Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
Revenge o'Cavatina skrev (11 minutter siden):

Tok en bråkikk hos Gründer av Optimal Gruppen på Facebook, og det ser ut til at regelmessig netfit-promo i 2020 opphørte fullstendig etter 4. februar 2021.

Gründeren er selvsagt den tredje partneren i treningsuniverset, Adrian Paul. Den eneste av dem som kan vise til resultater og kompetanse som PT.

Interresant opplysning. Veldig kjipt for Netfit om den eneste med beviselig erfaring innen PT faktisk har trukket seg.
LKE har kanskje utdanning på papiret men et forhold til kvinnekropper som er utdatert og skremmende. Hverken CBE eller LKE har på SoMe vist at de har evner til å sette seg i kundens sted eller motivere til annet enn det psykelige kostholds og treningsopplegget de selv følger. Det blir nok krevende for CBE og LKE å være selgeren som må følge den betalende kundens ønsker og ikke drive ego som de pleier. CBE og LKE bør snarest godsnakke med AP eller finne en annen PT med de egenskapene de så sårt mangler for å lage et attråverdig tilbud (for andre enn dem selv). 

• Liker 32
Videoannonse
Annonse
Skrevet

@Revenge o'Cavatina: Tusen takk :blomst: Tidslinjen er oppdatert. 

@Inocybe Det er et skoleeksempel av rang og jeg vil ikke bli overrasket om det en gang ender opp som et case-study.

@skruf Det har du helt rett i. Da (ikke bare) Norge ble stengt ned og treningsstudioene lukket på ubestemt tid, hadde Netfit en gylden mulighet til å slå seg opp og frem. De prøvde seg på live-trening, men den fungerte mer som en oppføring av "Keiserens nye klær" enn god markedsføring av dette kommende treningsuniverset. 

@CecilieX Caroline Berg Eriksen / Treasures AS har hatt så mange muligheter til å gjøre noe utav bloggen og dens tilhørende plattformer. Likevel har de klart å skusle bort hver bidige mulighet. Og "pappas firma" som de etter eget sigende kunne overta når som helst og som fremstod som en slags Plan B, er vel allerede avhendiget til andre.  

• Liker 29
Skrevet

Sikkert stressende for de, unge men fremstår som å  leve som " rike" . Svært kortsiktig håper de har en god plan. Fulgte de for lang tid tilbake at nå er det bare trening.  For oss som trener jevnlig gir hun dessverre ikke motivasjon.  Håper de har en god forretningstratgi. Hva skal de leve av om 20 år?

• Liker 14
Skrevet

Jeg kom over en annen glitrende kronologisk oversikt over hva carolinebergeriksenno / Treasures as har oppnådd gjennom årene som har gått og hva det kan brukes til i fremtiden, og løfter den velfortjent frem igjen her:

• Liker 22
Skrevet

Når det gjelder Netfit så håper jeg de får med seg diskusjonene om trening og næring som er i media for tiden. Nå er det vel ikke toppidrettsutøvere som vil følge deres kanaler, men mosjonister trenger også fornuftige råd angående trening og næring for å unngå skader og sykdom. Jeg får inntrykk av at fokuset foreløpig i kanalene deres er å trene flere ganger om dagen og se tynnest mulig ut. Skal de få til noe med Netfit tenker jeg de må være villige til å endre fokus. 🤷‍♂️

https://www.vg.no/sport/i/y493o2/deler-skremselspropaganda-etter-ekspert-kritikk-jeg-har-selv-vaert-svaert-tynn

• Liker 44
Gjest Blinkie
Skrevet (endret)

Cbe har vært på løpetur med hunden igjen. Det ser jeg på Instagram. Det går jo så fint, siden cbe har så god peiling på hund 🤨

Endret av Blinkie
Skrevet
Surikatt skrev (På 25.7.2021 den 23.29):

Jeg har aldri skjønt hvordan en familie med barn kan ha hvit stoffsofa og stoler med stoffseter. 

Det går bra, men det krever at en er natige

Gjest Solaire
Skrevet (endret)
Fru Uperfekt skrev (6 minutter siden):

Det går bra, men det krever at en er natige

De skifter jo ut møblementet annenhvert år så det går jo tydeligvis ikke så bra med hvite stoffmøbler. Ikke engang selv om begge voksne trasker rundt hjemme på dagtid.

Endret av Solaire
Gjest Solaire
Skrevet

Selv mener jeg at netfit fremstår som en wannabe akademisk. De skriver "studier viser", uten å lenke til hvilke studier de baserer påstandene sine på. Alle med erfaring innen vitenskapelig metode vet at man må underbygge påstander med dokumentasjon, ellers er påstandene verdiløse. Netfit kommer også med ukjente forkortelser for egne kvalifikasjoner i bio, noe som virker avvisende ovenfor følgere. 

På den annen side så ser det svært fordummende ut når de peprer tekstene sine med emojis. Og frontfiguren er åpenbart for svak til å gjennomføre styrkeøvelser korrekt. 

Sist men ikke minst, det at de ikke maktet å kaste seg på toget når corona traff, avslører at de har svært begrensede ressurser og liten evne til omstilling.

Skrevet (endret)
14 hours ago, Blinkie said:

Cbe har vært på løpetur med hunden igjen. Det ser jeg på Instagram. Det går jo så fint, siden cbe har så god peiling på hund 🤨

Enten så overdriver de løping med hund eller så overdriver de dokumentasjonen på IG - de signaliserer at det er ok å løpe kilometervis stadig vekk med valp - men hvis man kritiserer det er det bare korte, korte turer og sjelden… 

Man får jo håpe for hundens skyld det går bra, men de gjør ikke akkurat hva de kan for å unngå HD osv. Skjønner ikke denne trangen til å gå imot de aller fleste råd rundt dette. At noen få mener det kan gå greit, at man skal lete fram dem som bifaller det (av eksperter) - i stedet for bare å vente med den hunde-treningsturen.

Ser de kommenterer igjen under siste hundeløpe-videoen…

Endret av Andrea59
Skrivefeil
  • Liker 28
Skrevet

Jeg er ikke så voldsomt opptatt av eller inneforstått med alt CBE driver med, men dette Netfit opplegget er akkurat slik jeg forventet; useriøst opplegg av en norsk influenser.

Ser virkelig ingen grunn til at Netfit trenger å eksistere.

• Liker 35
Skrevet (endret)

👏🏻Just presis! (😂)

De har tatt bilder til Netfit minst to ganger pga bytte av klessamarbeid. 

Endret av Kollontaj
  • Liker 36
Skrevet
Revenge o'Cavatina skrev (2 timer siden):

Jeg tror ikke de har konkretisert en målgruppe de vil nå, og etter mitt syn fremstår det som om hele prosjektet og prosessen i starten utspant seg på omtrent følgende måte:

2017: - Du, hva skal vi jobbe med når vi blir voksne? - Vet ikke helt, men vi er jo flinke til å trene og være vektstabile. Det syns sikkert mange er fint å se på. - JA! La oss jobbe med å vise andre hvor flinke vi er!

- Du Peter (Peters, management), jeg og Carro er så flinke til å trene. Tror du ikke det er noe vi kunne leve av og vise frem siden det ikke ble noe av hvitevarefirmaet til svigerfar?  - God idé, jeg skal ha 1/5 eierskap i AS'et, og setter deg i kontakt med kompis Adrian Paul. NB: Dere må bli litt mer glad i friluftsliv fremover, så blir det mer troverdig. Så jobber vi i stillhet, dere tar masse bilder av det folk liker: Kropp. Og litt natur. Altså kropp I natur.

2018: AP kjøper domenet Netfit.no under sitt eget enkeltpersonsforetak nesten samtidig som Caroline hyppig viser frem resultatet av intensiv brysttrening. AP publiserer 9 bilder fra alle vinkler av Caroline iført skinnbukse og lårhøye stilettstøvletter utføre en knebøy med vektstang på treningssenteret sitt, og oppfordrer Lasse til å ta et PT-kurs for troverdighetens skyld.

Deretter fortsetter prosjektet på følgende vis:

2019: Soft launch Netfit. Året brukes på fremming av emneknaggen netfit for brandingen skyld. Caroline byr på seg selv med stillbilder av trening, svette på sprayflaske, aftensminke og få sekunders filmklipp med ustødig utførte øvelser. Lansering av rumpe på Dovre.

2020: Aksjeselskapet Netfit stiftes. Styret består av AP, Cbe, Peter Peters og Lasse. Aksjonærer: Treasures AS, Optimal Trener AS, Peters og Pihl Holding AS. Samarbeidspartnere kommer og går. Ingen lansering, bortsett fra store ord om treningsunivers i media. Pandemien ble et resultatløst tupp i baken til å kaste seg rundt og sikre markedsandeler i treningsbransjen. Caroline trener #netfit I kjelleren, dokumentert med poserende stillbilder og v-tegn.

2021: Fortsatt ingen lansering, bortsett fra Coach Eriksen sin egen lansering. Tekst er mest mulig vanskelig tilgjengelig språk for kanskje å fremstå mest mulig lærd. Daglig egentrening intensiveres og dokumenteres for det meste uten å tilkjennegi mål.  Caroline bedyrer at Coach har betalende kunder i et ellers kjeklende kommentarfelt. Coach markedsfører ikke sine PT-tjenester ved å referere til eksisterende kunder. Det er mulig de beta-tester appen sammen i stillhet. Netfit og Coach fremstår samstemte i sine utadrettede budskap om kroppsfettfobi. Vektstabil er byttet ut med vektnedgang for en stadig sprikende uklar målgruppe, ellers er det lite helhet å spore. Netfit er taus og fremstår mer som et oppgitt prosjekt selv om Caroline daglig byr på seg selv fra kjelleren og trener #netfit med v-tegn uten progresjon og mål. Coach løper i fjell for seg selv.

2022: ?

Jeg bøyer meg i støvet 🙌🏼

• Liker 24
Skrevet
Hunter7 skrev (På 7.11.2021 den 13.17):

....

Den 2. februar 2020 gikk Treasures AS ut i media og fortalte at de nå skulle satse på en egen treningsportal, nemlig Netfit. 
Vi skriver nå 7. november 2021 - altså 21 (!) måneder senere, har det ikke skjedd noe nevneverdig hva Netfit angår. 

En liten tidsreise:

15. januar 2019 Lansering av Netfit på Instagram og blogg.
CBE skriver at det har vært jobbet med dette prosjektet allerede i halvannet år, hvilket vil si fra omtrent juni 2017

22. januar 2019  Det første rene Netfit-programmet publiseres på bloggen

23. mai 2019 "Endelig skjer det ting" skriver CBE, men innrømmer også at det er en vei å gå

2. februar 2020 Det meldes i media om satsing på treningsportal

23. mars 2020 Netfit melder på sin Facebook-side om jevnlige live-økter. Hittil er kun én publisert

2. april 2020 forteller CBE at planen er å lansere Netfit i august samme år

30. april 2020 200 øvelser for Netfit filmet, og man er etter sigende enda nærmere målet om lansering

1. juni 2020 Netfit via Adrian Paul tilbyr et gratis seks-uker langt treningsprogram

30. juni 2020 Det nærmer seg lansering

3. september 2020 CBE skriver på bloggen at beta-versjonen av app'en nå er ferdig

4. september 2020 Netfit via Adrian Paul etterlyser testpersoner

8. september 2020 Grunnet ny samarbeidspartner for treningstøy må alle treningsvideoene filmes på nytt

5. januar 2021 Prisliste for Netfit.no legges ut. Denne er nå fjernet

11. januar 2021 Netfit søker etter PTer 

4. februar 2021 All markedsføring for Netfit AS innstilt hos samarbeidspartner og gründer Adrian Paul

Det er altså 34 (!) måneder siden Netfit AS gikk ut med brask og bram og skulle bli "the new shit" innenfor trening, og konseptet har nå vært jobbet med i over fire år. Netfits hjemmeside inneholder ingen informasjon om trening, annet enn "GET READY… SOMETHING REALLY COOL IS COMING SOON"

At Rom ikke ble bygget på en dag er klart, men å bruke over fire år på et slikt prosjekt fremstår mer som noe som skulle gi innholdsfyll til Treasures AS' SoMe-plattformer enn mye annet.
Og erkjennelsen er at treningsuniverset til den fordums Fotballfuria og den like fordums fotballspilleren strengt tatt ennå ikke har forlatt tegnebrettet.

(Hvis det er noe jeg har glemt i denne tidslinja, så settes det stor pris på informasjon)

Denne kronologiske oversikten over Netfits 5-årige historie så langt vitner ikke akkurat om et nøye planlagt og kartlagt prosjekt med en handlingsplan med delmål for å lykkes med målet om et "treningsunivers" med salg og markedsføring av medlemskap, app, PT-tjenester og egen nettbutikk - som f.eks. Fitfocus.no / Desiree Andersen presterte under pandemiårene 2020-2021. I tillegg har hun gjennom tidene utgitt 4 bøker. https://fitfocus.no/

Istedet for å konsentrere seg om egen nettportal brukte Coach Eriksen tid på å devaluere og kjekle med konkurrenten/kollegaen om et hoppetau var riktig merket.

• Liker 44

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...