Kokosmakron Skrevet 9. august 2021 #48261 Del Skrevet 9. august 2021 Trudis23 skrev (57 minutter siden): Nå har hun løpt 7 km med sin 8 mnd gamle valp 🥺 Ser varmt ut der i dag, og ikke en sky på himmelen. Mine hunder er aldri med på lange løpeturer når det begynner å nærme seg 20 grader, da er det korte turer med innlagt badepause som gjelder, og helst tidlig på morgenen eller sent på kvelden. Håper hun i det minste sjekket temperaturen på asfalten først... ville heller ikke tatt med en 7 mnd gammel hund på joggetur på asfalt.. eller joggetur 2 dager på rad... eller joggetur i det hele tatt...men det er nå meg... og ja, jeg er kanskje over gjennomsnittet interessert i hund, så det blir mest det jeg kommenterer. 43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 9. august 2021 #48262 Del Skrevet 9. august 2021 5-10 km er vel greit for en så stor valp, vil jeg tro. Kanskje asfalt ikke er innafor, da. Hun løp vel roooolig, antakelig. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnie Mus Skrevet 9. august 2021 #48263 Del Skrevet 9. august 2021 1 hour ago, Kokosmakron said: Ser varmt ut der i dag, og ikke en sky på himmelen. Mine hunder er aldri med på lange løpeturer når det begynner å nærme seg 20 grader, da er det korte turer med innlagt badepause som gjelder, og helst tidlig på morgenen eller sent på kvelden. Håper hun i det minste sjekket temperaturen på asfalten først... ville heller ikke tatt med en 7 mnd gammel hund på joggetur på asfalt.. eller joggetur 2 dager på rad... eller joggetur i det hele tatt...men det er nå meg... og ja, jeg er kanskje over gjennomsnittet interessert i hund, så det blir mest det jeg kommenterer. Samme her, går aldri lange turer med hundene mine når det er varmt, da legger vi heller opp til en lengre tur sent på kvelden. Vanvittig å presse en hund til å løpe i varmen, vil gå så langt som å kalle det dyreplageri. Og det er veldig varmt på Vestlandet nå. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 9. august 2021 #48264 Del Skrevet 9. august 2021 Minst 18 mnd for store hunder står det her.. https://www.anicura.no/fakta-og-rad/hund/a-lope-med-hunden/#:~:text=Hunden må være fullvoksen før,om du føler deg tvil. 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Villroses hage Skrevet 9. august 2021 #48265 Del Skrevet 9. august 2021 Tur med hund i stekende sol og på varm asfalt er faktisk ikke ok i det hele tatt. Hverken hund eller spesielt poter har godt av det. I sånt sommervær tar hundeeiere turer tidlig og sent på dagen, eller i en skyggefull skog. Elendig påvirkning. 42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg 123Frustrert Skrevet 9. august 2021 Populært innlegg #48266 Del Skrevet 9. august 2021 Kollontaj skrev (1 time siden): 5-10 km er vel greit for en så stor valp, vil jeg tro. Kanskje asfalt ikke er innafor, da. Hun løp vel roooolig, antakelig. Nei, det er ikke innafor. Ut fra Strava løp hun også i sitt vanlige tempo slik at hunden har løpt etter henne og ikke hun etter hunden. Løper man med en valp skal man i alle fall passe på at man stopper når hunden stopper osv. Det er ganske komisk at de nå skal løpe lange turer med hunden og opp fjell, men det er ikke lenge siden hun skrev at hunden måtte bæres i trapp. Hvor er logikken 🤷♀️ 71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sølv_dugg Skrevet 9. august 2021 #48267 Del Skrevet 9. august 2021 123Frustrert skrev (42 minutter siden): Hvor er logikken 🤷♀️ Fullstendig fraværende slik den har vært de siste 10 årene. 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karianne30 Skrevet 9. august 2021 #48268 Del Skrevet 9. august 2021 VET man at de løp på asfalt? Eller bare at bildet er tatt der? Jeg kan ikke noe om hunder så aner ikke om det er innafor å jogge med valp🤷🏼♀️ 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruRosa Skrevet 9. august 2021 #48269 Del Skrevet 9. august 2021 (endret) Om jogging med valp: Endret 9. august 2021 av FruRosa 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 9. august 2021 #48270 Del Skrevet 9. august 2021 FruRosa skrev (1 minutt siden): Om jogging med valp: Ja, det var det jeg linket til.. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Villroses hage Skrevet 9. august 2021 #48271 Del Skrevet 9. august 2021 21 minutter siden, Karianne30 said: VET man at de løp på asfalt? Eller bare at bildet er tatt der? Jeg kan ikke noe om hunder så aner ikke om det er innafor å jogge med valp🤷🏼♀️ Det bloggeren VISER er ikke innafor i det hele tatt. Hva som faktisk skjedde kan vi ikke vite, men denne ansvarsfraskrivende påvirkeren søker altså å påvirke andre hundeeiere til å gjøre som dem. Mulig det er lagt ut for å provosere seriøse hundeeiere. Helt uakseptabel demonstrasjon av hundehold uansett. 41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karianne30 Skrevet 9. august 2021 #48272 Del Skrevet 9. august 2021 Villroses hage skrev (12 minutter siden): Det bloggeren VISER er ikke innafor i det hele tatt. Hva som faktisk skjedde kan vi ikke vite, men denne ansvarsfraskrivende påvirkeren søker altså å påvirke andre hundeeiere til å gjøre som dem. Mulig det er lagt ut for å provosere seriøse hundeeiere. Helt uakseptabel demonstrasjon av hundehold uansett. Nei altså, jeg har sluttet å kjøpe narrativet deres for lenge siden…vise bilder osv er for å skape engasjement selvsagt. Provosere…er bare så vanvittig latterlig 😂 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Hunter7 Skrevet 9. august 2021 Populært innlegg #48273 Del Skrevet 9. august 2021 Mon tro om det ikke snart dukker opp en dyrlege med spesilisering i løping med hund i kommentarfeltet … 74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusern3 Skrevet 9. august 2021 #48274 Del Skrevet 9. august 2021 Hunter7 skrev (7 minutter siden): Mon tro om det ikke snart dukker opp en dyrlege med spesilisering i løping med hund i kommentarfeltet … det er bare å håpe på. Jeg har ikke mye greie på hundehold (katter her hos oss), men slik jeg leser det er de igjen med på en skikkelig dårlig påvirkning gjennom sine faktiske handlinger. Som for eks også det å vise at de drikker alkohol før løpeturer. DET burde virkelig ikke folk som vil bli oppfattet som trenings eksperter gjøre/vise. de kjører total ansvarsfraskrivelse på så mye… 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Villroses hage Skrevet 9. august 2021 #48275 Del Skrevet 9. august 2021 18 minutter siden, Hunter7 said: Mon tro om det ikke snart dukker opp en dyrlege med spesilisering i løping med hund i kommentarfeltet … Snakker vi dyrlege-Åge? 38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Klokkereim Skrevet 9. august 2021 Populært innlegg #48276 Del Skrevet 9. august 2021 Det gikk sikkert bra med bikkja til noen LKE kjenner så da er det innafor. 62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusern3 Skrevet 9. august 2021 #48277 Del Skrevet 9. august 2021 Klokkereim skrev (15 minutter siden): Det gikk sikkert bra med bikkja til noen LKE kjenner så da er det innafor. Sikkert …. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emma Marie Skrevet 9. august 2021 #48278 Del Skrevet 9. august 2021 Kollontaj skrev (3 timer siden): 5-10 km er vel greit for en så stor valp, vil jeg tro. Kanskje asfalt ikke er innafor, da. Hun løp vel roooolig, antakelig. Det er enda verre med stor valp. Skjelettet deres er ikke ferdigutviklet, på noen hunder når de er 7 mnd...en valps alder i uker skal tilsvare det antall minutter gåturen skal vare. GÅTUREN, ikke joggetur🤦🏽♀️ 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emma Marie Skrevet 9. august 2021 #48279 Del Skrevet 9. august 2021 SKE87 skrev (4 timer siden): Kan noen som kan noe om hunder forklare hva som er regelen med hunder og turer, løping, lengde på turer osv? En hunds gåtur i minutter skal være lik hundens alder i uker. Sånn ca. Løpetur skal den IKKE være med på før den er ferdigutvokst i skjelettet. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusern3 Skrevet 9. august 2021 #48280 Del Skrevet 9. august 2021 Emma Marie skrev (6 minutter siden): En hunds gåtur i minutter skal være lik hundens alder i uker. Sånn ca. Løpetur skal den IKKE være med på før den er ferdigutvokst i skjelettet. nå blir jeg bare veldig trist.. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå