Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Revenge o'Cavatina skrev (1 time siden):

Nå kan vi alle lære hvor ubehagelig og anstrengende det er å ta et rumpebilde på stranden på Granka sett fra siden.

Gratis hemmeligheter hos danaemercer:

https://www.instagram.com/p/CDynm2qJxaW/?utm_medium=copy_link

Ja dette er nøyaktig det vi ser på CBEs SoMe. Det er sånn denne, på den ellers helt vanlige kroppen, overjordiske rumpa plutselig er der for der nest å bli søkk borte. 

Det er så trist skue. Voksen kvinne som viser hvordan hun mener hennes naturlige kropp ikke er bra nok men må manipuleres for å oppnå et selverklært uoppnåelige ideal. High fås av å legge ut et manipulert bilde av seg selv mens det vites at dette ikke er ekte. Ikke rart hodet koker når hun får anledning til å dvele dag ut og dag inn i disse selvdegraderende og destruktive tankene om seg selv og kroppen sin.

Dette idealet som til og med er feilslått markedsstrategi som størsteparten av målgruppen (høytutdannede velbemidlede kvinner) ikke liker å få i feeden. Begrunner antakelsen min med ekstremt lavt engasjement fra denne målgruppen på slike bilder. Målgruppen liker der i mot det ekte og naturlige mens CBE insisterer på det motsatte. Det er så destruktivt. Både fysisk, psykisk og for bedriften. Hvorfor er det ingen som hjelper henne? 

• Liker 28
Skrevet
Inocybe skrev (5 minutter siden):

Ja dette er nøyaktig det vi ser på CBEs SoMe. Det er sånn denne, på den ellers helt vanlige kroppen, overjordiske rumpa plutselig er der for der nest å bli søkk borte. 

Det er så trist skue. Voksen kvinne som viser hvordan hun mener hennes naturlige kropp ikke er bra nok men må manipuleres for å oppnå et selverklært uoppnåelige ideal. High fås av å legge ut et manipulert bilde av seg selv mens det vites at dette ikke er ekte. Ikke rart hodet koker når hun får anledning til å dvele dag ut og dag inn i disse selvdegraderende og destruktive tankene om seg selv og kroppen sin.

Dette idealet som til og med er feilslått markedsstrategi som størsteparten av målgruppen (høytutdannede velbemidlede kvinner) ikke liker å få i feeden. Begrunner antakelsen min med ekstremt lavt engasjement fra denne målgruppen på slike bilder. Målgruppen liker der i mot det ekte og naturlige mens CBE insisterer på det motsatte. Det er så destruktivt. Både fysisk, psykisk og for bedriften. Hvorfor er det ingen som hjelper henne? 

Minner om noe en usikker 18-åring kan gjøre dette. 

Må være lite bevegelse mellom ørene der i gården, når fokuset er så innsnevret. 

Håper virkelig hun sletter bildene før jentene er så store at de ser hva moren syns er det viktigste med ferien. 

• Liker 24
Skrevet (endret)
MiniBaguette skrev (1 time siden):

Det bildet der.... CBE bruker rett og slett danaemercer som instruksjonsmanual, hun. 🙃

Det ser faktisk nesten sånn ut. 

Avsløringer vedr. poseringer danaemercer viser oss kunne vært hentet fra kontoen til CBE.no. Caroline gjør de alle. Det er jo direkte pinlig hvis danaemercer viser poseringene først, og deretter dukker poseringen opp hos CBE.no. 

Spør man de om dette, så har de nok aldri sett danaemercer på IG, og skjønner ikke hva man prater om. 

Endret av Isild
  • Liker 25
Skrevet
Sool skrev (1 time siden):

Uff blir oppriktig flau når jeg ser dette. Hun står på tærne for best mulig vinkel. Hun kan da oppriktig ikke tro følgerne går på dette? Det ser jo så unaturlig ut. Bilder og videoer som dette gjør at jeg oppriktig syns synd på henne. Hun hadde hatt godt av å snakke med noen, og få hjelp. 

EB5D4DE2-DA0A-4531-9A25-33ED327F4241.jpeg

Må opp på tærne for å se forbi horisonten si

• Liker 26
Skrevet

For meg er det viktigste med ferien å slappe av og nyte tiden med familien min. Men det er jo forskjell på folk… 

• Liker 24
Skrevet
lillehammeren skrev (31 minutter siden):

For meg er det viktigste med ferien å slappe av og nyte tiden med familien min. Men det er jo forskjell på folk… 

Mens andre poserer, trutmunner, strekker seg i vinkler for å se mest mulig tynn ut. 🙄

• Liker 13
Gjest Keikolina
Skrevet
Sozzen skrev (1 time siden):

Hva er dette for en teit og unødvendig kommentar?????

Dårlig posering, bare det, ble overrasket

Skrevet (endret)
Sarah93 skrev (7 minutter siden):

Ja, jeg er enig, man blir jo vanvittig selvbevisst av å eksponeres på bilder hele dagen, MEN som påvirker har jo hun et ansvar nettopp for det du skriver om at spiseforstyrrelser øker (selv om hovedmålgruppen hennes ikke er barn og unge, er hun del av destruktiv trend). Vet ikke om jeg kan skrive dette uten at det regnes som spekulasjoner og slettes, men for MEG, som er av og på i tilfriskning av spisevegringen min, ser det åpenbart ut at hun har et problem. Og hvis hun ikke har det, er det i hvert fall de strengene hun spiller på og videreformidler. Og mye av dette er usant: LKEs utsagn om "pizza i dag, feit i morra", stemmer ikke på noen måte, du legger ikke på deg av et pizzastykke eller to, og du legger ikke på deg et gram av å droppe en løpetur. Det er sunt for kroppen, og viktig for forbrenningen, å ikke konstant gå i minus.  De har to døtre som vokser opp med foreldre med et hysterisk forhold til mat. Jeg har hørt mange historier, også fra en venninne, om hvordan mors spiseforstyrrelser/ anstrengte forhold til mat, ble arvet og førte til spiseforstyrrelser. Her gjelder det begge foreldrene. Det kan gå bra, men det er russisk rulett å eksponere døtrene for dette. Jeg jobber med å bli frisk blant annet for å ikke påvirke min stesønn negativt, og spiser alltid normalt når vi spiser sammen, uansett hvor jævlig det føles. Til og med litt godteri på lørdagskvelden. Jeg gjør ikke alt riktig, men jeg prøver å unngå å gjøre alt himmelropende feil, i alle fall. Som foreldre har vi et ansvar som er større enn vår egen sixpack-befengte navle. Jeg sier ikke at ekteparet har spiseforstyrrelser, det kan ikke jeg bedømme, men er de sikre på at det maniske forholdet til mat og trening ikke smitter over på barna?

Veldig enig med deg i at det er et stort ansvar man har som man bør være bevisst på. Jeg kan forstå at det har blitt sånn, men tenker på ingen måte det er greit. Og tror sosiale medier og bildene vi skriver om her, er en stor bidragsfaktor til hvordan unges psykiske helse er. Og foreldre er også store påvirkere i barns liv, på godt og vondt. Uten tvil. 
Og forresten, all ære til deg og din bevissthet på påvirkningsrolle og ditt arbeide meg deg selv!

Endret av Frøkenfryden
  • Liker 15
  • Hjerte 4
Skrevet
Snødronninga skrev (12 timer siden):

Tenk at dette er det du har å komme med Caroline, dag ut og dag inn. Å legge vekt på kropp (rumpe og mage), utseende og overdreven trening. Det å vri og vende seg i sexy (?) posisjoner. Å posere og gjøre seg til. I tillegg til barneeksponering, tenk at dette er alt du har å komme med. Fy faen. 

du får sagt det :) og det verste er at du har sååååå rett 🙄

• Liker 11
Skrevet

Selvfølgelig drar ikke de på ferie uten tilgang på barnevakt hver dag, så de kan løpe, løpe, løpe. Håper hun/de går på en skikkelig smell en dag. Da kommer det et «stakkars meg»-innlegg på IG og hun skylder på de slemme leserne sine som har skylda for at hun atter igjen redigerer seg tynnere. 

• Liker 15
Skrevet
Skrottefar skrev (15 timer siden):

Hun er alt annet enn det hun tror hun er, for hvis det får henne til å tro det med alt av filter, redigering og photoshopping, ja, da har hun bommet helt......snakk om å ha et forskrudd syn på seg selv, men tror nok LKE har fått henne til å bli sånn dessverre

Jeg tror nok heller de to har funnet hverandre. Og tar selvtilfredshet og selvdigging til nye høyder sammen. 

• Liker 36
  • Nyttig 1
Skrevet
Luckie skrev (21 minutter siden):

Selvfølgelig drar ikke de på ferie uten tilgang på barnevakt hver dag, så de kan løpe, løpe, løpe. Håper hun/de går på en skikkelig smell en dag. Da kommer det et «stakkars meg»-innlegg på IG og hun skylder på de slemme leserne sine som har skylda for at hun atter igjen redigerer seg tynnere. 

Hun er jo perfekt. Perfekte mennesker går jo ikke på smeller. Hallo. 

• Liker 14
Skrevet

Jeg tror også de er like på dette området, og har dette felles. De ser hverandre veldig mye gjennom en kameralinse, og de liker begge å posere. De liker tydeligvis også begge to at bilder de legger ut av seg selv har vært igjennom div airbrush, filter og "lys og skygge". 

Tror ikke de bryr seg om hvorvidt bildene av dem selv ligner dem selv. De er ute etter "picture perfect". 

Greit nok det, men det blir så latterlig at de nekter for filter, redigering og posering. Det er sikkert mange av fansen som ikke ser det, men veldig mange andre begynner å bli sterkt kritiske til hva man påvirkes med i påvirkerkanaler. Jeg tror fler og fler ønsker seg "naturlig, normalt og avslappet". Folk begynner å bli lei alt det som tyter på IG av fake og fjas. Det er hundretusenvis av kontoer, og vi får snart nakkeskade hele gjengen av å scrolle etter noe med substans. 

• Liker 23
Gjest CecilieX
Skrevet

Jeg tenker at det vi over noe tid har bevitnet er konsekvensen av å ha laget seg en avatar som ikke likner på det man ser i speilet. 

Når du hver dag tar bilder av deg selv som du så vurderer før du legger ut, så blir du detaljorientert på ditt eget utseende og din egen kropp. 

CBE både poserer, justerer og bruker filter på en slik måte at hun ender opp med et annet utseende enn det hun har. Hun fremstår svært fornøyd med det hun poster og bekreftes på det av følgerne. Men verdien av alle komplimentene kan umulig ha store verdien når komplimentene gjelder et utseende som hun ikke egentlig har. 

Etter Megahit, der det ble åpenbart for alle at hun ikke ser ut slik hun presenterer seg i SoMe ser det ut som om hun har intensivert jakten på å bli likere sin avatar på et område som kan oppnås gjennom fokus på kaloriforbrenning. 

Det hun nå presenterer i sine kanaler har gått fra vondt til verre, og jeg vil gå så langt som å anbefale alle som er i risikogruppen for å la seg trigge og å holde seg unna.

Skrevet

Enn så lenge så har vi ikke sett noe spesielt interessant fra ferien. (Synes jeg da) Hva med å å vise butikker, gater, folkeliv, restauranter. Hva med utflukter i bil, så de ser mer av landet/området. Det er helt greit at de bruker ferien som de vil, men løping, trening, proteinshake og bikiniselfier er langt i fra spennende innhold. 

• Liker 32
  • Nyttig 2
Skrevet

Gå inn på IG på influencerinthewild kontoen og se der. Håper noen spotter CBE på stranden nå ogs ender inn, så får vi se hvordan hun holder på når alle disse bildene skal tas. Hadde vært epic!, Marna Haugen og Sara Emilie, kan ikke dere smugfilme litt🤞🏻😂😂

• Liker 26
Skrevet

Aldri hørt om hun. Hvem er henne?😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...