Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde stusset veldig om noen jeg kjente tok barna ut av skolen ei uke ekstra nå, det er mye med tanke på hvordan skoleåret (årene) har vært. Tror heller ikke det er spesielt vanlig rundt om, folk holder seg til den avsatte uka. 

• Liker 32
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Nå er det bare å gjøre seg klar for 17 dager med fruens nye bikinier, dronebilder av redigert halvnaken kropp, barn i matchende klær, leende glis mot sola, posering med instavennlig is, tacky nyinnkjøpte kjoler, drinker i solnedgang og selvsagt: mer løping på mølla. 

Endret av Irja
  • Liker 45
  • Nyttig 1
Gjest Sunfl0wer
Skrevet

Men så er det også 2 år siden man har kunne reist noe særlig,så herregud folkens🤦‍♀️🤦‍♀️ Ungene lider nok null nød av å reise på ferie til syden! Tror disse og andre foreldre helt fint klarer å ta ansvar for ungene sine og klarer selv å vurdere om ungene skal få litt ekstra fri eller ikke. Som sagt så kan det også være at de får med seg skoleoppgaver,så fatter seriøst ikke problemet. Men her skal de tas på absolutt alt. 

Skrevet

Jeg tror de har kranglet til seg den ekstra friuka for det eldste barnet. Tidligere var det greit å utvide ferien ved å ta barna ut av skole utenom skoleferiene, men dette er blitt strammet kraftig inn de senere årene. Og, som noen påpeker her, etter to år med høyst vanskelige undervisningsforhold, er det lite klokt å ta barnet ut av skolen. I pandemiens første fase, der hjemmeskole ble innført, ble det også meldt at de syntes førsteklassingens skoleoppgaver var krevende å følge opp. De har helt sikkert fått med skolerelaterte oppgaver på ferie, og kanskje er de bedre oppdatert nå. Eller i hvert fall er kanskje datteren det.

• Liker 26
  • Nyttig 2
Skrevet
Jolanda skrev (1 time siden):

Dette. Det er nok neppe noe mer smitte noe annet sted enn det er i Norge nå.

Hele Europakartet er like rødt, så er vel strengt tatt det samme om man er i Norge eller Kanariøyene nå, sånn smittemessig.

weekly-map.png?kdz4k

• Liker 12
Skrevet

Det er veldig vanlig å ta ut barna fra skolen, det er snakk om 1 uke og hun går i 3. klasse. Det er virkelig ikke noe problem. 

Det er mye annet som er problem, men ikke dette, syns jeg da. 

• Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet
Just now, Havnefogden said:

Jeg tror de har kranglet til seg den ekstra friuka for det eldste barnet. Tidligere var det greit å utvide ferien ved å ta barna ut av skole utenom skoleferiene, men dette er blitt strammet kraftig inn de senere årene. Og, som noen påpeker her, etter to år med høyst vanskelige undervisningsforhold, er det lite klokt å ta barnet ut av skolen. I pandemiens første fase, der hjemmeskole ble innført, ble det også meldt at de syntes førsteklassingens skoleoppgaver var krevende å følge opp. De har helt sikkert fått med skolerelaterte oppgaver på ferie, og kanskje er de bedre oppdatert nå. Eller i hvert fall er kanskje datteren det.

Ja, jeg stusser på at de får lov, trodde dette var kjempestrengt? Det pleide ikke å være lov å ta ut barna for ferie før, men kanskje det er blitt annerledes under pandemien?

• Liker 3
Gjest CecilieX
Skrevet
Katten89 skrev (50 minutter siden):

Den ferien til Granca må jo bli utfordende for dem når de skal overleve 17 dager uten en mørk bunker med tredemølle å løpe på... 
Uteløping står ikke høyt på programmet hos Berg-Eriksens .. 

@Katten89. Det er stor forskjell på uteløping når man må kle på seg og når man ikke må kle på seg.  Vanskelig å få vist frem kroppen når temperaturen kryper mot ensifret hjemme i Norge. På Granca er mulighetene større så det er bare å vente på bilder løpende i magetopp. Slike bildemuligheter gjør sikkert noe med motivasjonen. 

Skrevet
snute skrev (Akkurat nå):

Det er veldig vanlig å ta ut barna fra skolen, det er snakk om 1 uke og hun går i 3. klasse. Det er virkelig ikke noe problem. 

Jeg er helt enig med deg. Arrester CBE på det som er viktig, ikke dette. I følge FHI er det lov å reise, og det at de tar eldste barnet ut av skolen betyr ikke at de ikke tar skole/utdanning seriøst. 

• Liker 12
Gjest Sunfl0wer
Skrevet
Havnefogden skrev (5 minutter siden):

Nå har ikke barnehage og barneskolen vært det som har vært hardest rammet under hele pandemien. En del ja,men ikke i forhold til eks vgs og universitet. Og hva tror du blir å skje for barna hvis de blir tatt ut av skolen litt ekstra etter en ferie de allerede har? Hva er så skadelig med det? Tror du datteren mister masse venner eller skolegang? Hva nøyaktig kommer til å prege dem? Nå har folk flest ikke kunne levd ett normalt liv eller reist noen steder på flere år,så unner alle som har mulighet til å ta seg en skikkelig ferie etter 2 år med mange restriksjoner og det har vært slitsomt for de aller fleste. Sikker på at ungene blir å kose seg og lider ingen nød! 

Skrevet (endret)
snute skrev (18 minutter siden):

Som lærer i skolen, så er vi veldig uenige her. 
Det er ikke lenger «veldig vanlig» å ta barn ut en uke midt i semesteret. Så jo, det er et problem. 
@hvalstad45- det praktiseres nok ulikt, men mange steder er det veldig strengt. Det er rektor som må godkjenne begrunnede søknader, men enkelte blåser i et avslag og reiser likevel. Dessverre. 

Endret av Aquarius04
La til
  • Liker 40
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Kollontaj skrev (1 time siden):

Jeg hadde stusset veldig om noen jeg kjente tok barna ut av skolen ei uke ekstra nå, det er mye med tanke på hvordan skoleåret (årene) har vært. Tror heller ikke det er spesielt vanlig rundt om, folk holder seg til den avsatte uka. 

er jo hellet ikke slik at de voksne i familien er utslitte fra jobb etc og trenger veldig til lang ferie eller at de har yrker hvor det er vanskelig å ta fri i ordinære skoleferier. Dette pleier være sterke argumenter for å ta barna fri utover ordinære skoleferier. 

Endret av Pusern3
  • Liker 21
Gjest Sunfl0wer
Skrevet
Aquarius04 skrev (9 minutter siden):

Jeg jobber i skolen, og en periode tidlig på 2000-tallet var det så vanlig å ta barna ut av skolen for alskens ferier og andre ting, slik at permisjonsreglene ble strammet inn. 
Å ta barn ut av skolen midt i skoleåret slik som dette er ikke så vanlig lenger. Det er utdatert, fordi selv om foreldre/foresatte plikter til å følge opp skolearbeidet mens elevene er borte, så er det slett ikke alltid det gjøres. Noen foreldre er veldig nøye på dette, andre ikke. 
En uke ute er faktisk ganske mye, og paret er også her litt utdaterte ifht hva som er vanlig og ikke. 
For ordens skyld har jeg jobbet både i Oslo-skolen og Distrikts-Norge og sett litt praksisen på dette. 
Men lærer-Åge og kona vet nok best, for han har gått på skole, så dette kan han!

Hvis man en sjeldent gang tar barna litt ekstra ut av skolen på ferie,hvorfor er det ett større problem enn å ha flere måneder ferie på sommeren og flere ferier iløpet av ett skoleår? Da burde man kutte ned på ferier hvis det skader barna så fryktelig mye. 

Skrevet
Irja skrev (37 minutter siden):

Nå er det bare å gjøre seg klar for 17 dager med fruens nye bikinier, dronebilder av redigert halvnaken kropp, barn i matchende klær, leende glis mot sola, posering med instavennlig is, tacky nyinnkjøpte kjoler, drinker i solnedgang og selvsagt: mer løping på mølla. 

du glemte kaffe i sola og inne også 🤣🤣🤣

og kanskje blir vi beæret med løping ute også 

• Liker 2
Skrevet
Blondinbolla skrev (20 minutter siden):

Poster  bilde av sin EGEN iskaffe som hun lager HVER dag og skriver «OMG yes» som at det er en sjelden delikatesse noen har anordnet til henne😂 Sovner av dette innholdet, hvordan kan noen bli inspirert av dette?!

INGEN

• Liker 7
Gjest sukkerspinndilla
Skrevet
Christiane_W skrev (28 minutter siden):

Hele Europakartet er like rødt, så er vel strengt tatt det samme om man er i Norge eller Kanariøyene nå, sånn smittemessig.

weekly-map.png?kdz4k

Hvem bryr seg egentlig og det? De har sluppet koronaen løs, jeg har det nå og er hjemme, skal innrømme at at jeg kunne tenkt meg er ferie selv😂

Skrevet
Aquarius04 skrev (13 minutter siden):

Det er ikke lenger «veldig vanlig» å ta barn ut en uke midt i semesteret. Så jo, det er et problem. 
@hvalstad45- det praktiseres nok ulikt, men mange steder er det veldig strengt. Det er rektor som må godkjenne begrunnede søknader, men enkelte blåser i et avslag og reiser likevel. Dessverre. 

respekt for dette. Og litt typisk at ekteparet fra Særp gjør som det passer dem - også her 

• Liker 6
Skrevet
Aquarius04 skrev (10 minutter siden):

Oki, mulig mitt inntrykk er feil da. Men jeg har barn på barneskolen og syns ofte det blir nevnt at den og den er i «syden», da som regel i forbindelse med en ferie. Dette var da før corona. Ikke vanlig på den måten at alle gjøre det, men en i klasse ifbm vinterferien f.eks. 

Jeg ville nok ikke ha gjort det selv, jeg syns barna har mer enn nok ferie og syns at skolen er 1. pri. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...