå. 

De nærmer seg begge 40 år, og det er begrenset hvor lenge man kan leve av kropp og utseende. Naturen er engang skapt sånn at kroppen og utseendet forfaller. Uansett hvor mye man trener og hvor sunt man spiser. 

Hva når Caroline bikker 50 år? Kan de fortsette å opprettholde levestandarden med å vise rumpe og kropp i monitor, løpe kilometer på kilometer og se håret vokse? Barna blir eldre, og jo eldre barn blir jo mere koster de. Skal en trafikkskole sponse kjøretimer og oppkjøring? Hva hvis de vil på utveksling på Vgs, skal det også sponses? 

Bortsett fra et år på kreativ fagskole for Caroline og et PT-kurs for LKE så har ingen av de utdanning og et yrke å falle tilbake på. LKE startet på en bachelor i ernæring, men fullførte ikke. Eneste jobberfaringen C har er ekstrahjelp på Peppes og i en klesbutikk. De kommer begge fra helt vanlige arbeiderklasse-familier, så ingen «gamle penger» å leve på. De har et hus og to barn som skal forsørges. De klarer ikke å fullføre de prosjektene de starter på, som feks NetFit. Eller foto-studiet til LKE (han var en ganske habil fotograf, så hadde han gått videre i den retningen så kunne han gjort gode penger) Eller den smykke-butikken de startet med, som ga de firmanavnet Treasure. 

Netfit kunne blitt skikkelig bra hadde de gjennomført det de startet på; LKE med en bachelor i ernæring og CBE som PT (hun startet opp med PT-kurs, men droppet ut). Hadde de hatt dette i bunn så hadde NetFit hatt tyngde og kunnskap og det kunne blitt et bra konsept. I tillegg hadde de Adrian Paul med på laget. I stedet er det masse bilder av CBE som suger inn magen og poserer, og råd og tips uten faglig tyngde fra en selverklært coach, 

Og hva når de blir pensjonister? Jeg håper virkelig for deres del at de har gjort noen smarte investeringer da de var på topp i sine glansdager, og at de har ei god privat pensjonsordning. Hvis ikke ender de som minstepensjonister, og det er ikke høye utbetalinger akkurat.

En ting er sikkert; det er begrenset hvor mye lengre de kan leve av kropp, løping og thin-spo. Det er også begrenset hvor lenge de har barna som inntektskilde. Barna blir eldre og mere beviste, og de trekker seg unna kameralinsen. 

Mange har innsett dette, at de kan ikke leve av kropp og utseende for alltid, og tatt grep. Feks tidligere blogget Voe/Emilie Nereng. Hun trakk seg helt unna og la ned bloggen. Utdannet seg som ernæringsfysiolog/bachelor, og kom tilbake i ny innpakning. Nå er hun ikke Voe lengre, men Emilie Nereng, ernæringsfysiolog som driver en veldig populær matkanal på insta+en populær podcast. Ikke noe spille på kropp og utseende lengre. 

• Nyttig 1
Skrevet
skruf skrev (1 minutt siden):

Tror du bør lese litt før du svarer; det var du som siterte meg og begynte å ta opp gjeld og forbrukslån uten at jeg med et ord hadde spekulert i eller påstått noe sånt. Jeg nevnte ikke personlig gjeld hos CBE i det hele tatt, men kom med tilsvar til dine uttalelser om at alt er på G bare pga det ytre som blir publisert på generell basis. 

Men nå orker jeg ikke spinne videre i loop med deg, andre forstår hva jeg mener, at du ikke gjør det kan ikke jeg gjøre noe med. 

Denne gangen får du lese litt før du svarer selv. 

Skrevet (endret)
CecilieX skrev (10 timer siden):

Det er jo en stor del av det som diskuteres: nettopp hvordan SoMe gir mulighet for å fremstille livet som perfekt og at de som følger dem sammenlikner sitt liv med disse og kjenner på mislykkethet. 

Økonomien deres er ikke så interessant, men konklusjonen man trekker om at de «lever ganske greit» er. 

Vi «ser» høyt forbruk, men glemmer at mye av det de viser frem ikke er kjøpt, men fått. Det er ikke gratis, for de må skatte av det, men nå har jo CBE fortalt hvordan de omgår dette. De kjøper varen selv og fakturerer annonsør for reklame. Da sier det seg selv at mange av tingene de viser frem ikke i realiteten har kostet dem noe, men at de går i pluss hver gang de viser frem slike produkter. Det er essensen av hva det å leve av influencing handler om. 

Siden regnskapet til Treasures viser at de ikke selv tar ut høy lønn, viser det jo at de, hvis de var vanlige lønnsmottagere» slett ikke hadde sittet godt i det. De får jo likevel glede av produktene / klærne / reisene og hva nå enn de blir valgt til å profilere. Det litt tørre skatterettslige spørsmålet er jo om Skatteetaten ser på om denne fordelen skal beskattes. 

De tar forøvrig ut utbytte av firmaet sitt. Dette kan de jo selvfølgelig benytte til forbruk, men mesteparten av det de viser frem kommer fra trolig fra annonsøre gitt at omsetningen i Treasures fortsatt er god. 

Underskriver innlegget ditt, men er ganske sikker på at de ikke har tatt ut utbytte de siste årene. 

Sjekket: ikke utbytte siden 2017

Endret av Kollontaj
  • Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet
7 hours ago, Klink said:

Denne gangen får du lese litt før du svarer selv. 

Hva er agendaen din egentlig? Bare her inne for å kverulere?

• Liker 19
  • Nyttig 3
Skrevet

Coach Eriksen har ikke noe annet å gjøre enn å coache seg selv og Caroline Berg Eriksen er avhengig av å filme seg selv og ta selfier hver eneste morgen mens hun løper. Hva er formålet med dette? På meg virker det som de er mest opptatt av å dokumentere for verden hvor flinke de er. Det er det motsatte av å coache/motivere noen. Selvopptatte trenere vil ingen ha. Hvis de ønsker å ha en treningsplattform av noe som helst slag så må de vende blikket ut av ræva og bli mer opptatte av andre og ikke seg selv. Derfor mislykkes de. 

• Liker 40
  • Nyttig 4
Skrevet
Surikatt skrev (27 minutter siden):

Coach Eriksen har ikke noe annet å gjøre enn å coache seg selv og Caroline Berg Eriksen er avhengig av å filme seg selv og ta selfier hver eneste morgen mens hun løper. Hva er formålet med dette? På meg virker det som de er mest opptatt av å dokumentere for verden hvor flinke de er. Det er det motsatte av å coache/motivere noen. Selvopptatte trenere vil ingen ha. Hvis de ønsker å ha en treningsplattform av noe som helst slag så må de vende blikket ut av ræva og bli mer opptatte av andre og ikke seg selv. Derfor mislykkes de. 

Og de må lære seg mye mer om trening, kosthold og kropp generelt 

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet
Revenge o'Cavatina skrev (På 6.5.2022 den 19.32):

Jeg er tilhenger av å ikke overkomplisere. Det enkleste svaret er ofte det mest innlysende: 1) De har til salt i maten, 2) De gir blaffen fordi ➡️1). 

Det eneste jeg mente var å si meg enig med innlegget ovenfor. 

CecilieX skrev (12 timer siden):

Det er jo en stor del av det som diskuteres: nettopp hvordan SoMe gir mulighet for å fremstille livet som perfekt og at de som følger dem sammenlikner sitt liv med disse og kjenner på mislykkethet. 

Økonomien deres er ikke så interessant, men konklusjonen man trekker om at de «lever ganske greit» er. 

Vi «ser» høyt forbruk, men glemmer at mye av det de viser frem ikke er kjøpt, men fått. Det er ikke gratis, for de må skatte av det, men nå har jo CBE fortalt hvordan de omgår dette. De kjøper varen selv og fakturerer annonsør for reklame. Da sier det seg selv at mange av tingene de viser frem ikke i realiteten har kostet dem noe, men at de går i pluss hver gang de viser frem slike produkter. Det er essensen av hva det å leve av influencing handler om. 

Siden regnskapet til Treasures viser at de ikke selv tar ut høy lønn, viser det jo at de, hvis de var vanlige lønnsmottagere» slett ikke hadde sittet godt i det. De får jo likevel glede av produktene / klærne / reisene og hva nå enn de blir valgt til å profilere. Det litt tørre skatterettslige spørsmålet er jo om Skatteetaten ser på om denne fordelen skal beskattes. 

De tar forøvrig ut utbytte av firmaet sitt. Dette kan de jo selvfølgelig benytte til forbruk, men mesteparten av det de viser frem kommer fra trolig fra annonsøre gitt at omsetningen i Treasures fortsatt er god. 

Skrevet
Minnie Mus skrev (2 timer siden):

Hva er agendaen din egentlig? Bare her inne for å kverulere?

Alltid. Om alt. 

• Liker 12
  • Nyttig 3
Skrevet
Surikatt skrev (7 timer siden):

om man tar bort løping og filme seg selv....hva er det igjen????er så tomt å platt det der livet i Sarpsborg.....men så lenge håret vokser er det håp🙈

• Liker 22
Skrevet
Velinda skrev (6 timer siden):

om man tar bort løping og filme seg selv....hva er det igjen????er så tomt å platt det der livet i Sarpsborg.....men så lenge håret vokser er det håp🙈

Ja. Jeg tenkte det samme da jeg så meg i speilet i dag. Wow, så langt håret mitt har blitt. Så tok jeg bilde av det og la det ut på insta. 

• Liker 12
Skrevet

"Håret som vokser" begynner å bli betegnende for hvor stagnert CBE.no har blitt.

Kaffe, løpe, håret, Chiguelle, trene,  vise mage, fjortiss- selfies, barn, hund. 

Repeat.. 

Det å gå hjemme sammen slik de gjør kan virkelig ikke være bra år etter år. Jeg hadde tørna fullstendig. 

• Liker 38
  • Nyttig 2
Skrevet
Isild skrev (18 minutter siden):

"Håret som vokser" begynner å bli betegnende for hvor stagnert CBE.no har blitt.

Kaffe, løpe, håret, Chiguelle, trene,  vise mage, fjortiss- selfies, barn, hund. 

Repeat.. 

Det å gå hjemme sammen slik de gjør kan virkelig ikke være bra år etter år. Jeg hadde tørna fullstendig. 

Mange trives jo med å leve et liv i komfortsonen, uten å jage etter utvikling. Det er mange positive sider ved en slik livsstil. Vil tro de har rolige morgener hver dag, mindre stress, harmoniske barn, god tid til det meste. 

Her må jeg opp 5:30 hver morgen for å rekke å trene, dra småbarn ut av sengene 6:30, løpe ut døren 7, være leder 7:30-15:30(og resten av døgnet for så vidt), hente, lage mat, leke, legge, og så jobbe litt mer samt skrive på masteroppgaven kl. 20-22. Repeat. Helt ærlig så kan jeg misunne henne det behagelige livet til tider. Jeg vil også tro at barna hennes har en bedre hverdag enn mine.

• Liker 7
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Gjest SnowBells
Skrevet
Isild skrev (6 minutter siden):

Repeat.. 

Samtidig så koser de seg max. Oppgir minimumslønn for å skatte så lite som mulig, og derfor bidrar så lite som mulig tilbake til samfunnet de nyter godt av. Mottar alt av overforbruket sitt så og si gratis, fordi de viser det frem på instagram. Når man ikke har særlige skrupler i fht samfunnslivet (vi snakker tross alt om en hjemmeværende fyr som skrøt i SoMe av at han snodde seg unna FAU-vervet for klassen) eller miljø, og bare ønsker å ha det mest mulig behagelig, så overrasker det ikke. Ambisiøse er de heller ikke, de har jo i alle år prioritert hobbies over å ta seg selv i nakken og utvikle netfit.

Skrevet
SnowBells skrev (2 minutter siden):

Samtidig så koser de seg max. Oppgir minimumslønn for å skatte så lite som mulig, og derfor bidrar så lite som mulig tilbake til samfunnet de nyter godt av. Mottar alt av overforbruket sitt så og si gratis, fordi de viser det frem på instagram. Når man ikke har særlige skrupler i fht samfunnslivet (vi snakker tross alt om en hjemmeværende fyr som skrøt i SoMe av at han snodde seg unna FAU-vervet for klassen) eller miljø, og bare ønsker å ha det mest mulig behagelig, så overrasker det ikke. Ambisiøse er de heller ikke, de har jo i alle år prioritert hobbies over å ta seg selv i nakken og utvikle netfit.

Ja, han er jo pr definisjon hjemmeværende, og får til imponerende lite både med Netfit og coach-siden sin (han trener vel bare seg selv og kona) med tanke på at han ikke jobber.

Merkelig at denne skuta fortsatt flyter. 

• Liker 29
Gjest SnowBells
Skrevet
MissCoverdale skrev (4 minutter siden):

Mange trives jo med å leve et liv i komfortsonen, uten å jage etter utvikling. Det er mange positive sider ved en slik livsstil. Vil tro de har rolige morgener hver dag, mindre stress, harmoniske barn, god tid til det meste. 

Her må jeg opp 5:30 hver morgen for å rekke å trene, dra småbarn ut av sengene 6:30, løpe ut døren 7, være leder 7:30-15:30(og resten av døgnet for så vidt), hente, lage mat, leke, legge, og så jobbe litt mer samt skrive på masteroppgaven kl. 20-22. Repeat. Helt ærlig så kan jeg misunne henne det behagelige livet til tider. Jeg vil også tro at barna hennes har en bedre hverdag enn mine.

Jeg tror barna dine har det helt ypperlig, og at de har det langt bedre enn å vokse opp med shoppinghysteri, overforbruk og to kroppsfikserte foreldre som retusjerer seg fine på instagram fordi de ikke føler seg bra nok i virkeligheten. En far avslørt som nettroll med kommentarer under falske yrkestitler, en mor avslørt som løgner (redigerte seg tynnere i mange år og nektet for det). Kronisk oppussing av nyoppusset hus og fronting av hobbies og nettshopping som en tøff arbeidsdag.. Nei, dine barn har det nok helt ypperlig skal du se 🥰

Gjest SnowBells
Skrevet
Isild skrev (6 minutter siden):

Ja, han er jo pr definisjon hjemmeværende, og får til imponerende lite både med Netfit og coach-siden sin (han trener vel bare seg selv og kona) med tanke på at han ikke jobber.

Merkelig at denne skuta fortsatt flyter. 

Den flyter tydeligvis fint så lenge alt kan utgiftsføres på firmaet. Så lenge annonsørene kun forholder seg til følgertallet på instagram og ikke ser at de kun får 1000 likes og 10 kommentarer på bildene 🤷‍♀️

Skrevet (endret)
1 hour ago, MissCoverdale said:

Jeg tror dine barn har en langt bedre hverdag enn barn til influencere.  Dine barn slipper sikkert å se sin egen mor nesten naken på internett, ihjelredigert og full av silikon og fillers. Jeg er ihvertfall sjeleglad for at jeg vokste opp uten en sånn mor :)  Var ofte travle morninger og dager hjemme hos oss også, men vi hadde det trygt og godt uten å tenke på at alt vi gjorde skulle filmes og brettes ut på internett for flere tusen fremmede mennesker.

Endret av Minnie Mus
  • Liker 35
  • Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...