Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Gjest SnowBells
Skrevet

Og det samme her. Det øverste bildet er slik CBE ser ut på egen instagramkanal. Og det nederste bildet er tatt mens hun var med i Norges nye megahit. 

https://imgur.com/a/Io4Trp8

Altså, alle kan ta femti bilder av seg selv mens de poserer heftig i flatterende lys, og få ett blinkskudd. Men det betyr jo ikke at det er slik man faktisk ser ut i virkeligheten.

Jeg tror både CBE og LKE trakk et lettelsens sukk når hun røk ut av Norges nye megahit slik at hun kunne forsvinne tilbake til sine egen kanaler hvor de har full kontroll.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Filter og retusjering de luxe. 

• Liker 17
  • Nyttig 1
Skrevet
Sunfl0wer skrev (5 timer siden):

Hvis man en sjeldent gang tar barna litt ekstra ut av skolen på ferie,hvorfor er det ett større problem enn å ha flere måneder ferie på sommeren og flere ferier iløpet av ett skoleår? Da burde man kutte ned på ferier hvis det skader barna så fryktelig mye. 

Nå foreslår jeg at du leser det du skrev omigjen og ser om du kan svare deg selv... hvis ikke: skolens planlagte ferier samsvarer jo med læreplanen. Det er ikke ferien i seg selv som er problemet, men at man tar ut barna i perioder hvor det er beregnet ihht læreplan at de skal være på skolen. 

Det kan jo tenkes at de har fått med ukas læreplan og følger dette mens de er på ferie, så jeg ser ikke problemet med å ta ut barna utenom planlagt ferie, gitt at man følger læreplanen mens man er borte🤷‍♀️

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Katten89 skrev (7 timer siden):

Den ferien til Granca må jo bli utfordende for dem når de skal overleve 17 dager uten en mørk bunker med tredemølle å løpe på... 
Uteløping står ikke høyt på programmet hos Berg-Eriksens .. 

De har nok sørget for hotell med mølle i kjellern ;)

• Liker 15
Skrevet
EmilieH skrev (1 time siden):

Skriver på en kommentar under siste bilde at det ikke er brukt filter. Hvem prøver hun å lure?

😂😂😂

Mon tro om hun seriøst tror at noen tror på det? Eller at hun slipper av sted med denne jordens mest opplagte lett motbevisbare løgn?
Kan ikke konkludere med annet enn at hennes sosiale evner har blitt hemmet etter åresvis med mer tid sammen med mølla i kjelleren enn blant folk. Dette er en løgn som bare et barnehagebarn vil kunne tro hen kan slippe avsted med. 

• Liker 19
  • Nyttig 1
Skrevet
Inocybe skrev (18 minutter siden):

😂😂😂

Mon tro om hun seriøst tror at noen tror på det? Eller at hun slipper av sted med denne jordens mest opplagte lett motbevisbare løgn?
Kan ikke konkludere med annet enn at hennes sosiale evner har blitt hemmet etter åresvis med mer tid sammen med mølla i kjelleren enn blant folk. Dette er en løgn som bare et barnehagebarn vil kunne tro hen kan slippe avsted med. 

De er jo glade i å lage sin egen sannhet der i sin lille verden (vi må jo ikke glemme at LKE har uttalt noe om at han han er skeptisk til evolusjonsteorien😂😂😂🤣 jeg dør!!!), så det kan jo være at hun ikke har lagt på filter, fordi hun har redigert bildet først🤦🏼‍♀️

• Liker 13
Skrevet
Sunfl0wer skrev (6 timer siden):

Og hva tror du en uke ekstra ferie betyr for barna? At de havner så langt bak at de ikke kan ta det igjen? At de ødelegger framtiden sin? Nå må folk roe seg ned noen hakk her🙈

Nei, men poenget her, som ser ut til å gå over hodet ditt, er at de er influensere, at de fortsatt nok har folk de faktisk påvirker.

Og at de signaliserer at ferie er viktigere enn skole (det er Granca, ikke en dannelsesreise til Asia, liksom). Som influenser har man et litt større ansvar enn det du og jeg har. Hva skal de på Granca, annet enn å få vist fram så mye som mulig av sitt fake eventyrliv, barn og mye kropp i monitor? MÅTTE de ta den turen nå? Nei. 

• Liker 25
Skrevet
Anya66 skrev (4 timer siden):

Grunnen er jo at innvandrere har tatt barna ut av skolen i mange uker og mnd, derfor ble det så strengt.. ikke pga noen som tar en uke nå og da

Det medfører ikke riktighet. Jobbet flere år i osloskolen, og mange familier med innvandrerbakgrunn dro i sommerferien men var tilbake på plass ved skolestart. Min erfaring er at det er familier som CBE sin som deo i hytt og pine. 

• Liker 36
Gjest Sunfl0wer
Skrevet
Aquarius04 skrev (17 minutter siden):

Nei, men poenget her, som ser ut til å gå over hodet ditt, er at de er influensere, at de fortsatt nok har folk de faktisk påvirker.

Og at de signaliserer at ferie er viktigere enn skole (det er Granca, ikke en dannelsesreise til Asia, liksom). Som influenser har man et litt større ansvar enn det du og jeg har. Hva skal de på Granca, annet enn å få vist fram så mye som mulig av sitt fake eventyrliv, barn og mye kropp i monitor? MÅTTE de ta den turen nå? Nei. 

Å herreguuud🤣🤣 Hadde de gjort dette flere gang i året så kan man snakke,men det er jo ikke tilfelle! Man MÅ ingenting,men de ville vel reise og ta en litt ekstra ferie når det allerede er vinterferie. Blir stadig forundret hvor lite som skal til før brukerne her inne blåser ting så sinnsykt opp. 

Skrevet (endret)
Sunfl0wer skrev (4 timer siden):

Dr har nok fått gyldig fri så du skal bare ta det helt med ro. Og jeg skjønner takk,så den må du lengre ut på landet med. Og hvordan vet du at de ikke får med seg ett opplegg på ferie som de skal gjøre mens de er der?? Nettop,du vet ikke. Tror folk må prøve å passe LITT mer på seg selv,for de har det nok helt under kontroll.

Nettopp. Hva nøyaktig er det barna misser ved å være en uke borte fra skolen tro?? Har jeg missa at de går på NTNU kids?

Endret av Kiosk
  • Liker 2
Skrevet
Aquarius04 skrev (40 minutter siden):

Tuller du? Du må prøve å ha to tanker i hodet samtidig. Fake eventyrliv, barn og kropp i monitor. Eller kvalitetstid sammen. Etter en kjip tid med korona og begrensninger. 

Innlegget oser av misunnelse.

• Liker 3
Skrevet

Det er (minst) to måter å se på handlinger; gagner det meg selv og mine? eller gagner det samfunnet? 
CBE.no har jo hatt en tendens til å fremdyrke det første og andre påvirkes til samme handlingsmønster, men Norge som velferdsnasjon er avhengig av vi-tenking fremover. Skjønner at problematikken i Sarpsborg utspiller seg på et micronivå, men dette er noe av det jeg misliker sterkest ved enkelte influencere: jeg shopper som jeg vil, jeg reiser hvor jeg vil, jeg forurenser som jeg vil (innimellom bruker jeg en bambus-tannbørste), jeg lærer ungene at de har det bedre enn andre økonomisk, vi tar også ferie når vi vil. 
Personlig driter jeg i hvor mange uker skolegang noen i familien CBE går glipp av,  men signaleffekten av nok et egovalg skal man ikke kimse av. 

• Liker 30
Skrevet
Kiosk skrev (4 minutter siden):

Tuller du? Du må prøve å ha to tanker i hodet samtidig. Fake eventyrliv, barn og kropp i monitor. Eller kvalitetstid sammen. Etter en kjip tid med korona og begrensninger. 

Innlegget oser av misunnelse.

Ååå nei! Der ble jeg avslørt. Jeg er egentlig kjempemisunnelig!! 

😂

• Liker 25
  • Hjerte 7
  • Nyttig 6
Gjest Sunfl0wer
Skrevet
Kollontaj skrev (1 minutt siden):

Det er (minst) to måter å se på handlinger; gagner det meg selv og mine? eller gagner det samfunnet? 
CBE.no har jo hatt en tendens til å fremdyrke det første og andre påvirkes til samme handlingsmønster, men Norge som velferdsnasjon er avhengig av vi-tenking fremover. Skjønner at problematikken i Sarpsborg utspiller seg på et micronivå, men dette er noe av det jeg misliker sterkest ved enkelte influencere: jeg shopper som jeg vil, jeg reiser hvor jeg vil, jeg forurenser som jeg vil (innimellom bruker jeg en bambus-tannbørste), jeg lærer ungene at de har det bedre enn andre økonomisk, vi tar også ferie når vi vil. 
Personlig driter jeg i hvor mange uker skolegang noen i familien CBE går glipp av,  men signaleffekten av nok et egovalg skal man ikke kimse av. 

Ganske fantastisk hva folk kan få ut av at de gir ungene en ekstra uke ferie. Ganske imponerdende🙈 Er det ett egoistisk valg å gi de ferie? Om det er ett gjentakende problem så er det en ting. Gjør de det flere ganger iløpet av ett skoleår kan man snakke. Men de har garantert fått det godkjent av skolen,så hvorfor skal vi her inne da diktere hva de bør og ikke bør gjøre? 

Skrevet
Sunfl0wer skrev (Akkurat nå):

Ganske fantastisk hva folk kan få ut av at de gir ungene en ekstra uke ferie. Ganske imponerdende🙈 Er det ett egoistisk valg å gi de ferie? Om det er ett gjentakende problem så er det en ting. Gjør de det flere ganger iløpet av ett skoleår kan man snakke. Men de har garantert fått det godkjent av skolen,så hvorfor skal vi her inne da diktere hva de bør og ikke bør gjøre? 

Det er ingen som dikterer noe som helst. Og hverken du eller jeg vet om de har fått dette godkjent av skolen. Ofte gir rektor avslag, foreldrene tar ungene ut og drar likevel. 

Det. Handler. Om. Signaleffekten. 

• Liker 22
Skrevet
Sunfl0wer skrev (Akkurat nå):

Du fortsetter å se dette som en enkelthendelse. Det er det virkelig ikke. Lite bærekraftige valg i alle sammenhenger preger Treasures As og har gjort det fra oppstarten. Klarer du å se sammenhengen mellom det de fronter som livsstil? Ultrafast fashion, stadig nye møbler og oppussing, reiser med cruise osv. Er dette noe vi bør ønske oss for alle? Hvis svaret ditt er ja, da begynner jeg å lure. 

• Liker 31
Gjest Sunfl0wer
Skrevet
Aquarius04 skrev (3 minutter siden):

Det er ingen som dikterer noe som helst. Og hverken du eller jeg vet om de har fått dette godkjent av skolen. Ofte gir rektor avslag, foreldrene tar ungene ut og drar likevel. 

Det. Handler. Om. Signaleffekten. 

Og voksne folk kan tenke selv hva som er best for deres barn. Ikke alle som følger influencere er naive nikkedukker. Jeg får iallefall ikke lyst til å plutselig bestille sydentur. 

Gjest Xstrella
Skrevet

Greit de har ferie, men la jentene få fri. Ikke filme de og selg jentene på turen. Gi dem 100 % skjermfri. Frua har godt av å skru av tlf også. De bør reise uten kamera og telefoner. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...