Hallepalle2 Skrevet 5. desember 2021 #53821 Skrevet 5. desember 2021 (endret) Felis skrev (31 minutter siden): Til Carolines forsvar ligger det en bok på bordet. Jeg håper hun faktisk leser den, og at den ikke bare ligger til pynt.... Ellers er det lite som minner om leseglede der i gården. Jeg husker bokbadet de var på, hvor de var mest opptatt av Carolines kåpe og at Lars Kristian måtte gå en hel etasje opp for å hente seg drinker. Jeg husker også at de ville kjøpe brukte bøker som matchet interiøret. Det oser ikke akkurat leseglede... Det er veldig synd at hun prioriterer tenåringsserier på netflix, og ikke lesing, for hun trenger sårt og utvikle språket sitt. De fikk jo virkelig kjørt seg av Mimir Kristjansson (om jeg ikke husker feil) etter den seansen da. Det var fasinerende å se hvor hardt LK padlet for å redde seg ut av den. https://www.facebook.com/529775497/posts/10155690477680498/ Endret 5. desember 2021 av Hallepalle2 44
Snødronninga Skrevet 5. desember 2021 #53822 Skrevet 5. desember 2021 Felis skrev (32 minutter siden): Til Carolines forsvar ligger det en bok på bordet. Jeg håper hun faktisk leser den, og at den ikke bare ligger til pynt.... Ellers er det lite som minner om leseglede der i gården. Jeg husker bokbadet de var på, hvor de var mest opptatt av Carolines kåpe og at Lars Kristian måtte gå en hel etasje opp for å hente seg drinker. Jeg husker også at de ville kjøpe brukte bøker som matchet interiøret. Det oser ikke akkurat leseglede... Det er veldig synd at hun prioriterer tenåringsserier på netflix, og ikke lesing, for hun trenger sårt og utvikle språket sitt. Har sett en Chanelbok eller lignende som ligger til pynt, de bøkene som ligger fremme er nok en del av interiøret. Hadde gjort seg med noen flotte, gamle bøker i de tomme hyllene. Men skal vel ikke noe gammelt med sjel inn i det huset. 12
Felis Skrevet 5. desember 2021 #53823 Skrevet 5. desember 2021 Snødronninga skrev (1 minutt siden): Har sett en Chanelbok eller lignende som ligger til pynt, de bøkene som ligger fremme er nok en del av interiøret. Hadde gjort seg med noen flotte, gamle bøker i de tomme hyllene. Men skal vel ikke noe gammelt med sjel inn i det huset. Jeg tror jakten på antikke bøker var når de gikk for bordell-looken. Det er jo mange stilarter siden. Kjempelenge siden. Minst tre år! Det er vel det som hovedsakelig skiller Caroline fra ekte interiørbloggene, hun har ingen egen stil. Interiøret hennes er blottet for personlighet. Og det er nok grunnen til at hun bytter hele tiden. Jeg synes litt synd på henne, for det må være slitsomt å leve i et utstillingshjem. I stedet for å omfavne husets klassiske stil, kopierer hun andre, uansett om de har et helt annet utgangspunkt. Hvordan skal hun kunne inspirere andre, når hun selv er totalt uinspirert? 42
MorUgle Skrevet 5. desember 2021 #53824 Skrevet 5. desember 2021 Snødronninga skrev (1 time siden): Har sett en Chanelbok eller lignende som ligger til pynt, de bøkene som ligger fremme er nok en del av interiøret. Hadde gjort seg med noen flotte, gamle bøker i de tomme hyllene. Men skal vel ikke noe gammelt med sjel inn i det huset. Coffeetable book. 11
MissLucy Skrevet 5. desember 2021 Forfatter #53825 Skrevet 5. desember 2021 Snøsøta skrev (1 time siden): Ser interiør-influenser CBE har avansert fra å fokusere på symmetri til å samle tre på et brett, så noe har hun tatt til seg etter 12 år i bransjen. Mulig det er flaks, resten av bildene viser først og fremst hvor nye hun har klart å få plass til av sukkersøtt nips i vinduskarmer og andre flater. Gjerne to av alt, bare litt mer rotete denne gangen. Skjønner nå valget av interiør i den siste utskiftingen - det helt tomme, pregløse interiøret er som et blankt lerret for annonsører som vil produktplassere puter, pledd, plakater og andre varer. Mitt hjem er ditt showroom. Jeg har meg selv, mann, hund og barn som props ved behov. Bilder med oss koster litt mer, men da er det lettere å slippe å merke som reklame. Kjøp en annonse dyrt og vi bilder med putene dine en hel sesong, umerket. Som mildt design og arkitekturinteressert er dette ikke en interiørblogg. Det er pushing av forbruk og nips av en som kan content marketing, men som er helt blank på fag. Dette er shopping, vindusutstilling, jeg hadde valgt IKEA-katalogen for inspirasjon over dette anyday. Jeg har et behov for å si dette fordi jeg er drittlei av det misbruket av ord og begreper som florerer i influencerverden. Man er designere, popstjerner, interiørkyndige, motebloggere uten å ha peiling på noen av temaene. Det er en fantasiverden hvor alle kan være alt de vil og ingen skal kunne peke på at de mangler helt fundamental grunnkunnskap om det de skriver og viktigst, tjener penger på. Da trekker man hverandre ned, kvinner er kvinner verst og janteloven styrer. Man er slem. Klart man skal legge godviljen til og ja, jeg tenker den massive kritikken mot enkelte influencere kan bikke over og bli for mye. Men når man klarer å ikke la seg trekke inn i den persondebatten influencerne selv legger opp til, så gjenstår det mye rettmessig kritikk. Denne manipuleringen av virkeligheten er ikke et gode for samfunnet. Det er et stort problem at folk går på en smell fordi de opplever at de ikke klarer å leve opp til falske illusjoner. Folk klarer faktisk ikke å være alle disse tingen på en gang, fordi det krever masse arbeid, stor innsats og ofte et snev av talent for å bare bli en av delene. Dette er Barbie-illusjonen, i dag er Barbie flyvertinne, i morgen frisør. Nå er Barbie advokat, da har Barbie briller, ikke utdanning og flere tusen timer med arbeidspraksis. Det er fullt mulig å være en redelig og god influencer. Bransjen må i seg selv ikke dø, men de bør virkelig rydde opp i dette sammensuriummet. 100 prosent enig, og vil bare tilføye at denne Barbieillusjonen er et veldig problematisk i forhold til de som faktisk har kompetanse i disse yrkene, som mister oppdrag og oppmerksomhet til fordel for posører som ikke kan noe. Det er et hån mot folk med fagkunnskap og kompetanse. 36
Kollontaj Skrevet 5. desember 2021 #53826 Skrevet 5. desember 2021 MissLucy skrev (1 minutt siden): 100 prosent enig, og vil bare tilføye at denne Barbieillusjonen er et veldig problematisk i forhold til de som faktisk har kompetanse i disse yrkene, som mister oppdrag og oppmerksomhet til fordel for posører som ikke kan noe. Det er et hån mot folk med fagkunnskap og kompetanse. Som her https://www.minmote.no/interioer/hjemme-hos/a/dnr4Gw/se-vibekes-nydelige-og-nostalgiske-julehjem Koselig! Inspirerende! 15
Gjest Gapatrosten Skrevet 5. desember 2021 #53827 Skrevet 5. desember 2021 Hallepalle2 skrev (2 timer siden): De fikk jo virkelig kjørt seg av Mimir Kristjansson (om jeg ikke husker feil) etter den seansen da. Det var fasinerende å se hvor hardt LK padlet for å redde seg ut av den. https://www.facebook.com/529775497/posts/10155690477680498/ Den tråden er vanvittig festlig!
Måne Rampelyset Skrevet 5. desember 2021 #53828 Skrevet 5. desember 2021 Tråden er ryddet for brukerdebatt. Måne, admin. 3
Snødronninga Skrevet 5. desember 2021 #53829 Skrevet 5. desember 2021 Kollontaj skrev (2 timer siden): Som her https://www.minmote.no/interioer/hjemme-hos/a/dnr4Gw/se-vibekes-nydelige-og-nostalgiske-julehjem Koselig! Inspirerende! Der snakker vi hjemmekoselig, personlig og interessant. Ikke alle kan like den stilen, men CBE mangler totalt særpreg og sjel når det gjelder dekor og interiør. 18
lillehammeren Skrevet 5. desember 2021 #53830 Skrevet 5. desember 2021 Det er virkelig ikke bare SE som burde vært nominert til Gullbarbie og norges farligste forbilde… Hvorfor tør ingen av «de store» og gå etter CBE…? 32
Xstrella Skrevet 5. desember 2021 #53831 Skrevet 5. desember 2021 lillehammeren skrev (58 minutter siden): Det er virkelig ikke bare SE som burde vært nominert til Gullbarbie og norges farligste forbilde… Hvorfor tør ingen av «de store» og gå etter CBE…? Hun er nok fredet slik Linni Meister er. Er mye hoderystende galt slik Linni holder på også. Jeg har ikke ord så skal ikke si mer. 13
pøbelsara Skrevet 5. desember 2021 #53832 Skrevet 5. desember 2021 Både Linni og CBE er for gamle til å bli nominert til Gillbarbie, vil jeg tro. 21
Kollontaj Skrevet 5. desember 2021 #53833 Skrevet 5. desember 2021 (endret) Er jo 14-16-år gamle jenter som følger CBE, men mest fordi «hun er litt spes». At de likevel blir påvirket av det som formidles, skjønner vi voksne, men det er nok ikke den aller største lesergruppa der. PS Er sånt som siste reklame på IG de fniser av. Endret 5. desember 2021 av Kollontaj 8
Lafamiglia Skrevet 5. desember 2021 #53834 Skrevet 5. desember 2021 Jeg har sett noen få episoder av Linnea Myhres serie på VGTV i helga, og det har vært morsomt å se hennes skråblikk på bransjen kombinert med innspill fra deltakerne. Dersom noen fremdeles tror på bransjen etter det som har blitt vist, så er det utrolig merkelig. 21
NewStart87 Skrevet 5. desember 2021 #53835 Skrevet 5. desember 2021 Siste filmen på Instagram som er reklame.. Går det an å bli mer kunstig og oppstilt? 10
Mymble Skrevet 5. desember 2021 #53836 Skrevet 5. desember 2021 (endret) Må si hun er utrooolig kreativ i tilvirkningen av disse reklamene sine! Skjermbilder fra tre ulike EA-reklamefilmer: Skjermbilde fra bilde og reklamefilm for EA-produkt (ser ut som det er tatt samtidig, men hun har forskjellig kjole og neglelakk): (alt fra @carolinebergeriksenno på insta) Endret 5. desember 2021 av Mymble 43
Gjest Solaire Skrevet 5. desember 2021 #53838 Skrevet 5. desember 2021 (endret) Mymble skrev (23 minutter siden): Må si hun er utrooolig kreativ i tilvirkningen av disse reklamene sine! Skjermbilder fra tre ulike EA-reklamefilmer: Skjermbilde fra bilde og reklamefilm for EA-produkt (ser ut som det er tatt samtidig, men hun har forskjellig kjole og neglelakk): (alt fra @carolinebergeriksenno på insta) Hun fremstiller seg selv som en kald voksdukke med merkelige, nesten mekaniske bevegelser. Hun beveger seg så utstudert og ultrafeminint at det tipper fullstendig over i parodi. Det eneste som mangler er at hun legger seg oppå et bilpanser for å pludre om krig og fred og sånn. De lange, tykke løsneglene blir forresten way too much og altfor uhygienisk for meg, men akkurat dét er jo en smakssak. Endret 5. desember 2021 av Solaire
Snødronninga Skrevet 5. desember 2021 #53839 Skrevet 5. desember 2021 Enig med dere over. Så må hun alltid bli filmet/fotografert fra sin venstre side. Alltid! Her er alt nøye planlagt til punkt og prikke, men synd det ikke blir troverdig. Naturlig er det aldri. 14
Pusern3 Skrevet 5. desember 2021 #53840 Skrevet 5. desember 2021 ClusterOfGrapes skrev (11 timer siden): I dagens IG-story får vi presentert party bilder av kvelden i går med halvfulle vinglass og brett med shotteglass i uskjønn forening med påfølgende bilder av barn som åpner julekalender. Det er noe svært umusikalsk over det. Ser de det ikke det selv? #barn+alkohol=not tragisk og trist - igjen sier jeg bare; «stakkars barn» 😥 11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå